Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe... X

Super alimente sănătoase despre care nu știi că ar trebui să le mănânci

de Alina Nedelcu

Când vine vorba despre o alimentație sănătoasă, opiniile sunt întotdeauna diferite. în urma cercetărilor din domeniu s-a descoperit însă că există o serie de alimente, unele dintre ele la care probabil că nici nu ne-am fi gândit, pe care ar trebui să le consumăm cât mai des. Bogate în tot felul de nutrienți, acestea pot fi benefice întregului organism și ne pot ajuta să prevenim tot felul de afecțiuni. În articolul de mai jos veți găsi detalii despre fiecare dintre ele, astfel încât să vă convingeți că merită incluse în alimentația de zi cu zi.

Varza murată

Populară pe continentul nostru, varza murată face parte dintre cele mai sănătoase alimente din mai multe motive:
• În urma procesului de fermentație, varza murată face parte dintre așa-numitele alimente „probiotice"- Consumul constant al acestora poate reduce riscul apariției oricăror dintre următoarele afecțiuni: tulburări digestive (colon iritabil, colită ulceroasă etc.), diabetul, dereglări hormonale, astm, alergii alimentare, depresie și anxietate, obezitate, boli autoimune etc.
Întărește sistemul imunitar
Reduce inflamațiile din organism
Promovează sănătatea creierului, protejând funcțiile cognitive
Este plină de antioxidanți, având proprietăți anticancerigene
Încearcă deci să consumi cât poți de des acest aliment!

Anșoa

Anșoa sunt acei peșt mici, care trăiesc în oceane și care nu au un gust prea plăcut pentru oricine. Cu toate acestea, îi poți strecura în tot felul de salate, sandvișuri sau sosuri, întrucât sunt un aliment foarte sănătos. Să vedem de ce:
• Anșoa sunt bogați în vitaminele A, E,C, B, K
Sunt plini de minerale (calciu, fosfor, magneziu, fier, zinc)
Reduc riscul apariției cancerului de piele
Au efecte anti-aging
Previn apariția osteoporozei, a maladiilor cardiace
Protejează ochii de afecțiuni precum cataracta
În același timp, putem consuma liniștite anșoa și dacă vrem să scăpăm de kilogramele în plus sau pur și simplu să ne menținem silueta.

 Ansoa pe o felie de paine neagra

Chefirul

Originar din Caucazul de nord, chefirul reprezintă o combinație de lapte de vacă, oaie și capră, fermentate după o rețetă specială. În plus, conține și culturi de bacterii și drojdie.
Merită inclus în rândul alimentelor sănătoase, este ușor de digerat (este sărac în lactoză) și are un nivel ridicat de antioxidanți.
De asemenea, chefirul conține multe probiotice, ceea ce este benefic nu numai pentru aparatul digestiv (reduce frecvența gazelor și balonărilor), dar și pentru sistemul imunitar.
Nu în ultimul rând, este și o sursă excelentă de calciu, fosfor și proteine, dar nu este bogat în calorii.

Varza  Kale

Face parte din aceeași familie cu broccoli și cu varza, fiind un aliment deosebit de nutritiv și de benefic sănătății noastre:
Varza Kale conține tot felul de vitamine (precum vitamina A,C, K, B6), dar și minerale (magneziu, potasiu, calciu)
Conține și acizi Omega 3
Este o sursă de antioxidanți valoroși
• Poate contribuie la reducerea nivelului de colesterol
Conține substanțe anticancerigene
Are în componență luteină și zeaxanthină, ce protejează sănătatea ochilor
În plus, varza Kale te poate ajuta și să scapi de kilogramele nedorite, fiind săracă în calorii.

Andivele

Dacă ocoleai pînă acum andivele din cauza gustului amărui, de-acum ar trebui să le incluzi pe lista celor mai sănătoase alimente pe care ar trebui să le consumi în mod constant.
Iată motivele pentru care este bine să procedezi astfel:
Andivele sunt bogate în vitaminele A, B și K (absolut necesară pentru o coagulare optimă a sângelui)
Conțin și magneziu
Contribuie la sănătatea nervului optic și previne apariția unor afecțiuni grave (precum glaucomul sau cataracta)
Stimulează secreția biliară
Andivele sunt o sursă foarte bună de fibre
Andivele conțin și kaempferol, un antioxidant ce poate preveni inclusiv dezvoltarea cancerului ovarian
Ideal este să fie consumate crude, cât mai proaspete, eventual însoțite de ulei de măsline sau de humus.

Citește și: 15 alimente mai putin cunoscute ideale pentru copil

Năsturelul

Poate fi considerat numărul 1, din punct de vedere al calităților nutritive, dacă îl punem alături de alte legume valoroase, precum salata chinezeasca, varza Kale, rucola sau salata iceberg.
Pe de o parte,năsturelul este o sursă excelentă de vitamina A, despre care s-a constatat că poate preveni apariția cancerului.
Pe de altă parte, este plin de vitamina C, dar și de vitamina K și de calciu, ideale pentru sănătatea oaselor.
Ca să nu mai punem la socoteală faptul că năsturelul conține și foarte puține calorii (de exemplu, o cană de măcriș conține cam 5 calorii), ceea ce-l face de neocolit dacă vrei să-ți păstrezi silueta.
Nu mai sta pe gânduri și încearcă să introduci năsturelul  în rândul alimentelor sănătoase pe care le consumi, mai ales acum, primăvara, când salatele ar trebui să fie printre opțiunile tale culinare preferate.

Nasturel pe un sandvis

Orezul sălbatic

Nu numai că poate fi gătit într-o mare varietate de forme, dar este și un aliment foarte sănătos pentru oricine deoarece:
Nu conține sare
Este foarte bogat în antioxidanți (de 30 de ori mai mulți decât orezul obișnuit)
Este deosebit de bogat în fibre
Este sursă importantă de minerale, precum potasiul, zincul și fosforul
Conține vitaminele A, C și E
Conține proteine, asigurându-ți o bună energie
• Este mai sărac în calorii decât alte sortimente de orez

Rambutanul

Dacă nu știai până acum că și acest fruct face parte dintre alimentele sănătoase, trebuie să știi că merită să-l consumi cât de des posibil (preferabil proaspăt, pur și simplu îndepărtând sâmburele din mijloc).
Originar din Asia de Sud-Est, rambutanul este benefic întregului organism întrucât:
Este plin de fibre
Conține mult fosfor (necesar pentru o bună sănătate a oaselor și dinților)
Conține acid galic (acesta este un antioxidant foarte puternic, ce combate îmbătrânirea și poate preveni apariția cancerului)
Are efect antiseptic (ajută corpul să lupte împotriva bacteriilor și fungilor)
Conține vitaminele C și D
Este și o bună sursă de fier
De asemenea, semințele sale pot fi de folos în reglarea glicemiei, mai ales dacă suferi de diabet. Tot ce ai de făcut este să tai semințele, să le lași la uscat pentru câteva zile și apoi să le macini, obținând o pudră fină. Pudra va fi dizolvată în apă caldă și vei bea din acest amestec.

Rambutan

Citește și:  Top 10 fructe si legume exotice excelente pentru copilul tau

Cartofii mov

Aspectul lor inedit nu te face să te gândești prea mult la cartofii obișnuiți, dar trebuie să știi că această legumă are atât proprietățile nutritive ale acestora, cât și unele în plus, grație culorii sale.
Cea mai importantă calitate a lor este că sunt plini de antioxidanți și te ajută să eviți hipertensiunea, îți întăresc sistemul imunitar și pot reduce riscul dezvoltării unor maladii cardiace.
În plus, sunt mai săraci în calorii decât cartofii obișnuiți, dar și mai bogați în fibre.
Cartofii mov sunt potriviți să fie gătiți în cele mai diverse moduri, precum să fie fierți, înăbușiti, rumeniți în cuptor sau transformați în piureuri.

Mangostanul

Probabil că nu ai auzit până acum de acest fruct exotic,originar tot din Asia de Sud-Est, dar este momentul să știi de el, întrucât este un aliment mai sănătos decât credeai.
În primul rând, este plin de antioxidanți, ceea ce ne ajută să ne ferim mai bine de radicalii liberi.
În al doilea rând, mangostanul este bogat în fibre, ideale pentru o digestie optimă.
Nu în ultimul rând, fructul este plin de vitamine și minerale (precum vitaminele C, B, dar și magneziu și potasiu), necesare pentru starea de bine a întregului organism.
Poți să mănânci mangostan direct, proaspăt sau să-l pui într-un smoothie delicios.

 Mangostan desfacut

Salata Romană

Deși săracă în calorii, acest sortiment de salată trebuie inclus în rândul alimentelor pe care ar trebui să le mănânci adesea, întrucât:
Este bogată în vitamina C, B, dar și în beta-caroten
Este plină de minerale (cum ar fi potasiu, magneziu, fier)
Este o sursă excelentă de fibre
Poți să o consumi în tot felul de forme, ca de exemplu în salate simple sau combinate cu diverse ingrediente, pusă la sandvișuri, în smoothie-uri etc.

Voi ați mai auzit și de alimente mai puțin cunoscute, despre care nu prea se știe că sunt sănătoase, dar care ar trebui consumate în mod constant?

Surse:
www.allwomenstalk.com; www.authoritynutrition.com;www.behealthy.today;www.bembu.com; www.blog.paleohacks.com; www.care2.com;www.draxe.com; www.foodfacts.mercola.com;www.livestrong.com;
www.mamiverse.com;www.onegreenplanet.org; www.organicfacts.net;www.rd.com

Surse poze:
www.pixabay.com

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Ce trebuie sa stii despre alimentele modificate genetic Ce trebuie sa stii despre alimentele modificate genetic
Totul despre alergiile alimentare Totul despre alergiile alimentare
Ghidul complet al caloriilor Ghidul complet al caloriilor
Principiile alimentatiei sanatoase Principiile alimentatiei sanatoase

Articole Lifestyle

3 zodii care se umilesc din dragoste 3 zodii care se umilesc din dragoste
Ce femeie ai fost într-o viață anterioară în funcție de data nașterii Ce femeie ai fost într-o viață anterioară în funcție de data nașterii
Cele mai bune cupluri din zodiac. Dragostea lor face lumea mai frumoasă! Cele mai bune cupluri din zodiac. Dragostea lor face lumea mai frumoasă!
Dacă îți place melodia „No Diggitty”, probabil ești psihopat Dacă îți place melodia „No Diggitty”, probabil ești psihopat

Alte articole care te-ar putea interesa


Adauga comentariul tau
 
Nume   Cod
Refresh

 
 
 
Mesaj (1500 caractere)  

 
Nu exista comentarii pentru acest articol. Fii prima care isi spune parerea!
Editorial Qbebe
scris de Gabriela Paladi
Au început înscrierile la Ora de Fizică! Seminar gratuit pentru părinți responsabiliSiguranța copilului este responsabilitatea părintelui. Și este important ca în acest domeniu părinții să se străduiască să obțină toate informațiile necesare pentru a se asigura că cel mic este mereu la adăpost...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Yucca Center – un loc unde mamele se vor simți ca acasăAm avut plăcerea de a vizita săptămâna aceasta un loc extrem de plăcut, gândit de o mamă pentru alte mame. Încorporează într-un singur concept o parte destinată delectării cu minunății culinare, una destinată...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

7 greseli pe care toate femeile insarcinate le fac

7 greseli pe care toate femeile insarcinate le fac

Toate femeile insarcinate sunt preocupate de bunastarea si sanatatea bebelusului
MAI MULT

Mituri interesante despre forma burtii in sarcina

Mituri interesante despre forma burtii in sarcina

Forma burtii in sarcina, conform unor mituri, indica sexul pe care il va avea
MAI MULT

Imagini care arata cat de diferite sunt sarcinile

Imagini care arata cat de diferite sunt sarcinile

Sarcinile sunt extrem de diferite atat de la o femeie la alta, cat si de la un
MAI MULT

Bebee

Top 10 tratamente naturiste pentru infertilitate

Top 10 tratamente naturiste pentru infertilitate

Natura oferă propriile soluții și în cazul problemelor de fertilitate. Iată
MAI MULT

botez ortodox

Botezul copiilor în religia creştin-ortodoxă

Botezul copiilor este o practică folosită de toate familiile adepte ale
MAI MULT

Primele simptome de sarcină după o săptămână de la concepție

Prima săptămână de la concepție trece adesea neobservată de majoritatea
MAI MULT

Cordonul ombilical

Tot ce trebuie să ştim despre cordonul ombilical

Cordonul ombilical este puntea de legătură dintre mamă şi făt, mai precis
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net