Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe... X

10 legume pe care le poți mânca crude atunci când alăptezi

de Alina Nedelcu

Legumele fac parte dintre alimentele ce nu ar trebui sub nicio formă să lipsească din dieta unei mame care alăptează. Unele dintre ele sunt devin și mai valoroase, din punct de vedere nutritiv, când sunt consumate crude. Să vedem ce legume sunt numai bune pentru a fi mâncate crude în perioada de alăptare, astfel încât să ne ajute să fim sănătoase, pline de energie și, desigur, să-i oferim bebelușului nostru cei mai prețioși nutrienți.

Salata verde

Este una dintre legumele pe care le poți consuma crude când alăptezi, cu condiția să nu faci excese și să ai grijă să fie cât mai bine spălată.
Salata verde este un aliment sărac în calorii, dar bogat în vitamine și minerale ideale pentru o mamă care alăptează, precum: vitaminele A, B6, C, E și K, calciu, fier, magneziu, potasiu.
În plus, ea va fi benefică în alăptare întrucât este bogată în apă, ceea ce te va ajuta să te menții mai ușor hidratată pe timpul acestei perioade.
Chiar dacă ai auzit că salata verde poate contribui la apariția gazelor și colicilor la bebeluș, nu este neapărat necesar să se întâmple așa. Astfel, fibrele conținute în salată nu vor ajunge în laptele tău, deci nici la bebeluș.

Salata KaleSalata kale

Este binevenită în dieta unei mame ce alăptează, întrucât îi va oferi unii dintre cei mai importanți nutrienți: vitaminele A, B1, B2, B6, C, E, dar și minerale precum magneziu, calciu, fier, potasiu.
În plus, salata kale conține acizi grași Omega-3 și proteine, fapt care o transformă într-una dintre legumele ce nu trebuie să lipsească din meniul din timpul alăptării. Ideal este să fie consumată crudă, în salate sau în smoothie-uri.

Rucola

Este una dintre legumele crude ce merită incluse în alimentația unei mame care alăptează. Motivele sunt următoarele:
• Conține vitamine: B, A, C, PP, K, E
• Conține minerale: fier, potasiu, iod, seleniu, fosfor
• Are în componență acizi esențiali (precum linoleic și oleic)
• Este bogată în fibre
Toate acestea îi sunt foarte utile unei mame în alăptare, ajutând-o să se refacă mai bine după naștere și conferindu-i energie.
În același timp, se spune că rucola poate accelera metabolismul, ceea ce poate crește volumul lactației.
În unele cazuri, uleiurile esențiale din rucola pot provoca intoleranțe bebelușului. Acest lucru este destul de rar, de aceea este foarte important să nu consumăm în exces rucola.

Sfecla roșie

Această legumă poate fi și ea consumată crudă de către mamele ce alăptează.
Specialiștii ne sfătuiesc să nu ne temem de ușorul efect laxativ pe care-l poate avea sfecla roșie sau de faptul că pigmentul roșu îi poate declanșa reacții alergice bebelușului. Din primul punct de vedere, într-adevăr, sfecla are efect laxativ, dar acest fapt nu înseamnă că îi va provoca tulburări digestive bebelușului. Dimpotrivă, unele cercetări din domeniul nutriției au demonstrat faptul că o mare parte dintre mamele ce au consumat sfeclă proaspătă în perioada de alăptare s-au confruntat cu mai puține crize de colici ale bebelușilor prin comparație cu acelea care au evitat complet acest aliment.
Din perspectiva pigmentului roșu, acesta nu poate provoca alergii decât în foarte puține cazuri. Ca măsură de siguranță suplimentară, nu consuma sfeclă proaspătă în primele 2-3 luni de alăptare.
Sfecla roșie este un aliment indicat în timpul alăptării în condițiile în care este plină de vitamina C, dar conține și vitamina B 9 sau minerale importante precum fier sau potasiu.

Citește și: Sfecla roșie: beneficii pentru tine și copilul tău

Feniculul

Deși ai crezut probabil că acesta se consumă numai sotat sau fiert la aburi, trebuie să știi că îl poți consuma și crud (preferabil în salate).
Feniculul proaspăt este adecvat pentru o mamă ce alăptează datorită conținutului său de fitoestrogeni, ce-l transformă într-un galactogog minunat. În plus, conține substanțe ce te vor ajuta în procesul de digestie și care, odată ajunse în lapte, au rolul de a mai ameliora colicii bebelușului.

 Femeie ce tine in mana un fenicul

Morcovii

Se recomandă să facă și ei parte dintre legumele crude pe care ar trebui să le mănânce o mamă ce alăptează. Să vedem de ce:
Morcovul este considerat un aliment galactogog, ce va stimula procesul natural de lactație datorită fitoestrogenilor
Morcovul conține vitamina A, benefică și ea pentru sănătatea pielii și ochilor mamei, dar și a bebelușului
Înainte de a te hotărâ să crești consumul de morcov în alăptare, trebuie să ții cont și de următorul aspect: există riscul ca al tău bebeluș să aibă alergie la morcov. S-a estimat că aceasta apare cam la 6% dintre bebeluși și poate fi însoțită de simptome precum: tulburări digestive, apariția unor inflamații la nivelul buzelor sau limbii. Iată de ce este esențial să încerci întâi o cantitate mică de morcov și abia după ce te convingi că bebelușul este în regulă poți să crești consumul, dar fără să faci excese.

Ardeiul gras

Și el este potrivit pentru a fi consumat în alăptare, având nutrienți valoroși cum ar fi: vitamina A, C, minerale (precum potasiul) și fibre.
De asemenea, ardeiul gras conține multă apă, ideală pentru a-ți menține hidratarea la un nivel optim, astfel încât lactația să fie stimulată.
Dintre tipurile de ardei gras, specialiștii recomandă totuși să eviți ardeiul gras verde, despre care se spune că poate favoriza apariția gazelor la bebeluș. Mai bine va fi să te orientezi spre ardeiul gras proaspăt roșu sau galben.

Țelina tip Apio

Aceasta este și ea potrivită pentru o mamă care alăptează deoarece este plină de vitamina C. Rolul acestei vitamine este esențial în această perioadă specială nu numai pentru sănătatea mamei, dar și pentru cea a bebelușului, cu atât mai mult cu cât de ea va depinde absorbția optimă a altor minerale valoroase, precum fierul și calciul.
De asemenea, țelina Apio conține multe fibre, ce te vor ajuta în reglarea tranzitului intestinal, mai ales în primele 2 luni de după naștere. Nu ezita deci și alege să consumi această legumă, mai ales în cadrul gustărilor de peste zi.

 Telina de petiol alaturi de alte legume

Zucchini

Și ei pot fi consumați cruzi în perioada de alăptare, întrucât s-a constatat că prăjiți ar putea să le dăuneze bebelușilor (le pot provoca probleme cu pancreasul).
Ideal este să-i poți strecura în salate, întrucât au în compoziție vitamine (precum A, C sau vitamine din grupul B-urilor) și minerale (magneziu, calciu). În același timp, sunt bogați în fibre și au efect diuretic, facilitând eliminarea toxinelor din organism.
Nu în ultimul rând, s-a constatat că zucchini provoacă foarte rar alergii bebelușilor și nu alterează în niciun fel gustul laptelui matern.

Roșiile

Cercetările din domeniul nutriției au demonstrat de mai multe ori faptul că, pentru o mamă ce alăptează, este mai bine să consume roșii proaspete decât produse pe bază de roșii (precum sosuri, sucuri etc.). Explicația este următoarea: când sunt consumate în stare proaspătă sunt mai puține șanse ca roșiile să-i producă bebelușului tulburări digestive.
Dintre componentele roșiei despre care se spune că ar putea să-i dăuneze bebelușului cel mai adesea se menționează licopenul. Iată de ce este indicat ca o mamă ce alăptează să consume, inițial, roșii în cantități foarte mici și să urmărească reacțiile bebelușului. Dacă acesta se simte bine, poate crește gradual cantitatea de roșii, dar fără a face excese.
Roșiile sunt însă binevenite pentru o mamă care alăptează pentru că sunt pline de vitamina A și C, antioxidanți valoroși, ce se găsesc în roșii în cantități chiar și de 15 ori mai mari decât în alte alimente.
Totodată, roșiile conțin peste 90% apă, ceea ce le face numai bune pentru suplimentarea resurselor de apă pe care trebuie să le consumăm în alăptare.

Citește și: Roșii în timpul alăptării

Voi mai știți și alte legume, numai bune pentru a fi consumate crude de către mamele ce alăptează?

Surse:
www.childrensis.com; www.livestrong.com; www.mom365.com;www.romper.com; www.rowland98.com; www.seattleorganicrestaurants.com

Surse poze:

www.pixabay.com

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Alimentatia corecta a mamei in timpul alaptarii Alimentatia corecta a mamei in timpul alaptarii
Cinci probleme la alaptare Cinci probleme la alaptare
Pozitiile de alaptare ideale Pozitiile de alaptare ideale
Dieta potrivita pentru o mama ce alapteaza Dieta potrivita pentru o mama ce alapteaza

Articole Lifestyle

3 cupluri din zodiac care stau împreună din interes 3 cupluri din zodiac care stau împreună din interes
Femeile stilate nu mai poarta parul drept! Ce coafura să alegi în 2018 Femeile stilate nu mai poarta parul drept! Ce coafura să alegi în 2018
Culoarea în care NU trebuie să îți vopsești părul în această iarnă Culoarea în care NU trebuie să îți vopsești părul în această iarnă
3 cupluri din zodiac care stau împreună din interes 3 cupluri din zodiac care stau împreună din interes

Alte articole care te-ar putea interesa


Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
7 replici neașteptate în disciplina copiilor care chiar funcționeazăReplici simple, dar neașteptat de eficiente 1. Îmi este greu să te înțeleg când vorbești astfel Obiectivul acestei reguli: să înceteze cu văicăritul, țipătul și lipsa de politețte....

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Gabriela Paladi
Cum a fost la Ferdinand, animația care a făcut o sală plină de copii să aplaudeAm plâns, am râs, am aplaudat și am râs iar! Povestea lui Ferdinand este, poate, povestea oricărui copil echilibrat, cu suflet cald și empatic, care se lovește în viață de alți copii, chiar...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Ce mananci in sarcina: 4 alimente periculoase pentru fat

Ce mananci in sarcina: 4 alimente periculoase pentru fat

Sarcina reprezinta inceputul calatoriei in viata de parinte. Prin urmare este de
MAI MULT

Cum sa dormi bine in ultimul trimestru de sarcina

Cum sa dormi bine in ultimul trimestru de sarcina

Dormitul in ultimul trimestru de sarcina se poate dovedi nu doar inconfortabil,
MAI MULT

Este normal sa slabesti in sarcina?

Este normal sa slabesti in sarcina?

Fiecare sarcina decurge in ritmul propriu pentru ca fiecare organism este
MAI MULT

Bebee

numele Ionuț

Semnificația numelui Ionuț

Numele Ionuț este considerat ca fiind diminutivul asociat numelui Ion, care
MAI MULT

Inseminarea artificială

Inseminarea artificială – rata de reușită, riscuri, costuri

Atunci când te gândești să recurgi la inseminarea artificială, trebuie iei
MAI MULT

Top 10 tratamente naturiste pentru infertilitate

Top 10 tratamente naturiste pentru infertilitate

Natura oferă propriile soluții și în cazul problemelor de fertilitate. Iată
MAI MULT

Săptămâna douăzeci și trei de sarcină

Săptămâna 23

În săptămâna douăzeci și trei de sarcină atât mama, cât și copilul
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net