Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe... X

14 remedii naturale pentru atacurile de panică

de Alina Nedelcu

Atacurile de panică pot apărea din motive diverse (precum stresul excesiv, o traumă, sarcina etc.) și pot avea intensități și durate variabile. Simptomele lor ne consumă însă multă energie și nu adesea nu știm cum să le gestionăm. Specialiștii ne sfătuiesc să apelăm și la tot felul de remedii naturale, care ne pot ajuta într-adevăr să trecem mai ușor peste atacurile de panică. Să cunoaștem câteva dintre aceste remedii!

ValerianaValeriana

Este cunoscută din cele mai vechi timpuri pentru capacitatea sa de a calma sistemul nervos, fiind unul dintre cele mai utilizate remedii pentru a combate atacurile de panică.
Vei face un tratament cu valeriană urmând indicațiile de mai jos:
Poți să prepari o băutură de valeriană: pur și simplu vei pune la înmuiat, pentru 8-10 ore, o rădăcină a plantei. Apa rămasă va fi băută treptat, în înghițituri mici.
Consultă medicul pentru a vedea dacă poți să iei suplimente pe bază de valeriană (cu conținut de 400-900 miligrame), cu câteva ore înainte de culcare.
Nu este însă indicat să urmezi un tratament cu valeriană mai mult de patru săptămâni. De asemenea, dacă ești însărcinată sau dacă alăptezi va trebui să eviți acest remediu.

Lavanda

Este cunoscută pentru capacitatea sa de a induce relaxarea, de a calma sistemul nervos și de a restabili starea de bine a organismului.
Iată de ce este recomandată și în caz de atac de panică, în oricare dintre aceste variante:
• Pune la fiert două căni de apă și adaugă în ele de la două la patru picături de ulei  esențial de lavandă. Inspiră aburii formați pentru a scăpa de anxietate.
• Amestecă trei-patru picături de ulei de lavandă înt-o linguriță de ulei de migdale sau de măsline. Masează-te cu această combinație pe gât, pe umeri și pe spate. Poți să repeți demersul zilnic.

Lemongrass

Plin de vitamine (precum vitamina C și unele din grupul B-urilor), minerale (precum calciul și potasiul) și de antioxidanți, lemongrass are un efect de relaxare asupra sistemului nervos central. Iată de ce este un remediu numai bun în caz de anxietate și de atacuri de panică.
Poate fi combinat și cu alte plante cu efecte similare (precum valeriana sau mușețelul), dar nu înainte de a consulta un specialist.
Nu în ultimul rând, trebuie să știi că o doză prea mare de lemongrass poate crește starea de agitație. Nu uita deci să consulți un fitoterapeut înainte de a lua suplimente (tincturi, capsule sau ceai) pe bază de această plantă.

Floarea-Pasiunii

Mulți experți o consideră unul dintre cele mai eficiente remedii în caz de atacuri de panică. Astfel, datorită unor flavonoide, ce vor crește cantitatea unui amino-acid din creier, planta va duce la scăderea nivelului de anxietate, iar corpul va putea gestiona mai ușor stresul.
După ce vei consulta un specialist, poți începe să bei ceai, să iei tinctură sau capsule pe bază de floarea-pasiunii.
Totuși, nu este indicat să folosești planta dacă ești însărcinată sau dacă alăptezi.

Floarea-pasiunii

Mușețelul

Fiind bogat în calciu și magneziu, mușețelul ne poate ajuta în cazul de atacuri de panică severe. De altfel, cercetătorii au descoperit că această plantă este deosebit de utilă în simptomele de intensitate moderată ale tulburărilor legate de o stare de anxietate.
Pentru a vă folosi de mușețel, procedați așa:
Prepară-ți un ceai de mușețel: adaugă două lingurițe de plantă la o cană de apă. Va trebui să bei din acest ceai de două ori pe zi, ajungând astfel să te simți mai relaxată și să fii mai puțin predispusă apariției unui atac de panică.
Poți lua suplimente alimentare pe bază de mușețel, dar nu înainte de a consulta un medic.

Ginsengul

S-a constatat că persoanele care iau ginseng fac față mai ușor stresului, în condițiile în care această plantă are abilitatea de a calma sistemul nervos. Din acest motiv, el poate fi considerat și un remediu pentru atacurile de panică.
Folosește ginsengul după cum urmează:
• Pune la fiert 5-8 feliuțe de ginseng la 3 căni de apă. Lasă la fiert pentru 15 minute. Poți să bei după ce se răcește. Încearcă să bei cam trei ceșcuțe cu ginseng pe zi.
Ia suplimente alimentare pe bază de ginseng, dar nu înainte de a consulta un medic.
Nu uita: nu consuma deloc ginseng dacă iei medicamente pentru hipertensiune!

Ceaiul verde

Potrivit unui studiu efectuat în anul 2009, ceaiul verde conține vitamine și minerale ce pot reduce stresul, crescând tonusul psihic și ajutându-ne să ne concentrăm mai bine. În plus, este capabil să amelioreze un atac de panică.
Poți să te bucuri de efectele sale pozitive dacă vei prepara acest ceai:
• Adaugă două lingurițe de frunze de ceai verde la o can de apă fierbinte.
• Lasă-l să fiarbă și apoi acoperă-l și lasă-l la infuzat pentru cinci minute.
• Strecoară ceaiul și adaugă peste ele suc de lămâie și miere.
• Bea din acest ceai de două-trei ori pe zi.

Rozmarinul

Această plantă nu numai că va stimula circulația sângelui, dar va relaxa și mușchii aparatului respirator și a tractului digestiv, având un efect pozitiv asupra stării de alertă din cadrul atacurilor de panică.
Rozmarinul va putea fi utilizat, în caz de atac de panică, în următoarele moduri:
Vei face un ceai: vei adăuga una-două lingurițe de plantă la un pahar de apă. Vei lăsa la fiert și apoi îl vei strecura. Bea din acest ceai zilnic, până când te simți mai relaxată.
Poți să faci aromaterapie cu ulei esențial de rozmarin, care te va ajuta considerabil când te confrunți cu o anxietate profundă.

Citește și: 16 plante care aduc multă energie pozitivă în casă

Migdalele

Probabil că nu știai până acum că și acestea pot fi un remdiu ideal pentru a combate atacurile de panică.
Datorită conținutului de potasiu, magneziu și calciu, migdalele îți vor hrăni creierul și corpul, întărind și relaxând sistemul nervos.
Pentru a obține cele mai bune rezultate, încearcă să mănânci migdale încă de dimineață. Vei vedea că te vei simți mai relaxată și mai plină de energie.

Avocado

Datorită nutrieților valoroși, precum potasiu sau acizi grași Omega 3, avocado te poate ajuta să fii mai puțin predispusă riscului de a te confrunta cu atacurile de panică. Astfel, acești nutrienți sunt ideali pentru sănătatea creierului și vor induce o stare de calm.
În plus, antioxidanții prezenți în avocado vor sta în calea radicalilor liberi și astfel corpul tău va fi mai pregătit să facă față stresului.

Kava

Face parte din plantele înrudite cu piperul (este o plantă exotică) și este recunoscută pentru capacitățile sale de a combate stresul, ameliorând inclusiv atacurile de panică, dar și insomnia.
Cele mai multe remedii se bazează pe rădăcina acestei plante.
Nu uita să consulți un specialist de a lua suplimente cu Kava.

Apelează la masaj

Dacă îți vei face un masaj zilnic, vei avea șansa să reduci intensitatea și frecvența atacurilor de panică. Preferabil este să folosești uleiurile relaxante menționate mai sus sau să apelezi la unele precum cel de susan, de măsline sau de cocos.
Procedează așa:
• Încălzește ușor uleiul ales.
• Masează-te pe umeri, pe gât, pe spate și pe partea de jos a picioarelor.
• Repetă ori de câte ori simți nevoia, chiar și zilnic.

Folosește o tehnică de respirație pentru relaxare

Specialiștii ne asigură că putem pune capăt unui atac de panică înainte să se manifeste pe deplin, cu condiția să respirăm corect. Explicația este următoarea: când în corp va pătrunde mai mult oxigen, corpul și mintea noastră se vor relaxa mai ușor.
Iată cum ar trebui să respirăm:
• Prima dată va trebui să ne așezăm într-o poziție cât mai confortabilă și să încercăm să ne relaxăm mușchii.
• Va trebui să respirăm pe nas, cât mai adânc.
• Vom expira ușor, pe gură.
• În același timp, ar trebui să ne gândim la cuvântul „calm".
Este indicat să respirăm așa până când vom simți că ne-am relaxat și că ne-am revenit.

Încearcă să faci o baie fierbinte

O baie fierbinte te poate ajuta să scapi mai ușor de un atac de panică. Astfel, apa foarte caldă are rolul de a detensiona corpul, de a combate stresul și de a induce somnul.
Pentru o relaxare deplină, încearcă să faci baia în acest fel:
• Pune în apă (cât de caldă o suporți) câteva picături de ulei esențial de lavandă, de trandafir sau de mușețel.
• Adaugă și niște ulei de jojoba pentru a-ți îngriji mai bine pielea.
• Stai în apă pentru 15-20 de minute.

Citește și: Somn odihnitor: 13 lucruri pe care să le faci înainte de a te băga în pat

Voi ați mai auzit și de alte remedii naturale, ideale pentru a combate atacurile de panică?

Surse:
www.authorityremedies.com;  www.homeremedyhacks.com/;www.top10homeremedies.com

Articole asemanatoare

Ai grija de tine - Afla cum poti creste imunitatea organismului tau in sezonul rece! Ai grija de tine - Afla cum poti creste imunitatea organismului tau in sezonul rece!
Fereste-te de gripa noua! Afla tot ce trebuie sa stii despre virusul A H1N1 Fereste-te de gripa noua! Afla tot ce trebuie sa stii despre virusul A H1N1
Esti pregatita sa ai urmatorul copil? Esti pregatita sa ai urmatorul copil?
Sfaturi importante pentru o mama care se intoarce la lucru Sfaturi importante pentru o mama care se intoarce la lucru

Articole Lifestyle

Ce fel de femeie eşti în funcţie de luna în care te-ai născut Ce fel de femeie eşti în funcţie de luna în care te-ai născut
Ce se întâmplă dacă pui aspirină în maşina de spălat! Efectul este neaşteptat Ce se întâmplă dacă pui aspirină în maşina de spălat! Efectul este neaşteptat
Cum să treci peste problemele cu banii în cuplu Cum să treci peste problemele cu banii în cuplu
Șase cauze neobișnuite ale infarctului Șase cauze neobișnuite ale infarctului

Alte articole care te-ar putea interesa


Adauga comentariul tau
 
Nume   Cod
Refresh

 
 
 
Mesaj (1500 caractere)  

 
Nu exista comentarii pentru acest articol. Fii prima care isi spune parerea!
Editorial Qbebe
scris de Gabriela Paladi
Seminar gratuit pentru părinţi: înscrie-te la Ora de Psihologie! Am fost copil, sunt părinte, mă implic, ascult, înţeleg şi iubescPsihologia copilului este mai mult decât un domeniu de studiu, este un univers nemărginit de experiențe, sfaturi și întrebări, de neputințe, frustrări, bucurii, emoții și pasiuni. Psihologia unui copil este...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Atelierele imaginației, un proiect minunat derulat în școli de Cartoon NetworkAtelierele imaginatiei reprezintă un proiect online implementat de către postul de televiziune destinat copiilor Cartoon Network pentru a încuraja imaginația celor mici și a le explica modul de realizare a desenelor lor...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny
Link-uri recomandate

Naste natural

Cele 7 stadii prin care trece o mama in primele luni de la nasterea bebelusului

Cele 7 stadii prin care trece o mama in primele luni de la nasterea bebelusului

Toata lumea cunoaste faptul ca legatura care se creeaza intre o mama si
MAI MULT

7 lucruri care te ajuta sa te recuperezi mai repede dupa nastere

7 lucruri care te ajuta sa te recuperezi mai repede dupa nastere

Se spune ca sarcina este cea mai grea perioada, insa de fapt, recuperare dupa
MAI MULT

Nasterea naturala: sfaturi cruciale de la mamele cu experienta

Nasterea naturala: sfaturi cruciale de la mamele cu experienta

Orice prima nastere este resimtita mult mai intens de catre o proaspata mamica
MAI MULT

Bebee

Carmen

Semnificația numelui Carmen

Numele Carmen este unul care a apărut în onomastica noastră printr-un
MAI MULT

Tratamente naturiste pentru fibromul uterin

Există tratamente naturiste și pentru fibromul uterin. Astfel, pe lângă
MAI MULT

10 sfaturi utile ca bebeluşul să doarmă mai bine

“Persoanele care spun că dorm că nişte bebeluşi, de obicei nu au unul
MAI MULT

După cât timp își face efectul testul de sarcină?

Efectul testului de sarcina este la șase zile de la concepție. Studiile arata
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net