Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe... X

Alimente care te ajută să te concentrezi

de Irina Olteanu

Trăind într-o epocă a vitezei, în care stresul face parte din rutina zilnică este important să găsești surse pentru a-ți spori capacitatea de concentrare. Iată aici cele mai cunoscute alimente care te ajută să te concentrezi alături de beneficiile concrete pe care le oferă fiecare dintre ele.

Afinele

Studiile au demonstrat faptul că afinele stimulează capacitatea de concentrare și memoria cu până la 5 ore deoarece antioxidanții din ele stimulează fluxul de sânge și oxigenul către creier și mențin mintea limpede. Afinele conțin mai exact un cocktail de antioxidanți inclusiv antocianine, proantocianidine, resveratrol și taninuri, demonstrându-se a stimula capacitatea de concentrare și chiar de a proteja împotriva cancerului, bolilor cardiace și demenței. Sunt la fel de benefice de altfel (și cu o compoziție similară) majoritatea fructelor de pădure.

alimente pentru concentrare

Ceaiul verde

Ceaiul verde ajută la concentrare din două motive: conține cofeină și L-teanină. Este evident faptul că orice aliment ce are cofeină în compoziție te ajută să te concentrezi și îți îmbunătățește vigilența (conform unui studiu desfășurat de cercetătorii de la Universitatea din Barcelona, bărbații devin mai repede alerți decât femeile după consumul unui băuturi cu cofeină; în cantități mari, însă, cofeina produce o senzație de disconfort și irascibilitate). L-teanina este un ingredient demonstrat a spori activitatea undelor alfa, care cresc starea de liniște și eliberează cofeina mai lent, în loc să o elibereze deodată (ceea ce poate avea un impact prea mare asupra organismului). Aceste două ingredeinte se combină de asemenea pentru a produce o abilitate sporită de a concentra atenția, cu îmbunătățirea vitezei și a acureteții. Conținutul de flavonoide și antioxidanți din ceaiul verde reprezintă o soluție pentru persoanele care sunt obișnuite cu cafeaua.

Avocado

Fiecare organ din corp depinde de fluxul sanguin, în special inima și creierul (scade riscul de boală cardiacă și scade nivelul colesterolului rău - se reduce riscul de acumulare a plăcii ateromatoase). Avocado îmbunătățește fluxul sanguin oferind un stimulent celulelor creierului, fiind de asemenea și plin de fibre (mențin senzația de sațietate un timp îndelungat), precum și de vitamina E și grăsime monosaturată.

Legumele cu frunze verzi

Aceste legume sunt pline de antioxidanți și carotenoide care stimulează capacitatea cerebrală și ajută la protecția creierului (este vorba în special despre antioxidantul luteină care poate preveni declinul cognitiv). Cu cât este culoarea legumelor mai verde, cu atât este mai bine. Legumele cu frunze verzi sunt de asemena și pline de grupul B de vitamine, dovedite a ajuta la memorie, concentrare și îmbunătățesc sănătatea și abilitatea mentală. Ele conțin și acid folic care sporește claritatea mentală. Pot fi consumate în supe, cu paste sau salate. Conform unui studiu desfășurat în anul 2006 publicat în revista Neurologie, persoanele care au consumat 2 sau mai multe porții de legume pe zi, în special cu frunze verzi, au demonstrat o concentrare specifică unei persoane cu 5 ani mai tânără.

Peștele gras

Peștele gras conține acizi grași omega 3 care ajută memoria, performanța mentală și funcția comportamentală. Persoanele care prezintă deficiențe de omega 3 au șanse mai mari să se confrunte cu o memorie slabă, schimbări de dispoziție, depresie și oboseală. Peștele s-a dovedit de asemenea a îmbunătăți concentrarea și dispoziția. Principalele surse de pește gras sunt somonul, păstrăvul, macroul, heringul, sardinele, sardelele și scrumbiile.

alimente pentru concentrare

Apa

În cazul în care dorești să te concentrezi mai bine, trebuie să consumi suficientă apă. Acest lichid vital conferă creierului energia electrică pentru toate funcțiile sale, inclusiv pentru procesele de gândire și memorare și s-a demonstrat că ajută să gândești mai rapid, să fii mai concentrat și să experimentezi o claritate și creativitate sporită. Fiecare funcție a corpului uman depinde de apă, prin urmare este extrem de important să ai parte de suficientă.

Ciocolata neagră

Ciocolata neagră te poate ajuta să te concentrezi din mai multe motive: conține o mică cantitate de cofeină, dovedită a spori vigilența mentală, magneziu care ajută la eliminarea stresului și stimulează de asemenea eliberarea de endorfine și serotonină care conferă bună dispoziție și ameliorează starea generală. De asemenea, s-a identificat că o moleculă care dilată arterele, determinând o tensiune arterială scăzută și la un flux sanguin sporit denumită oxid nitric are producția stimulată de consumul de ciocolată neagră (dar și de piper Cayenne, ardei jalapeno și sfeclă). Nu trebuie consumată în exces, însă mici doze de ciocolată pot ameliora semnificativ concentrarea.

Semințele de in

Asemenea altor alimente menționate, semințele de in sunt bogate în magneziu, grupul de vitamine B, acizi grași omega 3 și fibre, toate contribuind la claritate mentală, scădere în greutate și mai ales la concentrare. Semințele de in sunt fără îndoială un super aliment, putând fi consumate ca atare sau presărate pe cereale, iaurt, salată. Aceleași efecte benefice le au și semințele de chia.

Ovăzul

Ovăzul alături de alte cereale integrale contribuie la aportul zilnic de fibre care ajută la crearea sațietății și la menținerea glicemiei în parametri optimi (în consecință la un creier fericit). Cerealele integrale conțin și grupul de vitamine B, necesare pentru descompunerea carbohidraților (sursa de energie preferată de creier) și pentru un sistem nervos sănătos. Când sunt consumate în special la micul dejun susțin o concentrare mai bună decât în cazul în care sunt consumați carbohidrați rafinați sau niciun fel de mic-dejun.

alimente pentru concentrare

Nucile

Nucile sunt excelente pentru corp pe termen lung. Atât acestea cât și semințele constituie surse bune din antioxidantul vitamina E care este asociat cu un declin cognitiv redus odată cu îmbătrânirea, fiind necesară o cantitate de numai 30 g pe zi pentru a beneficia de proprietățile lor. Nucile sunt de asemenea bogate în uleiuri esențiale și aminoacizi care contribuie la o concentrare mai bună.

Citește și15 alimente care ajută în dezvoltarea cognitivă a copilului între 0 și 3 ani 

Surse: 

http://alifeofproductivity.com; www.mindbodygreen.com; www.eatingwell.com; www.webmd.com

Articole asemanatoare

Ce trebuie sa stii despre alimentele modificate genetic Ce trebuie sa stii despre alimentele modificate genetic
Totul despre alergiile alimentare Totul despre alergiile alimentare
Ghidul complet al caloriilor Ghidul complet al caloriilor
Principiile alimentatiei sanatoase Principiile alimentatiei sanatoase

Articole Lifestyle

Ce fel de femeie eşti în funcţie de luna în care te-ai născut Ce fel de femeie eşti în funcţie de luna în care te-ai născut
Ce se întâmplă dacă pui aspirină în maşina de spălat! Efectul este neaşteptat Ce se întâmplă dacă pui aspirină în maşina de spălat! Efectul este neaşteptat
Cum să treci peste problemele cu banii în cuplu Cum să treci peste problemele cu banii în cuplu
Șase cauze neobișnuite ale infarctului Șase cauze neobișnuite ale infarctului

Alte articole care te-ar putea interesa


Adauga comentariul tau
 
Nume   Cod
Refresh

 
 
 
Mesaj (1500 caractere)  

 
Nu exista comentarii pentru acest articol. Fii prima care isi spune parerea!
Editorial Qbebe
scris de Louise Tanase
Am 36 de ani şi nu sunt foarte sigură că vreau copiiSunt conştientă că până la această vârstă nu numai că ar fi trebuit să ştiu dacă vreau sau nu copii, ci ar fi trebuit să îi şi am. Însă ştiu, de asemenea, că viaţa nu se desfăşoară la fel...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Cum sunt biscuiții Bickiepegs: verdictul unui bebelușAm primit în dar un pachet promoțional cu biscuiți Bickiepegs, mai exact niște biscuiți unici, cu compoziție naturală, special concepuți pentru apariția dinților de lapte. Dat fiind faptul că, după cum este...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny
Link-uri recomandate

Naste natural

Nastere naturala sau cezariana? Ce aleg mamicile din Romania si de ce

Nastere naturala sau cezariana? Ce aleg mamicile din Romania si de ce

La intrebarea nastere naturala sau cezariana ne-au raspuns extrem de multe
MAI MULT

De ce regret ca mi-am nascut fiica prin cezariana planificata

De ce regret ca mi-am nascut fiica prin cezariana planificata

Lisa Ling, o jurnalistă de origine americană, prezentatoare tv și autoare,
MAI MULT

Care a fost cea mai neplacuta experienta a ta de la nastere: de vorba cu mamicile

Care a fost cea mai neplacuta experienta a ta de la nastere: de vorba cu mamicile

Cea mai neplacuta experienta de la
MAI MULT

Bebee

Indemnizaţia-pentru-creşterea-copilului-pentru-anul-2016

Indemnizaţia pentru creşterea copilului pentru anul 2017

De curând, s-a  anunţat public faptul că pentru anul 2017 valoarea
MAI MULT

Săptămâna douăzeci și cinci de sarcină

Saptamana 25

Ai început deja să te gândești la un nume pentru copil? Săptămâna
MAI MULT

Livia

Semnificația numelui Livia

Având o tradiție care s-a format pe parcursul mai multor ani, Livia este un
MAI MULT

Ce să luăm când ne doare stomacul în timpul sarcinii

Ce să luăm când ne doare stomacul în timpul sarcinii?

Află cauzele durerii de stomac în timpul sarcini și ce remedii sunt
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net