Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe... X

Cum sa dai burta jos dupa nastere?

de Corina Naftanaila

Perioada de noua luni a trecut si ai adus pe lume bebelusul pe care l-ai asteptat atat de mult timp. Nasterea micutului ti-a adus o stare de fericire de nedescris iar prima intalnire cu micul omulet este mai emotionanta decat ai crezut. Pe langa toate acestea, nasterea ti-a mai lasat ceva, o burtica moale, a carei piele intinsa la maximum timp de noua luni s-a eliberat si arata ca un balon dezumflat.

Au trecut cateva zile de la nastere si tu esti deja nerabdatoare sa scapi de surplusul de piele de pe burtica. Poti face asta cu ajutorul exercitiilor fizice. Acestea nu te ajuta doar sa te mentii in forma, aduc si alte beneficii corpului tau. Iti mentin sanatos sistemul cardiovascular, ajuta la reconsolidarea fortei musculare, cresc nivelul de energie, diminueaza stresul si previn/amelioreaza depresia postpartum. 

femeie gravida

Cand incepi exercitiile fizice?

Oricat de pregatita ai fi, trebuie sa ceri sfatul medicului tau inainte sa incepi exercitiile fizice. Teoretic, o proaspata mamica trebuie sa astepte o perioada de sase saptamani in care sa se refaca forta tesuturilor.

Mamicile care au suferit o epiziotomie sau o cezariana trebuie sa respecte acest termen. Epiziotomia este o interventie chirurgicala prin care se sectioneaza muschii perineului cu scopul maririi orificiului vulvei pentru o nastere mai usoara. Cezariana este nasterea printr-o incizie la nivelul abdomenului.

burta

Important! Daca alaptezi, ai grija cu intensitatea exercitiilor. Conform studiilor, in urma efortului mare depus de mamici, in laptele matern apare un acid lactic care schimba gustul laptelui. Acesta va deveni acru, iar bebelusul nu-l va mai consuma. Pentru a preveni acest lucru, mamicile trebuie sa se hidrateze foarte bine inainte si dupa antrenament, dar si sa depuna un efort moderat.

Exercitii fizice dupa nastere

Pentru inceput, poti incerca miscarea in aer liber. Plimbarile prin parc nu te ajuta doar sa-ti pui in miscare musculatura, iti aduc si o dispozitie mai relaxata. Tot din categoria benefic/relaxant face parte si inotul.

Daca ai fost genul de femeie care si-a mentinut silueta mergand la sala, poti sa-ti continui programul insa cu moderatie si putin schimbat. In loc sa alergi pe banda kilometri intregi, poti alege clasa de gimnastica aerobica.
Exista o serie de exercitii fizice pe care mamicile le pot face acasa. Nu implica foarte mult efort fizic si nici foarte mult timp de executare. 

femeie care inoata

Podul. Te asezi pe spate cu genunchii indoiti. Spatele este intr-o pozitie neutra, nici arcuit, nici presat pe podea. Incordezi muschii abdominali si iti ridici soldurile pana ajung la nivelul umerilor si al genunchilor.

Ridicarea pelvisului. Te asezi pe spate cu genunchii indoiti. Incordezi muschii abdominali si ridici usor pelvisul. Ramai in aceasta pozitie timp de cinci minute. Se repeta exercitiul de cinci ori in 10-20 de serii.

Exercitii kegel. Acestea sunt miscarile de contractare a muschilor pelvieni. Sunt facute de persoanele care, in mod voluntar, vor sa opreasca fluxul de urina. Exercitiile de acest gen, te ajuta sa previi scurgerile necontrolate de urina si iti intaresc muschii vaginali.

exercitii

Alimentatia dupa nastere

Credeai ca in momentul in care nasti, scapi in totalitate de burtica si de problemele pe care ti le-a cauzat timp de noua luni. Numai ca acestea apar si dupa nastere. Piele in exces, mancarimi, vergeturi, distasis recti (departarea muschilor drepti abdominali) sau prolaps uterin (schimbarea pozitie uterului) sunt doar cateva dintre posibilele dificultati de care ai putea avea parte.

La fel ca si in cazul exercitiilor fizice, ai parte de cateva reguli si in alimentatia ta dupa nastere. Trebuie sa ai in vedere faptul ca ceea ce tu consumi, ii vei transmite si bebelusului tau prin laptele matern. Ca si in timpul sarcinii. Diferenta este ca acum ai bebelusul in brate cand il hranesti, nu in burtica.

femeie care mananca

Regula 1- Nu treci peste micul dejun. Prima masa a zilei este cea mai importanta pentru oricine, nu doar pentru proaspetele mamici.

Regula 2 - Mananca fructe si legume. Ar trebui sa mananci cel putin cinci portii de fructe si legume. Acestea iti aduc aportul de vitamine de care ai nevoie dar te si energizeaza.

Regula 3 - Include in meniul tau produsele bogate in fibre (ovaz, linte, seminte, fasole).

Regula 4 - Consuma la masa de pranz amidon. Painea, orezul, cartofii si pastele sunt cateva dintre soiurile cu fibre integrale pe care ar trebui sa le consumi la fiecare masa de pranz.

Reteta 5 - Fara exces de zahar. Prajiturile si ciocolata nu-ti mai stau la dispozitie ori de cate ori vrei, ca in timpul sarcinii. Incearca sa le inlocuiesti cu biscuiti din fibre sau cu fructe uscate.

fructe

Sfaturi de la alte mamici

Fie ca au nascut natural sau prin cezariana, mamici din toata lumea s-au confruntat dupa nastere cu problema surplusului de piele de pe abdomen. Poti imprumuta trucurile lor, dar daca nu vor da rezultate nu ai de ce sa fii dezamagita. Organismele sunt diferite si pot reactiona la acelasi "tratament" destul de diferit. 

Citeste si: Exercitii fizice care iti vor reda silueta dupa nastere

"Mananci lucruri sanatoase si bei multa apa. Alege fructe proaspete si renunta la mancarea procesata." (Claire)

"Am renuntat la gustarele. A fost greu dar la mine a dat rezultate." (Willow)

"Nu manca din plictiseala. Vopseste-ti unghiile sau calca rufe, numai indeparteaza-te de bucatarie." (Christina)

 

Surse: http://www.sfatulmedicului.ro, http://www.parenting.com, http://www.babycentre.co.uk, http://www.bellybelly.com.au.  

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Ai grija de tine in perioada lauziei Ai grija de tine in perioada lauziei
Vizita la ginecolog, dupa nastere Vizita la ginecolog, dupa nastere
Contraceptia dupa nastere Contraceptia dupa nastere
Scapa rapid de kilogramele in plus acumulate pe parcursul sarcinii! Scapa rapid de kilogramele in plus acumulate pe parcursul sarcinii!

Articole Lifestyle

Trucul care reduce riscul de cancer la colon cu 50% Trucul care reduce riscul de cancer la colon cu 50%
3 femei din zodiac prea frumoase pentru lumea asta 3 femei din zodiac prea frumoase pentru lumea asta
30 de ținute cu care vei face furori în octombrie 30 de ținute cu care vei face furori în octombrie
Cea mai importantă femeie din zodiac! În jurul ei se învârte lumea! Cea mai importantă femeie din zodiac! În jurul ei se învârte lumea!

Alte articole care te-ar putea interesa

Adauga comentariul tau
 
Nume   Cod
Refresh

 
 
 
Mesaj (1500 caractere)  

 
Nu exista comentarii pentru acest articol. Fii prima care isi spune parerea!
Editorial Qbebe
scris de Gabriela Paladi
Au început înscrierile la Ora de Fizică! Seminar gratuit pentru părinți responsabiliSiguranța copilului este responsabilitatea părintelui. Și este important ca în acest domeniu părinții să se străduiască să obțină toate informațiile necesare pentru a se asigura că cel mic este mereu la adăpost...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Yucca Center – un loc unde mamele se vor simți ca acasăAm avut plăcerea de a vizita săptămâna aceasta un loc extrem de plăcut, gândit de o mamă pentru alte mame. Încorporează într-un singur concept o parte destinată delectării cu minunății culinare, una destinată...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

De ce este important sa numeri loviturile bebelusului in burtica

De ce este important sa numeri loviturile bebelusului in burtica

Numaratul loviturilor bebelusului in burtica reprezinta o practica comuna in
MAI MULT

Adevarul despre diabetul gestational si de ce trebuie sa stii ca nu este vina ta

Adevarul despre diabetul gestational si de ce trebuie sa stii ca nu este vina ta

Diabetul gestational reprezinta o
MAI MULT

Oxitocina maternala: 9 roluri la nastere si in alaptare pe care nu le banuiai

Oxitocina maternala: 9 roluri la nastere si in alaptare pe care nu le banuiai

Oxitocina este un hormon cunoscut de catre toate mamele. Mai putin cunoscute
MAI MULT

Bebee

Întărirea-sistemului-imunitar-la-copii

Întărirea sistemului imunitar la copii

Ce puteţi face pentru a vă proteja copiii de germenii şi viruşii la care
MAI MULT

bebelus care doarme cu suzeta in gura

Somnul bebeluşului de la o lună până la 3 luni

În primele zile de naştere şi următoarele două-trei luni, bebeluşul doarme
MAI MULT

Învață cum trebuie să respiri în timpul travaliului

Valoarea exercițiilor de respirație în timpul travaliului este deja bine
MAI MULT

fibrom uterin

Cauzele apariției fibromului uterin

Există diverși factori care determină apariția fibromului uterin. Deși
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net