Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe... X

7 tehnici de calmare în trafic direct de la psiholog

de Cosmin Meleaca

Adoptă un comportament responsabil și civilizat în trafic, iar în clipele de stres maxim apelează la tehnica respirației și la un gen de muzică care îți este pe plac. Sănătatea ta este întotdeauna mai importantă, așa că nu lăsa stresul să își pună amprenta asupra vieții tale. În final, dacă până și psihologul îți recomandă să zâmbești cât mai mult, înseamnă ar trebui să te apuci de treabă.

Următorul articol a fost realizat prin amabilitatea domnului Cosmin Meleacă - psihoterapeut de orientare cognitiv comportamentală, cu competențe în terapia Sistemică pentru Cuplu, Familie, Copil, telefon: 0726 281 554, e-mail: cosmin@meleaca.eu, www.meleaca.eu:

Merită să plătim cu prețul sănătății? 

Mijloacele de transport au fost gândite în principiu să ne ușureze viața și să ne ducă rapid din punctul A în punctul B, fără efort. În plus, automobilul personal sau de serviciu părea să fie mijlocul ideal de transport.
Ideal poate pentru bunici, pentru că astăzi drumul până la serviciu cu automobilul, a devenit cea mai sigură cale de a căpăta un AVC (accident vascular cerebral).
Confortul are prețul său, care nu este deloc ieftin. Din păcate, este plătit cu un procent din sănătatea noastră, pentru că toți dorim confort, ne urcăm dimineața în mașini și în 10 minute s-a dus tot zenul. Ambuteiaj. Rezultatul? Stres, furie, anxietate, așezate comod lângă noi, pe bancheta din dreapta, pregătite pentru cel puțin o oră de "distracție".
Până în momentul de față, nimeni nu a reușit să rezolve problema traficului, așa că, "partenerele" de drum nu vor pleca prea curând. În schimb, reușesc să aibă un impact din ce în ce mai puternic asupra sănătății. Dacă împotriva poluării din trafic producătorii de automobile au implementat sisteme performante de purificare a aerului în habitaclu, împotriva celorlalți factori, cei nevăzuți, care pot cauza chiar moartea, pentru că, un puseu de furie poate declanșa un atac de cord, încă nu s-au găsit soluții.

Puterea de a te calma se află chiar în mâinile tale

Așa că, dacă vrei să nu mai fii stresat în trafic, ești pe cont propriu. Niciun buton din mașină nu are o astfel de funcție. 

O primă soluție ar fi cunoașterea traseului și estimarea corectă a timpului necesar ajungerii la destinație. Atunci când știi din start că vei petrece un anumit timp în trafic, nivelul stresului scade și odată cu el tendinţa de a proiecta doar gânduri negative și concentrarea doar asupra lor.
1. Dar, dacă totuși ai făcut tot ce îți stă în putinţă și tot nu vei ajunge la timp, este necesar să conștientizezi că nu poți să controlezi ce se întâmplă în exterior, dar poți alege modul în care vei reacționa în astfel de situații. Mindfulness-ul despre care se tot vorbește în ultima vreme este de fapt conștientizare. Cu cât observi mai rapid semnele tensiunii și a stresului, cu atât poți interveni mai repede. Așa că, dacă nimeni nu înaintează, nu e nevoie să te concentrezi la ce se întâmplă în trafic, ci să întorci radarul spre interior, spre emoții și acțiuni personale. Prin mindfulness îți acorzi ție atenție și astfel îți poți aborda fiecare stres unul câte unul până când devii mai relaxat.

tehnici de calmare in trafic


2. Simți că ai început să strângi volanul ca o menghină? Simți că mai ai puțin și vei scoate la propriu fum pe nări? Respiră adânc. Concentrează-te asupra respirației, pentru că ea este oglinda minții. Inspiră și expiră egal, și în felul acesta îți vei recăpăta controlul și te vei liniști. Dacă tot ești blocat în trafic, tehnica respirației poate fi îmbogățită și cu o parte de stretching. Poți face yoga acasă, pe plajă, în parc și de ce nu, în mașină. Deci, ținând în continuare volanul în mâini, inspiri profund, întinzi coloana, iar apoi expiri încet, înclinându-te într-o parte, fără să îți iei ochii de la drum. Continuă să inspiri profund, îndreptând și centrând coloana și apoi expiră înclinându-te în partea opusă, și tot așa. Poți intercala în exercițiu și o mișcare de rotire a capului, dar doar dacă staționezi. Inspirând profund, întinde-ți coloana și rotește capul ferm ca și când ai vrea să verifici dacă în laterală mai este o mașină. Respiră revenind la poziția inițială și tot așa.

3. Apoi, gândește-te că un ambuteiaj are partea lui bună. În loc să centrezi pe haosul de afară, poți alege să folosești timpul petrecut în mașină pentru a-ți structura mental agenda pentru ziua curentă sau, la întoarcerea acasă după o zi plină la birou, te poți elibera în liniște de stresul și oboseala acumulată la birou și astfel să nu le mai aduci cu tine acasă.

4. Tot aici ai oportunitatea de a asculta emisiunea ta preferată sau noul album scos de o trupă care îți place. Ce șansă ai fi avut acasă să îl asculți cap coadă? Mașina poate deveni astfel o mică sală de concert. Așa că, întotdeauna să ai pe un stick ceva interesant. Pe lângă muzică, un audiobook ar fi nemaipomenit. În ziua de astăzi, timpul alocat cititului a scăzut drastic, așa că orele petrecute în trafic se pot transforma în momente plăcute. Nu mai ești blocat în trafic, ești de fapt în propria ta sală de lectură.

5. Nu încerca să elimini sau să ignori în totalitate iritarea provocată de un coleg nepoliticos de trafic. În condițiile în care coloana de mașini se târăște anevoios, cineva care se strecoară profitând de o clipă de neatenție este clar prost crescut. Atitudinea și maniera în care el a ales să câștige un pic de timp te poate enerva, pe bună dreptate, dar nu te lăsa copleșit de furie. Nu ai cum să-l disciplinezi tu. Acceptă-ți starea neplăcută provocată de eveniment și las-o să se consume rapid, nealimentând-o cu amintiri similare din trecut. Dacă nu alimentezi focul furiei cu amintiri neplăcute, el se va stinge repede și nu va lăsa urme. Apoi treci rapid mai departe, neluând momentul cu tine, pentru că, dacă vei continua să ruminezi asupra evenimentului, vei fi copleșit în final de furie.

6. Nu doar ambuteiajele ne pun la încercare limitele, ci și deplasarea în viteză pe autostradă sau pe un drum rapid. De exemplu, gândul că până la urmă cineva neatent sau impulsiv va crea un accident poate crește nivelul anxietății. Iar dacă vezi un accident, anxietatea poate prelua controlul. Ce poți face tu? Să te asiguri că nu vei adăuga elemente de nesiguranță în trafic și astfel să crești și mai mult riscurile. Așa că tu fă ceea ce ai învățat în școală. Condu în limitele legale, aplică regula condusului preventiv, semnalizează de fiecare dată când îți schimbi direcția și nu uita să-ți verifici oglinzile. Dacă ești de ceva vreme în spatele volanului, sunt șanse să devii obosit sau plictisit, așa că poți să cauți un loc de parcare și să ieși câteva momente din mașină. Acum ar fi momentul să îți amintești de exercițiile de respirație și streching învățate, adaptându-le la situația dată. O oprire de 5 minute nu-ți va prelungi semnificativ deplasarea, dar îți va îmbunătăți semnificativ starea de spirit.

7. Și nu în ultimul rând, zâmbește. Te afli în cel mai rapid mijloc de transport și te deplasezi cu 10 km/oră. Amuzant, nu? Poate că de fapt nu îți vine, dar zâmbetul este cel mai mare dușman al stresului. Cercetătorii britanici o garantează. Lăsând gluma la o parte, a fost demonstrat că zâmbetul, chiar dacă este forțat, reduce intensitatea răspunsului fiziologic la stres. Și este gratis. Deci, căutați situații amuzante în trafic.
Traficul întotdeauna îți va rezerva situații pe care nu le vei putea controla - un drum în lucru apărut peste noapte, o ocolire care te va scoate undeva unde nu cunoști - dar, nu uita, felul cum reacționezi în situația apărută, depinde doar de tine.

Gașca de Haioși de la Petrom îți vine în ajutor în trafic

 Te simți scos din sărite de partenerii de trafic? Nu îți mai regăsești starea zen? Te înțelegem perfect, ni se întâmplă tuturor mai devreme sau mai târziu...Din acest motiv Gașca de Haioși de la Petrom îți este alături chiar și în clipele în care calmul pare o stare de neatins și te simți complet invadat de furie. Îți propunem să colecționezi membrii Găștii de Haioși și să uiți de nervi și stres. Cea mai bună tehnică de calmare în trafic, după cum spune chiar expertul, este zâmbetul.

Mecanismul promoției este extrem de simplu: colectează punctele bonus la orice achiziție de produse și servicii din stațiile Petrom, lipește pe talonul collector punctele acumulate, iar la minim 15 puncte bonus poți achiziționa cu reducere unul dintre cele 10 produsele Emotionz4U de la casa de marcat, plătind doar diferența față de prețul inițial. Perioada promoției este 4 septembrie-19 noiembrie, produsele putând fi revendicate până pe data de 26 noiembrie, în limita stocului disponibil.  

Mulțumim domnului Cosmin Meleacă pentru ajutorul acordat în realizarea articolului. 

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Trafic urban cu zâmbete la volan! Gașca de haioși este aici! Trafic urban cu zâmbete la volan! Gașca de haioși este aici!
Cum este afectată dezvoltarea copilului când părintele înjură la volan: sfatul psihologului Cum este afectată dezvoltarea copilului când părintele înjură la volan: sfatul psihologului
Probleme grave de sănătate care pot să apară din cauza stresului din trafic Probleme grave de sănătate care pot să apară din cauza stresului din trafic
Jocuri amuzante de jucat în trafic aglomerat Jocuri amuzante de jucat în trafic aglomerat

Articole Lifestyle

Culoarea pe care să nu o combini niciodată cu blugi albaștri Culoarea pe care să nu o combini niciodată cu blugi albaștri
3 femei cuminți din zodiac care iubesc golani 3 femei cuminți din zodiac care iubesc golani
Lănțișorul auriu nu mai este la modă! Cum arată accesoriul anului 2018 Lănțișorul auriu nu mai este la modă! Cum arată accesoriul anului 2018
10 culori de ojă pe care orice femeie ar trebui să le aibă 10 culori de ojă pe care orice femeie ar trebui să le aibă

Alte articole care te-ar putea interesa

Adauga comentariul tau
 
Nume   Cod
Refresh

 
 
 
Mesaj (1500 caractere)  

 
Nu exista comentarii pentru acest articol. Fii prima care isi spune parerea!
Editorial Qbebe
scris de Diana Vijulie
Sunt mamă, deci mă simt vinovată. Mereu!Prima vinovăție de mamă m-a măcinat la 3 minute după ce am văzut a doua liniuță de pe testul de sarcină și am zis "eu nu cred așa ceva". Vinovăția asta a tot crescut, pe măsură ce acceptam ideea că...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Yucca Center – un loc unde mamele se vor simți ca acasăAm avut plăcerea de a vizita săptămâna aceasta un loc extrem de plăcut, gândit de o mamă pentru alte mame. Încorporează într-un singur concept o parte destinată delectării cu minunății culinare, una destinată...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Stii ca esti insarcinata atunci cand…

Stii ca esti insarcinata atunci cand…

Simptomele sarcinii iti pot da batai de cap, mai ales cand esti gravida pentru
MAI MULT

Imagini care arata cat de diferite sunt sarcinile

Imagini care arata cat de diferite sunt sarcinile

Sarcinile sunt extrem de diferite atat de la o femeie la alta, cat si de la un
MAI MULT

Incep inscrierile la Scoala Parintilor Responsabili: seminarii gratuite pentru viitorii parinti din Bucuresti si Galati

Incep inscrierile la Scoala Parintilor Responsabili: seminarii gratuite pentru viitorii parinti din Bucuresti si Galati

Naste Natural (www.nastenatural.ro), un
MAI MULT

Bebee

Întărirea-sistemului-imunitar-la-copii

Întărirea sistemului imunitar la copii

Ce puteţi face pentru a vă proteja copiii de germenii şi viruşii la care
MAI MULT

Săptămâna 31

În săptămâna treizeci și unu de sarcină, majoritatea femeilor au
MAI MULT

Tratamente naturiste pentru fibromul uterin

Există tratamente naturiste și pentru fibromul uterin. Astfel, pe lângă
MAI MULT

infertilitatea secundară

Ce este infertilitatea secundară?

Denumirea de infertilitate secundară ridică adesea multe semne de întrebare.
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net