Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe... X

Beneficii ale mersului pe bicicletă pe care nu le știai

de Alina Nedelcu

Cu atât mai mult în anotimpul cald ar trebui să profităm, atât noi, cei mari, cât și ai noștri copii, de posibilitatea de a face mișcare cu bicicleta. Citește cu atenție articolul următor pentru a vedea cât de multe beneficii poate avea mersul pe bicicletă. De aceea, nu mai stați pe gânduri și, în cazul în care nu știți încă să mergeți pe bicicletă, apucați-vă să învățați, întrucât va fi un câștig enorm pentru sănătatea voastră fizică și psihică. Nu uitați și să-i încurajați pe copii să meargă constant pe bicicletă.

Cum ne poate ajuta mersul pe bicicletă, din punct de vedere al sănătății fizice

Mersul pe bicicletă este o formă de activitate fizică mai complexă decât ai fi crezut, care îți poate oferi o multitudine de beneficii:

Te va ajuta să-ți îmbunătățești anumite abilități motorii

Dacă mergi cu regularitate cu bicicleta, acest obicei îți va stimula dezvoltarea următoarelor tipuri de abilități:
Abilități de menținere a echilibrului- Acestea se vor dezvolta datorită faptului că va trebui să menții bicicleta în echilibru, iar tu va trebui să fii permanent atentă la poziția adoptată
Abilități legate de coordonarea bilaterală- Ele țin de necesitatea de a pedala și de a te ține cu mâinile de ghidon
În plus, mersul pe bicicletă îți va crește forța din picioare și din mâini. Nu în ultimul rând, te va ajuta să-ți îmbunătățești postura.

Mersul pe bicicletă este bun pentru sănătatea inimii

Medicii ne sfătuiesc să mergem cât mai des pe bicicletă dacă vrem să ne bucurăm cât mai mult timp de o inimă sănătoasă. De altfel, diverse studii, efectuate pentru a compara efectele pe care diverse activități fizice (precum alergatul, înotul, aerobicul) le au asupra inimii noastre, au relevat faptul că mersul pe bicicletă este cel mai potrivit pentru funcționarea optimă a inimii, reducând riscul apariției unor maladii periculoase.

Mersul pe bicicletă poate reduce riscul de a te îmbolnăvi de cancer

Studiile au demonstrat de mai multe ori că riscul de a dezvolta o anumită formă de cancer este mai mare la persoanele sedentare. În schimb, cele ce s-au străduit să meargă pe bicicletă de la o vârstă fragedă și au continuat așa și pe măsură ce au înaintat în vârstă, vor fi mai puțin predispuse spre a se îmbolnăvi.

Mersul pe bicicletă este benefic pentru sănătatea articulațiilor

Medicii sunt de părere că mersul pe bicicletă este o activitate ce va îmbunățăți starea articulațiilor tale din următorul motiv: spre deosebire de mersul obișnuit, în care presiunea apasă pe articulațiile ambelor picioare, în timp ce ne deplasăm pe bicicletă se va crea presiune mai ales pe o anumită zonă a pelvisului. În schimb, presiunea asupra picioarelor va fi moderată.
De aceea, mersul pe bicicletă este un sport pe care-l poți practica toată viața, inclusiv pe măsură ce înaintezi în vârstă și ți se pare că articulațiile tale încep să se rigidizeze. El te va ajuta să fii mai puțin predispusă riscului de a te confrunta cu diverse afecțiuni ale articulațiilor.

Tanara ce se plimba cu bicicleta pe faleza

Citește și: Ce înseamnă dacă ai dureri articulare

Mersul pe bicicletă stimulează formarea masei musculare

Când ești implicată în acest tip de activitate fizică, vei antrena multe grupe de mușchi, precum cei de la membrele inferioare, cei din zona feselor, abdomenului, cei de la membrele superioare. De asemenea, și mușchii spatelui vor fi antrenați.
Iată de ce mersul pe bicicletă va contribui la creșterea masei musculare, la tonifierea ei și te va ajuta inclusiv când vrei să slăbești. Astfel, dacă nu vrei să pierzi multă masă musculară odată cu pierderea kilogramelor în plus, continuă să mergi regulat pe bicicletă.

Mersul pe bicicletă va îmbunătăți starea oaselor tale

Specialiștii ne spun că, dacă mergem pe bicicletă, pedalatul în sine va crea presiune asupra mușchilor și îi va stimula să se dezvolte. Din această cauză și oasele își vor crește treptat densitatea pentru a susține așa cum trebuie musculatura.

Pedalatul susținut este echivalent cu o ședință de aerobic

Când alegi să pedalezi în forță, corpul tău se va resimți ca după o ședință completă de aerobic. Acest efect va fi benefic în special pentru mușchi, creier și inimă.
În plus, datorită pedalatului accelerat, secreția de endorfine din corpul tău va crește, ceea ce te va face să te simți mai binedispusă.

Mersul pe bicicletă va îmbunătăți starea celor ce suferă de diabet

Probabil că știi deja că diabetul poate provoca tot felul de complicații. Specialiștii ne avertizează că, dacă ne vom face un obicei de a merge adesea cu bicicleta, riscurile ca acestea să apară se vor reduce semnificativ.
De pildă, nivelul de glucoză din sânge se va echilibra mai ușor, în condițiile în care mersul pe bicicletă va activa capacitatea organismului de a o converti în energia de care avem nevoie.

Citește și: Diabetul la copii:simptome si tratament

Mersul pe bicicletă te ajută să ai mai multă energie în viața de zi cu zi

Cercetările din domeniu au demonstrat că persoanele care merg frecvent cu bicicleta au mai multă energie pentru a face față solicitărilor zilnice. Spre exemplu, mersul pe bicicletă ne va crește cheful de muncă, ne va ajuta să rezistăm mai bine deplasărilor pe care suntem nevoite să le facem, să urcăm mai bine scările, să fim mai dispuse să mergem pe jos etc.
Practic, mersul pe bicicletă te va face să te obișnuiești să duci o viață cât mai activă!

Mersul pe bicicletă ne poate ajuta să suportăm mai ușor durerile

Cercetările au arătat că persoanele care merg regulat cu bicicleta își gestionează mai bine durerile și tensiunile acumulate la nivelul unor mușchi. Pe lângă stimularea secreției de endorfine, mersul pe bicicletă va distrage atenția de la diverse dureri și ne poate stimula să ne simțim îndată mai bine.
Iată de ce mersul cu bicicleta este adesea inclus în terapia durerii, inclusiv în cazul unor boli grave, atât pentru adulți, cât și pentru copii.

Mersul pe bicicletă te va ajuta să slăbești

În condițiile în care poți arde, într-o oră de mers susținut cu bicicleta, până la 260 de calorii, ia în calcul această activitate pentru demersul tău de a slăbi.
Mergi cât de des pe bicicleta, nu numai pentru a arde caloriile, ci și pentru a-ți tonifia musculatura, care altfel ar putea avea de suferit de pe urma eliminării kilogramelor în plus.

De ce mersul cu bicicleta este bun și pentru sănătatea noastră psihică

La fel ca și din punct de vedere al sănătății fizice, mersul pe bicicletă este o activitate ideală și pentru îmbunătățirea sănătății noastre psihice. Așa cum sunt de părere și experții, este un sport care ne oferă o gamă variată de experiențe senzoriale, stimulându-ne din următoarele punct de vedere:
Mersul pe bicicletă stimulează sistemul vestibular- Mai exact, datorită lui, mișcările ochilor și cele responsabile de coordonare și de menținere a echilibrului vor fi îmbunătățite întrucât vom fi nevoite să ne orientăm în spațiu, să ne adaptăm corpul la mișcarea efectuată și să ne menținem o anumită postură.
Mersul pe bicicletă va ameliora funcționarea sistemului proprioceptiv (responsabil cu trimiterea, către creier, a informațiilor senzoriale de la mușchi și articulații), întrucât vom pedala, ne vom solicita mușchii și articulațiile pe diverse trasee, ne vom susține echilibrul etc.
Mersul pe bicicletă ne va stimula din punct de vedere auditiv, tactil, olfactiv și vizual, făcându-ne mai receptive la lumea din jur.
Alături de posibilitatea de a avea parte de multiple experiențe de ordin senzorial, mersul pe bicicletă ne poate ajuta și pentru că ne va susține în procesul de management al stresului.
Așa cum s-a menționat și anterior, mersul pe bicicletă ne va stimula producția de endorfine, ceea ce ne va determina să fim mai relaxate, mai binedispuse. Iată de ce ne va fi și mai simplu să gestionăm situațiile stresante la care suntem expuse.
Studiile din domeniu au demonstrat inclusiv faptul că persoanele ce merg regulat pe bicicletă sunt mai puțin predispuse să sufere de depresie. Din acest punct de vedere, nu de puține ori s-a ajuns la concluzia că mersul pe bicicletă, alături de alte activități fizice, pot ameliora formele ușoare și moderate ale acestei afecțiuni.

Mama, tata si copil ce merg pe bicicleta

Tu știai până acum cât de multe beneficii poate avea mersul pe bicicletă?

Surse:
www.cliniqueproaction.com; www.healthywomen.org;www.health.harvard.edu; www.organicfacts.net

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Ai grija de tine - Afla cum poti creste imunitatea organismului tau in sezonul rece! Ai grija de tine - Afla cum poti creste imunitatea organismului tau in sezonul rece!
Fereste-te de gripa noua! Afla tot ce trebuie sa stii despre virusul A H1N1 Fereste-te de gripa noua! Afla tot ce trebuie sa stii despre virusul A H1N1
Esti pregatita sa ai urmatorul copil? Esti pregatita sa ai urmatorul copil?
Sfaturi importante pentru o mama care se intoarce la lucru Sfaturi importante pentru o mama care se intoarce la lucru

Articole Lifestyle

5 zodii care se întorc la tine, după despărțire 5 zodii care se întorc la tine, după despărțire
Povestea miraculoasă a femeii care a reușit să slăbească peste 362 de kilograme! Povestea miraculoasă a femeii care a reușit să slăbească peste 362 de kilograme!
3 zodii care iubesc cel mai frumos 3 zodii care iubesc cel mai frumos
5 zodii care se întorc la tine, după despărțire 5 zodii care se întorc la tine, după despărțire

Alte articole care te-ar putea interesa


Adauga comentariul tau
 
Nume   Cod
Refresh

 
 
 
Mesaj (1500 caractere)  

 
Nu exista comentarii pentru acest articol. Fii prima care isi spune parerea!
Editorial Qbebe
scris de Marius Danila
Am 95 de kg, sunt un rocker supărat și am codițe împletiteLa naiba! Aș crește o echipă de fotbal de băieți perfect și fără prea mari bătăi de cap, dar o fată ... îmi solicită toată atenția și când nu mi-o solicită mă simt lăsat deoparte și plâng...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Yucca Center – un loc unde mamele se vor simți ca acasăAm avut plăcerea de a vizita săptămâna aceasta un loc extrem de plăcut, gândit de o mamă pentru alte mame. Încorporează într-un singur concept o parte destinată delectării cu minunății culinare, una destinată...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Mituri interesante despre forma burtii in sarcina

Mituri interesante despre forma burtii in sarcina

Forma burtii in sarcina, conform unor mituri, indica sexul pe care il va avea
MAI MULT

Imagini care arata cat de diferite sunt sarcinile

Imagini care arata cat de diferite sunt sarcinile

Sarcinile sunt extrem de diferite atat de la o femeie la alta, cat si de la un
MAI MULT

Incep inscrierile la Scoala Parintilor Responsabili: seminarii gratuite pentru viitorii parinti din Bucuresti si Galati

Incep inscrierile la Scoala Parintilor Responsabili: seminarii gratuite pentru viitorii parinti din Bucuresti si Galati

Naste Natural (www.nastenatural.ro), un
MAI MULT

Bebee

Pastilele anticoncepționale pot afecta fertilitatea

Pastilele anticoncepționale pot afecta fertilitatea?

Pastilele anticoncepționale pot afecta fertilitatea? Aceasta este una dintre
MAI MULT

Săptămâna 21

În săptămâna douăzeci și unu de sarcină ai ajuns deja la jumătatea
MAI MULT

nastere prin cezariana

Iată ce spun cercetătorii că „le lipsește” copiilor născuți prin cezariană

Cercetătorii de la Universitatea din
MAI MULT

Antioxidanţii fructe

Antioxidanţii – Ce sunt şi cum ne ajută?

Zilnic, corpul nostru este ameninţat de produsele chimice denumite radicali
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net