X

Gestionarea modulelor cookie pe site-ul Qbebe.ro

Acest site utilizează cookie-uri. Acceptând cookie-urile, veți putea naviga în cele mai bune condiții.

Accept Politica de Cookie

Top alimente cu cel mai mare conținut de potasiu

de Corina Naftanaila

Pentru o viață sănătoasă este esențial un stil alimentar echilibrat, cu vitamine și minerale necesare bunei funcționări a organismului. Printre acestea se numără și potasiul (K), cu rol foarte important în reglarea sistemului nervos, sistemului muscular și tensiunii arteriale. Fiind un mineral cu mare influență asupra întregului corp, trebuie să acorzi atenție aportului de potasiu pe care îl iei din alimentație. Așadar, pentru a evita să ai de-a face cu efectele neplăcute ale unei cantități prea mari ale mineralului în corpul tău, îți facem cunoștință cu alimentele cu cel mai mare conținut de potasiu.

Potasiul se numără printre mineralele foarte importante în organism, fiind responsabil cu reglarea activității cardiace. De asemenea, acesta are influențe benefice și asupra stimulării circulației la nivelul sistemului nervos, susține contractilitatea mușchilor, cât și funcția renală de filtrare a sângelui. Lipsa unei cantități potrivite de potasiu poate afecta și tensiunea arterială, dar poate instala și o serie de simptome neplăcute precum: amețeală, palpitații și oboseală.

Mulți specialiști recomandă o alimentație bogată și echilibrată, din care să-ți iei aportul necesar de potasiu, fără necesitatea administrării suplimentelor alimentare. Doza recomandată variază în funcție de greutate și mai ales vârstă. Iată tabelul cu cantitatea de potasiu potrivită pentru fiecare segment de vârstă:

http://www.alegesanatos.ro/blog/afectiuni-61/prea-mult-potasiu-dauneaza-grav-sanatatii-632.html

Sursa foto: www.alegesanatos.ro

Semne că ai prea mult potasiu în corp

Probabil te gândești că nu există "prea multe" vitamine și minerale pentru corpul tău, dar se pare că există totuși manifestări neplăcute dacă ai prea mult potasiu în organism. Printre acestea se numără:
- stări de greață;
- dureri abdominale;
- ritm cardiac neregulat;
- dureri în piept;
- senzație de amorțeală la nivelul membrelor;
- tulburări în respirație.

Top alimente cu cel mai mare conținut de potasiu

Așadar, pentru a te asigura că organismul tău își primește doza zilnică de potasiu, atât de necesară pentru cele mai importante funcții, trebuie să te asiguri că introduci următoarele alimente cu un conținut mare de potasiu în mesele tale zilnice.

potasiu

Banane. Deși sunt considerate produsele cu cel mai mare conținut de potasiu, specialiștii au descoperit că acestea asigură doar 12% din necesarul zilnic, 100 de g de banane fiind echivalentul a 0, 4 g de potasiu. Din familia fructelor cu un conținut sănătos din acest mineral fac parte și caisele uscate (100 g = 1,2g potasiu), avocado (100 g = 0,48 g potasiu), roșii (50 g = 0,6 potasiu).

Ciuperci. Nici acestea nu trebuie să lipsească din regimul tău alimentar. Reprezintă o sursă importană de proteine, atât de origine animală cât și vegetală, dar conțin și potasiu, mai exact 0,3 g la 100 g de ciuperci.

Cartofi dulci. Bogați în betacaroten, vitamina A și antioxidanți, cartofii dulci au în compoziția lor și potasiu în cantități generoase (0,7 g).

Fasole albă. Indiferent de modalitatea de consum, fasolea albă este bogată în fibre, Fier, proteine și amidon. De asemenea, este o sursă excelentă de potasiu (80 g = 0,6 g de potasiu).

Stafide. Sunt considerate gustări sănătoase, ce-ți asigură aportul nutrițional de care ai nevoie, iar 50 g de stafide conțin 0,5 g de potasiu. De asemenea, alături de acestea poți introduce și nucile, fisticul și migdalele, la fel de potrivite pentru a crește aportul de potasiu din organism.

Pește și fructe de mare. Probabil știi deja că acestea sunt surse esențiale de acizi grași Omega 3 și Omega 6, importante în activitatea cerebrală. Ei bine, somonul este unul dintre alimentele cu un conținut bogat de potasiu (100 g = 0,6 g potasiu), la fel și codul, tonul, heringul și macroul. De asemenea, nici scoicile nu trebuie ignorate, fiind surse sănătoase de potasiu (85 g = 0,53 g potasiu), Fier și vitamina B12.

Surse: alegesanatos.ro, sfatulmedicului.ro.

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Ce trebuie sa stii despre alimentele modificate genetic Ce trebuie sa stii despre alimentele modificate genetic
Totul despre alergiile alimentare Totul despre alergiile alimentare
Ghidul complet al caloriilor Ghidul complet al caloriilor
Principiile alimentatiei sanatoase Principiile alimentatiei sanatoase

Articole Lifestyle

Cât de repede îți revii după o despărțire în funcție de zodie Cât de repede îți revii după o despărțire în funcție de zodie
Cadourile primite de invitați la nunta regală, vândute pe internet Cadourile primite de invitați la nunta regală, vândute pe internet
Thalia, făcută praf de fani: "Ești deformată!" Thalia, făcută praf de fani: "Ești deformată!"
9 alimente bogate în colagen 9 alimente bogate în colagen

Alte articole care te-ar putea interesa


Editorial Qbebe
scris de Maria Ionescu
Mi-am lăsat copilul să plângă până s-a liniștit singur și nu am niciun regretNimeni nu își dorește ca bebelușul său să fie trist. Mai ales o mamă. Dar să îți înveți copilul să adoarmă singur noaptea și să stea liniștit până dimineața presupune aproape...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Am testat piureurile organice Annabel Karmel și ne declarăm încântate. Atât eu cât și cea micăMă numesc Gheorghe Teodora Camelia, sunt mămica a doi copii minunați, un băiețel în vârstă de 3 ani și o fetiță de 1 an. Nu obișnuiesc să achiziționez din comerț produse gata ambalate destinate meselor...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Politica de cookie-uri pe site-ul nastenatural.ro

Politica de cookie-uri pe site-ul nastenatural.ro

Site-ul  Naște Natural folosește cookie-uri, pentru a îmbunătăți
MAI MULT

Contraceptia dupa nastere: cum sa eviti sarcina in mod natural

Contraceptia dupa nastere: cum sa eviti sarcina in mod natural

Fie din motive ce tin de alaptare, fie din atentia pentru o stare buna de
MAI MULT

Astepti un copil? Scoala Parintilor Responsabili vine la Iasi

Astepti un copil? Scoala Parintilor Responsabili vine la Iasi

Invitam toti viitori parinti la seminarul Scoala Parintilor Responsabili
MAI MULT

Bebee

sigur.info-fii sigur pe net