Indemnizatia pentru cresterea copilului: modificarile anului 2012

10.01.2012

Indemnizatia pentru cresterea copilului, atat de amplu discutata in ultimul an, ajunge sa fie din nou si in 2012, pe alocuri, modificata. Mai precis, s-a decis ca cei care nu isi vor plati taxele catre stat, dar si amenzile de circulatie, nu vor putea sa beneficieze de indemnizatie, chiar daca indeplinesc celelalte conditii prevazute de OUG 111/2010.

Ce prevede OUG?

In a treia zi de Craciun, Guvernul a aprobat o noua ordonanta, asa cum ne-a tot obisnuit in ultima vreme, ordonanta care aduce schimbari semnificative in ceea ce priveste ajutoarele si prestatiile sociale. Astfel, indemnizatia pentru cresterea copilului, alocatia pentru sustinerea familiei, sau venitul minim garantat se vor acorda celor care indeplinesc conditiile prevazute de legile in vigoare, insa doar daca isi vor plati taxele si impozitele pentru bunurile pe care le detin in proprietate.

 

In alta ordine de idei, statul doreste ca inainte de a plati anumite drepturi cetatenilor, acestia sa ii achite mai intai taxele si impozitele stabilite deja prin lege. Daca beneficiarul nu se achita de aceasta obligatie, statul ii va suspenda alocatia sau, dupa caz, indemnizatia ori venitul minim, iar persoana are la dispozitie 5 luni pentru a plati taxele, dupa care va fi repus in plata, iar banii din urma ii vor fi returnati.
Atentie, insa, daca in termen de 5 luni, persoana in cauza nu se achita de datoriile catre stat, prestatia sa se va anula si va trebui sa intocmeasca un nou dosar pentru a putea beneficia de indemnizatie sau alocatie.
Unii ar spune ca o astfel de actiune nu este constitutionala, pentru ca drepturile vizate sunt deja recunoscute de lege. Altii insa sunt de parere ca astfel se va putea face o distinctie intre cei care abuzeaza de astfel de drepturi si cei care sunt platitori de buna credinta. Cat de eficienta va fi sau nu aceasta masura, ramane de vazut.

Care sunt aceste taxe?

 


Ordonanta din 27 decembrie 2011, publicata in Monitorul Oficial in 30 decembrie, prevede ca se vor suspenda alocatia pentru sustinerea familiei, venitul minim garantat, dar si indemnizatia pentru cresterea copilului pentru persoanele care nu si-au achitat obligatiile de plata fata de bugetul local.
Principalele astfel de dari locale sunt taxele si impozitele pe terenuri si cladiri, dar si amenzile de circulatie.
In cazul celor care beneficiaza de venitul minim garantat nu se pune problema amenzilor de circulatie, pentru ca el oricum se acorda doar familiilor care nu detin un autoturism. Insa, pentru cei care primesc indemnizatie pentru cresterea copilului si au in proprietate un autoturism, riscul este incepand de acum mai mare.

Noi modificari aduse de ordonanta

Daca pana acum cuantumul ajutoarelor si prestatiilor sociale erau stabilite in functie de anumite criterii, mai nou ele se vor raporta la indicatorul social de referinta (ISR). Astfel, alocatia de stat pentru copii va fi 0,084 inmultit cu ISR (ISR = 500 lei), adica tot 42 de lei, cum e in prezent.
Modificarea consta in faptul ca incepand cu anul 2012, cuantumul tuturor prestatiilor va fi raportat la ISR. Acest indice se va inmulti cu un coeficient stabilit pentru fiecare ajutor social in parte si va rezulta suma ce urmeaza sa se acorde. Bineinteles, in momentul in care ISR se va schimba se va modifica si valoarea prestatiilor, insa momentan el este stabilit la valoarea de 500 lei.
Un alt proiect de lege propus de Ministerul Muncii prevede posibilitatea ca tichetele de masa sa nu mai fie indexate odata cu cresterea pretului la alimente, asa cum este in prezent. Acelasi proiect prevede si neindexarea tichetelor de cresa, dar si a celor cadou.
Mai precis, se propune ca majorarea acestor tichete sa nu mai fie obligatorie, ci doar posibila. Astfel, firmele private, regiile de stat care se autofinanteaza si companiile nationale vor fi scutite de obligatia de a majora semestrial valoarea acestor tichete.
O alta propunere legislativa care, daca va fi adoptata, va intra in vigoare incepand cu 1 ianuarie 2013, prevede ca indemnizatia pentru cresterea copilului sa se acorde pentru toate nasterile, si nu doar pentru primele 3 nasteri, asa cum este prevazut in prezent in OUG 111/2010. Se incearca astfel sa se reduca discriminarea prevazuta de actuala ordonanta.


Actul normativ intrat in vigoare la sfarsitul anului trecut modifica atat OUG 111/2010, cat si OUG 148/2005. Desi cuantumul indemnizatiilor nu se schimba, el va fi raportat acum la indicatorul social de referinta (ISR). Raman in vigoare sase tipuri de concedii pentru cresterea copiilor:
- Concediul pentru cresterea copilului in varsta de pana la 1 an - se acorda persoanelor ai caror copii s-au nascut incepand cu data de 1 ianuarie 2011 (indemnizatia este de 75% din venitul realizat in ultimele 12 luni anterioare nasterii copilului, intre 600 si 3400 lei)
- Concediul pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani - se acorda persoanelor ai caror copii s-au nascut incepand cu data de 1 ianuarie 2011 (indemnizatia este de 75% din venitul realizat in ultimele 12 luni anterioare nasterii copilului, intre 600 si 1200 lei)
- Concediul pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani - se acorda persoanelor ai caror copii s-au nascut pana la data de 31 decembrie 2010 (indemnizatia este de 75% din venitul realizat in ultimele 12 luni anterioare nasterii copilului, intre 600 si 3400 lei)
- Concediul fara plata pentru cresterea copilului intre varsta de 1 an si 2 ani - se acorda persoanelor ai caror copii s-au nascut incepand cu data de 1 ianuarie 2011 si au beneficiat de concediu (platit) pentru cresterea copilului in varsta de pana la 1 an
- Concediul fara plata, de 4 luni, pentru cresterea copilului dupa primele 3 nasteri - se acorda pana la implinirea de catre copil a varstei de 2 ani, respectiv 3 ani in cazul copilului cu handicap
- Concediul pentru cresterea copilului cu handicap pana la implinirea varstei de 3 ani - indemnizatia este de 75% din media veniturilor pe ultimele 12 luni anterioare nasterii copilului, intre 600 si 3400 lei.
Ultimele doua tipuri de concediu se acorda atat persoanelor care au nascut inainte de 31 decembrie 2010, cat si celor ai caror copii s-au nascut dupa 1 ianuarie 2011.
Voi ce parere aveti despre aceste modificari? Sunt sau nu constitutionale?

de Raluca Antonescu  - 10.01.2012

Cat de mult ti-a placut acest articol?

 
nota obtinuta 7.0
(149 voturi) 29561 afisari
122 Comentarii
Adauga comentariul tau
 
Nume   Cod
Refresh

 
 
 
Mesaj (1500 caractere)  

 
  Conecteaza-te cu Facebook
raluca_ivy  (marti 22.05.2012 ora 15:25)
Elena:- Da, veti putea primi indemnizatie daca frecventati cursuri la zi.
Elena  (marti 22.05.2012 ora 14:59)
voi beneficia de indemnizatie daca urmez scoala seral la zi . precizez ca m-am inscris la scoala in septembrie 2011 , am dat diferentele si scoala am inceput-o in ianuarie . voi naste la inceputul lui octombrie. va rog sa-mi raspundeti
raluca_ivy  (sambata 19.05.2012 ora 15:24)
Valeria:- La calculul indemnizatiei pentru cresterea copilului se iau in considerare toate veniturile realizate in ultimul an anterior nasterii copilului. La acestea se iau in considerare si fractiunile de luna lucrate, insa nu trebuie sa existe o pauza mai mare de o luna (trebuie sa aveti continuitate in realizarea de venituri). Practic, in cazul dvs., se va lua in calcul de la 1 februarie, ceea ce inseamna ca nu va incadrati.
Valeria  (vineri 18.05.2012 ora 15:18)
Buna.Sunt insarcinata in 22 saptamani.Din anul 2008 am lucrat cu contract de munca pe perioada nedeterminata pana in decembrie 2011 cand firma unde am lucrat in urma cererii mele de demisie mi-a incheiat activitatea cu data de 24.12.2011 .La momentul respectiv nu stiam ca sunt insarcinata , iar noul angajator unde mi-am inceput activitatea in data de 9 ianuarie 2012 mi-a inregistrat contractul de munca cu data de 1 februarie 2012 .Beneficiez de indemnizatie in aceste conditii?
raluca_ivy  (joi 17.05.2012 ora 12:45)
Claudia:
- Pot beneficia de indemnizatie pentru cresterea copilului si persoanele care s-au aflat in concediu fara plata in cele 12 luni anterioare nasterii, insa doar daca respectivul concediu a fost in prelungirea unui alt CCC, sau pentru formare profesionala. Pentru toate celelalte cazuri nu se ia in considerare.
La calculul indemnizatiei se pot aduna si zilele de concediu de maternitate (cele 126 de zile), deci, daca veti intra mai tarziu in concediu de maternitate, sa va ramana dupa nastere mai multe zile din concediu, ele se vor aduna la cele 12 luni necesare.
De asemenea, daca puteti discuta cu angajatorul si puteti demonstra ca in luna respectiva ati urmat niste cursuri sau v-ati pregatit pentru un examen, atunci nu veti mai avea probleme. Luna respectiva nu se va mai considera intrerupere in realizarea de venituri si veti putea beneficia de indemnizatie.
claudia  (joi 17.05.2012 ora 09:40)
Buna.Sunt insarcinata in 22 saptamani, urmeaza sa nasc in septembrie, am contract pe perioada nedeterminata , lucrez de 5 ani si am avut o luna de concediu fara plata pe motive ersonale chiar in luna cand am ramas insarcinata. As dori sa stiu daca voi beneficia de CCC sau doar de cele 126 de zile. multumesc
raluca_ivy  (luni 14.05.2012 ora 14:29)
Floryna:
- Veti beneficia de indemnizatie daca ati realizat venituri impozabile sau v-ati aflat in vreuna din situatiile considerate asimilate prevazute de art. 2, alin. 5 din OUG 111/2010 (EX. somaj)in ultimul an anterior nasterii copilului.
In aceasta perioada intra in calcul si fractiunile de luna lucrate. Asadar, daca pauza in realizarea de venituri este de doar 12 zile vei primi cu siguranta indemnizatie.
Indemnizatia se acorda la fel fie ca optati pentru concediul de pana la 1 an, fie pentru cel de pana la 2 ani. Deci, daca va incadrati la indemnizatia minima si optati pentru CCC pana la 2 ani, veti primi 600 lei pana cand copilul implineste varsta de 2 ani.
floryna  (duminica 13.05.2012 ora 18:37)
Buna. Sunt gravida in 10 saptamani. Eu momentan sunt in somaj pana in decembrie. Inainte de a intra in somaj am avut lipsa pe cartea de munca 12 zile. Mai beneficiez de indemnizatie ? Cat timp pot lua minimum de 600 lei? 1 an sau 2 ani ? Multumesc.
raluca_ivy  (vineri 11.05.2012 ora 16:34)
Alexandra:- Bineinteles ca veti beneficia de indemnizatie si CCC. Indemnizatia nu este conditionata de concediile medicale. Dvs. sunteti in continuare angajata a firmei respective si realizati venituri, chiar daca nu prestati propriu-zis o activitate.
Alexandra  (vineri 11.05.2012 ora 09:13)
Sunt angajata din 10 mai 2011, acum sunt insarcinata in saptamana 21, din data de 22 aprilie am intrat in concediu medical din cauza unor probleme cu ficatul si atat doctorul ginecolog cat si doctorita de la interne mi-au recomandat sa nu mai merg la munca si sa stau in concediu medical pana intru in prenatal, intrebarea mea este daca mai beneficiez de concediu de ingrijire a copilului daca am concedii medicale?
raluca_ivy  (joi 10.05.2012 ora 16:54)
Alex:
- Daca aveti datorii neplatite catre stat, pe numele dumneavoastra, veti putea beneficia de indemnizatie doar dupa ce le achitati.

Ionut:
- Doar indemnizatia se suspenda in cazul neplatii datoriilor catre stat, dar nu si alocatia copilului. Acesta este un drept al copilului si nu are legatura cu datoriile parintiilor. Faceti reclamatie.
Ionut  (joi 10.05.2012 ora 14:54)
buna ziua. se poate opri alocatia de 200 de lei a unui nou nascut pt amenzi de circulatie? este singurul venit pe care il mai avem,si amenzile sunt vechi.iar acum ne-au oprit-o si pe asta. e posibil asa ceva?
Alex  (miercuri 09.05.2012 ora 10:39)
Daca am datorii la primarie incluziv amenzi din circulatie nu beneficiez de indemnizatie?SA stiu sa nu-mi bat capul cu depunerea dosarului...
raluca_ivy  (marti 08.05.2012 ora 13:38)
Magda:
- Daca in prezent nu lucrati si nici nu va aflati in vreuna din stuatiile prevazute de art. 2, alin. 5 din OUG 111/2010 (Ex. somaj) nu veti putea beneficia de indemnizatie daca ramaneti insarcinata. Pentru a primi indemnizatie este necesar sa fi realizat venituri impozabile in ultimul an anterior nasterii copilului.

Anda:
- Daca in prezent primiti indemnizatie pentru primul copil, iar cel de-al 2-lea se va naste dupa o luna de la expirarea CCC1, veti primi indemnizatie si pentru cel de-al 2-lea copil. La sfarsitul CCC1 veti intra in concediu de maternitate si apoi in CCC2.

Adriana:
- Veti primi indemnizatie.

Simona:
- Da, veti beneficia, deoarece va reintoarceti la serviciu inainte de expirarea CCC.

Hen:
- Este obligat sa va reprimeasca la serviciu, insa va poate concedia oricand.
hen  (luni 07.05.2012 ora 13:45)
buna,as vrea sa ma lamureasca cineva ca nu mai stiu cu-i sa cred...am nascut pe data de 11.06.2010...acuma in 11 iunie ar trebui sa ma intorc la lucru...intrebarea mea este daca angajatorul este obligat sa ma primeasca inapoi sau nu?unii zic ca da altii ca nu..:(
simona  (sambata 05.05.2012 ora 23:17)
buna seara! va rog sa ma ajutati si pe mine cu un raspuns. am nascut pe 8.07.2011 si am optat pentru concediu de crestere a copilului pana la un an. as dori sa stiu daca reincep serviciul de la 1.07.2012 mai pot beneficia de acel stimulent de insertie. va multumesc anticipat.
Adriana  (sambata 05.05.2012 ora 21:36)
Buna seara..beneficiez de indemnizatie daca urmez cursurile la zi la postliceala? Acum am varsta de 26 de ani dar cand o sa nasc in decembrie o sa am 27 de ani.
ANDA  (sambata 05.05.2012 ora 18:55)
Cine ma poate ajta si pe mine?...Sunt in maternitate cu primul copil.....pana in septembrie....si in octombrie tre sa nasc pe al-2 lea.....primesc sau nu maternitate?......
Magda  (sambata 05.05.2012 ora 15:37)
Buna ziua! Am si eu nevoie de niste raspunsuri..Fac 26 de ani in luna august a acestui an, am lucrat de la sf lui 2008 pana acum 2 luni, cand am ramas fara servici. ce s-ar intampla daca in timpul asta raman insarcinata?! statul ma va ajuta intr-un fel sau nu?sau trebuie neaparat sa lucrez?
raluca_ivy  (vineri 04.05.2012 ora 14:46)
Iulia:- Bineinteles, pentru a declara ca v-ati reinceput activitatea, si deci contractul de munca nu mai este suspendat.
iulia  (vineri 04.05.2012 ora 10:26)
buna ziua!daca ma intorc la servici dupa concediu crestere copil angajatorul trebuie sa anunte la fortele de munca?
raluca_ivy  (joi 03.05.2012 ora 16:47)
Eliza:- Puteti solicita toate aceste documente si de la ITM, daca angajatorul tergiverseaza lucrurile. Ar trebui sa va grabiti, deoarece puteti depune dosarul in termen de max. 60 de zile de la expirarea concediului de maternitate. Altfel nu veti mai primi indemnizatia retroactiv. Ea se va acorda incepand cu data depunerii dosarului, si astfel veti pierde o luna sau chiar mai mult.
Eliza Dragoi  (joi 03.05.2012 ora 11:27)
daca firma mea este in insolventa si au trecut cele 42 de zile de postanatal iar eu nu am actele necesare pentru AJOFM ce se intampla @este vorba despre adeverinta de vechime pe care nu am primit-o nici pana acum! au trecut 50 de zile si sunt amenintata ca imi voi pierde toate drepturile de mamica !
raluca_ivy  (miercuri 02.05.2012 ora 16:40)
Dami_cris:
- Puteti sta in concediu fie pana cand copilul va implini varsta de 1 an, fie de 2 ani, in functie de optiunea dvs.

Simona:
- Veti putea beneficia de indemnizatie pentru cel de-al 2-lea copil, in cazul specificat de dvs., doar daca dupa terminarea CCC1 veti reincepe sa realizati venituri impozabile sau va veti afla in vreuna din situatiile considerate asimilate stagiului de cotizare (Ex. somaj). Perioada in care v-ati aflat in concediu cu primul copil se va lua in calcul la stabilirea indemnizatiei viitoare in baza art. 2, alin. 5, lit. g, unde este specificat ca cele 12 luni pot fi formate si din perioada in care persoana s-a aflat in concediu crestere cu primul copil.

Simona:
- CCC expira in ziua in care copilul implineste varsta de 2 ani.
simona  (miercuri 02.05.2012 ora 10:37)
Copilul e nascut pe 09.09.2010 si am intrat in CCC pe data de 15.11.2010. Cand mi se termina CCC?
simona  (miercuri 02.05.2012 ora 10:32)
Buna ziua. VA ROG care este litera legii si numarul legii care imi permite sa beneficiez de indemnizatie. Daca nasc al 2 lea copil la 5 luni dupa ce primul copil implineste 2 ani?
dami_cris  (marti 01.05.2012 ora 15:26)
Buna ziuadaca voi naste in decembrie 2012,voi putea sta in concediu platit de ingrijire a copilului 1 sau 2 ani?
raluca_ivy  (luni 30.04.2012 ora 15:20)
Simona:- Dupa expirarea CCC1 va trebui sa incepeti sa realizati din nou venituri impozabile: fie ca veti lucra, fie ca din diverse motive veti intra in somaj. Daca nu realizati venituri in aceasta perioada nu veti mai putea primi indemnizatie pentru cel de-al 2-lea copil.
simona  (sambata 28.04.2012 ora 17:04)
Ce trebuie sa fac? Daca nasc la 5 luni dupa ce primul copil implineste 2 ani ca sa beneficiez de indemnizatie.
simona  (sambata 28.04.2012 ora 16:59)
Ce trebuie s? fac? Daca nasc la 5 luni dupa ce primul copil implineste 2 ani.
simona  (sambata 28.04.2012 ora 16:51)
Daca nasc la 5 luni dupa ce primul copil implineste 2 ani mai pot beneficia de indemnizatie?
raluca_ivy  (joi 26.04.2012 ora 16:19)
Catalina:
- Nu exista un anumit numar de luni necesar. Puteti oricum beneficia de indemnizatie pentru cel de-al 2-lea copil daca nasteti in aceasta perioada, deoarece se va lua in calcul la stabilirea indemnizatiei 2 si vechea indemnizatie.

Cristina:
- Atunci cand intrati in CCC va trebui sa le suspendati pe amandoua.

Corina:
- Intr-adevar, insa veniturile obtinute in baza concediului de maternitate se considera venituri realizate anterior nasterii.

Alina:
- Cel mai probabil da.

Geo:
- Da.
Geo  (joi 26.04.2012 ora 15:27)
Buna ziua, sunt in ccc pana in luna octombrie, voi naste iar in luna noiembrie, pot intra direct in prenatal? Multumesc.
Alina_R  (joi 26.04.2012 ora 07:04)
Buna ziua. Tocmai am schimbat serviciul si m-am la o firma pe perioada nedeterminata cu perioada de proba de 4 luni. Daca raman insarcinata in aceste 4 luni, (sa zicem dupa 2 luni) si notific angajatorul, are acesta dreptul sa ma dea afara pentru ca sunt in perioada de proba? Multumesc
corina  (marti 24.04.2012 ora 13:30)
Multumesc pentru raspuns! Totusi mi-e teama sa ma bucur, pentru ca in oug 111/2012 am gasit ca se calculeaza indemnizatia, luand in considerare veniturile din ultimele 12 luni ANTERIOARE NASTERII COPILULUI.
cristina  (luni 23.04.2012 ora 21:07)
Buna, va rog sa ma ajutati si pe mine cu o informatie. Urmeaza sa nasc in mai. In momentul de fata am un contract de munca pe o perioada nedeterminata, si unul partial de 2 ore pe perioada determinata. In momentul intrarii in concediul de crestere se suspenda automat amandoua, sau pot sa-l suspend doar pe cel pe perioada nedeterminata
catalina  (luni 23.04.2012 ora 15:48)
Buna, va rog sa ma ajutati si pe mine cu o informatie. Am o fetita de doi ani si jumatate si de 6 luni m-am intors la munca din CIC. Cate luni trebuie sa treaca de la intorcererea la locul de munca pentru a beneficia de indemnizatie pt al doilea copil
raluca_ivy  (luni 23.04.2012 ora 15:12)
Corina:
- Chiar daca bebe se naste in aprilie vei putea beneficia de indemnizatie, deoarece se ia in calcul si concediul de maternitate, deci si cele 42 de zile obligatorii dupa nastere. Asadar, esti acoperita.

Sorina B:
- Vei putea beneficia de indemnizatie in baza adeverintei de eleva. Nu este obligatoriu sa te casatoresti. Aceasta situatie nu are legatura cu acordarea indemnizatiei. In privinta pensiei, daca este impozabila, si mai mare de 600 lei, cel mai probabil nu o vei mai putea primi pe perioada CCC. Va trebui sa intrebi la Primarie.

Roze:
- Da, vei putea beneficia.

Violeta:
- Se calculeaza ca fiind 75% din venitul net. Daca nu gresesc, acesta ar trebui sa fie 1374. Atunci, 1374 X 75% = 1030,5 lei

Andrei:
- In medie, procesarea datelor din dosarul pentru acordarea indemnizatiei dureaza aprox. 3 luni. Nu este obligatoriu sa primiti acasa vreo instiintare. Puteti insa suna direct la Primarie, unde ati depus dosarul, pentru a afla daca a fost aprobat sau nu.
Andrei Razvanel Tudorache  (luni 23.04.2012 ora 14:45)
buna,sper sa ma puteti lamuri si pe mine:am nascut in ianuarie pe 15,am depus dosarul pentru indemnizatie si alocatie pe 13 martie si pana acum nu am primit nimic din care sa aflu daca s-a aprobat sau nu.Stiu ca trebuie sa vina o instiintare ceva,nu?
violeta  (joi 19.04.2012 ora 14:34)
Buna! cine ma poate ajuta si pe mine sa-mi calculez indemnizatia pt crestere copil daca am un venit lunar brut de 1374? nu prea inteleg exact cum. va rog daca imi puteti spune si mie cat ar fi suma lunara daca as sta acasa 2 ani. Multumesc!
roze  (joi 19.04.2012 ora 10:02)
Buna ziua, as dori sa stiu daca pot beneficia de indemnizatie daca sunt studenta anul 2 zi la particular si iau o pensie de urmas??...va multumesc!
Sorina B  (miercuri 18.04.2012 ora 12:05)
Buna ziua.sunt eleva in clasa a 11a, cursuri de zi,o sa nasc in august.pot beneficia de indemnizatie,fara sa ma casatoresc,ca sa pot primi si pensia de urmas dupa mama,sau nu este posibil sa le primesc pe amandoua? Multumesc.
corina  (marti 17.04.2012 ora 17:00)
Buna, Eu am un cabinet de psihologie din 25.05.2011, iar nasterea survine la sfarsitul lui aprilie- inceputul lui mai a.c. daca bebe se naste in aprilie, nu beneficiez de concediu? Ce as putea face in acest caz? Mai am un contract de colaborare pe anul trecut, dar nu l-am declarat in privinta impozitului, asigurari sociale, asigurari de sanatate.
raluca_ivy  (joi 12.04.2012 ora 14:13)
Simona:- Acordarea indemnizatiei se face, in medie, dupa aproximativ 3 luni de la depunerea dosarului, in jurul datei de 15 ale lunii. Daca au trecut mai mult de 3 luni de la momentul inaintarii dosarului catre Serviciul de Asistenta Sociala al primariei, puteti sa va adresati acestuia pentru a afla in ce stadiu se afla dosarul dumneavoastra si in cat timp veti intra in posesia banilor.
Simona  (joi 12.04.2012 ora 11:05)
In ce zi a lunii se face plata indemnizatiei crestere copil?? avand in vedere ca am optat pentru plata pe card, bebe are 5 luni si jumatate, nu am primit nimic inca. Am inteles ceva despre o decizie?
raluca_ivy  (miercuri 11.04.2012 ora 14:10)
Alina P:- Iti pot oferi site-ul Primariei din Constanta unde vei gasi toate aceste informatii, cu mentiunea ca tu, pentru ca nu lucrezi, va trebui sa aduci in loc de adeverinta de la angajator, adeverinta de la facultate cum ca esti studenta:http://www.primaria-constanta.ro/Machete/ActeNecesare.aspx?machetaID=24&paginaID=49&detaliuID=25&lang=ro
Alina P  (marti 10.04.2012 ora 20:16)
Multumesc frumos pentru raspuns! Mai am cateva nelamuriri daca se poate sa ma ajutati. Ce acte imi sunt necesare pentru intocmirea dosarului(in cazul meu), unde il pot depune si cu cat timp inainte de a naste?
raluca_ivy  (marti 10.04.2012 ora 13:38)
Alina P:- Da, cu siguranta.
Alina P  (marti 10.04.2012 ora 11:21)
Buna ziua! Sunt studenta in anul 2 la zi si in acelasi timp beneficiez de o pensie de urmas dupa parinti. In aceste conditii pot beneficia de indemnizatia de crestere a copilului?
raluca_ivy  (miercuri 04.04.2012 ora 13:58)
Bianca:- Veti beneficia de indemnizatie deoarece, desi nu aveti un an intreg lucrat pe cartea de munca, vi se ia in considerare si perioada in care ati beneficiat de somaj, precum si perioada in care ati frecventat cursurile universitare la zi.Deci, bucurati-va de copilul dumneavoastra.
bianca_eliza  (marti 03.04.2012 ora 23:14)
Buna ziua, as vrea sa stie daca pot beneficia de indemnizatia pentru cresterea copilului. am terminat anul trecut facultatea la zi, pe urma am intrat in somaj dupa care l-am intrerupt pentru ca m-am angajat, dar urmeaza sa nasc in iulie si nu apuc sa fac 12 luni la locul de munca. va multumesc!
raluca_ivy  (luni 02.04.2012 ora 18:11)
Dany_ella:
- Da, legea va obliga sa stati in concediu postnatal 42 de zile.

Florina:
- Da, veti beneficia.
florina  (luni 02.04.2012 ora 12:16)
Am si eu o nelamurire si va rog sa ma ajutati!sunt angajata din 1 martie 2011 cu 2 ore si trebuie sa nasc peste o luna o sa beneficiez de indemnizatie?
Dany_ella  (duminica 01.04.2012 ora 14:26)
Buna ziua. Am nascut in urma cu 2 saptamani si as dori sa stiu daca sunt obligata sa iau concediu medical 42 de zile dupa nastere. Eu as dori sa intru in concediu de crestere a copilului cat mai repede, deoarece fiind angajata "fictiv" eu imi plateam contributiile la stat.
raluca_ivy  (joi 29.03.2012 ora 14:47)
Alina:
- Daca dosarul nu se depune in termen de 60 de zile de la expirarea concediului de maternitate, sau de la nastere (in cazul mamei care nu beneficiaza de concediu de maternitate), indemnizatia se va acorda incepand cu data depunerii. Deci, practic, banii pe care solicitantul ar fi trebuit sa ii pimeasca pe cele 2 luni nu i se vor mai acorda.
Daca dosarul se depune in termenul de 60 de zile, banii se acorda retroactiv (EX. se depune dosarul in a 40-a zi: banii se vor acorda retroactiv si pentru cele 40 de zile de la expirarea concediului de maternitate, sau de la nastere, in functie de situatie).
Dupa acest termen, banii nu se mai acorda retroactiv.
Alina  (marti 27.03.2012 ora 18:15)
Buna ziua,ce se intampla deca nu se depune dosarul pentru indemnizatia de crestere a copilului in 60 zile?Multumesc!
raluca_ivy  (duminica 25.03.2012 ora 17:17)
Nicoleta:- In niciun caz. Indiferent de tipul de concediu ales, veti primi aceeasi indemnizatie pe perioada intregului concediu. De ex., daca vi se va calcula o indemnizatie de 1200 lei lunar, pe aceasta o veti primi pe tot parcursul celor 2 ani.
Nicoleta M  (luni 19.03.2012 ora 19:27)
Buna ziua ! sunt insarcinata in 22 saptamani si o sa nasc in luna iulie ,acum sunt in concediu de risc si as vrea sa stiu daca optez pentru CCC de 2 ani o sa iau doar jumatate din indemnizatie ?
raluca_ivy  (marti 28.02.2012 ora 10:22)
Roxana:
- Da, vei putea beneficia daca:
- nasti in termen de 60 de zile de la absolvirea facultatii;
- dupa absolvire iti vei continua studiile;
- ori te vei inscrie pt a beneficia de somaj
- te vei angaja
Pt primele doua situatii, pt a putea beneficia de indemnizatie va trebui sa ai mai putin de 26 de ani (aceasta este varsta pana la care statul te asigura).
roxana palade  (luni 27.02.2012 ora 21:38)
buna!sunt insarcinata in 6 sapt, si sunt in ultimul an de faculatela buget la zi,poate sa imi spuna si mie cineva daca voi putea sa beneficiez de indemnizatia pentru cresterea copiluluiin conditiile astea?
raluca_ivy  (luni 27.02.2012 ora 21:33)
Emilia:
- Nu veti putea beneficia de indemnizatie in acest caz.

Andreea:
- Pe toata perioada CCC se plateste aceeasi indemnizatie.

Andreea:
- Da, vei putea primi indemnizatie, avand in vedere ca ai urmat (inainte de a te angaja) studiile universitare la zi, insa doar cu conditia ca la momentul respectiv sa fi avut max. 26 de ani (aceasta este varsta pana la care statul asigura persoanele).
andreea  (luni 27.02.2012 ora 10:46)
bunasunt angajata din septembrie , dupa ce am terminat facultatea. am ramas insarcinata....am o luna de sarcina. voi putea beneficia de indemnizatia de crestere a copilului, tinand cont ca practic pana acum am daor 6 luni de cand sunt angajata ? in legislatie am citit ca se acorda si pentru mamicile care au fost in timpul studiilor universitare.
andreea  (vineri 24.02.2012 ora 14:55)
buna ziua. urmeaza sa nasc in luna iunie si as vrea sa stiu daca optez pentru concediu de.ingrijire al copilului pana la 2 ani, cel de-al doilea an este sau nu platit? mentionez ca am totul platit la stat, fiind angajata din noiembrie 2010.
Emilia-Oana  (vineri 24.02.2012 ora 12:10)
Buna ziua! AS dori va rog sa-mi spuneti, daca in cazul in care as ramane insarcinata, voi putea primi indemnizatia de crestere a copilului in conditiile in care nu lucrez ci doar platesc lunar contributia la CAS? Sa inteleg ca doar daca am un venit lunar inpozabil se aplica legea, sau..? Singurul "ajutor" in cazul meu ramane alocatia de 200 ron timp de 2 ani? Va multumesc mult! O zi buna!
raluca_ivy  (miercuri 22.02.2012 ora 18:42)
Sofy:
-Se plateste 85% din brut, insa aceasta suma nu se impoziteaza propriu-zis; se retine doar CAS-ul.
Potrivit dispozitiilor art. 10 alin. (1) din OUG 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, baza de calcul a indemnizatiilor prevazute la art. 2 se determina ca medie a veniturilor lunare din ultimele 6 luni din cele 12 luni din care se constituie stagiul de cotizare, pana la limita a 12 salarii minime brute pe tara lunar, pe baza carora se calculeaza contributia pentru concedii si indemnizatii.
Asadar, salariul tau realizat (in ultimele 6 luni) il inmultesti cu 6 luni. Suma rezultata o imparti la numarul de zile lucratoare din cele 6 luni. Apoi inmultesti aceasta suma cu nr. de zile lucratoare din luna in care iti iei concediul prenatal, pentru a afla cat este indemnizatia pentru luna respectiva.
Suma aceasta o inmultesti apoi cu 85% (procentul ce se aplica la baza de calcul) si afli suma bruta pe care ar trebui sa o primesti.
Pentru a afla net-ul (banii efectivi pe care ii vei lua in mana) va trebui sa aplici procentul de 9.5% (CAS) la salariul minim pe economie (670 lei). Apoi, din brutul rezultat tie vei scadea suma de mai sus.

Ex.: Daca ai un salariu brut de 7000 lei, iata calculul propriu-zis:
7000 lei X 6 luni = 42000 lei
42000 lei : 108 zile (ex.total nr.zile lucratoare 6 luni) =388,88 lei
388,88 X 23 zile lucratoare = 8944,44
8944,44 X 85% = 7602,77 lei
Sofy  (marti 21.02.2012 ora 16:54)
Cine ma poate ajuta cu un calcul detaliat pentru prenatal, in cazul unui venit brut 7000 ron/luna. Prenatal de la 01.03.Am inteles ca este o plafonare, dar nu inteleg ce se plafoneaza. Am tot gasit calcule, dar nici unul pentru venituri mari. Va multumesc
raluca_ivy  (duminica 19.02.2012 ora 18:13)
Petronela:- Daca ati optat in documente pt varianta de pana la 2 ani este posibil sa fi fost o greseala a celor care se ocupa de aceste dosare. In acest caz cel mai bine ar fi sa mergeti la Primaria unde ati depus documentele si sa sesizati eroarea, astfel incat sa o poata corecta.
Petronela  (sambata 18.02.2012 ora 22:39)
Buna ziua. Ma aflu intr-o mare dilema si as dori sa ma ajutati daca puteti cu un raspuns ! Incepand cu luna iunie 2011 beneficiez de indemnizatie pentru crestere copil in valoare de 600 lei lunar. In luna august 2011 am primit prin posta decizia de la APSMB care ma informa aprobarea solicitarii. Din cauza anumitor probleme familiale din acel moment am citit-o sumar...Problema este ca acum cateva zile, cautand sa fac ordine printre documente am recitit-o si am ramas socata sa vad ca figurez cu OPTIUNEA 1 (nescriind si ce semnifica aceasta decat printr-o trimitere la OUG 111/2010) aceasta insemnand indemnizatie pentru 1 an. Ce pot face acum daca eu am solicitat prin actele depuse OPTIUNEA 2, adice cea pentru 2 ani ? Sau daca daca s-a strecurat o greseala...? Nici nu aveam cum sa las un bebe de 1 an in grija altcuiva ducandu-ne si eu si sotul la servici. Mentionez ca pana la depunere dosar aveam salariul minim pe economie si nu aveam nicio motivatie sa aleg prima varianta. Indemnizatia primita pana in prezent a fost de 600 lei cum am spus mai sus.Va multumesc anticipat pentru raspuns !
raluca_ivy  (vineri 17.02.2012 ora 10:34)
Dana:
- Se ia in considerare daca: concediul fara plata a fost luat fie pt cresterea copilului (un copil anterior), fie pt a participa la cursuri de formare profesionala, ori ca urmare a unei intreruperi temporare a activitatii, din initiativa angajatorului, fara incetarea raportului de munca, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare, potrivit legii.

Ana:
- Stimulentul se acorda pana cand copilul implineste varsta de 2 ani.

Alina:
- Da, vei primi, atat timp cat urmezi cursuri la zi.

Nicoleta:
- Poti beneficia de somaj doar daca inainte de intrarea in CCC ai cotizat minimum 12 luni la stat si nu ai mai beneficiat in urma acestei cotizari de alt somaj.
CCC si indemnizatia aferenta nu se iau in calcul pentru acordarea dreptului la somaj.

Monica:
- Da, vei beneficia.

Ioana:
- Da, doar daca ai mai putin de 26 de ani (aceasta e varsta pana la care statul te asigura).

Raluca:
- Din moment ce nu ati avut activitate si deci nu ati platit impozit la stat, nu veti putea beneficia dvs de indemnizatie, deoarece nu ati realizat venituri. Bineinteles, poate intra sotul in CCC.
Raluca  (duminica 12.02.2012 ora 11:18)
Buna ziua . Ma numesc Raluca si sunt insarcinata in 7 luni si jumatate si as vrea sa va intreb ceva. Am un P.F.A din 2010 pe care nu am avut nici o activitate dar nu am platit pana acum impozitul . Ma poate afecta acest lucru cu ceva dupa nastere. Plus ca nu vreau sa intru eu in concediu pt cresterea copilului vreau sa intre sotul ...Va rog sa imi raspundeti pt ca nu am gasit nici unde un raspuns la aceasta intrebare .....Va multumesc !
Ioana  (duminica 12.02.2012 ora 09:02)
Buna ziua! Sunt studenta la zi la o universitate particulara si am ramas insarcinata.Va rog sa imi spune-ti daca, in conditiile legii, as putea fi beneficiara de indemnizatie pentru cresterea copilului. Va multumesc anticipat1
elena  (vineri 10.02.2012 ora 11:02)
Eu am gemeni, nascuti in oct 2011 si, conform legii iau o indemnizatie calculata dupa salariu pentru un copil si 600 de lei pentru al doilea..toate conform legii.As intreba daca vreun om din lumea asta isi hraneste un copil mai mult si pe altul mai putin...dupa cum e platit...Se merge pe ideea ca e o singura nastere din care au rezulat mai multi copii, dar la darile catre stat de ce se pun la plata ambele persoane= deoarece consuma!...dar cand trebuie hraniti, nu consuma? Totul e retoric, pentru ca oricum nu se face nimic...avem si atat datorita unei doamne care a umblat prin tribunale ca sa castige aceste drepturi pe care politicienii nostri le vad "absurde"...numai cand vor votul nostru nu mai e nimic absurd. Aaaa...si mai e si optiunea stupida cu optarea concediului din start pentru 1 sau 2 ani...De exemplu eu ma bazam pe soacra mea sa aiba grija de copii dupa 1 an si sa ma intorc la serviciu, insa chiar cand mi-am facut dosarul ea s-a imbolnavit si am optat pentru 2 ani,in caz de o fi bolnava, voi sta acasa, dar la 1 luna a murit rapusa de un cancer urat....Daca optam pentru 1 an si nu aveam cu cine sa ii las, ce faceam? Imi pierdeam serviciulsau trebuia sa platesc pe cineva...cu ce...nu stiu...Iar daca reusesc sa ma intorc mai devreme...nu voi beneficia de acel stimulent de insertie, deoarece nu am optat de la inceput pentru 2 ani...Vi se pare logic?...Poti sti ce iti rezerva viata? Sau mai bine trebuie sa stii sa le prevezi.In fine,o viata linistita va doresc tuturor!
Monica  (joi 09.02.2012 ora 17:58)
Daca ma intorc la servici cand implineste copilul 9 luni si am optat pentru concediu de 1 an voi beneficia de stimulentul de insertie pana la implinirea a 2 ani ai copilului?
nicoleta iovici  (joi 09.02.2012 ora 16:30)
pot sa intru in somaj dupa ce termin indemnizatia asta insemnand in sep 2012 si este valabil pt mine ca am lucrat la per fizica ca angajat?va rog sa-mi raspindeti
alina  (miercuri 08.02.2012 ora 23:54)
buna Raluca! daca nu lucrez si urmez o postliceala de farmacie,primesc indemnizatia? tin sa precizez ca am 25 de ani! am vazut ca i ai rasp deliei,dar poate ea lucreaza si vroiam sa fiu sigura! ms:*
ana  (miercuri 08.02.2012 ora 12:31)
Stimulentul de 500 lei se acorda persoanelor care au nascut incepand cu data de 1 ianuarie 2011, care au optat pentru un concediu de pana la 1 an si care se reintorc la serviciu inainte de expirarea acestui concediu.dar pana cand se primeste,pana la 1 an sau 2 ai copilului?
Dana  (miercuri 08.02.2012 ora 11:17)
Daca, in ultimele 12 luni , inainte de a naste, am avut si perioade de concediu fara plata, mai se i-a in calcul posibilitatea de a beneficia de indemnizatia de 600 lei?
raluca_ivy  (marti 07.02.2012 ora 19:50)
Alideea:
- De obicei medicii acorda concediul prenatal putin mai tarziu, astfel incat sa nu ramana fix 42 de zile dupa nastere.
Insa, in cazul in care se intampla sa se depaseasca aceste zile puteti fie sa intrati in concediu medical zilele respective (astfel incat sa aveti continuitate), fie sa depuneti actele pentru concediu si indemnizatie crestere copil imediat dupa nastere, pierzand astfel continuitatea in munca.

Crina:
- Da, se iau in considerare.
raluca_ivy  (marti 07.02.2012 ora 19:44)
Carmen:
- Poti intra in somaj (daca indeplinesti stagiul de cotizare - va trebui sa intrebi la AJOFM). Oricum, in cazul in care angajatorul a dat faliment, indemnizatia iti va fi platita de stat.

Miha:
- Da, vei beneficia de indemnizatie, ca urmare a faptului ca ai realizat venituri impozabile in ultimele 12 luni anterioare nasterii copilului.

Anybell:
- Acordarea indemnizatiei nu este conditionata de numarul bunurilor aflate in posesie. Articolul de fata vorbeste despre posibilitatea suspendarii indemnizatiei in cazul in care persoana nu plateste impozitele catre stat.

Lulu:
- In cazul in care cel de-al doilea copil se naste inainte sa expire concediul pentru primul vei primi aceeasi indemnizatie ca in cazul primului copil.
Insa, vei intra in posesia celei de-a doua indemnizatii dupa expirarea concediului pentru primul copil. Insa, pe perioada suprapunerii celor doua concedii vei primi inca 600 lei lunar, pentru al doilea copil.

Gaby:
- Da.

Teo:
- Nu stiu exact cum este legislatia in Germania, insa pentru a putea beneficia de indemnizatie in Romania este necesar sa fi realizat venituri impozabile in ultimul an anterior nasterii copilului (daca nu integral pe teritoriul Romaniei, cel putin ultimele luni dinainte de nastere).
Trebuie sa te interesezi cum este legislatia in Germania si daca vei putea beneficia acolo de indemnizatie.

Delia:
- Indemnizatia minima este de 600 lei, iar alocatia este de 200 lei. Vei primi deci in total 800 lei lunar.
crina  (marti 07.02.2012 ora 10:58)
Buna, Intrebarea mea este daca la calculul indemnizatiei de crestere copil se iau in considerare si veniturile din PFA si nu doar cele de pe cartea de munca. multumesc
Alideea  (duminica 05.02.2012 ora 21:30)
Buna!am si eu o intrebare referitoare la concediul prenatal.Am inteles k trebuie sa ne lasam 42 de zile obligatoriu dupa nastere (din cele 126).As vrea sa stiu ce se intampla daca intram in astea 42 si copilul ink nu s-a nascut?se pierde maternitatea?Doresc sa mentionez ca o sa aleg varianta de a ramane un an acasa.Astept rasp.Ms
delia  (sambata 04.02.2012 ora 12:01)
buna! sp shi mie daca sunt la o soala sanitara iau 600+200 indemnizatia,sau doar cei 200??? multumesc anticipat!!!!
teo  (vineri 03.02.2012 ora 13:33)
Buna ziua. Am nevoie mare de ajutorul dvs, deoarece nimeni nu imi poate da un raspuns. Lucrez in Romania si sunt insarcinata in 15 sapt. Sotul meu se va muta in Germania cu un contract de munca. Ne dorim sa pot merge si eu cu el sa ma inregistrez acolo numai ca nush ce sa fac cu locul de munca. Din cate am inteles inca nu pot intra in maternitate ca mai am pana atunci, sa imi iau concedii medicale nu pot ca nu mai am resedinta in Romania. Asta ar insemna ca ar trebui sa intrerup contractul de munca. Eu as vrea sa intru in maternitate ori aici ori acolo(ma intereseaza continuitatea pe cartea de munca)dar am inteles ca nu se poate numai daca raman aici. Am auzit ca daca iti platesti tot in Romania se pot transfera aceste dari la statul din Germania.Ajutati-ma va rog frumos
simona  (joi 02.02.2012 ora 13:07)
@anybell - ce legatura are indemnizatia de crestere copil cu masina? stirile care au aparut sunt legate de venitul minim garantat, care nu se acorda familiilor cu masina...si apoi bebelusul nu il faci in cf cu legile, ci cand esti pregatita
gaby  (miercuri 01.02.2012 ora 23:41)
am shi eu o intrebare la voi,daca am 24 de ani shi sunt anul 2 la o scoala postliceala sanitara,pot lua indemnizatie ca shi cei care sunt la facultate???
Lulu  (miercuri 01.02.2012 ora 16:43)
Am o nedumerire in ceea ce priveste indemnizatia de crestere copil. Eu am deja un copil de 1 an si 1 saptamana si dupa ce am nascut am optat sa stau acasa 2 ani. Insa acum este posibil sa fiu iar insarcinata deci ar trebui sa nasc pana la sfarsitul acestui an si inainte de a se implini cei 2 ani de la primul copil. Eu am luat pana acum salariul de 12 mil, insa nu stiu ce salariu voi avea in urmatorii 2 ani daca da Dumnezeu si nasc anul acesta.
anybell  (miercuri 01.02.2012 ora 15:40)
Ma gandeam sa ma apuc de facut un bebel, dar avand in vedere noile reglementari cred ca o sa ma razgandesc. Si daca avem masina pe numele nostru nu o sa luam.....pai cei care muncesc majoritatea au masina iar cei care nu au masina nu muncesc si deci prin urmare nu mai beneficiaza cat foarte putini de noua reglementare. dupa ce ca se nasc cat mai putini copii vor sa faca in asa fel sa nu mai aducem copii deloc pe lume. sub nici o forma nu sunt de acord.
simona  (miercuri 01.02.2012 ora 12:43)
@ Loredana - daca fetita ta implineste in 2013 2 ani, inseamna ca s-a nascut dupa 1 ian 2011 si se aplica noile prevederi:Art. 25(2) Este interzis angajatorului sa dispuna incetarea raporturilor de munca sau de serviciu in cazul: a) salariatei/salariatului care se afla in concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la un an, respectiv 3 ani, in cazul copilului cu handicap; b) salariatei/salariatului care se afla in plata stimulentului de insertie prevazut la art. 7. (3) Interdictia prevazuta la alin. (2) se extinde, o singura data, cu pana la 6 luni dupa revenirea definitiva a salariatei/salariatului in unitate. CF OUG 111/2010 angajatorul nu e obligat sa te reprimeasca dc ai optat pt 2 ani
miha  (miercuri 01.02.2012 ora 11:17)
buna , sunt angajata la o firma din august 2011 acum sunt insarcinata am aproape o luna , urmeaza sa nasc in octombrie . Beneficiez de indemnizatie ? in octombrie cand am sa nasc o sa am 1 an si 2 luni la firma asta
Carmen  (miercuri 01.02.2012 ora 09:56)
AJUTOOR!!!Sunt insarcinata in 7 luni,firma unde lucrez s-a inchis,ce pot face in situatia asta?imi trebuie un nou contract de munca?cum ma justific in momentul in care va trebui sa depun actele pt indemnizatie?mai am sanse sa pot beneficiez de indemnizatie daca nu am continuitate?ce ma sfatuiti sa fac?multumesc mult ptr ajutor,ast raspuns.
raluca_ivy  (marti 31.01.2012 ora 14:37)
Niko:
- Da, vei beneficia de indemnizatie, deoarece se iau in calcul toate veniturile impozabile realizate in ultimul an anterior nasterii copilului.
Insa, chiar daca firma da faliment, concediul si indemnizatia aferenta iti va fi platita de stat. Deci esti acoperita oricum.

Petronela:
- Da, vei primi. Ti-am raspuns mai pe larg la celalalt articol unde ai postat aceeasi intrebare.

Raluca:
- Da, se poate lua concediu pana cand copiii implinesc varsta de 2 ani, indemnizatia maxima in acest caz fiind 1200 lei.
Insa, avand in vedere ca aveti gemeni, la indemnizatia pe care o veti primi (75% din venitul pe ultimul an) se adauga inca 600 lei pentru al doilea copil.

Diana:
- Da, va puteti intoarce chiar si cu o zi inainte, deoarece legea nu prevede nimic in acest sens, decat ca trebuie sa va intoarceti inainte sa implineasca copilul varsta de 1 an.
Aveti insa grija ca angajatorul sa depuna actele la ITM, acte care atesta ca v-ati inceput activitatea, cu data exacta la care v-ati reintors.

Loredana:
- Angajatorul este obligat sa va reprimeasca la serviciu si sa nu va concedieze timp de 6 luni.
Loredana  (duminica 29.01.2012 ora 23:27)
Fetita mea va implini varsta de 2 ani pe 1 martie 2013.Vreau sa stiu daca angajatorul este obligat prin lege sa ma primeasca inapoi si pentru ce perioada ?
Diana  (duminica 29.01.2012 ora 13:15)
Buna. Am si eu o intrebare: am un baietel nascut in 3 iunie 2011. Am optat pentru concediu de crestere a copilului de 1 an. Cand trebuie sa ma intoc la serviciu ca sa pot beneficia de stimulentul de 500 RON ? Pot sa ma intorc doar cu 1-2 zile mai repede ? Multumesc.
anna  (duminica 29.01.2012 ora 11:54)
pt petronela..eu din cate stiu daca ai ramas insarcitata in perioada in care iei somaj cu siguranta ai dreptul sa iei indemnizatia de 600 de ron.iti spun pt ca si sora mea a procedat la fel.te poti duce sa te interesezi m ai bine la asintenta sociala pe raza orasului in care locuiesti
badea raluca  (duminica 29.01.2012 ora 09:48)
buna!sunt insarcinata in 6 luni cu gemeni. in aprilie este dpn-ul. se mai poate lua concediu de 2 ani pentru crestere copil?tinand cont de faptul ca am doi, indemnizatia va fi dubla?va multumesc anticipat pt raspunsuri.o zi frumoasa!
petronela  (joi 26.01.2012 ora 21:22)
buna! am s eu o mica intrebare. Sunt insarcinata in 3 luni, s momentan sunt in somaj pana in martie(incepand din sept 2011). Ce vreau sa a intreb: anul trecut am terminat facultatea s nu mi-am gasit de munca s m-am incscris pt somaj s din seept primesc indemnizatia de somaj. Pot sa primesc CCC dak in lunile pana la somaj nu am contribuit la sanatate? ce s-ar putea face in acesta situatie? se pot plai acele luni la sanatate? mc frum. o zi frum sa aveti!
Niko  (joi 26.01.2012 ora 16:02)
Buna ziua,va rog frumos sa ma sfatuiti si pe mine cum este cel mai bine sa procedez...lucrez la o firma care nu sunt sigura ca si-au platit darile,perioada contractului meu este pe perioada nedeterminata dar,pe 31 ianuarie inchid firma,urmand cu data de 1 februarie sa redeschida o alta,dar pana in momentul de fata eu nu am semnat nici un act nimic..mentionez ca incepand cu data de 1 Martie ar trebui sa intru in concediu Prenatal,rugamintea mea este sa ma sfatuiti cum trebuie sa procedez,eu nesemnand inca nici un contract de munca,luna februarie este neacoperita...eu din 28 septembrie 2011 am un nou contract de munca pe perioada nedeterminata cu 2 ore,luandu-mi astfel de masuri deoarece m-am gandit ca in caz de da firma cealalta faliment eu sa am continuitate..pot beneficia de indemnizatie chiar daca nu imi mai fac un nou contract eu avand continuitate cu 2 ore?Va multumesc din suflet,astept un mesaj din partea dvs.o zi buna
andre_deea06@yahoo.com  (marti 24.01.2012 ora 10:11)
asa de info...eliza
dorinika enciu  (luni 23.01.2012 ora 21:57)
va multumesc sper ca de data aceasta sa am noroc de el,ptr ca anul trecut am pierdut baiatul in varsta de 10 ani mult nororc la toata lumea
Gabriela  (duminica 22.01.2012 ora 20:52)
Dorinika DA beneficiezi de indemnizatie si cu 4 ore Succes
Cauc Marcela  (duminica 22.01.2012 ora 14:35)
E prea putin indemnizatia pt copil,la preturile din Romania
raluca_ivy  (duminica 22.01.2012 ora 13:54)
Dorinika:- Nu conteaza cate ore lucrati pe zi; important este sa fi realizat venituri impozabile in ultimele 12 luni anterioare nasterii copilului. Deci daca copilul se va naste in decembrie 2012 trebuie sa fi lucrat incepand cu decembrie 2011.
Dorinika Enciu  (sambata 21.01.2012 ora 21:08)
buna seara. am si eu o intrebare, lucrez cu un contract de munca cu doar 4 ore pe zi,eu pot beneficia de indemnizatia pentru cresterea copilului.ptr ca am dori sa avem un copil si nu sunt sigura cu contractul acesta pe care il am.va multumesc
raluca_ivy  (sambata 21.01.2012 ora 14:09)
Roxana:
- Se poate beneficia de indemnizatia pentru cresterea copilului, chiar daca angajatorul nu a platit contributiile de asigurari sociale.
Indemnizatia pentru cresterea copilului nu are legatura cu contributiile de asigurari sociale la bugetele aferente acestora, ci se acorda in raport cu efectuarea sau nu a unei activitati profesionale ori existenta uneia sau mai multor perioade asimilate prevazute de OUG nr. 111/2010.
Daca nu ati depus dosarul pentru indemnizatie in termen de 60 de zile de la expirarea concediului de maternitate, sau in 60 de zile de la nasterea copilului (in cazul in care nu ati beneficiat de concediu de maternitate), atunci il puteti depune acum, insa nu veti mai primi banii pentru lunile care au trecut deja. Banii se dau retroactiv doar daca dosarul se depune in termenul precizat mai sus. In caz contrar banii se acorda de la data depunerii cererii.
roxana  (vineri 20.01.2012 ora 17:17)
Buna ziua, Am nascut de curand iar firma unde am avut carte de munca nu a achitat impozitele catre stat, ba mai mult, este in insolventa! pot primi aceasta indemnizatie daca nu si- a achitat obligatiile? multumesc. mentionez ca am nascut in luna sept 2011 si inca nu am depus dosarul pentyru indemnizatie si nici concediu medical nu am avut. il mai pot depune?va multumesc
raluca_ivy  (vineri 20.01.2012 ora 13:38)
Georgiana:
- Dupa terminarea primului concediu ar trebui sa va intoarceti la serviciu, deci incepand cu 17 iulie.
Puteti insa sa intrati direct in prenatal, avand in vedere sarcina avansata la momentul expirarii actualului CCC.
Veti urma aceeasi procedura ca in cazul primului copil pentru a beneficia de concediu si respectiv indemnizatie pentru cresterea copilului.
In functie de optiunea dumneavoastra, veti putea sta cu el pana cand va implini 1 an, sau 2 ani.

Gabriela:
- Persoanele care urmeaza cursuri universitare, pre sau postuniversitare, la zi, beneficiaza de indemnizatie pentru cresterea copilului. Insa, este necesar ca persoana in cauza sa aiba mai putin de 26 de ani, aceasta fiind varsta pana la care statul le asigura.

Mihaela:
- Da, pot beneficia, daca indeplinesc conditiile de cotizare: au realizat venituri impozabile in ultimele 12 luni anterioare nasterii copilului.

Ana:
- Concediul de maternitate (pre si postnatal) este un drept exclusiv al mamei, deci tatii nu il pot solicita. Ei pot in schimb sa beneficieze de CCC si indemnizatia aferenta.
ana  (vineri 20.01.2012 ora 11:45)
in cazul in care nu am servici sotul poate lua prenatalul
mihaela  (vineri 20.01.2012 ora 11:17)
tati mai pot beneficia de indemnizatie pt crestere copil?pt ca nu lucrez.
Nicoleta  (vineri 20.01.2012 ora 08:41)
Buna Gabriela,Mamicile studente la invatamant de stat cu durata de 4 ani, primesc indemnizatie de crestere a copilului. Sunt in aceeasi situatie ca si tine. Sunt in anul 4 si bebe trebuie sa vina, are deja 39 de saptamani.
Gabriela  (joi 19.01.2012 ora 20:54)
Buna. Am nevoie de un sfat. Cine stie ce spune legea despre viitoarea mamaica studenta, dar care nu a lucrat niciodata pana acum? Primeste indemnizatia ca este inscrisa la facultate? Astept raspunsuri, va rog mult.
georgiana  (joi 19.01.2012 ora 18:25)
Buna ziua,sunt in concediu pt ingrizirea copilului,si in 16 iulie fetita mea implineste 2 ani,iar eu voi naste la sfarsitul lui sept.inceputul lui oct. al doilea copil,asi vrea sa stiu cum trebuie sa procedez pt.urmatorul CIC si daca pot sta cu el tot 2 ani. V multumesc anticipat
raluca_ivy  (joi 19.01.2012 ora 13:49)
Anamaria:
- Revin cu noi informatii legate de indemnizatie, tocmai pentru a demonstra inca o data ca ceea ce am scris mai jos este adevarat, si ca nu dezinformez.
Conform normelor metodologice de aplicare a OUG 111/2010:
ART. 8 (1) In cazul in care persoana indreptatita, beneficiara a concediului sia indemnizatiei lunare pentru cresterea copilului sau, dupa caz, a stimulentuluide insertie, pana la implinirea de catre copil a varstei de un an sau 2 ani,respectiv 3 ani, in cazul copilului cu handicap, naste in aceasta perioada unulsau mai multi copii ori se produce o noua situatie dintre cele prevazute la art.8 alin. (2) din ordonanta de urgenta, aceasta, la finalizarea concediului sau,dupa caz, a dreptului la stimulentul de insertie, acordat pentru copilulanterior, opteaza, pe baza unei noi cereri, pentru unul dintre drepturileprevazute la art. 2 alin. (1), respectiv art. 7 din ordonanta de urgenta.
Pentru continuitatea acordarii drepturilor, cererea trebuie sa fie depusa cu 60 de zileinaintea implinirii de catre copilul anterior a varstei de 1, 2 sau 3 ani, incazul copilului cu handicap, sau in termen de maximum 30 de zile de la aceastadata.
In cazul in care se depaseste acest termen, drepturile vor fi acordate dela data depunerii cererii.

(2) In situatia prevazuta la alin. (1) se acorda indemnizatia lunara pentrucresterea copilului in cuantumul primit anterior, dupa cum urmeaza:
a) nu mai mult de 3.400 lei in cazul in care persoana opteaza pentru concediu si indemnizatia prevazute la art. 2 alin. (1) lit. a) din ordonanta de urgenta;
b) nu mai mult de 1.200 lei, in cazul in care persoana opteaza pentru concediu si indemnizatia prevazute la art. 2 alin. (1)
raluca_ivy  (miercuri 18.01.2012 ora 16:56)
Anamaria:
- Daca al doilea copil se naste inainte de expirarea concediului pentru primul, practic primul concediu se prelungeste cu cel de-al doilea, deci se face trecerea dintr-un concediu in altul.
In concluzie, ramane aceeasi indemnizatie, insa se va raporta, asa cum am mai precizat, la plafonul prevazut de actuala OUG.
Daca nasterea celui de-al doilea copil survine chiar si cu o zi dupa expirarea concediului, atunci cea de-a doua indemnizatie va fi 75% din prima si se va depune un nou dosar.

Ady:
- Conform actului normativ sunteti obligat sa platiti doar impozitele si taxele locale aflate pe numele dumneavoastra. Daca nu aveti nimic inregistrat pe numele dumneavoastra, atunci nu aveti nicio obligatie.
Angajatorul este obligat sa va reprimeasca la serviciu dupa expirarea concediului si nu va poate concedia timp de 6 luni de la revenirea la serviciu.

Madalina:
- Stimulentul de 500 lei se acorda persoanelor care au nascut incepand cu data de 1 ianuarie 2011, care au optat pentru un concediu de pana la 1 an si care se reintorc la serviciu inainte de expirarea acestui concediu.
madalina  (miercuri 18.01.2012 ora 16:52)
buna ziua!sunt in cic se mai dau cei 500 lei stimulent daca ma intorc la lucru?
anamaria  (miercuri 18.01.2012 ora 15:19)
nu mai sunt nici eu sigura de ce am scris mai josne lamureste cineva de la qbebe?
ady  (miercuri 18.01.2012 ora 14:42)
sunt in indemnizatie crestere copil,implineste 2 ani in decembrie ma intereseaza daca imi opreste de la primaria comunei taxe si impozite din indemnizatia copilului.nu am nimic pe numele meu casa ,teren,masina.angajatoru are obligatia sa ma primeasca inapoi dupa ce implineste copilul 2 ani?cat timp are obligatia sa ma tina angajata in firma?multumesc.
anamaria  (miercuri 18.01.2012 ora 14:40)
Va rog sa nu dezinformati. Daca al doilea copil se naste inainte ca prima indemnizatie de crestere copil sa se incheie, atunci pt urmatorul copil mama va lua 75% din vechea indemnizatie. OUG 111/2010Art 2.(5) Cele 12 luni prevazute la alin. (1) pot fi constituite integral si din perioadele in care persoanele s-au aflat in una sau mai multe dintre urmatoarele situatii: ...g) au beneficiat de concediu si indemnizatie lunara pentru cresterea copilului; ... Art. 3(2) Veniturile care se iau in considerare pentru stabilirea cuantumului indemnizatiei pentru cresterea copilului reprezinta, dupa caz: ...c) suma incasata de persoana indreptatita, calculata potrivit legii de catre platitorul acesteia, pentru perioadele prevazute la art. 2 alin. (5) si (6);
aura  (miercuri 18.01.2012 ora 14:28)
sper ca lumea sa voteze cu capul pe viitor
raluca_ivy  (miercuri 18.01.2012 ora 13:58)
Dana:
- Nu veti mai putea beneficia de concediu de maternitate (pre si postnatal), deoarece la momentul nasterii celui de-al doilea copil veti fi deja in concediu, si anume cel pentru cresterea primului copil.
Practic, veti trece dintr-un concediu in altul. Indemnizatia pe care o veti primi va fi aceeasi cu cea actuala, insa raportata la plafonul prevazut de OUG 111/2010:
- intre 600 si 1200 lei (concediul pana la varsta de 2 ani a copilului)
- intre 600 si 3400 lei (concediul pana la varsta de 1 an a copilului).
Ex. Daca acum primiti o indemnizatie de 1400 lei si veti opta pentru un concediu de pana la 1 an veti primi tot 1400 lei pana cand copilul va implini varsta de 1 an.
In schimb, daca optati pentru concediul de pana la 2 ani veti primi doar 1200 lei, maximul prevazut pentru acest tip de concediu.

Simona:
- Pentru a putea beneficia in continuare de indemnizatie nu trebuie sa aveti datorii catre bugetul local.
Deci, daca nu ati platit pe 2011 impozitele si taxele locale, statul va poate suspenda indemnizatia si aveti la dispozitie 5 luni sa le achitati.
Daca le achitati peste acest termen, va trebui sa depuneti un nou dosar pentru a solicita indemnizatie.
Asteptam sa vedem si reactiile si primele puneri in practica a prevederilor acestui decret.
simona  (miercuri 18.01.2012 ora 13:01)
va rog lamuriti : care impozite si taxe locale....???? cele pe 2011 tb obligatoriu platite sau cele in avans pe 2012...nu prevede OUG nimic in acest sens, dar banuiesc ca incepand cu ian 2012 (asa spune legea) se va suspenda indemn pt cei ce au datorii pe 2011, nu?
Roxana  (miercuri 18.01.2012 ora 11:32)
Daca al doilea copil se naste pana sa implineasca primul 2 ani (cum este cazul tau Dana) vei primi exact aceeasi suma ca si acum. daca nasterea are loc chiar si la o zi dupa se va recalcula cu procentul de 75%
Dana Chivulescu  (miercuri 18.01.2012 ora 11:07)
Buna ziua! sunt in concediu pentru cresterea copilului pana la 30 noiembrie 2012, dar in august 2012 voi naste al doilea copil. De concediul de sarcina si lauzie nai beneficiez? Care venituri mi se vor lua in calcul pentru stabilirea noii indemnizatii, cele de dinaintea primei nasteri (adica raman cu aceeasi indemnizatie)sau primesc 75 % din indemnizatia actuala?Multumesc !

Despre indemnizatie 2011

  raluca1
14.01.2011 ora 22:19

Buna tuturor. Pentru cine nu stie, nu se pot suprapune doua indemnizatii. Daca aveti deja un copil, iar cel de-al doilea se naste inainte ca primul sa fi implinit varsta de 2 ani, atunci trebuie sa stiti ca nu veti beneficia de inca o indemnizatie decat dupa ce primul va face 2 ani. Atunci inceteaza...

  nikolas10
19.01.2011 ora 19:50

Dar nu mai putin de 600 de lei

  raluca1
20.01.2011 ora 09:53

Intr-adevar, nu mai putin de 600 lei.


Util pentru mamici
Sau cauta in functie de zona
berbec taur gemeni rac
leu fecioara balanta scorpion
sagetator capricorn varsator pesti
Dovlecei umpluti pentru bebelusi
 
Publicat de iulia_bada | 2012-05-20 17:00:06
Sortare de fluturi colorați
 
Publicat de Ada Ternar | 2012-05-20 15:16:38
Campanie Qbebe: Tarta cu legume
 
Publicat de Qbebe | 2012-05-08 13:31:39
Top 5 Qbebe
sigur.info-fii sigur pe net