Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe... X

Tabel cu kilogramele la copii

de Irina Olteanu

Greutatea în kilograme pe care trebuie să o aibă un copil variază în funcție de vâstă, sex, dar și gradul de activitate fizică efectuat. Vei afla aici câte kilograme trebuie să aibă copilul tău și ce informații importante trebuie să cunoști cu privire la greutatea sa.

Informații despre kilogramele la copii

În cazul în care copilul tău are o greutate sănătoasă, există o mulțime de lucruri pe care le poți face ca părinte pentru a-l ajuta să rămână sănătos odată ce crește. Conform cercetărilor din domeniu, copiii care își păstrează o greutate corporală sănătoasă au tendința să aibă un tonus corporal mai bun, să fie mai sănătoși și capabili să învețe și mai încrezători. De asemenea, sunt expuși unui risc mai mic să aibă probleme de sănătate ulterior în viață. Copiii au căror părinți îi încurajează să fie activi și să mănânce sănătos au șanse mai mari să își mențină o greutate sănătoasă și la maturitate.

tabel cu greutatea la copii

Sfaturi pentru o greutate sănătoasă

- Fii un exemplu bun. Unul dintre cele mai bune moduri de a inspira obiceiuri benefice la copilul tău este să reprezinți un bun exemplu. Copiii învață prin imitație, iar una dintre cele mai puternice modalități prin care îți poți încuraja copilul să fie activ și să mănânce bine este să faci chiar tu acest lucru. Poți reprezenta un bun exemplu dacă mergi la o plimbare pe jos sau cu bicicleta în parc, în loc să te uiți la TV sau să navighezi pe internet. Dacă te joci în mod activ alături de copilul tău îi vei arăta că exercițiul fizic poate fi distractiv; în plus, reprezintă o modalitate excelentă de a petrece împreună timp de calitate.

- Fii activ. Copiii au nevoie de aproximativ 60 minute de activitate fizică pe zi pentru o sănătate bună, dar nu trebuie să aibă loc într-o singură repriză. Mai multe seturi de exerciții de câte 5 sau 10 minute pe durata zilei sunt la fel de benefice precum o oră neîntreruptă de activitate fizică. În cazul copiilor de vârstă mică, poate fi vorba despre o joacă activă, precum jocuri cu mingea, de tip urmărire, mers cu trotineta, dat în leagăn sau chiar cățărat în parc. În cazul copiilor mai mari, poate fi vorba despre mers cu bicicleta, skateboarding, sărit, înot, dans sau arte marțiale. Mersul pe jos sau cu bicicleta pe distanțe scurte în locul folosirii mașinii sau a autobuzului reprezintă o modalitate excelentă de a fi activi împreună ca familie și de economisi în plus bani.

 - Porții pentru copil. Încearcă să eviți să îți hrănești copilul cu porții supradimensionate. Nu există îndrumări oficiale cu privire la câtă hrană necesită un copil, așadar va trebui să apelezi la propria judecată. O regulă utilă este să începi masa cu o porție mică de mâncare și să aștepți ca al tău copil să îți ceară dacă mai doresște. Nu îți obliga copilul să termine toată mâncarea din farfurie și nici să mănânce mai mult decât își dorește. De asemenea, nu folosi farfurii de adulți pentru a hrăni copilul deoarece îl încurajezi să mănânce porții supradimensionate. Poate fi de ajutor să îi recomanzi să mănânce încet și să stabilești un program de mese. Când vă adunați cu toții la masă reprezintă și o oportunitate de a povesti despre întâmplările din cursul zilei.

- Consumă alimente sănătoase. Copiii, ca și adulții, trebuie să consume cinci sau mai multe porții de fructe și legume în fiecare zi. Acestea reprezintă surse excelente de fibre, vitamine și minerale. Toate variantele de fructe și legume sunt incluse în această porție zilnică recomandată, inclusiv cele proaspete, conservate, congelate sau uscate; sunt incluse și sucuri, smoothie-uri, leguminoase. Nu uita de faptul că sucul 100% din fructe sau legume neîndulcit poate reprezenta doar o porție din cele 5 recomandate (de exemplu, 2 pahare de suc și un smoothie reprezintă tot o porție) și că nu trebuie să depășească mai mult de 150 ml pe zi. Când fructele sunt pasate sau stoarse eliberează zaharuri care cresc riscul de carii dentare, prin urmare este bine să le consumi în timpul meselor. Descurajează-ți copilul să consume alimente cu mult zahăr sau grăsimi precum dulciuri, prăjituri, biscuiți și cereale dulci sau băuturi îndulcite și carbogazoase (au tendința să aibă multe calorii și puține nutrimente). Urmărește ca al tău copil să primească cele mai multe calorii din alimente sănătoase, precum fructe și legume și alimente cu amidon (pâine, cartofi, paste și orez - de preferat integral) și înlocuiește băuturile dulci cu apa.

- Mai puțin timp la televizor/computer și mai multă odihnă. Ajută-ți copilul să evite o perioadă sedentarăprelungită, deoarece crește riscul de supraponderabilitate. Limitează durata de timp pe care cel mic o petrece privind la televizor, jucându-se jocuri video sau pe dispozitive electronice. Nu există o limită clară cu privire la durata de timp care este maximă, dar experții sunt de părere că un copil nu ar trebui să privească mai mult de 2 ore la televizor în fiecare noapte și să îi fie îndepărtate toate ecranele (inclusiv telefoanele mobile) din cameră noaptea. Este de asemenea importantă calitatea odihnei, copiii care nu se odihnesc corespunzător fiind predispuși obezității. Cu cât doarme mai puțin un copil, cu atât este mai mare riscul de obezitate (în plus, este afectat comportamentul și dispoziția).

Creșterea și pubertatea

Nu toți copiii cresc și se dezvoltă în același ritm. În timpul pubertății, corpul începe să creeze hormoni care declanșează schimbări pe plan fizic, precum dezvoltarea sânilor la fete, mărirea testiculelor la băieți și pusee în înălțime și greutate. Odată ce aceste modificări sunt inițiate, continuă mai mulți ani, din adolescență și până la maturitate. Din acest motiv și creșterea în greutate este mai rapidă, deoarece au loc schimbări în mușchi, grăsime și oasele din corp; atâta timp cât sunt în proporția potrivită nu este nicio problemă. Pentru unii copii perioada începe la 8 ani, iar pentru alții la 14 ani, așadar nu este anormal să fie diferiți de semenii lor.

În final, reține că nu trebuie să îți cântărești copilul prea des și să folosești mereu același cântar, de preferat cel din cabinetul medical; în acest mod medicul va monitoriza evoluția copilului tău.

Citește și: Greutatea si inaltimea copilului: tabel de dezvoltare, 3-18 ani  

Surse:
www.nhs.uk; http://kidshealth.org; www.cdc.gov

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Oreionul: simptome si tratament Oreionul: simptome si tratament
Pojarul sau rujeola: simptome si tratament Pojarul sau rujeola: simptome si tratament
Ghidul vaccinurilor pentru 2-7 ani Ghidul vaccinurilor pentru 2-7 ani
Trucuri practice pentru o zi cand copilul tau este bolnav Trucuri practice pentru o zi cand copilul tau este bolnav

Articole Lifestyle

3 zodii care se umilesc din dragoste 3 zodii care se umilesc din dragoste
Ce femeie ai fost într-o viață anterioară în funcție de data nașterii Ce femeie ai fost într-o viață anterioară în funcție de data nașterii
Cele mai bune cupluri din zodiac. Dragostea lor face lumea mai frumoasă! Cele mai bune cupluri din zodiac. Dragostea lor face lumea mai frumoasă!
Dacă îți place melodia „No Diggitty”, probabil ești psihopat Dacă îți place melodia „No Diggitty”, probabil ești psihopat

Alte articole care te-ar putea interesa


Adauga comentariul tau
 
Nume   Cod
Refresh

 
 
 
Mesaj (1500 caractere)  

 
Nu exista comentarii pentru acest articol. Fii prima care isi spune parerea!
Editorial Qbebe
scris de Gabriela Paladi
Au început înscrierile la Ora de Fizică! Seminar gratuit pentru părinți responsabiliSiguranța copilului este responsabilitatea părintelui. Și este important ca în acest domeniu părinții să se străduiască să obțină toate informațiile necesare pentru a se asigura că cel mic este mereu la adăpost...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Yucca Center – un loc unde mamele se vor simți ca acasăAm avut plăcerea de a vizita săptămâna aceasta un loc extrem de plăcut, gândit de o mamă pentru alte mame. Încorporează într-un singur concept o parte destinată delectării cu minunății culinare, una destinată...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Imagini care arata cat de diferite sunt sarcinile

Imagini care arata cat de diferite sunt sarcinile

Sarcinile sunt extrem de diferite atat de la o femeie la alta, cat si de la un
MAI MULT

Mituri interesante despre forma burtii in sarcina

Mituri interesante despre forma burtii in sarcina

Forma burtii in sarcina, conform unor mituri, indica sexul pe care il va avea
MAI MULT

7 greseli pe care toate femeile insarcinate le fac

7 greseli pe care toate femeile insarcinate le fac

Toate femeile insarcinate sunt preocupate de bunastarea si sanatatea bebelusului
MAI MULT

Bebee

Inseminarea artificială

Inseminarea artificială – rata de reușită, riscuri, costuri

Atunci când te gândești să recurgi la inseminarea artificială, trebuie iei
MAI MULT

copii care se uita la desene animate

Este bine să îmi las copilul să se uite la desene animate?

Copiii trebuie să aibă un echilibru în tot ceea ce fac, inclusiv în
MAI MULT

Saptamana 9 de sarcina

Săptămâna 9

Poate că încă nu este a noua lună, dar este a noua săptămână de
MAI MULT

Ce trebuie sa facem pentru a avea o relație de prietenie cu copilul nostru

Ce trebuie să facem pentru a avea o relație de prietenie cu copilul nostru

În orice relație este foarte important să îl cunoști foarte bine pe cel de
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net