Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe... X

Top 10 reguli alimentare sănătoase care nu au fost demonstrate științific

de Irina Olteanu

Nu mânca după ora 6 seara, mănâncă în cantități mici și des sunt câteva dintre regulile alimentare pe care le-ați auzit deja cu siguranță. Au fost promovate o serie de mituri privind alimentația sănătoasă care nu au la bază niciun fel de dovadă științifică, pe care le veți afla explicate în detaliu chiar aici.

1. Caloriile consumate seara/noaptea îngrașă mai mult decât cele din timpul zilei

Conform doctorului John Foreyt, directorul Centrului de Cercetare in Medicină Comportamentală din Colegiul Baylor caloriile sunt calorii și nu are nicio relevanță momentul în care le consumați. Ce contează cu adevărat este cantitatea totală de calorii, respectiv dacă ingerați mai multe calorii decât vă trebuie. Ce se întâmplă cel mai adesea este că persoanele care mănâncă târziu sunt adeseori lihnite și tind să se supraalimenteze.

reguli alimentare sanatoase

2. Folosiți margarină în loc de unt

Adevărul este că margarina și untul au aceeași cantitate de calorii. Însă în vreme ce margarina, fabricată din uleiuri vegetale, a fost introdusă în comerț sub forma unei alternative mai sănătoase pentru unt (care conține colesterol și grăsime saturată), există produse care sunt nesănătoase deoarece conțin grăsimi trans (cu un impact negativ asupra colesterolului și sănătății inimii).

3. Ouăle nu sunt bune

Ouăle conțin o cantitate semnificativă de colesterol în gălbenușuri - aproximativ 211 mg pentru un ou mai mare (colesterolul este recunoscut a contribui la blocarea arterelor și la atacul de cord). Majoritatea persoanelor sănătoase pot mânca un ou pe zi fără a avea nicio problemă de sănătate, susține profesorul de nutriție de la Universitatea de Stat Penn, Penny Kris- Etherton. Nutriționstul Michelle Davenport susține că o combinație de grăsime și proteine stimulează sațietatea; iar gălbenușul este plin de acizi grasi esențiali și acid arahidonic. Singurul motiv de îngrijorare pe care îl prezintă ouăle conform specialistului este că au în compoziție 2 grame de grăsime saturată, respectiv 10% din DZR (persoanele diabetice sau cu probleme cardiace trebuie să limiteze aportul la mai puțin de 300-200 mg pe zi).

4. Carbohidrații îngrașă

Conform profesorului Jena Harvey-Berino, șef al departamentului de nutriție și științe alimentare din Universitatea Vermont, nu există nicio informație legată de carbohidrați care să predispună la îngrășare, contrazicând dieta Atkins. Un consum prea mare de calorii este singurul lucru care îngrașă. Nu există niciun dubiu că alimentele dulci și cu carbohidrații rafinați precum pâinea albă, pastele și gosoșile nu sunt benefice sănătății. Dar nu are niciun sens să eliminați carbohidrații buni cum sunt cerealele integrale, leguminoasele, fructele și legumele. În plus, se pare că deși prin dietele cu puțini carbohidrați se slăbește mai mult inițial, pe termen lung câștigul ponderal este mai mare.

reguli alimentare sanatoase

5. Radiațiile de la microunde creează compuși periculoși în alimente

Majoritatea persoanelor își imaginează niște scene apocaliptice, precum cele din uzinele nucleare când folosesc cuptorul cu microunde; aflați însă există că o multitudine de tipuri de radiații, iar cele folosite în mod uzual pentru a găti alimentele sunt de multe ori mai slabe decât razele x sau razele gamma, conform medicului Robert Brackett, director al Centrului Național pentru Siguranța Alimentelor și Tehnologie din Institutul Illinois de Tehnologie. Iar modificările care apare la alimentele de la microunde provin de la căldura generată în interiorul mâncării și nu de la microunde. De fapt, această metodă de a găti nu diferă mult de la alte metode de gătit care utilizează căldura.

6. Mai multe mese mici pe parcursul zilei sunt mai bune decât câteva mese mari

Metabolismul nostru se revitalizează ușor de fiecare dată când mâncăm deoarece corpul procesează ce am consumat. Prin urmare mai multe mese mici în locul câtorva mai puține, mai mari, schimbă metabolismul mai des și arde mai multe calorii. Medicul John Foreyt susține că diferența de calorii este atât de mică încât nu contează semnificativ. Mitzi Dulan, nutriționist, recomandă să optați pentru 3 mese pe zi și o singură gustare (6 gustări mici pot fi insuficiente și când pare că mâncați neîncetat, este ușor să acumulați prea multe calorii).

7. Alimentele cu puțină grăsime sau fără grăsime nu au calorii

Este posibil ca o porție dintr-un aliment degresat sau parțial degresat să aibă mai puțin calorii decât unul cu grăsime integrală. Însă adevărul este că multe alimente procesate conține la fel de multe calorii ca varianta integrală sau chiar în plus (pot avea în compoziție făină, sare, amidon sau îndulcitori pentru a îmbunătăți aroma și textura). Verificați în acest sens întotdeauna eticheta; acest tip de alimente pot cauza obezitate, sindrom metabolic, diabet, boală cardiacă, naștere prematură și depresie.

reguli alimentare sanatoase

8. Toată lumea trebuie să consume cereale

Această idee nu este una demonstrată științific. Cerealele conțin puține nutrimente comparativ cu alte alimente precum legumele și sunt bogate într-o substanță denumită acid fitic care creează conexiuni cu mineralele esențiale din intestin și le împiedică să fie asimilate adecvat. În plus grâul, cea mai cunoscută cereală, este responsabilă de numeroase probleme de sănătate (intoleranța la gluten este cea mai frecventă), precum leziuni ale mucoasei intestinale, dureri, balonare, alterarea tranzitului intestinal și oboseală.

9. Un adaos de sare când gătiți adaugă sodiu la alimente

Adevărul este că sarea adăugată în apa care fierbe poate ajuta legumele să fie mai nutritive, iar cantitatea care rămâne în alimente este de fapt infimă. Sodiul constituie o cauză binecunoscută pentru hipertensiune, însă dacă este adăugat în apa de gătit contribuie la reducerea pierderii nutrimentelor din legume în apa, conform autorului Harold McGee. De asemenea, sarea accelerează procesul de gătit și astfel nu se vor pierde multe nutrimente printr-un gătit excesiv. Nu trebuie adăugat mai mult de 1 linguriță de sare pe cana de apă.

10. Puiul trebuie consumat fără piele

Acest mit binecunoscut a privat multe persoane de savoarea unei piei de pui crocantă, cea mai des întâlnită sursă de proteine animale. Însă, 340 grame de piept de pui cu piele conține doar cu 2.5 grăsime saturată și cu 50 calorii mai mult decât varianta fără piele.

Citește și: Regimuri alimentare sanatoase ideale si pentru mama si pentru copil 

Surse: 

www.womenshealthmag.com; www.niddk.nih.gov; www.eatingwell.com; https://authoritynutrition.com; www.cookinglight.com

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Ce trebuie sa stii despre alimentele modificate genetic Ce trebuie sa stii despre alimentele modificate genetic
Totul despre alergiile alimentare Totul despre alergiile alimentare
Ghidul complet al caloriilor Ghidul complet al caloriilor
Principiile alimentatiei sanatoase Principiile alimentatiei sanatoase

Articole Lifestyle

7 zodii greu de iubit 7 zodii greu de iubit
Nu se mai poartă oja roșie! Uite care este culoarea care face furori în acest sezon! Nu se mai poartă oja roșie! Uite care este culoarea care face furori în acest sezon!
Soarele intră în conjuncție cu Scorpionul. O zodie își trădează sufletul pereche! Soarele intră în conjuncție cu Scorpionul. O zodie își trădează sufletul pereche!
O femeie a slăbit 100 de kilograme fără dietă. Află secretul ei! O femeie a slăbit 100 de kilograme fără dietă. Află secretul ei!

Alte articole care te-ar putea interesa


Adauga comentariul tau
 
Nume   Cod
Refresh

 
 
 
Mesaj (1500 caractere)  

 
Nu exista comentarii pentru acest articol. Fii prima care isi spune parerea!
Editorial Qbebe
scris de Gabriela Paladi
Au început înscrierile la Ora de Fizică! Seminar gratuit pentru părinți responsabiliSiguranța copilului este responsabilitatea părintelui. Și este important ca în acest domeniu părinții să se străduiască să obțină toate informațiile necesare pentru a se asigura că cel mic este mereu la adăpost...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Yucca Center – un loc unde mamele se vor simți ca acasăAm avut plăcerea de a vizita săptămâna aceasta un loc extrem de plăcut, gândit de o mamă pentru alte mame. Încorporează într-un singur concept o parte destinată delectării cu minunății culinare, una destinată...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Mituri interesante despre forma burtii in sarcina

Mituri interesante despre forma burtii in sarcina

Forma burtii in sarcina, conform unor mituri, indica sexul pe care il va avea
MAI MULT

Imagini care arata cat de diferite sunt sarcinile

Imagini care arata cat de diferite sunt sarcinile

Sarcinile sunt extrem de diferite atat de la o femeie la alta, cat si de la un
MAI MULT

7 greseli pe care toate femeile insarcinate le fac

7 greseli pe care toate femeile insarcinate le fac

Toate femeile insarcinate sunt preocupate de bunastarea si sanatatea bebelusului
MAI MULT

Bebee

Este-bine-să-le-dăm-copiilor-vitamine

Este bine să le dăm copiilor vitamine?

Numeroşi părinţi se gândesc să le aducă un aport de vitamine copiilor lor,
MAI MULT

Cum-scăpăm-de-burtă-după-naştere

Cum scăpăm de burtă după naştere

Deşi burta după naştere are un aspect destul de inestetic, fiind foarte moale
MAI MULT

Când trebuie tăiat cordonul ombilical

Când trebuie tăiat cordonul ombilical

Legătura dintre mamă şi făt se face prin intermediul cordonului ombilical.
MAI MULT

Ghid pentru schimbarea scutecului

Ghid pentru schimbarea scutecului – pentru tătici

Schimbatul scutecului, în mod clar nu este îndatorirea cea mai incitantă din
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net