Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe... X

Alimente care te ajută să te concentrezi

de Irina Olteanu

Trăind într-o epocă a vitezei, în care stresul face parte din rutina zilnică este important să găsești surse pentru a-ți spori capacitatea de concentrare. Iată aici cele mai cunoscute alimente care te ajută să te concentrezi alături de beneficiile concrete pe care le oferă fiecare dintre ele.

Afinele

Studiile au demonstrat faptul că afinele stimulează capacitatea de concentrare și memoria cu până la 5 ore deoarece antioxidanții din ele stimulează fluxul de sânge și oxigenul către creier și mențin mintea limpede. Afinele conțin mai exact un cocktail de antioxidanți inclusiv antocianine, proantocianidine, resveratrol și taninuri, demonstrându-se a stimula capacitatea de concentrare și chiar de a proteja împotriva cancerului, bolilor cardiace și demenței. Sunt la fel de benefice de altfel (și cu o compoziție similară) majoritatea fructelor de pădure.

alimente pentru concentrare

Ceaiul verde

Ceaiul verde ajută la concentrare din două motive: conține cofeină și L-teanină. Este evident faptul că orice aliment ce are cofeină în compoziție te ajută să te concentrezi și îți îmbunătățește vigilența (conform unui studiu desfășurat de cercetătorii de la Universitatea din Barcelona, bărbații devin mai repede alerți decât femeile după consumul unui băuturi cu cofeină; în cantități mari, însă, cofeina produce o senzație de disconfort și irascibilitate). L-teanina este un ingredient demonstrat a spori activitatea undelor alfa, care cresc starea de liniște și eliberează cofeina mai lent, în loc să o elibereze deodată (ceea ce poate avea un impact prea mare asupra organismului). Aceste două ingredeinte se combină de asemenea pentru a produce o abilitate sporită de a concentra atenția, cu îmbunătățirea vitezei și a acureteții. Conținutul de flavonoide și antioxidanți din ceaiul verde reprezintă o soluție pentru persoanele care sunt obișnuite cu cafeaua.

Avocado

Fiecare organ din corp depinde de fluxul sanguin, în special inima și creierul (scade riscul de boală cardiacă și scade nivelul colesterolului rău - se reduce riscul de acumulare a plăcii ateromatoase). Avocado îmbunătățește fluxul sanguin oferind un stimulent celulelor creierului, fiind de asemenea și plin de fibre (mențin senzația de sațietate un timp îndelungat), precum și de vitamina E și grăsime monosaturată.

Legumele cu frunze verzi

Aceste legume sunt pline de antioxidanți și carotenoide care stimulează capacitatea cerebrală și ajută la protecția creierului (este vorba în special despre antioxidantul luteină care poate preveni declinul cognitiv). Cu cât este culoarea legumelor mai verde, cu atât este mai bine. Legumele cu frunze verzi sunt de asemena și pline de grupul B de vitamine, dovedite a ajuta la memorie, concentrare și îmbunătățesc sănătatea și abilitatea mentală. Ele conțin și acid folic care sporește claritatea mentală. Pot fi consumate în supe, cu paste sau salate. Conform unui studiu desfășurat în anul 2006 publicat în revista Neurologie, persoanele care au consumat 2 sau mai multe porții de legume pe zi, în special cu frunze verzi, au demonstrat o concentrare specifică unei persoane cu 5 ani mai tânără.

Peștele gras

Peștele gras conține acizi grași omega 3 care ajută memoria, performanța mentală și funcția comportamentală. Persoanele care prezintă deficiențe de omega 3 au șanse mai mari să se confrunte cu o memorie slabă, schimbări de dispoziție, depresie și oboseală. Peștele s-a dovedit de asemenea a îmbunătăți concentrarea și dispoziția. Principalele surse de pește gras sunt somonul, păstrăvul, macroul, heringul, sardinele, sardelele și scrumbiile.

alimente pentru concentrare

Apa

În cazul în care dorești să te concentrezi mai bine, trebuie să consumi suficientă apă. Acest lichid vital conferă creierului energia electrică pentru toate funcțiile sale, inclusiv pentru procesele de gândire și memorare și s-a demonstrat că ajută să gândești mai rapid, să fii mai concentrat și să experimentezi o claritate și creativitate sporită. Fiecare funcție a corpului uman depinde de apă, prin urmare este extrem de important să ai parte de suficientă.

Ciocolata neagră

Ciocolata neagră te poate ajuta să te concentrezi din mai multe motive: conține o mică cantitate de cofeină, dovedită a spori vigilența mentală, magneziu care ajută la eliminarea stresului și stimulează de asemenea eliberarea de endorfine și serotonină care conferă bună dispoziție și ameliorează starea generală. De asemenea, s-a identificat că o moleculă care dilată arterele, determinând o tensiune arterială scăzută și la un flux sanguin sporit denumită oxid nitric are producția stimulată de consumul de ciocolată neagră (dar și de piper Cayenne, ardei jalapeno și sfeclă). Nu trebuie consumată în exces, însă mici doze de ciocolată pot ameliora semnificativ concentrarea.

Semințele de in

Asemenea altor alimente menționate, semințele de in sunt bogate în magneziu, grupul de vitamine B, acizi grași omega 3 și fibre, toate contribuind la claritate mentală, scădere în greutate și mai ales la concentrare. Semințele de in sunt fără îndoială un super aliment, putând fi consumate ca atare sau presărate pe cereale, iaurt, salată. Aceleași efecte benefice le au și semințele de chia.

Ovăzul

Ovăzul alături de alte cereale integrale contribuie la aportul zilnic de fibre care ajută la crearea sațietății și la menținerea glicemiei în parametri optimi (în consecință la un creier fericit). Cerealele integrale conțin și grupul de vitamine B, necesare pentru descompunerea carbohidraților (sursa de energie preferată de creier) și pentru un sistem nervos sănătos. Când sunt consumate în special la micul dejun susțin o concentrare mai bună decât în cazul în care sunt consumați carbohidrați rafinați sau niciun fel de mic-dejun.

alimente pentru concentrare

Nucile

Nucile sunt excelente pentru corp pe termen lung. Atât acestea cât și semințele constituie surse bune din antioxidantul vitamina E care este asociat cu un declin cognitiv redus odată cu îmbătrânirea, fiind necesară o cantitate de numai 30 g pe zi pentru a beneficia de proprietățile lor. Nucile sunt de asemenea bogate în uleiuri esențiale și aminoacizi care contribuie la o concentrare mai bună.

Citește și15 alimente care ajută în dezvoltarea cognitivă a copilului între 0 și 3 ani 

Surse: 

http://alifeofproductivity.com; www.mindbodygreen.com; www.eatingwell.com; www.webmd.com

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Ce trebuie sa stii despre alimentele modificate genetic Ce trebuie sa stii despre alimentele modificate genetic
Totul despre alergiile alimentare Totul despre alergiile alimentare
Ghidul complet al caloriilor Ghidul complet al caloriilor
Principiile alimentatiei sanatoase Principiile alimentatiei sanatoase

Articole Lifestyle

Ce te face o femeie specială în funcție de zodie Ce te face o femeie specială în funcție de zodie
5 modele de pantofi care nu se mai poartă în vara 2018 5 modele de pantofi care nu se mai poartă în vara 2018
Tratamentul anticelulitic cu ulei de camfor: obții rezultate în câteva zile! Tratamentul anticelulitic cu ulei de camfor: obții rezultate în câteva zile!
3 zodii care s-au născut să schimbe lumea 3 zodii care s-au născut să schimbe lumea

Alte articole care te-ar putea interesa


Editorial Qbebe
scris de Maria Ionescu
Mi-am lăsat copilul să plângă până s-a liniștit singur și nu am niciun regretNimeni nu își dorește ca bebelușul său să fie trist. Mai ales o mamă. Dar să îți înveți copilul să adoarmă singur noaptea și să stea liniștit până dimineața presupune aproape...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Am testat piureurile organice Annabel Karmel și ne declarăm încântate. Atât eu cât și cea micăMă numesc Gheorghe Teodora Camelia, sunt mămica a doi copii minunați, un băiețel în vârstă de 3 ani și o fetiță de 1 an. Nu obișnuiesc să achiziționez din comerț produse gata ambalate destinate meselor...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Cum sa iti activezi hormonii pentru a avea o maternitate usoara

Cum sa iti activezi hormonii pentru a avea o maternitate usoara

Toate mamicile isi doresc sa aiba parte de o maternitate cat mai usoara. Iata
MAI MULT

Contraceptia dupa nastere: cum sa eviti sarcina in mod natural

Contraceptia dupa nastere: cum sa eviti sarcina in mod natural

Fie din motive ce tin de alaptare, fie din atentia pentru o stare buna de
MAI MULT

14 lucruri care se intampla in corpul tau cand ramai insarcinata

14 lucruri care se intampla in corpul tau cand ramai insarcinata

Cand ramai insarcinata in corpul tau au loc o serie de modificari, care de care
MAI MULT

Bebee

sigur.info-fii sigur pe net