Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe... X

Astenia de primăvară: cauze, simptome, tratament

de Alina Nedelcu

Cu siguranță că vremea caldă din ultima perioadă ne-a bucurat, dar, pe de altă parte, ne-a supus organismul la adevărate „teste" de adaptare. De aceea, ne putem aștepta ca, în acest an, să fim mai predispuse asteniei de primăvară. Nu trebuie să ne îngrijorăm însă, ci să ne informăm cât mai bine asupra acestei afecțiuni. În articolul de mai jos veți găsi informații diverse despre astenia de primăvară, începând cu definiție, cauze, simptome, până la modalități de tratament. Multă sănătate și să aveți o primăvară cât mai plină de vitalitate!

Ce intelegem prin astenie

Termenul de „astenie" provine din limba greacă, însemnând „lipsă de forță". De aici a fost formulată definiția asteniei de primăvară, aceasta reprezentând o stare de oboseală și de slăbiciune fizică și mentală, instalate odată cu venirea primăverii.
Este o afecțiune ce se manifestă, de obicei, în intervalul martie-mai și poate afecta nu numai persoanele adulte (mai ales cele cu vârsta cuprinsă între 20 și 40 ani), dar și adolescenții și chiar copiii.

Cum se defineste astenia de primavara

Cauzele asteniei

Printre cauzele ce ar determina apariția acestei afecțiuni se numără:

1.Un deficit în balanța hormonală, cauzat de creșterea bruscă a nivelului de lumină naturală
Conform experților, în timpul toamnei și iernii nivelul mai scăzut de lumină a soarelui influențează producerea de serotonină (responsabilă cu buna-dispoziție), în sensul în care acesta este la niveluri reduse. De asemenea, lumina soarelui este responsabilă și de producerea de melatonină (acest hormon răspunde de inducerea stării de somn), iar în anotimpul rece aceasta s-a produs în cantități mai mici. În schimb, odată cu venirea primăverii și creșterea prezenței luminii solare, cantitățile de melatonină și serotonină cresc din nou. Această creștere poate provoca dezechilibre de ordin hormonal, în special în rândul femeilor (s-a constatat că femeilor le este mai dificil decât bărbaților să-și adapteze organismul schimbărilor aduse de vremea schimbătoare de primăvară).

Cauza a asteniei de primavara: un deficit in balanta hormonala

2. Scăderea nivelului de „beta-endorfine" din organism
Aceștia sunt hormoni care, atunci când au un nivel ridicat sau mediu contribuie la o stare de bine, de calm. În schimb, dacă le scade nivelul, provoacă stări de anxietate sau de tristețe. Medicii au remarcat că aceste fluctuații de nivel se produc mai ales primăvara, ceea ce poate conduce într-adevăr la apariția asteniei.

3. Adoptarea unei diete necorespunzătoare
Specialiștii au remarcat faptul că cei ce au o dietă bogată în zaharuri, carbohidrați și grăsimi „rele" vor fi mai predispuși să se confrunte cu astenia de primăvară, întrucât le lipsesc din alimentație acele elemente care i-ar putea ajuta să treacă mai ușor peste stările de epuizare și slăbiciune. Mai exact, este vorba de bogăția de vitamine și minerale (cum ar fi vitamina C, fierul, magneziul etc.) ce ne pot susține organismul în adaptarea la schimbările aduse de instalarea primăverii.

Cei ce adopta o dieta nesanatoasa se confrunta mai frecvent cu astenia de primavara

4. Alergiile
Acestea pot fi frecvente primăvara din cauza creșterii prezenței polenului și prafului. Firește, alergiile contribuie și ele la o stare generală alterată, ce va accentua și mai mult anumite stări de somnolență și slăbiciune care, așa cum vom vedea, sunt specifice asteniei de primăvară.

Alergiile primavara pot accentua simptomele asteniei

Citește și: 5 probleme de sanatate cand vine primavara

Simptomele asteniei

Intensitatea acestora depinde, conform specialiștilor, de mai mulți factori, precum: sexul (așa cum s-a precizat și mai sus, femeile sunt mai predispuse la astenia de primăvară din cauza fluctuațiilor mai frecvente de la nivel hormonal), starea de sănătate în general (cercetările au scos în evidență că cei ce suferă, de exemplu, de boli cronice, vor resimți mai acut manifestările asteniei), cât de activi suntem (cei activi sunt mai puțin predispuși stărilor de epuizare decât cei sedentari și, implicit, fac față mai ușor unei eventuale astenii de primăvară) etc..

Cele mai cunoscute simptome ale asteniei de primăvară sunt următoarele:
• stare de oboseală și de epuizare, prezentă pe o durată mai mare de timp (în anumite perioade poate fi resimțită chiar zilnic)

Senzatie de epuizare-unul dintre simptomele asteniei de primavara
• senzația că orice mișcare presupune un mai mare efort
• senzația de nesiguranță în efectuarea anumitor mișcări
• stări de amețeală (moderate ca intensitate)
• stare de tristețe inexplicabilă (se poate ajunge până la stări depresive)
• stări frecvente de agitație
• iritabilitate
• somnolență sau, dimpotrivă, insomnie
• lipsa poftei de mâncare
• unele pierderi de memorie și scăderea capacității de concentrare
• tensiune arterială mai scăzută ca de obicei
• dureri de cap
• dureri la nivel muscular și/sau dureri de oase
• scăderea interesului pentru activitatea sexuală

Tratamentul asteniei

De cele mai multe ori, simptomele asteniei de primăvară pot fi ținute sub control și se vor ameliora fără prea mare dificultate dacă ne străduim să urmăm câteva sfaturi simple.
Dar în cazul în care observăm agravarea unor simptome, trebuie să știm că ele pot ascunde o afecțiune mai gravă și că este neapărat necesar să cerem sfatul medicului.

Iată cum putem să ne tratăm chiar acasă pentru a putea scăpa de neplăcutele simptome provocate de astenia primăvară:

1. Să încercăm să petrecem cât mai mult timp în aer liber
Efectuarea unor exerciții fizice simple, jogging-ul sau orice altă activitate fizică de intensitate moderată ne poate oferi energia necesară pentru a putea trece mai ușor peste această afecțiune de sezon. În plus, specialiștii ne asigură că și simplele plimbări în aer liber ne pot ajuta să ne confruntăm cât mai puțin cu stările de oboseală sau cu stările depresive, dându-ne o stare generală de bine.

Miscarea in aer liber ne poate ajuta sa scapam de simptomele asteniei de primavara

2. Este recomandat să ne odihnim suficient
Experții ne sugerează să ne respectăm programul de odihnă, încercând să ne culcăm seara cam la aceeași oră.
Indiferent de cât ocupați am fi, va trebui să reușim să dormim cel puțin 7 ore pe noapte, astfel încât să putem recupera din energia pierdută.

Odihna suficienta poate trata simptomele asteniei de primavara

Citește și: Cate ore trebuie sa doarma o mama buna?

3. Să fim atenți la dieta urmată
Este necesar să avem o dietă cât mai bogată în substanțe nutritive pentru a ne revigora organismul după iarnă.
Așa cum s-a precizat și mai sus, este ideal să avem o dietă bazată pe cât mai multe fructe, legume și lactate, în loc să consumăm alimente pline de „grăsimi rele", zaharuri și carbohidrați.
Totodată, nu uitați nici de consumul sucurilor de fructe și de legume, alături de ceaiuri (cum ar fi ceaiul verde), care vă pot ajuta să vă recăpătați vigoarea și să o puteți lua de la capăt în fiecare zi.

 Adoptarea unei diete sanatoase, unul dintre metodele de tratare a asteniei de primavara

4. Nu vă feriți nici de suplimente nutritive sau de alte preparate naturiste
Înainte de a opta pentru unul din aceste remedii, este preferabil să țineți cont de sfatul unui medic, al unui farmacist sau al unui fito-terapeut.
Iată ce ați putea încerca pentru a scăpa cât mai rapid de astenia de primăvară:
• Luați vitamine pe bază de fosfor, fier, magneziu și cupru

Supliment alimentar pe baza de fier
Supliment alimentar pe baza de magneziu

 

• Consumați drojdie de bere- Aceasta conține vitamine din complexul B, numai bune pentru înlăturatea stărilor de epuizare.
• Luați polen- Acesta reechilibrează corpul și energizează
• Îincercați suplimente naturale pe bază de: guarana (are proprietăți antidepresive și stimulează energia organismului), ginseng (îmbunătățeste capacitatea organismului de a face față efortului fizic și mental), eleutherococcus (este o plantă similară ginsengului siberian, îmbunătățeste capacitatea de concentrare, memoria și dă poftă de mâncare) sau ghimbir (acesta îmbunătățeste tonusul organismului și ne dă o stare de bine).

Ce credeți, voi vă veți confrunta în acest an cu astenia de primăvară?

Surse:
www.about-health-problems.com; www.eiuifc.com; www.healthdefine.com; www.myhealthycouture.com; www.shawellnessclinic.com; www.womenhealthzone.com

 


 

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Ai grija de tine - Afla cum poti creste imunitatea organismului tau in sezonul rece! Ai grija de tine - Afla cum poti creste imunitatea organismului tau in sezonul rece!
Fereste-te de gripa noua! Afla tot ce trebuie sa stii despre virusul A H1N1 Fereste-te de gripa noua! Afla tot ce trebuie sa stii despre virusul A H1N1
Esti pregatita sa ai urmatorul copil? Esti pregatita sa ai urmatorul copil?
Sfaturi importante pentru o mama care se intoarce la lucru Sfaturi importante pentru o mama care se intoarce la lucru

Articole Lifestyle

3 femei din zodiac care nu au defecte. Perfecțiunea lor pune bărbații pe fugă! 3 femei din zodiac care nu au defecte. Perfecțiunea lor pune bărbații pe fugă!
3 culori de păr pe care să nu le porți dacă ai ochii căprui 3 culori de păr pe care să nu le porți dacă ai ochii căprui
Metoda prin care o femeie a reușit să slăbească 45 de kilograme Metoda prin care o femeie a reușit să slăbească 45 de kilograme
Alege un fulg de nea: testul de personalitate care iti dezvaluie ce te face unica Alege un fulg de nea: testul de personalitate care iti dezvaluie ce te face unica

Alte articole care te-ar putea interesa


Adauga comentariul tau
 
Nume   Cod
Refresh

 
 
 
Mesaj (1500 caractere)  

 
Nu exista comentarii pentru acest articol. Fii prima care isi spune parerea!
Editorial Qbebe
scris de Mariana Stan
Mami, cum să învăț să fiu fericită, dacă tu nu știi să fii fericită?-Mama, ești fericită? mă întreabă Paula. - De ziua ta vrei să-ți răspund dacă sunt eu fericită? Tu ar trebui să-mi vorbești despre fericire și lucrurile pe care ți le propui să le faci pe viitor. -...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Întâlnire cu doamna Annabel Karmel la Târgul GaudeamusDoamna Annabel Karmel are publicate în prezent în România 3 cărți, respectiv Top 100 piureuri pentru bebeluși, Ghidul complet pentru înțărcatul copilului (rapid și ușor); Tot ce trebuie să cunoști...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Factori care influenteaza conceptia

Factori care influenteaza conceptia

Conceptia poate fi influentata de o serie de factori care tin de cele mai multe
MAI MULT

Testul de evaluare a riscului de nastere prematura

Testul de evaluare a riscului de nastere prematura

O nastere prematura reprezinta o situatie pe care toate viitoarele mame doresc
MAI MULT

Tot ce trebuie sa stii despre linea nigra

Tot ce trebuie sa stii despre linea nigra

Linea nigra reprezinta o modificare a corpului subtila, dar care pune pe ganduri
MAI MULT

Bebee

Săptămâna 34

Pe măsură ce săptămâna treizeci și patru vine și trece, probabil că te
MAI MULT

Cum alegem cel mai bun scutec

Cum alegem cel mai bun scutec?

Nu cred că te-ai fi gândit vreodată că alegerea unui scutec pentru cel mic
MAI MULT

Tratamente naturiste pentru fibromul uterin

Există tratamente naturiste și pentru fibromul uterin. Astfel, pe lângă
MAI MULT

Care sunt primele 7 semne că ești însărcinată?

Încă nu ți-a întârziat menstruația, dar ceva pare totuși diferit. Iată
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net