Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe... X

Vitamine în timpul alăptării

de Alina Nedelcu

Atunci când ne pregătim să alăptăm, cele mai multe dintre noi se gândesc cu teamă că vor trebui să ia o mulțime de vitamine de sinteză. În realitate, așa cum veți afla și din articolul de mai jos, experții sunt de părere că doar anumite vitamine vor trebui să ajungă în corpul nostru și cu ajutorul suplimentelor alimentare, restul putând fi asimilate printr-o alimentație corectă. Așa că nu mai stați pe gînduri, hrăniți-vă adecvat și astfel veți putea beneficia de toate vitaminele necesare, atât pentru a-i oferi bebelușului un lapte matern de calitate, cât și pentru a vă menține în cea mai bună formă.

Este obligatoriu să luăm vitamine în perioada alăptării?

De îndată ce începi să alăptezi, fii foarte atentă la ceea ce mănânci. În condițiile în care o femeie care alăptează consumă aproximativ 500 de calorii pe zi, este necesar să nu sari peste cele trei mese principale și să nu uiți nici de gustările dintre mese. Acestea din urmă ar trebui să-ți aducă măcar 250 de calorii și să includă proteine, carbohidrați complecși, grăsimi „bune” și, desigur, vitamine și minerale.

O nutritie echilibrata asigura vitaminele necesare in perioada alaptarii
Cine are o dietă sănătoasă, variată și echilibrată nu trebuie neapărat să ia vitamine în perioada alăptării. Cu toate acestea, medicul poate să îți recomande să iei vitaminele pe care le luai în timpul sarcinii sau alte suplimente menite să-i ofere corpului tău tot ce are nevoie, cu atât mai mult cu cât ești în primele luni de alăptare și în urma unor analize s-a constatat că duci lipsă de anumite vitamine sau minerale (precum fierul sau calciul). Sfatul său este important, întrucât excesul de anumite vitamine poate să afecteze calitatea laptelui matern. De pildă, vitamine precum vitamina C nu vor modifica substanțial compoziția laptelui, dar vitamina A poate face acest lucru.
De asemenea, trebuie să știi faptul că, în perioada de alăptare, ai nevoie de cantități mai mari de vitamine și de minerale decât în mod obișnuit. De exemplu, ai nevoie de cca.1000 de mg de calciu pe zi, dar și de o valoare mai mare a vitaminei D (estimată de specialiști la aprox.700% zilnic), a vitaminei B (în special dacă ești vegetariană), dar și a zincului și fierului. Toate acestea vor ajunge în laptele tău, iar dacă tu ai deficit de oricare dintre ele și micuțul tău va avea.
În concluzie, acordă o mare atenției alimentației și fii în permanentă legătură cu un medic. Acesta te poate ghida nu numai în privința adoptării unei diete sănătoase, dar îți poate prescrie și unele suplimente alimentare în cazul unor carențe.
Ținând cont de acestea, te vei simți în formă, iar laptele tău îi va furniza bebelușului tău substanțele nutritive necesare.

Citește și: Nevoile nutritionale ale mamei care alapteaza

Care sunt cele mai importante vitamine în alăptare și de unde le poți obține

Așa cum s-a precizat și anterior, teoretic ar trebui să-ți poți asigura necesarul de vitamine din ceea ce mănânci. În realitate însă, nu poți fi sigură mereu că mănânci suficient din toate grupele de alimente care ți le pot furniza.
Discută cu medicul pentru a vedea exact ce ar trebui să consumi și ce suplimente alimentare ar trebui să iei. În ceea ce privește acest ultim aspect, este esențial să-ți fie prescrise suplimente cât mai naturale, cu cât mai puțini coloranți artificiali sau cu arome artificiale.
Iată care sunt cele mai importante vitamine în  alăptare și cum ți le poți asigura:
1.Fierul
În timpul sarcinii, corpul tău are nevoie de numeroase resurse de fier. De asemenea, la naștere, prin pierderile de sânge, poți ajunge în situația de a nu mai avea suficient fier. Așa că în timpul alăptării trebuie să-ți refaci „stocul" de fier din organism.
Pe de o parte, apelează la următoarele alimente:
• carne roșie, carne de pui și pește
• diverse legume (de pildă, fasolea verde)
• nuci și fructe uscate
• cereale și pâine din cereale integrale
• legume cu frunze verzi (cum ar fi spanac)

Pe de altă parte, ia suplimente alimentare ce conțin fier, în special dacă te simți epuizată, apatică și ai probleme de concentrare. Acestea sunt indicii clare ale unei carențe de fier și necesită luarea unor măsuri imediate. Așa că ia suplimente cu fier, astfel încât să te asiguri că primești, pe zi, măcar 10 mg de fier.

Alimente bogate in fier
 Suplimente  alimentare pe baza de fier
   

 2.Calciul
Mai întâi, încearcă să consumi :
• produse lactate nu foarte grase, precum lapte, iaurt, brânză
• lapte de soia ce conține un supliment de calciu (caută un astfel de lapte ce conține cam 120 de mg de calciu la 100 de ml)
• legume cu frunze închise la culoare și verzi

Nu uita să iei și vitamine speciale pentru perioada de alăptare, care conțin cu siguranță și calciu. Procedând așa îți vei putea asigura acel necesar de 1000 de mg pe zi.
De asemenea, calciul este atât de important în alăptare întrucât, dacă nu ai resurse suficiente, organismul îl va prelua din oase. Acest lucru va conduce la creșterea riscului de a dezvolta, în viitor, osteoporoză.

 Calciul din surse naturale este important in perioada alaptarii

3. Vitamine din grupul B-urilor
Acestea sunt utile din următoarele motive: îți ajută organismul să producă noi celule, reduc riscul de a dezvolta maladii cardiovasculare, asigură buna funcționare a sistemului nervos etc..
Pot fi regăsite prin consumarea alimentelor precum:
• legume cu frunze verzi
• fasole boabe
• citrice
• cereale integrale

Alimente bogate in vitamina B
Dar întrucât în perioada alăptării ai nevoie de aprox.400 mg/zi, poate fi necesar să iei și suplimente ce conțin B-uri.

4.Iesirile in aer liber contribuie la fixarea vitaminei DVitamina D
Desigur, cea mai la îndemână modalitate de a-ți asigura o parte din necesarul de vitamina D este să petreci cât mai mult timp în aer liber și să te expui (cu moderație) la soare.
Dar sinteza acesteia în organism nu se produce ușor, iar dacă vrei să o transmiți și bebelușului tău, este obligatoriu să iei și niște suplimente alimentare ce o conțin. Această vitamină este foarte importantă în organism, deoarece asigură sănătatea oaselor și dinților și reduce procesele inflamatorii responsabile de apariția unor maladii grave.
Ca alimente, nu le ocoli pe următoarele:
• peștele (în special somonul)
• ficatul
• lactatele
• ouăle (mai ales gălbenușul de ou)

Supliment alimentar de vitamina D

5.Omega 3
Este foarte importantă pentru creier, ochi, inimă și dezvoltarea sistemului nervos (contribuie la dezvoltarea memoriei, atenției și abilităților de învățare).
Acesta este motivul pentru care, mai ales dacă nu ești mare amatoare de pește și de ulei de pește, trebuie să recurgi la suplimente alimentare.

Surse de Omega 3
În plus, poți apela și la sursele vegetale de Omega 3, regăsite în alimente precum:
• nuci
• semințe de in și cânepă
• leguminoase uscate (de exemplu, fasolea boabe)
• unele legume: spanac, broccoli, conopidă, dovleac.

6.Vitamina C
Iată doar câteva motive pentru care este absolut necesar să beneficiezi de ea pe timpul alăptării: întărește sistemul imunitar, este antioxidantă, este un tonic general pentru întreg organismul, previne procesele inflamatorii, scade riscul apariției unor maladii grave, contribuie la formarea globulelor roșii etc..
Fiind o vitamină solubilă în apă, implicit va fi solubilă și în laptele tău. Așa că nu te îngrijora că ai consumat o cantitate prea mare. În general, doza zilnică recomandată pentru femeile care alăptează este de cel puțin 120 de mg/zi.
Cel mai simplu este să-ți procuri resursele de vitamina C din alimentație. Există o multitudine de variante, dar să vedem doar câteva:
• cătina
• citricele
• fructele de pădure
• fructele tropicale
• roșiile
• ardeiul
• cartofii
• fasolea verde
• anghinarea
• salata verde

În general, medicii recomandă un supliment de vitamina C de sinteză în situații mai speciale, de exemplu când ești răcită sau în perioada de convalescență de după viroze.

Vitamina C este importanta in timpul alaptarii

Citește și: Medicamente permise si interzise in timpul alaptarii

Tu știai până acum care sunt cele mai importante vitamine în perioada de alăptare și care este rolul lor?

Surse:
www.americanpregnancy.org;www.babycentre.co.uk; www.babymed.com;www.betterhealth.vic.gov.au; www.breastmilk.com; www.livestrong.com; www.sfaturimedicale.ro; www.thebump.com

Surse poze:
www.media.tumblr.com; http://i.huffpost.com

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Alimentatia corecta a mamei in timpul alaptarii Alimentatia corecta a mamei in timpul alaptarii
Cinci probleme la alaptare Cinci probleme la alaptare
Pozitiile de alaptare ideale Pozitiile de alaptare ideale
Dieta potrivita pentru o mama ce alapteaza Dieta potrivita pentru o mama ce alapteaza

Articole Lifestyle

Câți centimetri te îngrași în talie când nu dormi Câți centimetri te îngrași în talie când nu dormi
Cum a slăbit o tânără 65 de kilograme, în 5 pași simpli Cum a slăbit o tânără 65 de kilograme, în 5 pași simpli
Trei femei din zodiac care nu sunt făcute pentru viața de familie Trei femei din zodiac care nu sunt făcute pentru viața de familie
Ce culori de păr te îmbătrânesc, în funcție de nuanța pielii Ce culori de păr te îmbătrânesc, în funcție de nuanța pielii

Alte articole care te-ar putea interesa


Adauga comentariul tau
 
Nume   Cod
Refresh

 
 
 
Mesaj (1500 caractere)  

 
Nu exista comentarii pentru acest articol. Fii prima care isi spune parerea!
Editorial Qbebe
scris de Maria Ionescu
Am scăpat din iadul abuzului și datorez totul copilului meu Eu am trecut printr-un astfel de iad. Și într-un fel o spun cu mândrie față de omul care am ajuns. Am prietene care sunt de părere că Dumnezeu îți dă doar atât cât poți duce. Însă nu mă pot abține să nu mă...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Yucca Center – un loc unde mamele se vor simți ca acasăAm avut plăcerea de a vizita săptămâna aceasta un loc extrem de plăcut, gândit de o mamă pentru alte mame. Încorporează într-un singur concept o parte destinată delectării cu minunății culinare, una destinată...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny
Link-uri recomandate

Naste natural

Cu ce se hraneste copilul in burta mamei

Cu ce se hraneste copilul in burta mamei

Hrana pe care copilul o primeste in burta mamei ajunge prin intermediul
MAI MULT

ADN-ul partenerilor mamei poate fi transmis la copil

ADN-ul partenerilor mamei poate fi transmis la copil

Desi pare de domeniul stiintifico-fantastic, adevarul este ca un studiu
MAI MULT

Sarcina: ce simti cand copilul se intoarce cu capul in jos

Sarcina: ce simti cand copilul se intoarce cu capul in jos

Pentru multe viitoare mame este dificil sa recunoasca momentul exact cand
MAI MULT

Bebee

Rolul-tatălui-în-formarea-bebeluşului

Rolul tatălui în formarea bebeluşului

Deşi multe femei se amăgesc atunci când vine vorba de acest subiect, fiind de
MAI MULT

numele Alexandru

Semnificația numelui Alexandru

Semnificația numelui Alexandru este asociată cu mândria și idealismul, dar
MAI MULT

10-tratamente-naturiste-împotriva-căderii-părului

10 tratamente naturiste împotriva căderii părului

Tratarea căderii părului nu este un real succes în toate cazurile. Spre
MAI MULT

10 lucruri pe care trebuie să le faci când vrei să rămâi însărcinată

Urmărește-ți ciclurile, pentru a ști când ești la ovulație Dacă
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net