Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe... X

Top 10 reguli alimentare sănătoase care nu au fost demonstrate științific

de Irina Olteanu

Nu mânca după ora 6 seara, mănâncă în cantități mici și des sunt câteva dintre regulile alimentare pe care le-ați auzit deja cu siguranță. Au fost promovate o serie de mituri privind alimentația sănătoasă care nu au la bază niciun fel de dovadă științifică, pe care le veți afla explicate în detaliu chiar aici.

1. Caloriile consumate seara/noaptea îngrașă mai mult decât cele din timpul zilei

Conform doctorului John Foreyt, directorul Centrului de Cercetare in Medicină Comportamentală din Colegiul Baylor caloriile sunt calorii și nu are nicio relevanță momentul în care le consumați. Ce contează cu adevărat este cantitatea totală de calorii, respectiv dacă ingerați mai multe calorii decât vă trebuie. Ce se întâmplă cel mai adesea este că persoanele care mănâncă târziu sunt adeseori lihnite și tind să se supraalimenteze.

reguli alimentare sanatoase

2. Folosiți margarină în loc de unt

Adevărul este că margarina și untul au aceeași cantitate de calorii. Însă în vreme ce margarina, fabricată din uleiuri vegetale, a fost introdusă în comerț sub forma unei alternative mai sănătoase pentru unt (care conține colesterol și grăsime saturată), există produse care sunt nesănătoase deoarece conțin grăsimi trans (cu un impact negativ asupra colesterolului și sănătății inimii).

3. Ouăle nu sunt bune

Ouăle conțin o cantitate semnificativă de colesterol în gălbenușuri - aproximativ 211 mg pentru un ou mai mare (colesterolul este recunoscut a contribui la blocarea arterelor și la atacul de cord). Majoritatea persoanelor sănătoase pot mânca un ou pe zi fără a avea nicio problemă de sănătate, susține profesorul de nutriție de la Universitatea de Stat Penn, Penny Kris- Etherton. Nutriționstul Michelle Davenport susține că o combinație de grăsime și proteine stimulează sațietatea; iar gălbenușul este plin de acizi grasi esențiali și acid arahidonic. Singurul motiv de îngrijorare pe care îl prezintă ouăle conform specialistului este că au în compoziție 2 grame de grăsime saturată, respectiv 10% din DZR (persoanele diabetice sau cu probleme cardiace trebuie să limiteze aportul la mai puțin de 300-200 mg pe zi).

4. Carbohidrații îngrașă

Conform profesorului Jena Harvey-Berino, șef al departamentului de nutriție și științe alimentare din Universitatea Vermont, nu există nicio informație legată de carbohidrați care să predispună la îngrășare, contrazicând dieta Atkins. Un consum prea mare de calorii este singurul lucru care îngrașă. Nu există niciun dubiu că alimentele dulci și cu carbohidrații rafinați precum pâinea albă, pastele și gosoșile nu sunt benefice sănătății. Dar nu are niciun sens să eliminați carbohidrații buni cum sunt cerealele integrale, leguminoasele, fructele și legumele. În plus, se pare că deși prin dietele cu puțini carbohidrați se slăbește mai mult inițial, pe termen lung câștigul ponderal este mai mare.

reguli alimentare sanatoase

5. Radiațiile de la microunde creează compuși periculoși în alimente

Majoritatea persoanelor își imaginează niște scene apocaliptice, precum cele din uzinele nucleare când folosesc cuptorul cu microunde; aflați însă există că o multitudine de tipuri de radiații, iar cele folosite în mod uzual pentru a găti alimentele sunt de multe ori mai slabe decât razele x sau razele gamma, conform medicului Robert Brackett, director al Centrului Național pentru Siguranța Alimentelor și Tehnologie din Institutul Illinois de Tehnologie. Iar modificările care apare la alimentele de la microunde provin de la căldura generată în interiorul mâncării și nu de la microunde. De fapt, această metodă de a găti nu diferă mult de la alte metode de gătit care utilizează căldura.

6. Mai multe mese mici pe parcursul zilei sunt mai bune decât câteva mese mari

Metabolismul nostru se revitalizează ușor de fiecare dată când mâncăm deoarece corpul procesează ce am consumat. Prin urmare mai multe mese mici în locul câtorva mai puține, mai mari, schimbă metabolismul mai des și arde mai multe calorii. Medicul John Foreyt susține că diferența de calorii este atât de mică încât nu contează semnificativ. Mitzi Dulan, nutriționist, recomandă să optați pentru 3 mese pe zi și o singură gustare (6 gustări mici pot fi insuficiente și când pare că mâncați neîncetat, este ușor să acumulați prea multe calorii).

7. Alimentele cu puțină grăsime sau fără grăsime nu au calorii

Este posibil ca o porție dintr-un aliment degresat sau parțial degresat să aibă mai puțin calorii decât unul cu grăsime integrală. Însă adevărul este că multe alimente procesate conține la fel de multe calorii ca varianta integrală sau chiar în plus (pot avea în compoziție făină, sare, amidon sau îndulcitori pentru a îmbunătăți aroma și textura). Verificați în acest sens întotdeauna eticheta; acest tip de alimente pot cauza obezitate, sindrom metabolic, diabet, boală cardiacă, naștere prematură și depresie.

reguli alimentare sanatoase

8. Toată lumea trebuie să consume cereale

Această idee nu este una demonstrată științific. Cerealele conțin puține nutrimente comparativ cu alte alimente precum legumele și sunt bogate într-o substanță denumită acid fitic care creează conexiuni cu mineralele esențiale din intestin și le împiedică să fie asimilate adecvat. În plus grâul, cea mai cunoscută cereală, este responsabilă de numeroase probleme de sănătate (intoleranța la gluten este cea mai frecventă), precum leziuni ale mucoasei intestinale, dureri, balonare, alterarea tranzitului intestinal și oboseală.

9. Un adaos de sare când gătiți adaugă sodiu la alimente

Adevărul este că sarea adăugată în apa care fierbe poate ajuta legumele să fie mai nutritive, iar cantitatea care rămâne în alimente este de fapt infimă. Sodiul constituie o cauză binecunoscută pentru hipertensiune, însă dacă este adăugat în apa de gătit contribuie la reducerea pierderii nutrimentelor din legume în apa, conform autorului Harold McGee. De asemenea, sarea accelerează procesul de gătit și astfel nu se vor pierde multe nutrimente printr-un gătit excesiv. Nu trebuie adăugat mai mult de 1 linguriță de sare pe cana de apă.

10. Puiul trebuie consumat fără piele

Acest mit binecunoscut a privat multe persoane de savoarea unei piei de pui crocantă, cea mai des întâlnită sursă de proteine animale. Însă, 340 grame de piept de pui cu piele conține doar cu 2.5 grăsime saturată și cu 50 calorii mai mult decât varianta fără piele.

Citește și: Regimuri alimentare sanatoase ideale si pentru mama si pentru copil 

Surse: 

www.womenshealthmag.com; www.niddk.nih.gov; www.eatingwell.com; https://authoritynutrition.com; www.cookinglight.com

Articole asemanatoare

Ce trebuie sa stii despre alimentele modificate genetic Ce trebuie sa stii despre alimentele modificate genetic
Totul despre alergiile alimentare Totul despre alergiile alimentare
Ghidul complet al caloriilor Ghidul complet al caloriilor
Principiile alimentatiei sanatoase Principiile alimentatiei sanatoase

Articole Lifestyle

Ce fel de femeie eşti în funcţie de luna în care te-ai născut Ce fel de femeie eşti în funcţie de luna în care te-ai născut
Ce se întâmplă dacă pui aspirină în maşina de spălat! Efectul este neaşteptat Ce se întâmplă dacă pui aspirină în maşina de spălat! Efectul este neaşteptat
Cum să treci peste problemele cu banii în cuplu Cum să treci peste problemele cu banii în cuplu
Șase cauze neobișnuite ale infarctului Șase cauze neobișnuite ale infarctului

Alte articole care te-ar putea interesa


Adauga comentariul tau
 
Nume   Cod
Refresh

 
 
 
Mesaj (1500 caractere)  

 
Nu exista comentarii pentru acest articol. Fii prima care isi spune parerea!
Editorial Qbebe
scris de Gabriela Paladi
Cu ce să NU te îmbraci dacă eşti mamăFustă sau rochie scurtă Mereu ne dorim sa fim feminine, cu atât mai mult cu cât devenim mame și vrem să ne demonstrăm noi însene că le putem face pe toate. Feminitatea însă, poate să vină și...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Cum sunt biscuiții Bickiepegs: verdictul unui bebelușAm primit în dar un pachet promoțional cu biscuiți Bickiepegs, mai exact niște biscuiți unici, cu compoziție naturală, special concepuți pentru apariția dinților de lapte. Dat fiind faptul că, după cum este...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny
Link-uri recomandate

Naste natural

9 secrete care iti pot creste sansele sa nasti natural fara probleme

9 secrete care iti pot creste sansele sa nasti natural fara probleme

Multe viitoare mamici isi doresc sa poata naste natural fara probleme si iata
MAI MULT

Cat costa o nastere in 2016 in Romania

Cat costa o nastere in 2016 in Romania

O nastere in 2016 in Romania poate avea chiar in cadrul aceleiasi institutii
MAI MULT

Nasterea naturala: 8 beneficii pentru bebelusul tau

Nasterea naturala: 8 beneficii pentru bebelusul tau

Nasterea naturala este o modalitate de nastere plina de beneficii din multe
MAI MULT

Bebee

Indemnizaţia-pentru-creşterea-copilului-pentru-anul-2016

Indemnizaţia pentru creşterea copilului pentru anul 2017

De curând, s-a  anunţat public faptul că pentru anul 2017 valoarea
MAI MULT

Ce să luăm când ne doare stomacul în timpul sarcinii

Ce să luăm când ne doare stomacul în timpul sarcinii?

Află cauzele durerii de stomac în timpul sarcini și ce remedii sunt
MAI MULT

nastere

Travaliul şi naşterea

Naşterea începe cu travaliul. Acesta grupează o serie de stări şi procese
MAI MULT

Săptămâna douăzeci și cinci de sarcină

Saptamana 25

Ai început deja să te gândești la un nume pentru copil? Săptămâna
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net