Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe... X

Diastasis recti sau explicația științifică a burții care nu dispare după ce ai născut

de Irina Olteanu

Diastasis recti este o problemă care ține mai mult de estetica siluetei și nu reprezintă o afecțiune periculoasă. Însă tocmai din acest motiv nu este pe placul multor proaspete mămici care se întreabă ce ar putea face în privința sa. De ce nu îți dispare burta după ce ai născut îți explicăm în continuare alături de concluziile unui studiu științific.

Informații despre diastasis recti

Diastasis recti este o afecțiune care se poate dezvolta în timpul sarcinii în cazul unor femei. Pe măsură ce sarcina avansează, iar bebelușul continuă să se mărească, mușchii drepți abdominali se distanțează pentru a se acomoda măririi copilului (mușchii care au o poziție verticală pe partea anterioară a unei persoane, pe fiecare laterală a corpului și joacă un rol semnificativ în forța de bază a corpului). Acești mușchi se definesc clar ca urmare a exercițiilor fizice și a efortului de fortifiere; de obicei stau aproape unul de altul pe fiecare parte a buricului, fără a exista vreo separare (sub formă de șase pătrățele). 

Conform statisticilor din domeniu, una din trei gravide poate dezvolta o separare a acestor mușchi în timpul sarcinii care poate persista în sarcină și în perioada postpartum, cauzând o distanțare în țesut (diagnosticul este pus când depășește 2,5 cm în dimensiune), iar organele prezintă o formă de umflătură sau chiar protrud. Se întâmplă ca urmare a forței pe care o imprimă uterul în creștere asupra țesutului conjunctiv și a hormonului relaxină care îl înmoaie. În plus, deoarece aspectul de gravidă continuă și după naștere ca urmare a acestei separări a mușchilor, se poate instala o hernie care necesită intervenție chirurgicală, precum și durere de spate ca urmare a purtării în brațe a bebelușului sau a adaptării corpului la silueta de dinainte de sarcină. Diastasis recti reprezintă o problemă cu un impact semnificativ atât fizic cât și emoțional asupra mamelor, motiv pentru care nu trebuie neglijată.

diastasis recti

Dacă înainte de a fi însărcinată ai un tonus muscular bun și continui să efectuezi exerciții fizice, poate fi redus riscul de instalare a diastasis recti. Conform unei cercetări publicate în anul 2014, femeile care au început exercițiile de reparare a diastasis recti după naștere au avut rezultate similare celor care le-au efectuat în perioada prenatală. Cercetarea a implicat două grupuri de părinți care au efectuat contracții izometrice ale mușchilor abdominali transversali, antrenament de rezistență și cardiovascular, ambele având rezultate de îmbunătățire a condiției, chiar rezolvarea completă până la încheierea programului de antrenament.

Motive pentru care burta nu dispare după ce ai născut

1. Ți-ai purtat corpul și bebelușul într-o poziție departe de a fi optimă, în special pe durata sarcinii

Ne dorim să oferim corpurilor noastre cea mai bună șansă de a crea o conexiune potrivită între abdomen și planșeu pelvian. Scopul tău este să încerci să menții cutia toracică peste pelvis. Nu înseamnă că trebuie să menții o aliniere perfectă între aceste două zone ale corpului întreaga zi, ci vei dori să te miști în multe și diferite poziții pe parcursul zilei. Este de preferat să încerci să respecți această aliniere și când porți greutăți, cum ar fi să ții copiii în brațe, să ridici haltere, să efectuezi exerciții, să alergi și, desigur, în timpul sarcinii.

2. Modul în care respiri are nevoie de ajustări

Poate că îți ții respirația, poate că respirația are loc doar în zona superioară a pieptului și a umerilor sau poate că îți transmiți respirația către abdomen. Ceea ce este de urmărit și de dorit este să respiri în întregul trunchi. Atunci când inspiri dorești să simți aerul mișcându-se în piept, cutie toracică și abdomen. În majoritatea scenariilor de viață și de exercițiu fizic ne dorim să respirăm în piept, cutie toracică și abdomen, într-o anume măsură, nu toată respirația canalizată într-un loc sau altul. Urmărește dacă pe durata zilei îți menții burta suptă sau dreaptă; este de dorit să rămână într-un stadiu relaxat și moale în cea mai mare parte a zilei cu excepția situației în care ridici sau cari greutăți, îți răsucești corpul și îți antrenezi corpul.

3. Digestia ta este îngreunată și te simți deseori balonată

În cazul în care resimți un disconfort cronic la nivelul stomacului, acesta poate afecta cu siguranță modul de funcționare a mușchilor planșeului pelvian și prin urmare modul în care diastasis recti se vindecă. În cazul în care ai un tranzit intestinal dificil, te abții și te forțezi când elimini materiile fecale sau simți nevoia să mergi la toaletă și nu elimini nimic, experimentezi balonare în mod frecvent ar trebui să te întrebi care este cauza. Poate fi vorba de alimente sau de stres? Încearcă să identifici cauza pentru care îți lipsește un tranzit intestinal regulat și ușor.

4. Diastasis recti se mărește și se slăbește pe parcursul sarcinii

Se poate să fii înzestrată cu un schelet mic și fragil și totuși să dai naștere unui copil de dimensiune mare. Acesta aspect poate accentua breșa dintre mușchii abdominali și poate slăbi țesutul conjunctiv mai mult decât este normal. Dacă aceasta este situația în cazul tău este important să te asiguri că folosești suficient și corespunzător abdomenul și planșeul pelvian, că respecți aliniamentul optim al corpului de care am menționat anterior, că respiri cum trebuie etc. În cazul în care nu știi cum să procedezi concret, poți apela la un instructor specializat în recuperare postnatală sau la un fizioterapeut cu experiență în planșeul pelvian care îți te va ajuta în procesul de recuperare.

diastasis recti

5. Corpul tău nu apreciază exercițiile pe care le efectuezi

Mulți experți în fitness care se specializează în exerciții postnatale susțin că nu mișcarea sau tipul de exercițiu pe care îl faci va afecta funcționarea corpului, ci mai degrabă modul în care îl execuți. Trebuie în primul rând ca instructorul cu care colaborezi să direcționeze în mod corespunzător presiunea de la partea de sus, de la cea de jos, din spatele și din fața corpului pe perioada în care faci efectuezi exercițiile. Poate ai efectuat de exemplu o mulțime de ridicări de picioare cu abdomenul care ți se revărsa sau poate mult prea multe flotări ținându-ți respirația. Câteva mici ajustări pot conta semnificativ. 

Reține în final că nu este niciodată prea târziu să începi exercițiile de refacere. Diastasis recti poate fi închisă la orice moment, atâta timp cât ești determinată să faci ceva în acest sens.

Citește și:  Totul despre separatia muschilor abdominali sau diastaza abdominala

Surse:www.scienceandsensibility.org; http://jessiemundell.com; www.diastasisrehab.com

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Ai grija de tine in perioada lauziei Ai grija de tine in perioada lauziei
Vizita la ginecolog, dupa nastere Vizita la ginecolog, dupa nastere
Contraceptia dupa nastere Contraceptia dupa nastere
Scapa rapid de kilogramele in plus acumulate pe parcursul sarcinii! Scapa rapid de kilogramele in plus acumulate pe parcursul sarcinii!

Articole Lifestyle

7 zodii greu de iubit 7 zodii greu de iubit
Nu se mai poartă oja roșie! Uite care este culoarea care face furori în acest sezon! Nu se mai poartă oja roșie! Uite care este culoarea care face furori în acest sezon!
Soarele intră în conjuncție cu Scorpionul. O zodie își trădează sufletul pereche! Soarele intră în conjuncție cu Scorpionul. O zodie își trădează sufletul pereche!
O femeie a slăbit 100 de kilograme fără dietă. Află secretul ei! O femeie a slăbit 100 de kilograme fără dietă. Află secretul ei!

Alte articole care te-ar putea interesa

Adauga comentariul tau
 
Nume   Cod
Refresh

 
 
 
Mesaj (1500 caractere)  

 
Nu exista comentarii pentru acest articol. Fii prima care isi spune parerea!
Editorial Qbebe
scris de Gabriela Paladi
Au început înscrierile la Ora de Fizică! Seminar gratuit pentru părinți responsabiliSiguranța copilului este responsabilitatea părintelui. Și este important ca în acest domeniu părinții să se străduiască să obțină toate informațiile necesare pentru a se asigura că cel mic este mereu la adăpost...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Yucca Center – un loc unde mamele se vor simți ca acasăAm avut plăcerea de a vizita săptămâna aceasta un loc extrem de plăcut, gândit de o mamă pentru alte mame. Încorporează într-un singur concept o parte destinată delectării cu minunății culinare, una destinată...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Mituri interesante despre forma burtii in sarcina

Mituri interesante despre forma burtii in sarcina

Forma burtii in sarcina, conform unor mituri, indica sexul pe care il va avea
MAI MULT

7 greseli pe care toate femeile insarcinate le fac

7 greseli pe care toate femeile insarcinate le fac

Toate femeile insarcinate sunt preocupate de bunastarea si sanatatea bebelusului
MAI MULT

Imagini care arata cat de diferite sunt sarcinile

Imagini care arata cat de diferite sunt sarcinile

Sarcinile sunt extrem de diferite atat de la o femeie la alta, cat si de la un
MAI MULT

Bebee

Cum-scăpăm-de-burtă-după-naştere

Cum scăpăm de burtă după naştere

Deşi burta după naştere are un aspect destul de inestetic, fiind foarte moale
MAI MULT

Când trebuie tăiat cordonul ombilical

Când trebuie tăiat cordonul ombilical

Legătura dintre mamă şi făt se face prin intermediul cordonului ombilical.
MAI MULT

Ghid pentru schimbarea scutecului

Ghid pentru schimbarea scutecului – pentru tătici

Schimbatul scutecului, în mod clar nu este îndatorirea cea mai incitantă din
MAI MULT

Cum îți dai seama că ești însărcinată?

În cazul în care te întrebi dacă ești însărcinată, cele mai sigure
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net