Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe... X

14 remedii naturale pentru atacurile de panică

de Alina Nedelcu

Atacurile de panică pot apărea din motive diverse (precum stresul excesiv, o traumă, sarcina etc.) și pot avea intensități și durate variabile. Simptomele lor ne consumă însă multă energie și nu adesea nu știm cum să le gestionăm. Specialiștii ne sfătuiesc să apelăm și la tot felul de remedii naturale, care ne pot ajuta într-adevăr să trecem mai ușor peste atacurile de panică. Să cunoaștem câteva dintre aceste remedii!

ValerianaValeriana

Este cunoscută din cele mai vechi timpuri pentru capacitatea sa de a calma sistemul nervos, fiind unul dintre cele mai utilizate remedii pentru a combate atacurile de panică.
Vei face un tratament cu valeriană urmând indicațiile de mai jos:
Poți să prepari o băutură de valeriană: pur și simplu vei pune la înmuiat, pentru 8-10 ore, o rădăcină a plantei. Apa rămasă va fi băută treptat, în înghițituri mici.
Consultă medicul pentru a vedea dacă poți să iei suplimente pe bază de valeriană (cu conținut de 400-900 miligrame), cu câteva ore înainte de culcare.
Nu este însă indicat să urmezi un tratament cu valeriană mai mult de patru săptămâni. De asemenea, dacă ești însărcinată sau dacă alăptezi va trebui să eviți acest remediu.

Lavanda

Este cunoscută pentru capacitatea sa de a induce relaxarea, de a calma sistemul nervos și de a restabili starea de bine a organismului.
Iată de ce este recomandată și în caz de atac de panică, în oricare dintre aceste variante:
• Pune la fiert două căni de apă și adaugă în ele de la două la patru picături de ulei  esențial de lavandă. Inspiră aburii formați pentru a scăpa de anxietate.
• Amestecă trei-patru picături de ulei de lavandă înt-o linguriță de ulei de migdale sau de măsline. Masează-te cu această combinație pe gât, pe umeri și pe spate. Poți să repeți demersul zilnic.

Lemongrass

Plin de vitamine (precum vitamina C și unele din grupul B-urilor), minerale (precum calciul și potasiul) și de antioxidanți, lemongrass are un efect de relaxare asupra sistemului nervos central. Iată de ce este un remediu numai bun în caz de anxietate și de atacuri de panică.
Poate fi combinat și cu alte plante cu efecte similare (precum valeriana sau mușețelul), dar nu înainte de a consulta un specialist.
Nu în ultimul rând, trebuie să știi că o doză prea mare de lemongrass poate crește starea de agitație. Nu uita deci să consulți un fitoterapeut înainte de a lua suplimente (tincturi, capsule sau ceai) pe bază de această plantă.

Floarea-Pasiunii

Mulți experți o consideră unul dintre cele mai eficiente remedii în caz de atacuri de panică. Astfel, datorită unor flavonoide, ce vor crește cantitatea unui amino-acid din creier, planta va duce la scăderea nivelului de anxietate, iar corpul va putea gestiona mai ușor stresul.
După ce vei consulta un specialist, poți începe să bei ceai, să iei tinctură sau capsule pe bază de floarea-pasiunii.
Totuși, nu este indicat să folosești planta dacă ești însărcinată sau dacă alăptezi.

Floarea-pasiunii

Mușețelul

Fiind bogat în calciu și magneziu, mușețelul ne poate ajuta în cazul de atacuri de panică severe. De altfel, cercetătorii au descoperit că această plantă este deosebit de utilă în simptomele de intensitate moderată ale tulburărilor legate de o stare de anxietate.
Pentru a vă folosi de mușețel, procedați așa:
Prepară-ți un ceai de mușețel: adaugă două lingurițe de plantă la o cană de apă. Va trebui să bei din acest ceai de două ori pe zi, ajungând astfel să te simți mai relaxată și să fii mai puțin predispusă apariției unui atac de panică.
Poți lua suplimente alimentare pe bază de mușețel, dar nu înainte de a consulta un medic.

Ginsengul

S-a constatat că persoanele care iau ginseng fac față mai ușor stresului, în condițiile în care această plantă are abilitatea de a calma sistemul nervos. Din acest motiv, el poate fi considerat și un remediu pentru atacurile de panică.
Folosește ginsengul după cum urmează:
• Pune la fiert 5-8 feliuțe de ginseng la 3 căni de apă. Lasă la fiert pentru 15 minute. Poți să bei după ce se răcește. Încearcă să bei cam trei ceșcuțe cu ginseng pe zi.
Ia suplimente alimentare pe bază de ginseng, dar nu înainte de a consulta un medic.
Nu uita: nu consuma deloc ginseng dacă iei medicamente pentru hipertensiune!

Ceaiul verde

Potrivit unui studiu efectuat în anul 2009, ceaiul verde conține vitamine și minerale ce pot reduce stresul, crescând tonusul psihic și ajutându-ne să ne concentrăm mai bine. În plus, este capabil să amelioreze un atac de panică.
Poți să te bucuri de efectele sale pozitive dacă vei prepara acest ceai:
• Adaugă două lingurițe de frunze de ceai verde la o can de apă fierbinte.
• Lasă-l să fiarbă și apoi acoperă-l și lasă-l la infuzat pentru cinci minute.
• Strecoară ceaiul și adaugă peste ele suc de lămâie și miere.
• Bea din acest ceai de două-trei ori pe zi.

Rozmarinul

Această plantă nu numai că va stimula circulația sângelui, dar va relaxa și mușchii aparatului respirator și a tractului digestiv, având un efect pozitiv asupra stării de alertă din cadrul atacurilor de panică.
Rozmarinul va putea fi utilizat, în caz de atac de panică, în următoarele moduri:
Vei face un ceai: vei adăuga una-două lingurițe de plantă la un pahar de apă. Vei lăsa la fiert și apoi îl vei strecura. Bea din acest ceai zilnic, până când te simți mai relaxată.
Poți să faci aromaterapie cu ulei esențial de rozmarin, care te va ajuta considerabil când te confrunți cu o anxietate profundă.

Citește și: 16 plante care aduc multă energie pozitivă în casă

Migdalele

Probabil că nu știai până acum că și acestea pot fi un remdiu ideal pentru a combate atacurile de panică.
Datorită conținutului de potasiu, magneziu și calciu, migdalele îți vor hrăni creierul și corpul, întărind și relaxând sistemul nervos.
Pentru a obține cele mai bune rezultate, încearcă să mănânci migdale încă de dimineață. Vei vedea că te vei simți mai relaxată și mai plină de energie.

Avocado

Datorită nutrieților valoroși, precum potasiu sau acizi grași Omega 3, avocado te poate ajuta să fii mai puțin predispusă riscului de a te confrunta cu atacurile de panică. Astfel, acești nutrienți sunt ideali pentru sănătatea creierului și vor induce o stare de calm.
În plus, antioxidanții prezenți în avocado vor sta în calea radicalilor liberi și astfel corpul tău va fi mai pregătit să facă față stresului.

Kava

Face parte din plantele înrudite cu piperul (este o plantă exotică) și este recunoscută pentru capacitățile sale de a combate stresul, ameliorând inclusiv atacurile de panică, dar și insomnia.
Cele mai multe remedii se bazează pe rădăcina acestei plante.
Nu uita să consulți un specialist de a lua suplimente cu Kava.

Apelează la masaj

Dacă îți vei face un masaj zilnic, vei avea șansa să reduci intensitatea și frecvența atacurilor de panică. Preferabil este să folosești uleiurile relaxante menționate mai sus sau să apelezi la unele precum cel de susan, de măsline sau de cocos.
Procedează așa:
• Încălzește ușor uleiul ales.
• Masează-te pe umeri, pe gât, pe spate și pe partea de jos a picioarelor.
• Repetă ori de câte ori simți nevoia, chiar și zilnic.

Folosește o tehnică de respirație pentru relaxare

Specialiștii ne asigură că putem pune capăt unui atac de panică înainte să se manifeste pe deplin, cu condiția să respirăm corect. Explicația este următoarea: când în corp va pătrunde mai mult oxigen, corpul și mintea noastră se vor relaxa mai ușor.
Iată cum ar trebui să respirăm:
• Prima dată va trebui să ne așezăm într-o poziție cât mai confortabilă și să încercăm să ne relaxăm mușchii.
• Va trebui să respirăm pe nas, cât mai adânc.
• Vom expira ușor, pe gură.
• În același timp, ar trebui să ne gândim la cuvântul „calm".
Este indicat să respirăm așa până când vom simți că ne-am relaxat și că ne-am revenit.

Încearcă să faci o baie fierbinte

O baie fierbinte te poate ajuta să scapi mai ușor de un atac de panică. Astfel, apa foarte caldă are rolul de a detensiona corpul, de a combate stresul și de a induce somnul.
Pentru o relaxare deplină, încearcă să faci baia în acest fel:
• Pune în apă (cât de caldă o suporți) câteva picături de ulei esențial de lavandă, de trandafir sau de mușețel.
• Adaugă și niște ulei de jojoba pentru a-ți îngriji mai bine pielea.
• Stai în apă pentru 15-20 de minute.

Citește și: Somn odihnitor: 13 lucruri pe care să le faci înainte de a te băga în pat

Voi ați mai auzit și de alte remedii naturale, ideale pentru a combate atacurile de panică?

Surse:
www.authorityremedies.com;  www.homeremedyhacks.com/;www.top10homeremedies.com

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Ai grija de tine - Afla cum poti creste imunitatea organismului tau in sezonul rece! Ai grija de tine - Afla cum poti creste imunitatea organismului tau in sezonul rece!
Fereste-te de gripa noua! Afla tot ce trebuie sa stii despre virusul A H1N1 Fereste-te de gripa noua! Afla tot ce trebuie sa stii despre virusul A H1N1
Esti pregatita sa ai urmatorul copil? Esti pregatita sa ai urmatorul copil?
Sfaturi importante pentru o mama care se intoarce la lucru Sfaturi importante pentru o mama care se intoarce la lucru

Articole Lifestyle

Câți centimetri te îngrași în talie când nu dormi Câți centimetri te îngrași în talie când nu dormi
Cum a slăbit o tânără 65 de kilograme, în 5 pași simpli Cum a slăbit o tânără 65 de kilograme, în 5 pași simpli
Trei femei din zodiac care nu sunt făcute pentru viața de familie Trei femei din zodiac care nu sunt făcute pentru viața de familie
Ce culori de păr te îmbătrânesc, în funcție de nuanța pielii Ce culori de păr te îmbătrânesc, în funcție de nuanța pielii

Alte articole care te-ar putea interesa


Adauga comentariul tau
 
Nume   Cod
Refresh

 
 
 
Mesaj (1500 caractere)  

 
Nu exista comentarii pentru acest articol. Fii prima care isi spune parerea!
Editorial Qbebe
scris de Maria Ionescu
Am scăpat din iadul abuzului și datorez totul copilului meu Eu am trecut printr-un astfel de iad. Și într-un fel o spun cu mândrie față de omul care am ajuns. Am prietene care sunt de părere că Dumnezeu îți dă doar atât cât poți duce. Însă nu mă pot abține să nu mă...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Yucca Center – un loc unde mamele se vor simți ca acasăAm avut plăcerea de a vizita săptămâna aceasta un loc extrem de plăcut, gândit de o mamă pentru alte mame. Încorporează într-un singur concept o parte destinată delectării cu minunății culinare, una destinată...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny
Link-uri recomandate

Naste natural

ADN-ul partenerilor mamei poate fi transmis la copil

ADN-ul partenerilor mamei poate fi transmis la copil

Desi pare de domeniul stiintifico-fantastic, adevarul este ca un studiu
MAI MULT

Sarcina: ce simti cand copilul se intoarce cu capul in jos

Sarcina: ce simti cand copilul se intoarce cu capul in jos

Pentru multe viitoare mame este dificil sa recunoasca momentul exact cand
MAI MULT

Cu ce se hraneste copilul in burta mamei

Cu ce se hraneste copilul in burta mamei

Hrana pe care copilul o primeste in burta mamei ajunge prin intermediul
MAI MULT

Bebee

Cordonul ombilical în jurul gâtului

Cordonul ombilical în jurul gâtului – riscuri

Riscurile circularei de cordon ombilical sunt: oxigenarea defectuoasă a
MAI MULT

Cum-îi-afectează-divorţul-pe-copii

Cum îi afectează divorţul pe copii?

Divorţul în viaţa unei familii este un moment destul de neplăcut pentru
MAI MULT

infertilitatea secundară

Ce este infertilitatea secundară?

Denumirea de infertilitate secundară ridică adesea multe semne de întrebare.
MAI MULT

pastila de a doua zi

Tot ce trebuie să știi despre pastila de a doua zi

Pastila de a doua zi, cunoscută și sub denumirea de planul B, a devenit din ce
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net