Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe... X

Tabel cu kilogramele la copii

de Irina Olteanu

Greutatea în kilograme pe care trebuie să o aibă un copil variază în funcție de vâstă, sex, dar și gradul de activitate fizică efectuat. Vei afla aici câte kilograme trebuie să aibă copilul tău și ce informații importante trebuie să cunoști cu privire la greutatea sa.

Informații despre kilogramele la copii

În cazul în care copilul tău are o greutate sănătoasă, există o mulțime de lucruri pe care le poți face ca părinte pentru a-l ajuta să rămână sănătos odată ce crește. Conform cercetărilor din domeniu, copiii care își păstrează o greutate corporală sănătoasă au tendința să aibă un tonus corporal mai bun, să fie mai sănătoși și capabili să învețe și mai încrezători. De asemenea, sunt expuși unui risc mai mic să aibă probleme de sănătate ulterior în viață. Copiii au căror părinți îi încurajează să fie activi și să mănânce sănătos au șanse mai mari să își mențină o greutate sănătoasă și la maturitate.

tabel cu greutatea la copii

Sfaturi pentru o greutate sănătoasă

- Fii un exemplu bun. Unul dintre cele mai bune moduri de a inspira obiceiuri benefice la copilul tău este să reprezinți un bun exemplu. Copiii învață prin imitație, iar una dintre cele mai puternice modalități prin care îți poți încuraja copilul să fie activ și să mănânce bine este să faci chiar tu acest lucru. Poți reprezenta un bun exemplu dacă mergi la o plimbare pe jos sau cu bicicleta în parc, în loc să te uiți la TV sau să navighezi pe internet. Dacă te joci în mod activ alături de copilul tău îi vei arăta că exercițiul fizic poate fi distractiv; în plus, reprezintă o modalitate excelentă de a petrece împreună timp de calitate.

- Fii activ. Copiii au nevoie de aproximativ 60 minute de activitate fizică pe zi pentru o sănătate bună, dar nu trebuie să aibă loc într-o singură repriză. Mai multe seturi de exerciții de câte 5 sau 10 minute pe durata zilei sunt la fel de benefice precum o oră neîntreruptă de activitate fizică. În cazul copiilor de vârstă mică, poate fi vorba despre o joacă activă, precum jocuri cu mingea, de tip urmărire, mers cu trotineta, dat în leagăn sau chiar cățărat în parc. În cazul copiilor mai mari, poate fi vorba despre mers cu bicicleta, skateboarding, sărit, înot, dans sau arte marțiale. Mersul pe jos sau cu bicicleta pe distanțe scurte în locul folosirii mașinii sau a autobuzului reprezintă o modalitate excelentă de a fi activi împreună ca familie și de economisi în plus bani.

 - Porții pentru copil. Încearcă să eviți să îți hrănești copilul cu porții supradimensionate. Nu există îndrumări oficiale cu privire la câtă hrană necesită un copil, așadar va trebui să apelezi la propria judecată. O regulă utilă este să începi masa cu o porție mică de mâncare și să aștepți ca al tău copil să îți ceară dacă mai doresște. Nu îți obliga copilul să termine toată mâncarea din farfurie și nici să mănânce mai mult decât își dorește. De asemenea, nu folosi farfurii de adulți pentru a hrăni copilul deoarece îl încurajezi să mănânce porții supradimensionate. Poate fi de ajutor să îi recomanzi să mănânce încet și să stabilești un program de mese. Când vă adunați cu toții la masă reprezintă și o oportunitate de a povesti despre întâmplările din cursul zilei.

- Consumă alimente sănătoase. Copiii, ca și adulții, trebuie să consume cinci sau mai multe porții de fructe și legume în fiecare zi. Acestea reprezintă surse excelente de fibre, vitamine și minerale. Toate variantele de fructe și legume sunt incluse în această porție zilnică recomandată, inclusiv cele proaspete, conservate, congelate sau uscate; sunt incluse și sucuri, smoothie-uri, leguminoase. Nu uita de faptul că sucul 100% din fructe sau legume neîndulcit poate reprezenta doar o porție din cele 5 recomandate (de exemplu, 2 pahare de suc și un smoothie reprezintă tot o porție) și că nu trebuie să depășească mai mult de 150 ml pe zi. Când fructele sunt pasate sau stoarse eliberează zaharuri care cresc riscul de carii dentare, prin urmare este bine să le consumi în timpul meselor. Descurajează-ți copilul să consume alimente cu mult zahăr sau grăsimi precum dulciuri, prăjituri, biscuiți și cereale dulci sau băuturi îndulcite și carbogazoase (au tendința să aibă multe calorii și puține nutrimente). Urmărește ca al tău copil să primească cele mai multe calorii din alimente sănătoase, precum fructe și legume și alimente cu amidon (pâine, cartofi, paste și orez - de preferat integral) și înlocuiește băuturile dulci cu apa.

- Mai puțin timp la televizor/computer și mai multă odihnă. Ajută-ți copilul să evite o perioadă sedentarăprelungită, deoarece crește riscul de supraponderabilitate. Limitează durata de timp pe care cel mic o petrece privind la televizor, jucându-se jocuri video sau pe dispozitive electronice. Nu există o limită clară cu privire la durata de timp care este maximă, dar experții sunt de părere că un copil nu ar trebui să privească mai mult de 2 ore la televizor în fiecare noapte și să îi fie îndepărtate toate ecranele (inclusiv telefoanele mobile) din cameră noaptea. Este de asemenea importantă calitatea odihnei, copiii care nu se odihnesc corespunzător fiind predispuși obezității. Cu cât doarme mai puțin un copil, cu atât este mai mare riscul de obezitate (în plus, este afectat comportamentul și dispoziția).

Creșterea și pubertatea

Nu toți copiii cresc și se dezvoltă în același ritm. În timpul pubertății, corpul începe să creeze hormoni care declanșează schimbări pe plan fizic, precum dezvoltarea sânilor la fete, mărirea testiculelor la băieți și pusee în înălțime și greutate. Odată ce aceste modificări sunt inițiate, continuă mai mulți ani, din adolescență și până la maturitate. Din acest motiv și creșterea în greutate este mai rapidă, deoarece au loc schimbări în mușchi, grăsime și oasele din corp; atâta timp cât sunt în proporția potrivită nu este nicio problemă. Pentru unii copii perioada începe la 8 ani, iar pentru alții la 14 ani, așadar nu este anormal să fie diferiți de semenii lor.

În final, reține că nu trebuie să îți cântărești copilul prea des și să folosești mereu același cântar, de preferat cel din cabinetul medical; în acest mod medicul va monitoriza evoluția copilului tău.

Citește și: Greutatea si inaltimea copilului: tabel de dezvoltare, 3-18 ani  

Surse:
www.nhs.uk; http://kidshealth.org; www.cdc.gov

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Oreionul: simptome si tratament Oreionul: simptome si tratament
Pojarul sau rujeola: simptome si tratament Pojarul sau rujeola: simptome si tratament
Ghidul vaccinurilor pentru 2-7 ani Ghidul vaccinurilor pentru 2-7 ani
Trucuri practice pentru o zi cand copilul tau este bolnav Trucuri practice pentru o zi cand copilul tau este bolnav

Articole Lifestyle

8 cupluri din zodiac care nu ar trebui să locuiască niciodată împreună 8 cupluri din zodiac care nu ar trebui să locuiască niciodată împreună
„Căsătoria nu este o realizare!” Părerea unei femei despre căsătorie a împărțit internetul în două tabere „Căsătoria nu este o realizare!” Părerea unei femei despre căsătorie a împărțit internetul în două tabere
Combinația vestimentară care îngrașă pe oricine Combinația vestimentară care îngrașă pe oricine
Culoarea de ojă pe care să nu o porți după 25 de ani Culoarea de ojă pe care să nu o porți după 25 de ani

Alte articole care te-ar putea interesa


Adauga comentariul tau
 
Nume   Cod
Refresh

 
 
 
Mesaj (1500 caractere)  

 
Nu exista comentarii pentru acest articol. Fii prima care isi spune parerea!
Editorial Qbebe
scris de Gabriela Paladi
Mami, eu cred că sunt pofta ta de viață ...Cum am aflat că ea este pofta mea de viață? Ei bine, chiar azi. Alături de Zenul meu (care, în capul meu, este un omuleț gras, cu trei burți, amuzant și isteric), am luat-o pe Anya de la școală. Ghiozdanul ei, a...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Întâlnire cu doamna Annabel Karmel la Târgul GaudeamusDoamna Annabel Karmel are publicate în prezent în România 3 cărți, respectiv Top 100 piureuri pentru bebeluși, Ghidul complet pentru înțărcatul copilului (rapid și ușor); Tot ce trebuie să cunoști...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Tot ce trebuie sa stii despre linea nigra

Tot ce trebuie sa stii despre linea nigra

Linea nigra reprezinta o modificare a corpului subtila, dar care pune pe ganduri
MAI MULT

Testul de evaluare a riscului de nastere prematura

Testul de evaluare a riscului de nastere prematura

O nastere prematura reprezinta o situatie pe care toate viitoarele mame doresc
MAI MULT

Factori care influenteaza conceptia

Factori care influenteaza conceptia

Conceptia poate fi influentata de o serie de factori care tin de cele mai multe
MAI MULT

Bebee

bebelus care doarme cu un ursulet

Somnul bebeluşului de la 3 luni până la 6 luni

Somnul este una dintre activitățile preferate ale bebeluşilor în primele
MAI MULT

alaptare bebelus

Alăptarea bebeluşului în primele zile

În primele zile când începem alăptarea bebelușului organismul va
MAI MULT

Cum ne motivăm copiii ca să înveţe bine

Ca orice părinte, ne dorim foarte mult să avem copii deştepţi, de care să
MAI MULT

Copilul-tău-nu-trebuie-să-te-vadă-plângând

Ai grijă! Copilul tău nu trebuie să te vadă plângând

Un lucru pe care puţine mămici se pare că îl ştiu este acesta: atunci când
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net