Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe... X

Sport în timpul alăptării

de Alina Nedelcu

Una dintre prioritățile noastre din perioada de alăptare este și să scăpăm cât mai rapid de kilogramele în plus. Iată de ce ne dorim să facem sport inclusiv în acest interval. Înainte de a ne antrena în tot felul de sporturi, este necesar să știm că moderația și echilibrul sunt „cheia” pentru a avea parte de beneficiile ce derivă dintr-o activitate fizică, asigurându-ne totodată că laptele nostru va fi în continuare ideal pentru bebeluș. Nu mai stați pe gânduri, parcurgeți articolul de mai jos și aflați cum ar trebui să procedați pentru a putea face sport, în cele mai bune condiții, chiar și în timpul alăptării.

Este în regulă să faci sport în timpul alăptării ?

Mai ales dacă ești o persoană care iubește mișcarea vei fi dornică să știi dacă poți face sport și în perioada în care alăptezi. Răspunsul este cel pe care-l aștepți: da, poți face sport când alăptezi.
Cercetările din domeniu au arătat că activitatea fizică moderată nu va influența în mod negativ nici compoziția laptelui matern , dar nici sănătatea bebelușului tău. Mai exact, dacă alăptăm și facem sport, dar nu în exces, laptele nostru își va păstra calitatea întrucât va conține în continuare:
• substanțe benefice imunității bebelușului (precum imunoglobulina A secretorie sau lactoferina)
• minerale esențiale pentru dezvoltarea copilului (calciu, magneziu, fosfor, potasiu, sodiu)
• grăsimi, proteine, lactoză
În plus, specialiștii ne asigură că nu trebuie să ne temem de faptul că activitatea fizică ar putea duce la scăderea cantității de lapte pe care i-l oferim copilului și nici că laptele va avea un nivel de acid lactic mai ridicat, ceea ce îi poate fi dăunător micuțului.
Din contră, suntem sfătuite să începem să facem sport în timpul alăptării, de îndată ce medicul ne spune că organismul nostru este refăcut după naștere. De regulă, este necesar să treacă 6 săptămâni de la naștere până când am putea fi gata să începem o activitate fizică regulată. Iar dacă, în momentul în care începem să facem sport, simțim orice durere sau disconfort, trebuie să ne oprim și să ținem cont de semnalele pe care ni le dă corpul.
Sportul ne poate ajuta în mai multe feluri în perioada de alăptare:
• Va fi benefic pentru sănătatea inimii noastre și va îmbunătăți, per ansamblu, condiția noastră fizică
• Ne va ajuta să fim mai energice
• Va reduce nivelul de stres și va combate stările depresive
• Ne va ajuta să avem oase mai puternice
• Ne va sprijini în lupta de eliminare a kilogramelor în plus de după naștere.

Sportul in timpul alaptarii este permis numai dupa ce te refaci complet dupa nastere

Cum este recomandat să procedezi pentru a face sport, în condiții optime, în perioada de alăptare

Pentru a te simți cât mai confortabil când derulezi o activitate fizică în timpul alăptării, dar și pentru a nu fi mereu stresată de ideea că laptele tău va avea de suferit, ține cont de următoarele aspecte:
Fii inventivă
Se poate întâmpla, de pildă, să vrei să te întâlnești cu câteva prietene pentru a merge împreună la o sală de sport, la un bazin de înot sau pur și simplu să alergați. Dar bebelușul tău ar vrea tocmai atunci o masă pe cinste și începe să plângă. Dacă iei în considerare acest aspect, nu uita să-ți faci un plan de rezervă. Spre exemplu, după ce îl alăptezi, chiar dacă este tot agitat, pune-l în căruț și faceți o plimbare în pas vioi. Nu numai că nu vei „sări” peste „porția” ta de mișcare, dar vei avea șanse ca bebelușul să se liniștească mai ușor!

In timpul alaptarii, poti face sport alaturi de bebelusul tau

Alăptează înainte să te apuci să faci mișcare
Într-adevăr, este un mare disconfort să faci mișcare când ai sânii plini de lapte. Îi vei simți mai grei, mai sensibili și chiar mai dureroși.
Pentru a evita o astfel de situație neplăcută, străduiește-te să alăptezi înainte să faci sport. Te vei simți ușurată, iar bebelușul îți va fi recunoscător!

Sustinerea sanilor este esentiala in sportul din timpul alaptariiFii atentă la susținerea sânilor
Alege o bustieră de calitate, care să nu te strângă prea tare și care, eventual, să fie astfel concepută încât să-ți poți alăpta bebelușul chiar și în timpul unei activități sportive.
Ține cont de următorul lucru: o bustieră prea strânsă, purtată prea mult, deși te va face să crezi că sânii se bucură de o susținere perfectă, nu va face altceva decât să contribuie la scăderea volumului de lapte! (ca urmare a creșterii riscului de a crea un blocaj al canalelor prin care circulă laptele)

Hidratează-te
Întrucât vei pierde apă prin transpirație, este esențial să o înlocuiești permanent.
Iată de ce este important să bei apă atât înainte de a începe o activitate sportivă, cât și pe parcursul ei și, desigur, după ce aceasta se va încheia.
În plus, o hidratare optimă va păstra calitatea laptelui oferit bebelușului.
Ai grijă să eviți băuturile energizante și cele bogate în zahăr, care nu numai că nu te vor hidrata bine, dar te vor face să primești calorii mai multe decât cele eliminate prin activitatea fizică propriu-zisă.

Citește și: Alaptarea:obiceiuri de-ale mamei care pot dauna bebelusului

Nu te abține să mănânci!
Deși poți fi tentată să te abții cât mai mult din a mânca, în scopul de a pierde cât mai repede kilogramele în plus, nu este deloc indicat să procedezi așa. Ia în considerare faptul că, în perioada de alăptare, corpul tău va arde oricum mai multe calorii ca de obicei, iar activitatea fizică pe care o vei desfășura te va scăpa și ea de calorii.
Dacă faci spor în perioada de alăptare, nu te feri să te hrănești corespunzător. Esențial este să eviți acele alimente pline de calorii „goale" și să te orientezi către o dietă variată, echilibrată și sănătoasă. Numai așa vei fi într-o formă bună, vei avea suficientă eenrgie și îți vei recăpăta treptat, dar într-un mod sănătos, silueta dorită.

Încearcă să faci un duș înainte să alăptezi
Pentru a fi sigură că transpirația de la nivelul sânilor tăi nu va afecta gustul laptelui (în sensul în care i-ar conferi un gust mai sărat ca de obicei), este preferabil să faci duș înainte să-ți alăptezi bebelușul.
Iar dacă nu ai răgazul pentru a face un duș, pur și simplu spală-ți bine doar zona sânilor.

Citește și: Cele mai eficiente exercitii fizice care iti vor reda silueta dupa nastere

Voi mai știți și alte aspecte interesante legate de cum ar trebui să facem sport în perioada de alăptare?

Surse:
www.acsm.org; www.active.com;www.bestforbabes.org; www.breastfeeding.asn.au

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Alimentatia corecta a mamei in timpul alaptarii Alimentatia corecta a mamei in timpul alaptarii
Cinci probleme la alaptare Cinci probleme la alaptare
Pozitiile de alaptare ideale Pozitiile de alaptare ideale
Dieta potrivita pentru o mama ce alapteaza Dieta potrivita pentru o mama ce alapteaza

Articole Lifestyle

Câți centimetri te îngrași în talie când nu dormi Câți centimetri te îngrași în talie când nu dormi
Cum a slăbit o tânără 65 de kilograme, în 5 pași simpli Cum a slăbit o tânără 65 de kilograme, în 5 pași simpli
Trei femei din zodiac care nu sunt făcute pentru viața de familie Trei femei din zodiac care nu sunt făcute pentru viața de familie
Ce culori de păr te îmbătrânesc, în funcție de nuanța pielii Ce culori de păr te îmbătrânesc, în funcție de nuanța pielii

Alte articole care te-ar putea interesa


Adauga comentariul tau
 
Nume   Cod
Refresh

 
 
 
Mesaj (1500 caractere)  

 
Nu exista comentarii pentru acest articol. Fii prima care isi spune parerea!
Editorial Qbebe
scris de Maria Ionescu
Am scăpat din iadul abuzului și datorez totul copilului meu Eu am trecut printr-un astfel de iad. Și într-un fel o spun cu mândrie față de omul care am ajuns. Am prietene care sunt de părere că Dumnezeu îți dă doar atât cât poți duce. Însă nu mă pot abține să nu mă...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Yucca Center – un loc unde mamele se vor simți ca acasăAm avut plăcerea de a vizita săptămâna aceasta un loc extrem de plăcut, gândit de o mamă pentru alte mame. Încorporează într-un singur concept o parte destinată delectării cu minunății culinare, una destinată...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny
Link-uri recomandate

Naste natural

Sarcina: ce simti cand copilul se intoarce cu capul in jos

Sarcina: ce simti cand copilul se intoarce cu capul in jos

Pentru multe viitoare mame este dificil sa recunoasca momentul exact cand
MAI MULT

ADN-ul partenerilor mamei poate fi transmis la copil

ADN-ul partenerilor mamei poate fi transmis la copil

Desi pare de domeniul stiintifico-fantastic, adevarul este ca un studiu
MAI MULT

Cu ce se hraneste copilul in burta mamei

Cu ce se hraneste copilul in burta mamei

Hrana pe care copilul o primeste in burta mamei ajunge prin intermediul
MAI MULT

Bebee

numele Alexandru

Semnificația numelui Alexandru

Semnificația numelui Alexandru este asociată cu mândria și idealismul, dar
MAI MULT

10 lucruri pe care trebuie să le faci când vrei să rămâi însărcinată

Urmărește-ți ciclurile, pentru a ști când ești la ovulație Dacă
MAI MULT

Rolul-tatălui-în-formarea-bebeluşului

Rolul tatălui în formarea bebeluşului

Deşi multe femei se amăgesc atunci când vine vorba de acest subiect, fiind de
MAI MULT

10-tratamente-naturiste-împotriva-căderii-părului

10 tratamente naturiste împotriva căderii părului

Tratarea căderii părului nu este un real succes în toate cazurile. Spre
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net