Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe... X

9 semne prin care corpul îți spune că ai nevoie de somn

de Irina Olteanu

Somnul reprezintă un aspect extrem de important pentru buna funcționare a corpului uman. În lipsa acestuia pot apărea diverse probleme de sănătate, chiar pe termen lung. Iată semnele prin care corpul îți transmite că ai nevoie de somn, explicate in detaliu.

Informații despre somn

Cunoști simptomele specifice lipsei de somn: te simți epuizat la locul de muncă, caști toată ziua, ești lent și ți-ai dori să zăbovești cât mai mult în pat. Toate acestea constituie indicii clare că trebuie să dormi. Conform cercetărilor, persoanele adulte au nevoie de o cantitate minimă de somn de 7 ore pe noapte pentru a fi niște indivizi fericiți, sănătoși, cu mintea limpede (dacă dormi mai puțin de 7-9 ore de somn recomandate de Centrul pentru Prevenirea și Controlul Bolilor pot apărea probleme de sănătate grave, precum probleme cardiace și obezitate, însă ți se poate tulbura de asemenea și comportamentul diurn). Din păcate însă, statisticile demonstrează că aproape o treime din americani suferă de privare de somn. Chiar dacă trăim într-o perioadă extrem de aglomerată, în care toată lumea are diverse îndatoriri zilnice, printre care se includ și activități distractive sau relaxante precum vizionarea unor emisiuni/filme sau întâlnirile cu prietenii sau cititul unor cărți, iar tu nu te simți efectiv obosit, adevărul este că organismul tău poate să îți transmită deja că nu se descurcă atât de bine pe cât crezi.

semne prin care corpul iti spune ca ai nevoie de somn

Semne prin care corpul îți spune că ai nevoie de somn

1. Nu te poți opri din consumat gustări

Ai observat cu siguranță că ai zile în care te simți îngrozitor de flămând. Ca și cum ai putea mânca 3 mic-dejunuri și tot nu te-ai sătura. Dar trebuie să afli că senzația de foame reprezintă primul indiciu că este posibil să suferi de o privare de somn. Conform unui studiu din anul 2004, cu cât o persoană se odihnește mai puțin, cu atât va fi mai înfometată. Se întâmplă acest lucru deoarece lipsa somnului determină corpul să secrete grelină, un hormon asociat cu foamea, și niveluri scăzute de leptină, hormonul care contribuie la senzația de sațietate; apare în plus și o poftă de alimente bogate în carbohidrați și calorii, fiind astfel asociat și un risc crescut de obezitate. Prin urmare, dacă fiecare aliment pe care îl consumai în trecut și te ajuta la calmarea foamei nu-ți mai este în prezent de folos, sunt șanse mari să ai nevoie de o siestă.

2. Acumulezi kilograme suplimentare

Chiar dacă acest aspect este în strânsă și evidentă legătură cu punctul anterior, dacă observi o creștere ponderală, ar fi indicat să acorzi atenție obiceiurilor tale de somn. Dacă nu te odihnești suficient poți conduce la o lipsă în controlul impulsurilor. Așadar, chiar dacă plănuiai să mănânci la prânz și la cină câte o salată, starea de epuizare pe care o resimți în profunzime te poate determina să achiziționezi câteva pungi de chips-uri sau de biscuiți. În plus față de un consum crescut de alimente bogate în calorii și grăsimi, o odihnă insuficientă este asociată cu un grad scăzut de activitate fizică. Când ești obosit, voința ta este deja uzată, iar canapeaua cu siguranță îți va părea mai atrăgătoare decât sala de forță.

3. Te cerți cu partenerul de cuplu

Nu este pentru nimeni un moment plăcut acela în care conștientizează că este cel care caută motive de ceartă în viața de cuplu. Se întâmplă acest lucru deoarece corpul uman devine mai emoțional și mai irascibil, ambele reprezentând rețete pentru mici certuri și dispute. În plus, conform unui studiu desfășurat de Universitatea Berkley, cuplurile care nu s-au odihnit suficient s-au confruntat cu certuri mai frecvente și mai grave.

4. Te confrunți cu scăderea libidoului

În cazul în care tu sau partenerul tău nu mai resimțiți atracție sexuală și nu este vorba despre stres sau probleme subiacente de sănătate, se pare că poate fi incriminată lipsa somnului. Apare din acest motiv un libido scăzut și mai puțin interes în activitatea sexuală; lipsa somnului conduce și la un nivel crescut de cortizol, hormonul stresului, care este la fel de nociv.

semne prin care corpul iti spune ca ai nevoie de somn

5. Ești în dispoziție plângăcioasă

Conform unui studiu din 2007, creierele private de somn au fost cu 60% mai reactive la imagini negative și tulburătoare. Se pare că în lipsa odihnei, creierul este reversat la un tipar mai primitiv de activitate, fiind incapabil să pună în context experiențele emoționale și să producă răspunsuri controlate, corespunzătoare.

6. Ești mai neîndemânatic decât de obicei

Dacă dărâmi obiecte prin casă, răstorni mâncarea și te împiedici poate fi de vină tot lipsa somnului. Cercetătorii sunt de părere că oamenii privați de somn par să prezinte abilități motrice mai lente și mai puțin precise, conform medicului Clete Kushida din cadrul Centrului Universității Stanford pentru Cercetare în Somnul Uman. Reflexele sunt atenuate, echilibrul și percepția adâncimii pot fi puțin mai șubrede și poți avea probleme cu concentrarea, iar timpul de reacție al corpului poate fi încetinit.

7. Întâmpini probleme cu memoria

Fie ți-ai uitat din nou cheile de la ușă în casă, fie aveai de gând să îți suni mama sau prietena și ai uitat complet. Primești un cadou aniversar pentru aniversarea de cuplu, însă ești complet luat prin surprindere deoarece aceasta îți ieșise complet din minte. Dacă oricare din acest variante sună cunoscută, află că lipsa somnului nu determină doar uitarea lucrurilor importante din viața de zi cu zi, ci un studiu din 2014 cu privire la privarea de somn a descoperit că aceasta poate determina chiar crearea unor amintiri false. Mai apar în plus și dificultate în concentrare și atenție, confuzie, vigilență scăzută și probleme cu învățarea. ,

8. Te îmbolnăvești ușor

Dacă răcești la fiecare câteva săptămâni, nu te grăbi să tragi concluzii. Cercetările demonstrează că persoanele care dorm mai puțin de 7 ore pe noapte au de 3 ori mai multe șanse să se confrunte cu răceli. Medicul Chris Winter a explicat în acest sens că "dacă nu dormi corespunzător, pot apărea probleme semnificative în ceea ce privește abilitatea corpului de a combate infecțiile". Acordă mai multă atenție sistemului imunitar, în primul rând printr-o odihnă corespunzătoare.

9. Ai o stare pronunțată de nervozitate/ agitație

Îți miști încontinuu piciorul și te joci cu părul. Poți considera că micile tale ticuri sunt complet inofensive, iar uneori chiar așa este. Însă această agitație poate ascunde faptul că nu dormi suficient. Când îți miști mușchii corpului, transmiți un mesaj către creier care spune că trebuie să stai treaz. Expertul în somn Hans P.A. Van Dongen a explicat faptul că agitația poate fi un semnal din partea creierului care încearcă să te mențină treaz. 

BIEN DORMIR VALERIANĂ FORTE, CAPSULE

Bien dormir valeriană forte  este indicat pentru tulburări ale duratei și calității somului sau insomniile cauzate de stările de neliniște, stres, tensiune nervoasă. http://fitermanpharma.ro/produse/bien-dormir-valeriana-forte-capsule/
 
Compoziție: 
Lactoză monohidrat, extract de valeriană, extract de passiflora, extract de mușețel, talc, stearat de magneziu.

- Extract hidroalcoolic uscat din rădăcină de valeriană (Valeriana officinalis) standardizat în acizi valerenici 250 mg/capsulă
- Extract hidroalcoolic uscat din partea aeriană de passiflora (Passiflora incarnata) standardizat în vitexina 80 mg/capsulă
- Extract hidroalcoolic uscat din flori de mușețel (Matricaria chamomilla) standardizat în apigenol 40 mg/capsulă

Doze și mod de administrare: 

Adolescenți peste 16 ani și adulți: 1 capsulă/ zi
Administrarea se face cu aproximativ o oră înainte de culcare după care se recomandă repaus la pat. Durata de administrare recomandată este de 2-4 săptămâni.

 

Surse:
http://elitedaily.com; www.huffingtonpost.com; www.prevention.com

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Ai grija de tine - Afla cum poti creste imunitatea organismului tau in sezonul rece! Ai grija de tine - Afla cum poti creste imunitatea organismului tau in sezonul rece!
Fereste-te de gripa noua! Afla tot ce trebuie sa stii despre virusul A H1N1 Fereste-te de gripa noua! Afla tot ce trebuie sa stii despre virusul A H1N1
Esti pregatita sa ai urmatorul copil? Esti pregatita sa ai urmatorul copil?
Sfaturi importante pentru o mama care se intoarce la lucru Sfaturi importante pentru o mama care se intoarce la lucru

Articole Lifestyle

Câți centimetri te îngrași în talie când nu dormi Câți centimetri te îngrași în talie când nu dormi
Cum a slăbit o tânără 65 de kilograme, în 5 pași simpli Cum a slăbit o tânără 65 de kilograme, în 5 pași simpli
Trei femei din zodiac care nu sunt făcute pentru viața de familie Trei femei din zodiac care nu sunt făcute pentru viața de familie
Ce culori de păr te îmbătrânesc, în funcție de nuanța pielii Ce culori de păr te îmbătrânesc, în funcție de nuanța pielii

Alte articole care te-ar putea interesa


Adauga comentariul tau
 
Nume   Cod
Refresh

 
 
 
Mesaj (1500 caractere)  

 
Nu exista comentarii pentru acest articol. Fii prima care isi spune parerea!
Editorial Qbebe
scris de Maria Ionescu
Am scăpat din iadul abuzului și datorez totul copilului meu Eu am trecut printr-un astfel de iad. Și într-un fel o spun cu mândrie față de omul care am ajuns. Am prietene care sunt de părere că Dumnezeu îți dă doar atât cât poți duce. Însă nu mă pot abține să nu mă...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Yucca Center – un loc unde mamele se vor simți ca acasăAm avut plăcerea de a vizita săptămâna aceasta un loc extrem de plăcut, gândit de o mamă pentru alte mame. Încorporează într-un singur concept o parte destinată delectării cu minunății culinare, una destinată...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny
Link-uri recomandate

Naste natural

Cu ce se hraneste copilul in burta mamei

Cu ce se hraneste copilul in burta mamei

Hrana pe care copilul o primeste in burta mamei ajunge prin intermediul
MAI MULT

Sarcina: ce simti cand copilul se intoarce cu capul in jos

Sarcina: ce simti cand copilul se intoarce cu capul in jos

Pentru multe viitoare mame este dificil sa recunoasca momentul exact cand
MAI MULT

ADN-ul partenerilor mamei poate fi transmis la copil

ADN-ul partenerilor mamei poate fi transmis la copil

Desi pare de domeniul stiintifico-fantastic, adevarul este ca un studiu
MAI MULT

Bebee

numele Alexandru

Semnificația numelui Alexandru

Semnificația numelui Alexandru este asociată cu mândria și idealismul, dar
MAI MULT

10-tratamente-naturiste-împotriva-căderii-părului

10 tratamente naturiste împotriva căderii părului

Tratarea căderii părului nu este un real succes în toate cazurile. Spre
MAI MULT

10 lucruri pe care trebuie să le faci când vrei să rămâi însărcinată

Urmărește-ți ciclurile, pentru a ști când ești la ovulație Dacă
MAI MULT

Rolul-tatălui-în-formarea-bebeluşului

Rolul tatălui în formarea bebeluşului

Deşi multe femei se amăgesc atunci când vine vorba de acest subiect, fiind de
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net