Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe... X

Ce este bine să mănânci când alăptezi

de Alina Nedelcu

Cu siguranță că știi deja că alăptarea pe cale naturală este benefică atât pentru tine, cât mai ales pentru puiul tău. De aceea, ești preocupată să afli cum ar trebui să procedezi astfel încât bebelușul să aibă parte de un lapte matern de calitate, care să-i asigure o dezvoltare optimă. Trebuie să știi că una dintre cele mai la îndemână modalități de a avea un lapte nutritiv este să te hrănești corect. Iată de ce, în articolul de mai jos, vei găsi câteva exemple de alimente pe care este bine să le mănânci în perioada în care alăptezi. Vei vedea că de fapt sunt alimente de bază, obișnuite, care nu ar trebui să lipsească din nicio dietă sănătoasă. Să vă bucurați cât mai mult de puiul vostru în perioada în care alăptați și nu uitați să aveți grijă de voi!

Cum ar trebui să mănânci în perioada în care alăptezi

Deși suntem tentate să credem că, atunci când alăptăm, este nevoie să mâncăm în cantități mai mari decât înainte, specialiștii ne spun că nu cantitatea hranei este cea mai importantă, ci calitatea acesteia. Astfel, ceea ce vom mânca va trebui să conțină substanțe menite nu numai să asigure nutrienții necesari laptelui, ci și care să ne dea energie și să ne ajute să ne refacem după naștere.
Cantitatea de alimente pe care o vom consuma trebuie să fie în strânsă legătură cu greutatea corporală pe care am avut-o înainte de naștere, cu kilogramele pe care le-am acumulat pe durata sarcinii, precum și cu stilul nostru de viață (dacă suntem mai active sau mai sedentare).
În general, în perioada alăptării, apetitul este crescut. Dacă însă nu ai poftă de mâncare, poate fi un semn că nu te simți bine din punct de vedere emoțional și ai nevoie de ajutor. Poate fi vorba chiar de o depresie postnatală, care produce scăderi considerabile ale apetitului. Desigur, într-o situație de acest gen trebuie să apelezi la un medic.
Întrucât alăptatul în sine contribuie la arderea a cca. 500 de calorii pe zi și, dacă medicul tău nu ți-a recomandat să pierzi multe kilogramele, poți liniștită să consumi chiar mai multe calorii decât înainte să rămâi însărcinată (rezumă-te însă la un extra-consum care să nu depășească 500 de calorii).
Este foarte important să ai trei mese regulate pe zi, dar și câteva gustări. Toate acestea ar trebui să conțină următoarele:
proteine - cam 3 porții pe zi
calciu- cam 1500 de mg pe zi
fier- cel puțin o porție de alimente (pe zi) bogate în acest element
vitamina C- cam 2 porții pe zi
• alimente care să conțină grăsimi în cantități moderate
• alimente bogate în carbohidrați complecși
• alimente ce conțin Omega 3 (de exemplu pește)- e nevoie să consumi cam 2 porții pe săptămână
Având în vedere aspectele menționate mai sus, să vedem cam ce ar trebui să mănânci atunci când alăptezi.

Ce este bine să mănânci atunci când alăptezi

Ca proaspătă mămică, ține cont de următorul fapt: când nu primești nutrienții necesari din hrana pe o consumi, corpul tău va fi nevoit să-i asigure din propriile rezerve. Așa că trebuie să fii foarte atentă la ceea ce mănânci, astfel încât să-i oferi bebelușului un lapte de calitate și nici tu să nu ai de suferit.
Optează pentru cât mai puțină hrană procesată și alege o gamă variată de alimente bogate în tot felul de substanțe benefice, precum:

1. Legume
În special cele bogate în fier, precum fasolea verde sau cele colorate,  sunt o hrană excelentă, inclusiv dacă ești vegetariană. În plus, ele îți pot asigura și o parte a necesarului de proteine, fără a recurge neapărat la proteinele de origine animală.

Legumele sunt foarte benefice in perioada alaptarii

Citește și: Legumele recomandate in alaptare

2. Diverse citrice
Datorită cantității de vitamina C de care ai mare nevoie în perioada de alăptare, acestea pot fi consumate ca atare sau sub formă de suc. Îți vor întări imunitatea și îți vor furniza energia de care ai nevoie.Cu toate acestea, nu exagera cu consumul lor, întrucât pot afecta compoziția laptelui și îi pot provoca bebelușului gaze intestinale sau chiar erupții pe piele.

Consumul de citrice este recomandat in perioada alaptarii

3.Este bine sa consumi afine cand alaptezi Afine
Consumate pur și simplu sau sub formă de suc, smoothie sau shake-uri (inclusiv în combinație cu alte fructe), afinele ar trebui să nu lipsească din hrana ta zilnică. Nu numai că sunt pline de vitamine și minerale, dar sunt și o doză de carbohidrați, care îți vor da multă energie.

4. Lactatele
Fie că preferi iaurtul, brânza sau chiar laptele, lactatele sunt foarte recomandate dacă alăptezi. Ele îți vor oferi vitamina D, vitamine din grupul B-urilor, calciu. De altfel, nevoia de calciu este crescândă în perioada alăptării, întrucât mare parte din cel pe care îl ai tu în organism se duce în laptele pentru bebeluș. Așa că vei avea mare nevoie să-ți completezi resursele!

Este bine sa consumi produse lactate cand alaptezi

5. Pește
Ai grijă să alegi pește cu cantități cât mai reduse de mercur. Cel mai recomandat este somonul.Cu toate acestea, nu consuma mai mult de o porție-două pe săptămână.
Somonul este util datorită conținutului său de acizi Omega, esențiali în buna dezvoltare a sistemului nervos al bebelușului.
De asemenea, te poate ajuta și pe tine să combați depresia postnatală.

6. Carne de vită
Este un aliment pe care este bine să-l mănânci în cazul în care alăptezi, întrucât îți va furniza proteinele și fierul atât de necesare în combaterea/ ameliorarea anemiei, cât și în creșterea nivelului de energie.

Carnea de vita este buna cand alaptezi

7. „Frunze” verzi
Legume precum spanacul, salata verde, ruccola etc.. sunt pline de vitamina A, de vitamina C, de fier și de antioxidanți. Dintre toate acestea, cel mai recomandabil în alăptare este spanacul. Îl poți consuma inclusiv sub formă de smoothie sau supe-cremă, ajutându-te în special în combaterea anemiei.
În plus, legumele cu frunze verzi sunt sărace în calorii și conțin inclusiv calciu.

Consumul de frunze verzi  este benefic in perioada in care alaptezi

8. Cerealele integrale
Chiar dacă nu sunt în topul alimentelor tale preferate, gândește-te cât de mult te va ajuta un mic dejun compus din cereale integrale după nopțile nedormite. Ele conțin tot felul de substanțe benefice întregului organism, furnizându-ți multă energie.
Le poți consuma simple, dar și în combinație cu lapte, iaurt, inclusiv în smoothie-uri sau shake-uri.
De asemenea, le poți adăuga fructe uscate și le poți consuma liniștită inclusiv în cazul în care ești adepta unei diete vegetariene. Atenție însă! Pentru a fi sigură că laptele tău va fi suficient de nutritiv pentru bebe și că tu vei primi cantitatea necesară de B-uri, încearcă să iei și un supliment pe bază de vitamina B12.

Consumul de cereale integrale este recomandat in alaptare

9. Ouă
Se știe faptul că oul este unul dintre cele mai complexe alimente. De aceea nu trebuie să lipsească nici din meniul tău în perioada în care alăptezi.
Poți consuma ouă sub orice formă, întrucât ele sunt o sursă importantă de proteine și de acizi grași esențiali, care sunt prezenți în laptele matern.

Ouale sunt un aliment potrivit si in perioada in care alaptezi

10. Orez brun
Este o sursă excelentă de fibre și de carbohidrați, care te vor ajuta să ai cât mai multă energie.
Pentru a-l transforma într-un aliment perfect pentru perioada în care alăptezi, consumă-l alături de tot felul de legume. Astfel, laptele tău va primi nutrienți de bună calitate, atât de utili bebelușului tău.

Este bine sa mananci orez brun cand alaptezi

Citește și: Dieta potrivita pentru o mama ce alapteaza

Tu pe care dintre alimentele de mai sus le-ai preferat/le-ai prefera în perioada alăptării? Mai știi și altele care sunt ideale pentru a fi consumate în această perioadă specială?

Surse:
www.babycentre.co.uk; www.chop.edu; www.mayoclinic.org; www.nhs.uk;www.webmd.com;www.whattoexpect.com

 

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Alimentatia corecta a mamei in timpul alaptarii Alimentatia corecta a mamei in timpul alaptarii
Cinci probleme la alaptare Cinci probleme la alaptare
Pozitiile de alaptare ideale Pozitiile de alaptare ideale
Dieta potrivita pentru o mama ce alapteaza Dieta potrivita pentru o mama ce alapteaza

Articole Lifestyle

8 cupluri din zodiac care nu ar trebui să locuiască niciodată împreună 8 cupluri din zodiac care nu ar trebui să locuiască niciodată împreună
„Căsătoria nu este o realizare!” Părerea unei femei despre căsătorie a împărțit internetul în două tabere „Căsătoria nu este o realizare!” Părerea unei femei despre căsătorie a împărțit internetul în două tabere
Combinația vestimentară care îngrașă pe oricine Combinația vestimentară care îngrașă pe oricine
Culoarea de ojă pe care să nu o porți după 25 de ani Culoarea de ojă pe care să nu o porți după 25 de ani

Alte articole care te-ar putea interesa


Adauga comentariul tau
 
Nume   Cod
Refresh

 
 
 
Mesaj (1500 caractere)  

 
Nu exista comentarii pentru acest articol. Fii prima care isi spune parerea!
Editorial Qbebe
scris de Gabriela Paladi
Mami, eu cred că sunt pofta ta de viață ...Cum am aflat că ea este pofta mea de viață? Ei bine, chiar azi. Alături de Zenul meu (care, în capul meu, este un omuleț gras, cu trei burți, amuzant și isteric), am luat-o pe Anya de la școală. Ghiozdanul ei, a...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Întâlnire cu doamna Annabel Karmel la Târgul GaudeamusDoamna Annabel Karmel are publicate în prezent în România 3 cărți, respectiv Top 100 piureuri pentru bebeluși, Ghidul complet pentru înțărcatul copilului (rapid și ușor); Tot ce trebuie să cunoști...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Testul de evaluare a riscului de nastere prematura

Testul de evaluare a riscului de nastere prematura

O nastere prematura reprezinta o situatie pe care toate viitoarele mame doresc
MAI MULT

Tot ce trebuie sa stii despre linea nigra

Tot ce trebuie sa stii despre linea nigra

Linea nigra reprezinta o modificare a corpului subtila, dar care pune pe ganduri
MAI MULT

Factori care influenteaza conceptia

Factori care influenteaza conceptia

Conceptia poate fi influentata de o serie de factori care tin de cele mai multe
MAI MULT

Bebee

Antioxidanţii fructe

Antioxidanţii – Ce sunt şi cum ne ajută?

Zilnic, corpul nostru este ameninţat de produsele chimice denumite radicali
MAI MULT

Este-bine-să-le-dăm-copiilor-vitamine

Este bine să le dăm copiilor vitamine?

Numeroşi părinţi se gândesc să le aducă un aport de vitamine copiilor lor,
MAI MULT

Cele mai bune clinici de fertilizare in vitro din România

În prezent există nenumărate clinici de fertilizare in vitro în România.
MAI MULT

Câte ore pe noapte doarme bebeluşul până la 3 luni

Tinerele mămici se sperie la început de faptul că micuţii lor dorm atât de
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net