Totul despre dosarul pentru indemnizatia de crestere copil

06.04.2011

Ai devenit parinte si odata cu aceasta bucurie apar si grijile in plus: hainute, scutece, biberoane, jucarii. Vrei sa-i oferi cat mai multe micutului tau pentru a-l face fericit. Insa, daca ai optat sa renunti la serviciu si sa ramai acasa cu el, pentru a beneficia in continuare de "salariu" va trebui sa te "inarmezi" cu rabdare si sa te asezi la ghiseu la Primarie pentru a depune dosarul pentru acordarea indemnizatiei.

Cine beneficiaza de indemnizatie?

   

Indemnizatia se acorda oricaruia dintre parintii firesti ai copilului (ori mama, ori tatal) care in ultimul an anterior nasterii copilului au realizat venituri supuse impozitului.

De asemenea, cele 12 luni pot fi constituite si din perioadele in care parintele a fost in somaj, a beneficiat de indemnizatie pentru cresterea copilului, s-a aflat in concediu fara plata pentru a participa la cursuri de formare profesionala sau urmeaza cursurile la zi ale invatamantului liceal, preuniversitar sau universitar.

Pentru copiii nascuti dupa data de 1 ianuarie 2011 este necesar ca in momentul depunerii dosarului pentru acordarea indemnizatiei sa se precizeze si perioada de concediu pentru care se opteaza:
- 1 an, pentru care se acorda indemnizatie de 75% din media veniturilor pe ultimele 12 luni, intre 600 - 3400 lei/luna
- 2 ani, pentru care se acorda indemnizatie de 75% din media veniturilor pe ultimele 12 luni, intre 600 - 1200 lei/luna
- pentru copiii cu handicap se acorda indemnizatie de 75% din media veniturilor, pana la varsta de 3 ani, intre 600-3400 lei/luna.
Indemnizatia se acorda doar daca solicitantul are domiciliul sau resedinta pe teritoriul Romaniei si daca locuieste cu copilul.

Care sunt termenele si actele necesare?

Cererea pentru acordarea indemnizatiei de la stat se depune fie incepand cu ziua urmatoare celei in care a incetat concediul si indemnizatia de maternitate, fie incepand cu data nasterii copilului, sau data adoptiei (cererea trebuie depusa in termen de 60 de zile de la acea data) daca solicitantul nu indeplineste conditiile pentru acordarea concediului.


 

Intocmirea dosarului de indemnizatie. Actele de care ai nevoie:

- cerere tip (Anexa 1 la HG nr.52/31.01.2011) si declaratia celuilalt parinte
- actele de identitate ale parintilor (copie si original)
- certificatul de nastere al copilului (copie si original)
- certificatul de casatorie (daca este cazul - original si copie)
- livretul de familie
- adeverinta eliberata de angajator sau dovada privind veniturile realizate
- adeverinta eliberata de Casa Judeteana de Pensii, cu stagiul de cotizare
- adeverinta de venit, eliberata de Agentia de Administratie Fiscala
- decizia de suspendare activitate, conform Codului Muncii, art. 51, lit. a
- cerere de concediu aprobata de angajator
- dosar cu sina din carton
- extras de cont pentru cei ce doresc plata in cont bancar
In functie de judet si Primarie, se pot cere si alte documente. Pentru mai multe detalii ar trebui consultat site-ul Primariei din al carui judet se afla solicitantul.

Solicitantul are mai multe surse de venit

Persoanele care au mai mult de un angajator si doresc sa intre in concediu pentru cresterea copilului vor trebui, firesc, sa aduca dovezi cu privire la veniturile realizate de la toti angajatorii.

 

Pentru cei care „realizeaza concomitent venituri supuse impozitului atat in tara, cat si in statele care aplica Regulamentul, se iau in calcul doar veniturile realizate in tara" (art. 3, alin. 5 din OUH 111/2010).
Se iau de asemenea in calculul pentru plata indemnizatiei atat veniturile din salarii, cat si din alte activitati independente*.

Angajatorul are sediul in alt judet

Credeai ca poti rezolva totul usor si, „inarmat" cu dosarul sa te prezinti la Serviciul de alocatii si indemnizatii din cadrul Primariei? Ei bine, daca ai „norocul" ca angajatorul sa aiba sediul in alt oras decat cel in care lucrezi, asteapta-te la un drum in plus.

   

Pentru a dovedi ca angajatorul a platit impozitul la stat este nevoie de o adeverinta eliberata de Casa Judeteana de Pensii din orasul unde angajatorul isi are sediul. Nu pare imposibil la inceput, insa pentru a ti se elibera o astfel de adeverinta este nevoie ca unul dintre parinti sa depuna personal o cerere in acest sens.

Si de parca nu era de ajuns, pentru a primi adeverinta va trebui sa astepti in medie 3 zile (se ridica personal). Deci, un nou drum si alti bani. Dar, poate gasesti o angajata dornica sa te ajute si primesti adeverinta pe loc. Depinde de noroc.

Prea multa birocratie? Mult prea multe cozi interminabile la care trebuie sa stai pentru a ridica noi si noi adeverinte? Ca sa-l citez pe un cunoscut om de Media: „Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul".

Voi ce dificultati ati intampinat la depunerea dosarului pentru plata indemnizatiei?

* Potrivit prevederilor art. 46 alin. 1-4 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, definirea veniturilor din activitati independente este facuta astfel:
(1) Veniturile din activitati independente cuprind veniturile comerciale, veniturile din profesii libere si veniturile din drepturi de proprietate intelectuala, realizate in mod invidiual si/sau intr-o forma de asociere, inclusiv din activitati adiacente.
(2) Sunt considerate venituri comerciale veniturile din fapte de comert ale contribuabililor, din prestari de servicii, altele decat cele prevazute la alin. 3, precum si din practicarea unei meserii.
(3) Constituie venituri din profesii libere veniturile obtinute din exercitarea profesiilor medicale, de avocat, notar, auditor financiar, consultant fiscal, expert contabil, contabil autorizat, consultant de plasament in valori mobiliare, arhitect sau a altor profesii reglementate, desfasurate in mod independent, in conditiile legii.
(4) Veniturile din valorificarea sub orice forma a drepturilor de proprietate intelectuala provenind din brevete de inventie, desene si modele, mostre, marci de fabrica si de comert, procedee tehnice, know-how, din drepturi de autor si drepturi conexe dreptului de autor si altele asemenea.

 

de Raluca Antonescu  - 06.04.2011

Cat de mult ti-a placut acest articol?

 
nota obtinuta 8.4
(240 voturi) 22559 afisari
91 Comentarii
Adauga comentariul tau
 
Nume   Cod
Refresh

 
 
 
Mesaj (1500 caractere)  

 
  Conecteaza-te cu Facebook
raluca_ivy  (marti 22.05.2012 ora 15:23)
Constantin:- Documentele prezentate in articol sunt cele de care aveti nevoie pentru intocmirea dosarului de indemnizatie crestere copil. Nu s-a schimbat nimic insa, de la caz la caz, in functie de situatia solicitantului, este posibil ca fiecare Primarie in parte sa mai solicite ceva in plus fata de documentele prezentate mai sus. De ex., daca persoana solicitanta a fost in ultimele 12 luni si in somaj, atunci va trebui sa aduca si adeverinta de somaj.
Constantin  (marti 22.05.2012 ora 08:53)
Documentele insiruite mai sus sunt actualizate? Adica mai e nevoie de altceva in afara de ce scrie acolo ?
raluca_ivy  (duminica 20.05.2012 ora 14:32)
Nikoll:- Nu conteaza daca iti expira contractul de munca intre timp. Pentru a putea beneficia de indemnizatie este necesar sa fi realizat venituri impozabile in ultimul an anterior nasterii copilului, conditie pe care o indeplinesti. In concluzie, vei beneficia de indemnizatie. Nastere usoara si un bebe sanatos.
nikoll  (duminica 20.05.2012 ora 12:55)
Buna Raluca! Am o intrebare si eu: am fost angajat? l?a stat pe perioad? determinat?, am r?mas ?ns?rciant? dup? ce am muncit 1 an ?i jumate , iar contractul îmi expir? pe 22 mai, exact când mi se termin? concediu postnatal(coincident?)! Intreabrea mea este: mai benefeciez de indemnizatie dac? nu mai am un loc de munc?? În dosar nu voi putea ad?uga cererea de suspendare a activit??ii, e o probelm??
raluca_ivy  (joi 17.05.2012 ora 12:54)
Oana:
- Daca ati depus dosarul pentru acordarea indemnizatiei dupa expirarea termenului, veti primi banii incepand de la momentul depunerii dosarului. Daca ati optat pentru concediul de pana la 1 an si ati revenit la serviciu mai devreme aveti dreptul la un stimulent de insertie in valoare de 500 lei pana cand copilul va implini varsta de 2 ani. Acest stimulent se acorda luand in calcul ziua incetarii indemnizatiei si reinceperea activitatii generatoare de venituri.

Andreea:
- Puteti oricand sa ramaneti insarcinata, deoarece la calculul celei de a doua indemnizatii se va lua in considerare si actuala indemnizatie. Indemnizatia primita cu primul copil este considerata o sursa de venit, deci practic e ca si cum ati fi mers la serviciu si ati fi primit salariu.
andreea  (joi 17.05.2012 ora 10:51)
daca fetita mea face in iunie 2 ani ce perioada trebuie sa lucrez sa pot beneficia de indmnizatie???as vrea al 2-lea copil cat mai repede.
oana  (miercuri 16.05.2012 ora 12:05)
nu am stiut de stimulentul de insertie si am bagat dosarul dupa 8 luni.il vom mai primi,vom primi bani retroactiv?
raluca_ivy  (joi 10.05.2012 ora 16:51)
Petronela:
- Actele pentru solicitarea indemnizatiei se depun imediat dupa expirarea concediului de maternitate (cele 126 de zile pre si postnatal) sau in termen de 60 de zile de la acea data.
Daca mama nu beneficiaza de concediu de maternitate, dosarul pentru indemnizatie se poate depune imediat dupa nastere.
In cazul in care se depaseste acest termen, indemnizatia se va acorda de la data depunerii documentelor, si nu retroactiv.
petronela  (miercuri 09.05.2012 ora 23:17)
daca am nascut pe 27 noiembrie 2011 si nu am depus inca actele pt indemnizatie o mai pot face?si daca mai pot depune actele imi vine indemnizatia din urma sau de cand depun dosarul?
raluca_ivy  (vineri 04.05.2012 ora 14:55)
Anca:
- Concediul de maternitate, atat cel prenatal, cat si zilele obligatorii de concediu postnatal (cele 42 de zile)se iau in calcul la stabilirea indemnizatiei pentru cresterea copilului.

Alynuta:
- Pe perioada cat tatal va intra in CCC cel mai probabil dvs. veti primi somaj sau pur si simplu va trebui sa va cautati un loc de munca. Este putin ciudat insa puteti amana perioada in care tatal va sta acasa cu cel mic pana la momentul in care veti iesi din CCC.
Exista si posibilitatea sa nu fiti obligata sa renuntati la CCC timp de o luna in favoarea tatalui in situatia de fata, insa va trebui sa intrebati la Primarie.
Alynuta  (vineri 04.05.2012 ora 13:56)
Buna ziua,sunt in concediu crestere copil pana in Noiembrie 2012.Acum,sunt insarcinata cu al doilea care ar urma sa se nasca prin decembrie 2012.Cum e mai bine sa procedez pentru urmatorul dosar?pentru legea prin care si tatal intra o luna in concediu,eu ce pot face in conditia in care firma unde am lucrat a inchis sediul si denumirea din orasul.Firma figureaza cu o alta denumire,in alte orase si la final ma va trimite in somaj.Daca trebuie sa intre si tatal eu ce voi face?
anca  (vineri 04.05.2012 ora 08:54)
Buna ziua,nu am inteles si eu cu cele 126 de zile de maternitate.daca trebuie venituri impozabile ultimului an anterior nasterii copilului se mai pun si zilele postnatal daca copilul s-a nascut? nu se pun doar zilele inaintea nasterii?
raluca_ivy  (joi 03.05.2012 ora 16:19)
Andreea:
- La calculul indemnizatiei pentru cresterea copilului se iau in considerare toate veniturile impozabile realizate in ultimul an anterior nasterii copilului, indiferent daca au existat mai multi angajatori. La acest calcul intra si zilele de concediu de maternitate (pre si postnatal), deci ar trebui sa va incadrati pentru a putea beneficia de indemnizatie.

Ana:
- Pentru depunerea dosarului de indemnizatie veti avea nevoie de adeverinta de la facultate cum ca sunteti studenta la zi. Celelalte documente le puteti descarca de pe site-ul Primariei in a carei raza teritoriala domiciliati. Eu va pot da, ca si exemplu, site-ul Primariei din Constanta, unde veti gasi toate documentele de care aveti nevoie. In cazul dvs. nu se vor aplica referirile cu privire la adeverinta de la angajator:
http://www.primaria-constanta.ro/Machete/ActeNecesare.aspx?machetaID=24&paginaID=49&detaliuID=25&lang=ro
Ana  (miercuri 02.05.2012 ora 23:31)
Buna, am si eu o intrebare: Sunt in luna a 8 a frecventez facultatea la stat, am 22 de ani. Nu am nici un venit, din partea facultati am nevoie de adeverinta precum nu am intrerupt cei 4 ani de facultate? pentru a-mi depune actele pentru indemnizatie, nu stiu cum sa procedez, v-as ramane recunoscatoare daca m-ati ajuta:)
andreea  (miercuri 02.05.2012 ora 17:22)
Buna ziua,as dori sa stiu si eu daca sunt angajata la actualul loc de munca de pe data de 22.09.2011 si ar trebui sa nasc pe 07.08.2012 beneficiez de indemnizatie crestere copil?adica as avea 10 luni si ceva lucrate.si mai doream sa stiu daca cele 126 de zile de concediu pre si post natal se includ la stagiu de cotizare?sau trebuie sa aduc o adeverinta de vechime de la ultimul loc de munca?
raluca_ivy  (vineri 13.04.2012 ora 13:53)
Gabi:- In cazul in care aveti mai mult de 26 de ani si nu beneficiati de niciun venit impozabil nu veti putea primi indemnizatie pentru cresterea copilului. Se acorda indemnizatie pentru cei care frecventeaza cursurile univerrsitare la zi, insa doar daca au mai putin de 26 de ani.
Gabi  (joi 12.04.2012 ora 16:49)
Buna , sunt insarcinata in 8 sptamani si in acelasi timp sunt si studenta la zi anul4 din 6 ,nu am de gand sa intrerup fecventarea cursurilor pe perioada sarcinii. As dori sa stiu daca pot beneficia de indemnizatie si cat la suta cu mentiunea ca am 29 ani iar din cate stiu studentii sunt asigurati medical din partea statului pana la varsta de 26 ani,are vreo importanta asta? Va multumesc mult !
raluca_ivy  (luni 09.04.2012 ora 13:16)
Mona:
- Cel mai probabil o veti primi in luna iunie. In medie, procesarea dosarului pentru acordarea indemnizatiei dureaza aproximativ 3 luni.
Mona  (sambata 07.04.2012 ora 00:55)
intrebare: daca am nascut pe 23 ianuarie 2012 si am depus dosarul pe la jumatatea lui martie cand sa ma astept sa primesc indemnizatia in aprilie,in mai sau iunie??
danniella  (vineri 06.04.2012 ora 20:41)
multumesc
raluca_ivy  (vineri 06.04.2012 ora 14:39)
Daniela:
- Veti beneficia de indemnizatie daca ati realizat venituri impozabile in ultimele 12 luni anterioare nasterii copilului. Legea nu prevede ca veniturile respective sa provina de la acelasi angajator. Ar fi si absurd, avand in vedere ca se iau in calcul toate veniturile realizate in aceasta perioada, chiar si cele realizate doar cateva luni. Important este sa fi avut venituri in perioada de 12 luni anterioare nasterii.
Nu ar trebui sa intampinati probleme la depunerea dosarului. In caz contrar, va sfatuiesc sa faceti reclamatie, pentru ca legea este foarte clara in acest sens.
danniella  (vineri 06.04.2012 ora 03:01)
Va rog sa ma ajutati. Sunt insarcinata in 6 saptamani. In urma unor schimbari la serviciu am fost nevoita sa schimb angajatorul de 3 ori dar fara zile lipsa in contractul de munca. Am intrebat la directia pt plata indemnizatiei dc beneficiez de cei 75% si au raspuns ca nu deoarece trebuie sa am ultimele 12 luni pe acelasi contract de munca.VOI BENEFICIA DE 75% DIN VENITURILE DIN ULTIMELE 12 LUNI?
raluca_ivy  (joi 05.04.2012 ora 14:07)
Anonim:
- Pentru a putea beneficia de indemnizatie este necesar sa fi realizat venituri impozabile in ultimul an anterior nasterii copilului sau sa va fi aflat in vreuna din situatiile considerate asimilate prevazute de art. 2, alin. 5 din OUG 111/2010 (Ex. somaj, CCC). Avand in vedere ca in prezent nu lucrati si nici nu beneficiati de somaj, nu veti putea primi o noua indemnizatie daca veti naste un al doilea copil. Practic, termenul de 1 an va incepe din momentul in care veti realiza din nou venituri.
Ca si ex., ati putea ramane insarcinata abia dupa ce ati inceput sa realizati venituri de cel putin 3 luni. Se impune insa conditia sa continuati realizarea de venituri si pe perioada sarcinii (aici intra si concediul de odihna, cel pre si postnatal).
 (miercuri 04.04.2012 ora 16:15)
buna.in 11 feb 2012 baietelul meu a facut 2 ani si incepand cu 12 feb 2012 nu mai iau indemnizatie.in perioada din 12 feb si pana acum nu am lucrat,iar daca ma angajez zilele astea si vreau sa raman iar gravida,mai pot beneficia de indemnizatia de 600 lei?multumesc
raluca_ivy  (luni 02.04.2012 ora 18:08)
Roxana:- Alocatia se poate da retroactiv. Pentru indemnizatie, avand in vedere ca fetita locuieste cu dvs., puteti incepe dupa expirarea concediului postnatal procedura pentru obtinereaindemnizatiei.
nagyroxana25@yahoo.com  (luni 02.04.2012 ora 10:43)
buna.sint monika.am divortat dar copilulul este pe numele sotului.inca nu am primit sentinta de divort.am o fetita de 2 luni.am lucrat .mai sint in concediu post natal pina in 23 aprilie.cum as putea sa rezolv sa primesc indemnizatia pentru copil.acum nu primesc nimic nici alocatia nu am putut face ca fostul sot nu ma ajutat sai fac.trebuia doar sa vina cu bu letinul dar nu a venit.va multumesc dinainte pentru raspuns.
raluca_ivy  (duminica 25.03.2012 ora 16:50)
Ioana B:
- Daca sotul nu a realizat venituri impozabile in ultimul an anterior nasterii copilului, atunci nu poate beneficia de indemnizatie.
Insa, somajul si frecventarea cursurilor universitare la zi sunt considerate perioade asimilate stagiului de cotizare.
Deci, ar trebui sa incerce sa depuna dosarul in numele sau.
Alina:
- Se iau in calcul toate veniturile impozabile realizate in ultimele 12 luni anterioare nasterii copilului. Nu conteaza daca au fost realizate doar pe o perioada de cateva luni.
Elena:
- Daca in prezent nu realizati venituri impozabile si nici nu va aflati in vreuna din situatiile asimilate prevazute de art. 2, alin. 5 din OUG 111/2010, atunci nu veti putea beneficia de indemnizatie.
elena  (duminica 25.03.2012 ora 16:08)
am lucrat pana la data de 01,02,2012 si acum am aflat ca sunt gravida .Pot sa benificiez de indemnizatie sau pot sa imi platesc eu cartea de munca ?Ce pot sa fac? Va rog ajutatima?
Alina  (sambata 24.03.2012 ora 09:26)
Sunt angajata si am si un II (din luna februarie acest an) din care obtin venituri. Voi naste in luna noimebrie / decembrie, se vor lua in calcul la indemnizatia pentru copil si veniturile realizate pe II, chiar daca nu am exact 12 luni de activitate cu II si nu obtin venituri in fiecare luna? Va multumesc !
Ioana B.  (vineri 16.03.2012 ora 19:01)
Sa mai fac o precizare: sotul meu este proaspat absolvent de facultate, in cautarea primului loc de munca, deci nu a cotizat la stat inaintea perioadei de somaj. Va multumesc.
Ioana B.  (vineri 16.03.2012 ora 16:57)
Buna, am nascut in luna ianuarie 2012, nu am fost angajata anterior, insa sotul meu beneficiaza de indemnizatia de somaj din septembrie 2011, aceasta ar fi ultima luna de somaj. Are dreptul legal sotul sa primeasca indemnizatia, daca suspenda somajul?Care sunt conditiile, altceva in afara de cele mentionate mai sus? va multumesc
Ioana B.  (vineri 16.03.2012 ora 16:42)
Buna, am nascut in luna ianuarie 2012, nu am fost angajata anterior, insa sotul meu beneficiaza de indemnizatia de somaj din septembrie 2011, aceasta ar fi ultima luna de somaj. Are dreptul legal sotul sa primeasca indemnizatia, daca suspenda somajul?Care sunt conditiile, altceva in afara de cele mentionate mai sus? va multumesc
raluca_ivy  (joi 15.03.2012 ora 16:44)
Daniela:
- Banuiesc ca pentru cele 2 ore pe zi nu ati primit un venit net mai mare de 600 lei. In acest caz veti primi indemnizatia minima de 600 lei.
Daca venitul dvs. a fost mai mare de aceasta suma, atunci veti primi 75% din salariul avut, insa nu mai mult de 1200 lei.

Loredana:
- Nu, nu se acorda concedii separate, deoarece copiii provin din aceeasi sarcina.

Dan:
- Da, veti putea beneficia. V-am raspuns mai pe larg la celalalt articol unde ati adresat aceeasi intrebare.
dan  (joi 15.03.2012 ora 11:01)
buna ma numesc antoneac dan am un pfa din 13 mai 2011 si am platit impozit din mai 2011 pina in decembre 2012 sotiea mea trebuie sa nasca in 26 aprile, pot benificea de indemnizatie ?dar de concediu pentru cresterea copiul?la sanatate cotizez din februare 2010 multumesc.
Loredana Iasi  (duminica 11.03.2012 ora 09:59)
Buna ziua,eu am sarcina gemelara si urmeaza sa nasc in august,se poate ca eu sa-mi iau concediu de maternitate pt un copil si sotul meu concediu de parternitate pt al diolea copil??Multumesc frumos.
Cramaroc Daniela  (vineri 09.03.2012 ora 15:48)
Buna ziua! In cele 12 luni am lucrat 2 ore pe zi!as dori sa optez pentru cei 2 ani. Ce indemnizatie voi primi?Va multumesc anticipat!
raluca_ivy  (marti 06.03.2012 ora 13:53)
Cristina:
- Da, se iau in calcul toate aceste venituri realizate pana in ziu nasterii copilului.

Elenaaa:
- Concediul medical nu impiedica acordarea indemnizatiei. Daca nu aveti nici macar resedinta in Bucuresti, va trebui sa depuneti actele pentru indemnizatie in localitatea de domiciliu si puteti solicita plata pe card.

Andreia:
- La calculul indemnizatiei se iau in considerare si fractiunile de luna lucrate, deci si acele luni nelucrate integral. In concluzie, nu veti intampina probleme si veti putea primi indemnizatie.
Andreia  (marti 06.03.2012 ora 12:22)
Buna ziua, urmeaza sa nasc la sfarsitul lunii martie sau inceputul lunii aprilie. Anul trecut in perioada 7 aprilie - 17 mai am avut o intrerupere intre locurile de munca (mi-am dat demisia cu lichidare la zi in data de 7 aprilie). In aceste conditii exista posibilitatea sa primesc indemnizatia de crestere copil? Pot regla cumva aceasta intrerupere sau este prea tarziu? Va multumesc si va doresc sanatate!
Elenaaa  (vineri 02.03.2012 ora 13:08)
buna ziua!daca am stat 3 luni am stat in concediu medical ma afeteaza la indemnizatie de cresterea copil.eu nu am buletin de bucuresti si am lucrat de 15 ani in bucuresti si am stat fara forme legale pot sa primesc indemnizatie pentru copil din bucuresti sct 1 .multumesc mult.
Cristina  (vineri 02.03.2012 ora 12:52)
Buna ziua,Referitor la calculul indemnizatiei de crestere a copilului, veniturile mele sunt venituri pfa regim real. Ultima luna pentru care conteaza veniturile este cea anterioara nasterii copilului. Intrebarea mea este, se iau in calcul facturile emise in ultima luna si incasate in prima jumatate/sau in luna nasterii copilului?
raluca_ivy  (miercuri 29.02.2012 ora 10:11)
Carmen:- Da, veti beneficia de indemnizatie.
carmen  (marti 28.02.2012 ora 13:58)
buna ziua,as dori sa stiu daca in cazul Pfa cu domeniul de lucru in agricultura pot beneficia de indemnizatie.
raluca_ivy  (marti 28.02.2012 ora 10:17)
Ionela:
- Nu este obligatoriu ca venitul tau sa fi fost lunar, insa trebuie ca acel contract de colaborare sa fi inceput cu un an inainte sa nasti. Deci, ar trebui sa te incadrezi. Poti merge si la Primarie sa intrebi sa fi sigura.

Oana:
- Da, bineinteles. Este dreptul dvs. Concediul de maternitate (cele 126 de zile) se pot lua integral si dupa nastere.

Violeta:
- 75% din brut.
violeta  (luni 27.02.2012 ora 20:55)
Buna ziua! Cum se calculeaza indemnizatia de crestere copil in 2012. se calculeaza 75% din salariul net sau din cel brut?
oana ivanuca  (vineri 24.02.2012 ora 16:58)
buna,sunt oana si pe 21ianuarie2012 am nascut prematur o fetita.am lucrat pana sa nasc si nu am apucat sa iau concediu prenatal.intrebarea mea este daca as putea sami iau acum dupa ce am nascut toate cele 126 zile de concediu si apoi sa iau indemnizatia.?multumesc va salut
ionela  (miercuri 22.02.2012 ora 23:04)
buna,am si eu niste nelamuriri am nascut de curand,am avut un contract de colaborare cu o firma de un an de unde am incasat venit pt care am platit impozit dar intrebarea e in primele 3 luni nu am incasat nimic deci nu am avut venit in primele 3 luni,ma incadrez la indemnizatie?trebuie sa ai venit LUNAR timp de 12 luni sau cum e????sau sa fi avut ceva venit in ultimul an dar nu neaparat lunar???? va rog mult raspuns ma incadrez sau nu?
raluca_ivy  (miercuri 22.02.2012 ora 20:31)
Cristina:
- Nu se iau in calcul dividendele asociatilor unici, deoarece se considera ca sunt venituri din investitii si se pot reinvesti odata cu restul sumei obtinute ca profit.

Tania:
- Ti-am raspuns la celalalt articol.

Cristina:
- Daca lunile lucrate in tara coincid cu ultima perioada a sarcinii atunci calculul corect este cel prezentat in varianta 2.
Insa, a nu se uita de plafonul maxim stabilit de OUG 111/2010, calculat in functie de tipul concediului: nu mai mult de 3400 lei pt concediul de pana la 1 an, sau nu mai mult de 1200 lei pt concediul de pana la 2 ani.
Cristina  (miercuri 22.02.2012 ora 19:37)
Multumesc frumos raluca_ivy!Mai am o intrebare daca se poate. Cum se face calculul indemnizatiei in acest caz, in care el are decat cateva luni(3-4 luni sa zicem) lucrate in Romania? 1.Se face media salariului pentru lunile lucarate in tara si se imparte la numarul lor, iar din suma obinuta se calculeaza procentajul de 75%? 2. Se face media salariului pentru toate cele 12 luni lucrate atat in tara cat si in strainatate, apoi din suma obtinta se calculeaza procentajul de 75%?
Tania  (miercuri 22.02.2012 ora 16:03)
Buna..am si eu cateva intrebari: Sunt in concediul ptr cresterea copilui iar fetita mea implineste 2 ani in septembrie 2012,intre timp am ramas iar insarinata si ar trebui sa nasc in iunie 2012,mai dispun de indemnizatie si ptr al doilea copil?...daca da,va rog sa-mi spuneti si ce acte imi trebuiesc la dosarul ptr continuitate indemnizatie,si cand trebuie depus. multumesc.
cristina  (marti 21.02.2012 ora 21:27)
veniturile din dividente intra in calculul indemnizatiei daca s-a platit impozit pe venit de 16% pt dividentele incasate?Multumesc frumos
raluca_ivy  (marti 21.02.2012 ora 10:43)
Cristina:- In cazul in care sotul tau va desfasura activitatea pe teritoriul Romaniei (si deci va plati impozit statului roman), iar aceasta perioada va coincide cu ultimele luni inainte de nasterea copilului, atunci el va putea solicita indemnizatie statului roman.
Cristina  (luni 20.02.2012 ora 08:37)
PS: Am uitat sa precizez ca incepand cu luna iulie, angajatorul isi va deschide un punct de lucru si in Romania iar atunci sotul meu va semna un nou contract conform legislatiei noastre.
Cristina  (luni 20.02.2012 ora 08:27)
Buna, sotul meu are contractul de munca semnat cu o firma din Canada, iar darile sunt platite de angajator tot acolo. In acest caz ce se poate face pentru a beneficia de indemnizatie in Romania?Va multumesc!
raluca_ivy  (vineri 17.02.2012 ora 17:18)
Gaby:
- Pentru a putea beneficia de indemnizatie crestere copil trebuie sa fi realizat venituri impozabile in ultimele 12 luni anterioare nasterii copilului.
Cele 12 luni pot fi compuse si din perioadele asimilate prevazute de art. 2, alin. 5 din OUG 111/2010.

Maria:
- In situatia de fata, cei din Arad ar putea solicita la CJP Bucuresti aceste informatii, insa, in cazul in care nu vor, va trebui sa va deplasati personal la Bucuresti, sau daca nu dumneavoastra atunci sotul, sa solicitati adeverinta din care sa rezulte ca declaratiile au fost depuse corespunzator.
maria  (sambata 11.02.2012 ora 01:23)
Buna seara. Am si eu o mare problema privind adeverinta pentru stagiul de cotizare de CJP. Am fost sa CJP sa ridic aceasta declaratie pentru dosarul de indemnizatie pentru copil si mi-au spus ca din martie 2011 firma nu a depus declaratiile. Cei de la firma sustin ca declaratiile firmei au fost depuse in Bucuresti (unde a fost initial sediul firmei)si nu in Arad unde firma are sediul in momentul de fata. Va rog sa imi spuneti ce as putea sa fac in aceasta situatie? nu pot cei de la CJP Arad sa verifice ca declaratiile au fost depuse la Bucuresti? sau care ar fi solutia la aceasta problema? Va multumesc anticipat
claudia  (joi 09.02.2012 ora 11:39)
multumesc pentru raspuns
gaby  (miercuri 08.02.2012 ora 13:13)
Buna ziua!sunt insarcinata in 2 luni si sunt in somaj din ianuarie pana in iulie, mentionez ca in 2011 am 7 luni cu norma intrega si 5luni cu 2 ore lucrate ,credeti ca pot beneficia de aceasta indemnizatie pentru copil? Va multumesc
raluca_ivy  (marti 07.02.2012 ora 20:12)
Maria:
- Daca ati realizat venituri impozabile in ultimul an anterior nasterii copilului si aveti domiciliul sau rezidenta in Romania veti beneficia de indemnizatie pentru cresterea copilului.

Niko:
- Stimulentul il poate primi sotul daca intra dumnealui in CCC si se reintoarce la serviciu inainte sa implineasca copilul 1 an.

Claudia:
- Daca optati pt varianta de pana la 2 ani veti primi in acest caz doar 1200 lei.

Alina:
- Cei 200 lei sunt alocatia copilului si ii veti primi pana cand copilul implineste varsta de 2 ani. Indemnizatie in schimb nu veti primi daca nu ati lucrat si nici nu v-ati aflat in vreuna din situatiile asimilate prevazute de art. 2, alin. 5 din OUG 111/2010.

Valentina:
- La calculul indemnizatiei pentru cresterea copilului intra si zilele de concediu medical.
flori  (marti 07.02.2012 ora 12:33)
Alina o sa primesti cei 200 lei alocatie pt copilClaudia opteaza pt 2 ani ca pentru 80 de lei in plus nu se merita
valentina  (vineri 27.01.2012 ora 20:20)
sunt insarcinata in 5 saptamani data nasteri 27092012 si nu mai pot merge la servici pe motive medicale vreau sa stiu daca voi benificia de indemnizatie pt ca aum am doar 7 luni lucrate
alina  (vineri 27.01.2012 ora 18:32)
buna . am si eu o intrebare ..;am 19 ani si urmeaza sa nasc peste 1 luna stiti cumva daca pot beneficia de indemnizatie aceea de 200 ron( specific ca nu am lucrat deloc )
claudia  (vineri 27.01.2012 ora 12:36)
NELAMURIRE: CUM SE PROCEDEAZA DACA OPTEZ PENTRU VARIANTA 2 ANI CU 75% DAR CEI CEI 75% AR FI 1280 LEI,RAMAN CU 1200 SAU NU POT OPTA DECAT PENTRU VARIANTA 1 AN ?
niko  (luni 23.01.2012 ora 17:50)
Doamnelor sunt intr-o ceata de numa!!Dupa depunerea dosarului ptr,alocatia de stat de 2 mil.,de la ghiseu mi-au dat o cerere de acordare de indemizatie si stimulentpe care sa o completez si o adeverinta pe care trebuie saa o completeze angajatorul din strainatate,ptr.ca am dreptul la stimulentul de insertie de 500 ron.Si mi-au mai zis ca daca sotul meu merge in concediu poate primi el indemnizatia de crestere a copilului,el lucrand in strainatate.Sincer eu nu stiu ce sa mai cred.Acum cica trebuie sa traduc adeverinta ce mi-au dat-o si sa o duca sotul la angajatorul strain si voi primi stimulentul.E posibil?Din cate am citit mai jos nu as avea dreptul,dar cei de unde am depus dosarul au zis ca voi primi stimulentul ptr.ca sotul lucreaza.
Maria  (luni 23.01.2012 ora 15:38)
Intrebare. Daca am lucrat totdeauna in Romania, dar o sa nasc in alta tara din UE este posibil ca sa nu primesc indemnizatie de crestere a copilului. Asa mi-au zis la primarie.
raluca_ivy  (luni 23.01.2012 ora 14:03)
Emilia:
- Pentru a stabili statul membru competent care trebuie sa acorde drepturile acestor persoane la prestatii familiale, prevederile legislatiei nationale privind acordarea indemnizatiei pentru cresterea copilului, respectiv art. 2 alin. (6) din OUG nr. 111/2010, trebuie interpretate impreuna cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 883/2004 al Parlamentului European si al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind coordonarea sistemelor de securitate sociala.
Potrivit prevederilor art. 11 alin. (3) lit. a) din Regulamentul (CE) nr. 883/2004, persoana care desfsoara o activitate salariata sau independenta intr-un stat membru se supune legislatiei din statul membru respectiv.
Asadar, persoanele care desfasoara/au desfasurat activitati profesionale in alte state membre UE sau in state care aplica prevederile Regulamentului (CE) nr. 883/2004 au dreptul la prestatiile familiale acordate de acele state membre, nefiind supuse legislatiei romane, ci legislatiei statului in care desfaoara/au desfasurat activitatile profesionale.
Asadar, aceste persoane nu pot beneficia de indemnizatia pentru cresterea copilului in Romania.
Daca persoana a realizat activitati profesionale in Romania pe perioada dinaintea datei nasterii copilului, atunci potrivit prevederilor art. 11 alin. (3) lit. a) din Regulamentul (CE) nr. 883/2004, se supune legislatiei romane in vigoare.
Aceasta poate beneficia de indemnizatie pentru cresterea copilului in Romania, prin totalizarea perioadelor de activitate realizate ?n alte state membre UE, SEE sau Elveția, aplic?nd prevederile art. 8 din Regulamentul (CE) nr. 883/2004 și ale art. 12 din Regulamentul (CE) nr. 987/2009 al Parlamentului European și al Consiliului din 16 septembrie 2009 de stabilire a procedurii de punere ?n aplicare a Regulamentului (CE) nr. 883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială.

Conform acestor prevederi perioadele de activitate desfășurate ?n alt stat membru se totalizează și se adaugă celor realizate ?n Rom?nia, ?n măsura ?n care acest lucru este necesar, ?n vederea deschiderii dreptului la indemnizația pentru creșterea copilului. Totalizarea perioadelor de activitate realizate ?n alte state membre este posibilă dacă persoanele care au realizat activități profesionale ?n alte state membre se supun legislației din Rom?nia la data nașterii copilului.
Emilia  (duminica 22.01.2012 ora 18:30)
Pai OUG/2011 aduce modificari doar la perioada si la suma care se acorda ptr.indemizatie si stimulent.Nu se specifica ca pers.care realizeaza venituri in strainatate nu pot beneficia de indemizatie si stimulent.Si pers.care a obtinut indemnizatia a luat in 2009 ,respectiv 2010 banii ,nu sunt cativa ani.Sunteti sigura de ceea ce spuneti?Si nici stimulentul nu il pot lua cei ce lucreaza in strainatate si au realizat venituri in ultimele 12 luni de dinaintea nasterii?
raluca_ivy  (duminica 22.01.2012 ora 14:13)
Dana:
- Nu, sunt doua lucruri distincte. Stimulentul se acorda exact in aceasta valoare de 500 lei lunar pana cand copilul implineste 2 ani, iar alocatia de 200 lei se acorda tot pana cand copilul implineste 2 ani. Deci, 500+200.

Emilia:
- Acum cativa ani in urma se putea, insa in prezent se acorda indemnizatie doar daca persoana a lucrat 12 luni de teritoriul Romaniei, sau cel putin ultimele luni dinainte de nasterea copilului, asa cum am precizat mai jos. Aceste prevederi sunt cuprinse in normele de aplicare a OUG 111/2010.
Emilia  (duminica 22.01.2012 ora 01:22)
Eu cunosc un caz din 2009 si mama copilului care lucra in strainatate a luat 3.500ron pana a implinit copilul 2 ani.ce parere aveti?Cica exista acorduri bilaterale intre state si ai derptul sa iei indemizatia daca lucrezi in strainatate,de altfel se si precizeaza in lege.Si a lucrat 12 luni numai in strainatate.
dana  (sambata 21.01.2012 ora 22:53)
Buna seara.Stimulentul de 500 lei include si alocatia de 200 lei?Adica 300+200 alocatia.va multumesc
raluca_ivy  (sambata 21.01.2012 ora 14:32)
Niko:- Nu se poate sa primiti indemnizatie pentru ca nici dumneavoastra, si nici sotul nu lucrati in Romania. Pentru a beneficia de indemnizatie pentru cresterea copilului este necesar ca ori sotul, ori dumneavoastra, sa fi realizat venituri impozabile (deci sa fi lucrat) in ultimele 12 luni dinaintea nasterii copilului in Romania. Sau, cel putin ultimele luni dinaintea nasterii copilului sa fi lucrat in Romania, iar restul in strainate.Nu conteaza cat ati lucrat inainte; importante sunt doar ultimele 12 luni dinainte nasterii copilului.
Niko  (vineri 20.01.2012 ora 23:18)
Buna seara!!nu sunt lamurita deloc cu indemnizatia de crestere a copilului si stimulentul de 500ron ptr.cei care lucreaza in strainatate.Eu am nascut in iulie 2011 in spania.Nu am luat nici o indemnizatie aici in Spania ptr,ca nu am lucrat contractul meu s-a terminat in iulie 2009,.dar sotul meu a lucrat in iulie 2010-iulie 2011 tot in spania.Nu poate lua lua el aceea indemnizatie?(pe perioada care a mai ramas pana in iulie anul acesta)El a lucrat in romania dar acum 6 ani,de atunci lucrand in spania.
raluca_ivy  (luni 16.01.2012 ora 14:42)
Ciprian:
- Potrivit prevederilor art. 11 alin. (3) lit. a) din Regulamentul (CE) nr. 883/2004, persoana care desfasoara o activitate salariata sau independenta intr-un stat membru se supune legislatiei din statul membru respectiv.
Asadar, persoanele care desfasoara/au desfasurat activitati profesionale in alte state membre UE sau in state care aplica prevederile Regulamentului (CE) nr. 883/2004 au dreptul la prestatiile familiale acordate de acele state membre, nefiind supuse legislatiei romane, ci legislatiei statului in care desfasoara/au desfasurat activitatile profesionale.
Daca persoana a realizat activitati profesionale in Romania pe perioada dinaintea datei nasterii copilului, atunci potrivit prevederilor art. 11 alin. (3) lit. a) din Regulamentul (CE) nr. 883/2004, se supune legislatiei romane in vigoare.
Aceasta poate beneficia de indemnizatie pentru cresterea copilului in Romania, prin totalizarea perioadelor de activitate realizate in alte state membre UE, SEE sau Elvetia, aplicand prevederile art. 8 din Regulamentul (CE) nr. 883/2004 si ale art. 12 din Regulamentul (CE) nr. 987/2009 al Parlamentului European si al Consiliului din 16 septembrie 2009 de stabilire a procedurii de punere in aplicare a Regulamentului (CE) nr. 883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate sociala.
Asadar, este necesar sa fi realizat venituri si in Romania, inainte de nasterea copilului. In caz contrar, nu veti putea primi indemnizatie din Romania.
ciprian marius  (sambata 14.01.2012 ora 02:11)
am lucrat in spania ultimele 10 luni respectiv 2 luni luind somaj.doresc sa stiu daca pot beneficia de indemnizatia pt cresterea copilului ca am auzit ca tre sa ai 6 luni lucrate afara si 6 luni in ro.A aparut cumva o lege noua?va multumesc anticipat.adresa email:ciprianmarius75@yahoo.es
Surdu Luiza  (miercuri 11.01.2012 ora 23:59)
Multumesc mult de raspuns.
raluca_ivy  (miercuri 11.01.2012 ora 14:43)
Luiza:
- 1. Indemnizatia pentru cel de-al doilea copil va fi aceeasi, insa se va raporta la plafonul prevazut de OUG 111/2010: intre 600 si 1200 lei pentru concediul de pana la 2 ani, respectiv intre 600 si 3400 lei pentru concediul de pana la 1 an.
EX. Daca prima indemnizatie era de 1400 lei, iar acum optezi pentru concediul de pana la 2 ani, vei primi doar 1200 lei (plafonul maxim pentru acest tip de concediu).
In schimb, daca optezi pentru concediul de pana la 1 an vei primi tot 1400 lei, deoarece in acest caz plafonul maxim este de 3400 lei, deci nu vei depasi.
2. Dosarul pentru CCC2 se depune incepand cu ziua imediat urmatoare expirarii concediului pentru primul copil.
3. Avand in vedere ca cel de-al doilea copil s-a nascut inainte de expirarea concediului pentru primul veti avea nevoie sa anexati la dosarul pe care l-ati depus deja la Primarie (cu primul copil) doar copie de pe certificatul de nastere al celui de-al 2-lea copil.
Astfel se prelungeste CIC.
4. Pentru ca veti depune copia de pe certificat dupa expirarea actualului concediu, in mod normal va dura ceva timp inainte sa primiti banii pe indemnizatie.
Insa, nu ar trebui sa dureze ca in cazul primului dosar, deoarece acum se face doar o prelungire a celui actual. Oricum, cel mai probabil nu veti primi banii in luna imediat urmatoare. Sau, poate veti avea noroc.
Va doresc bafta.
Surdu Luiza  (luni 09.01.2012 ora 21:43)
Buna ziua! Eu sunt din 1 martie 2010 in CIC iar in august 2011 am nascut al doilea copil si eu vreau sa stiu daca:1. Indemnizatia de crestere a copilului va ramane aceeasi ca in CIC1?2. De cand pot depune dosarul pt prelungirea CIC deoarece in lege parca am vazut ca scria cu 30 de zile inainte sa implineasca primul copil 2 ani iar cei de la primarie (acolo se depun dosarele in cazul meu) mi-au zis ca in momentul cand copilul face 2 ani. Va rog lamuriti-ma ca sunt putin in ceata .3. Si daca stiti care sunt documentele necesare pt dosarul CIC2 , sau sunt aceleasi ca in CIC 1?4. Si foarte important pt mine, daca banii de indemnizatie se dau in continuare fara intreruperi sau trebuie sa astept iar cateva luni pana mi se aproba dosarul si se da drumul la bani?Multumesc mult si astept raspunsul dvs cat mai repede posibil.
raluca_ivy  (luni 19.12.2011 ora 17:28)
Dana:
- Daca NU "ati cotizat" nu va puteti incadra pentru a primi indemnizatie pentru cresterea copilului, deoarece aveti mai mult de 26 de ani, varsta pana la care statul asigura persoanele care doresc sa studieze.

Vali:
- Nu te va afecta cu nimic aceasta situatie.
vali  (luni 19.12.2011 ora 15:03)
raluca,daca sotia mea termina concediul de lauzie pe 27 dec si inceteaza cim pe 28 dec.2011 ,ma deranjeaza pe mine ca sot la obtinerea ccc si a indemnizatiei crestere copil din 28 dec.2011?multumesc f mult
dana  (vineri 09.12.2011 ora 16:22)
daca sunt studenta,precizez ca am 32 de ani,ce acte imi trebuie pt dosarul de indemnizatie?(am vazut ceva adeverinta de la casa de pensii cu cotizatia,daca eu nu am cotizat ce se intampla?)...si unde se depune dosarul?Multumesc
raluca_ivy  (marti 06.12.2011 ora 13:36)
VAli:
- Daca mama beneficiaza de concediu si indemnizatie de maternitate (concediu pre si postnatal), tatal poate solicita acordarea indemnizatiei, respectiv a CCC doar dupa expirarea celor 42 de zile obligatorii de concediu postnatal ale mamei.
Daca mama nu beneficiaza de acest concediu, tatal poate solicita intrarea in CCC imediat dupa nasterea micutului.
Vasilica Vali  (luni 28.11.2011 ora 19:26)
buna seara raluca.sotia mea poate intrerupe concediul maternal,pt a-mi lua eu ca tata ccc?a parcurs 15 zile din concediul maternal.nu este un moft,este o necesitate deoarece angajatorul ma tinut angajat exact pana in luna noembrie cand sa nascut copilul.este neaparat sa stau cele 42 de zile?as fi vrut sa nu fiu nevoit sa mai iau somaj o luna de zile pana se implineste termenul.se poate?multumesc f mult
raluca_ivy  (marti 22.11.2011 ora 12:32)
Vasy:- Veti primi suplimentul de 600 lei, ca urmare a faptului ca cel de-al doilea copil se naste inainte de expirarea concediului pentru primul (ambii copii trebuie sa se fi nascut dupa 1 ianuarie 2011, pentru a se supune prevederilor OUG 111/2010). Daca doriti, puteti tot dumneavoastra sa optati pentru CCC, sau poate opta mama.
vasy  (vineri 28.10.2011 ora 20:26)
buna ziua raluca.daca eu ca tata am luat ccc si spre spre sfarsitul perioadei de 1 an naste iar nevasta,cum se procedeaza?luam suplimentul de 600 sau ia ccc nevasta?
raluca  (marti 27.09.2011 ora 14:34)
Ioana, vei primi indemnizatie, ca urmare a faptului ca ai realizat venituri supuse impozitului pe ultimele 12 luni anterioare nasterii copilului. In aceste 12 luni se iau in calcul si fractiunile de luna lucrate. Asadar, cele 6 zile nelucrate nu reprezinta un impediment pentru acordarea indemnizatiei.
ioana  (luni 26.09.2011 ora 15:13)
Bunaziua,A m si eu o intrebare daca am lucrat in perioada 15.03.2010-14.09.2011 dupa care am inceput la alta firma pe data de 20.09.2011 deci am lipsa 6 zile in cartea de munca si sunt gravida in 1 luna o sa primesc indemnizatie de crestere a copilului?
raluca_ivy  (sambata 16.04.2011 ora 14:07)
Pe langa actele mentionate in articol, vei avea nevoie de o adeverinta de la scoala sau facultate, din care sa rezulte ca esti eleva sau studenta.
andreea  (vineri 15.04.2011 ora 13:22)
buna eu sunt in scoala care ar fi actele necesare pentru dosarul de idemnizatie,nu am lcrat,si am urmai scoala dupa scoala.multumesc
raluca_ivy  (miercuri 13.04.2011 ora 22:51)
Ady:
- in mod normal, 6 luni dupa reintoarcerea la munca, angajatorul nu va va putea concedia

Maria:- beneficiati de indemnizatie atat timp cat in ultimul an anterior nasterii copilului ati beneficiat de venituri supuse impozitului. Bineinteles, indemnizatia se va calcula la valoarea sumei de bani pe care dumneavoastra o primiti conform contractului de munca, dar nu mai putin de 600 lei lunar.

Alina:- legea functionarului public prevede, intr-adevar, ca pentru promovarea pe o treapta superioara este necesar sa fi obtinut cel putin calificativul "bine" la evaluarea performantelor individuale in ultimii 2 ani (pe langa alte conditii). Desi nu este precizat nimic in legatura cu persoanele care au fost in concediu crestere copil, o persoana nu poate fi discriminata pe acest principiu.In concluzie, normal ar fi sa se organizeze separat pentru dumneavoastra o comisie de evaluare pentru a stabili daca sunteti sau nu "potrivita" pentru avansare.
Kover Maria  (miercuri 13.04.2011 ora 19:21)
Buna!Figurez in evidenta ca sunt angajata cu jumatate de norma si am salarul minim pe economie, oare pot sa beneficiez de indemniztie de crestere a copilului?
ady  (miercuri 13.04.2011 ora 16:20)
dupa implinirea a 2 ani a copilului este obligat angajatoru sa ma primeasca?cat timp are obligatia sa ma tina angajat?am nascut pe 30 decembrie 2010 pe 30 dec.2012 trebuie sa merg la servici cat timp este obligat angajatoru sa ma tina angajata?multumesc
Andronachescu Alina  (miercuri 13.04.2011 ora 09:42)
Buna ziua. Lucrez in sistemul bugetar, iar la revenirea din concediul de crestere al copilului(am stat 2 ani acasa), s-au facut avansari in grad. Pe mine nu au vrut sa ma promoveze, deoarece, zic ei, nu indeplinesc conditiil din legea functionarului public, si anume in ultimii 2 ani calendaristici am fost in concediu de crestere al copilului si nu am raport de evaluare. Mentionez ca una dintre conditii este sa ai cel putin calificativul bine pe raportul de evaluare din ultimii doi ani calendaristici. Acum tb sa astept inca 2 ani ca sa pot promova. Credeti ca este corect ceea ce s-a intamplat? Eu consider ca cei doi ani cat am stat acasa nu tb luati in considerare pt ca activitatea mea de munva a fost suspendata, deci tb sa i-a in considerare ultimii doi ani ai mei de activitate unde am primit calificativul foarte bine.Va multumesc mult, si astept cat mai repede raspunsul.

Despre indemnizatie 2011

  raluca1
14.01.2011 ora 22:19

Buna tuturor. Pentru cine nu stie, nu se pot suprapune doua indemnizatii. Daca aveti deja un copil, iar cel de-al doilea se naste inainte ca primul sa fi implinit varsta de 2 ani, atunci trebuie sa stiti ca nu veti beneficia de inca o indemnizatie decat dupa ce primul va face 2 ani. Atunci inceteaza...

  nikolas10
19.01.2011 ora 19:50

Dar nu mai putin de 600 de lei

  raluca1
20.01.2011 ora 09:53

Intr-adevar, nu mai putin de 600 lei.


Util pentru mamici
Sau cauta in functie de zona
berbec taur gemeni rac
leu fecioara balanta scorpion
sagetator capricorn varsator pesti
Dovlecei umpluti pentru bebelusi
 
Publicat de iulia_bada | 2012-05-20 17:00:06
Sortare de fluturi colorați
 
Publicat de Ada Ternar | 2012-05-20 15:16:38
Campanie Qbebe: Tarta cu legume
 
Publicat de Qbebe | 2012-05-08 13:31:39
Top 5 Qbebe
sigur.info-fii sigur pe net