Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe... X

Remedii naturiste pentru sforăit

de Irina Olteanu

Conform statisticilor un procent de 45% dintre adulți se confruntă la un moment dat în viață cu problema sforăitului. Deși sforăitul poate ascunde probleme grave de sănătate, de cele mai multe ori poți apela la o serie de remedii naturiste pentru a scăpa definitiv de el.

Deși poate părea amuzant, în realitate când este prezent în mod regulat sforăitul cauzează în primul rând un somn defectuos pentru cel care sforăie, precum și, bineînțeles, pentru persoana/persoanele aflate în aceeași încăpere. Sforăitul este cauzat de relaxarea mușchilor din palatul moale al cavității bucale (cerul gurii), limbă și gât. Țesuturile din gât devin atât de relaxate încât blochează parțial căile respiratorii și vibrează odată cu trecerea aerului. Cu cât sunt mai înguste căile respiratorii, cu atât este vibrația mai intensă și mai puternic sforăitul. O serie de factori contribuie la apariția sforăitului, începând de la anatomia gurii și până la consumul de alcool, dar iată că există soluții la îndemână fără a implica purtarea vreunei măști/piese bucale.

Citește și:Sforaitul la copii - cauze si tratament 

tratamente naturiste pentru sforait

1. Modifică poziția de dormit

Când stai întins pe spate, baza limbii și palatul moale coboară spre spatele gâtului, determinând un sunet vibrant în timpul somnului. Dormitul pe o parte poate împiedica acest lucru; apelează eventual la o pernă pe care să o ții în brațe, care îți oferă o poziție stabilă (permite menținerea poziției de somn pe o parte).

2. Practică o igienă sănătoasă a somnului

Programul de odihnă de care ai parte zilnic poate avea un impact semnificativ asupra sforăitului. Astfel, în zilele când muncești la program prelungit și nu te odihnești suficient, de exemplu, înseamnă că te afli într-o stare de epuizare. Prin urmare vei dormi mult și profund, iar mușchii se relaxează, ceea ce conduce la apariția sforăitului.

3. Deschide pasajele nazale

Dacă sforăitul debutează la nivelul nasului, menținerea în poziție deschisă a pasajelor nazale poate fi de ajutor. În acest fel aerul circulă prin ele mai lent (dacă nasul este înfundat sau îngustat ca urmare a unei răceli sau a vreunui blocaj, aerul care se mișcă rapid va produce cel mai probabil sforăit). Din acest motiv un duș fierbinte înainte de a merge la culcare poate contribui la deschiderea pasajelor nazale. Este util să păstrezi o sticlă cu apă sărată pentru a te clăti în nas cu ea în timp ce faci duș (va contribui la deschiderea pasajelor nazale).

4. Crește nivelul de umiditate

În continuarea punctului anterior, trebuie să afli că dacă dormi într-o cameră cu aer uscat este posibil ca acesta să contribuie sau să cauzeze sforăitul. Aerul uscat deshidratează gâtul și mucoasa nazală și contribuie la apariția congestiei. În consecință, circulația aerului este restricționată, iar țesuturile încep să vibreze. Pentru a gestiona această situație poți apela la un umidificator (eventual folosește și ulei esențial de mentă) sau te poți muta într-o zona cu un nivel mai mare de umiditate.

5. Hidratează-te corespunzător

Dacă vei consuma lichide din abundență vei observa o ameliorare a sforăitului. Secrețiile din nas și din palatul moale devin mai lipicioase când nu ești hidratat, ceea ce poate conduce la apariția sforăitului. Conform Institutului de Medicină, femeile fără probleme de sănătate ar trebui să consume 11 căni de lichid (apă și alte lichide) pe zi, iar bărbații aproximativ 16 căni.

tratamente naturiste pentru sforait

6. Folosește o minge de tenis

Dacă ți se întâmplă să sforăi mai degrabă când dormi pe spate, încearcă să porți o minge de tenis pe care să o coși de spatele bluzei/cămășii de noapte (este important să nu fie prea largă pentru ca mingea să nu se poată deplasa prea mult din loc). Când te vei răsuci, disconfortul cauzat de mingea de tenis te va forța să te rostogolești pe o parte, fără a te trezi. Chiar dacă pare o metodă bizară, faptul că este inconfortabilă o indică drept una de succes.

7. Slăbește dacă nu te încadrezi în greutatea normală raportată la vârstă și înălțime

Dacă ai în plus câteva kilograme este posibil să constituie o cauză pentru sforăit (sau pentru agravarea sforăitului). O persoană supraponderală are țesuturi suplimentare la nivelul gâtului care contribuie la apariția sunetului de sforăit. Cu cât blocajul din gât este mai mare, cu atât este mai întrerupt fluxul de aer care circulă, creând vibrațiile care conduc la sforăit (de exemplu, îngrășarea în jurul gâtului determină presarea diametrului intern al gâtului). Nu este însă o regulă deoarece și persoanele slabe pot sforăi (legătura dintre greutate și sforăit este evidentă când te îngrași și observi că te confrunți cu sforăit).

8. Ridică căpătâiul patului

Este indicat să ridici căpătâiul patului cu aproximativ 10 cm, ceea ce poate împiedica limba să cadă în spatele gâtului și să-l blocheze. De asemenea, ajută la deschiderea mai bună a căilor respiratorii. Se pare că pernele destinate opririi sforăitului nu sunt întotdeauna eficiente și pot cauza durere de ceafă; este important dacă îți achiziționezi perne în acest sens să ridice capul, să nu fie prea pufoase sau prea aplatizate.

9. Menține curățenia în casă

Alergenii precum polen, praf, păr de animale și alți iritanți pot cauza congestie nazală și pot irita căile respiratorii, contribuind la apariția sforăitului. Din acest motiv este important să faci des curat în casă, să cureți filtrele de la aerul condiționat și, după caz, să speli pernele la interval de 2 săptămâni și să le schimbi la fiecare 6 luni (pot constitui un focar pentru acarieni sau pentru părul de animal care determină reacții alergice).

10. Exersează-ți gâtul și limba

Întărind mușchii din limbă și gât poți ajuta la reducerea sforăitului deoarece vei scădea șansele ca acestea să se relaxeze spre spate când te odihnești. Pe măsură ce îmbătrânim, tindem să sforăim mai mult deoarece țesuturile își pierd forța și elasticitatea, ceea ce înseamnă că vor umple căile respiratorii mai mult decât în trecut. Există diverse exerciții pe care le poți încerca în acest sens, adaptate de specialiști în vorbire sau de medici pentru persoanele care se confruntă cu probleme în înghițire.

În final, este bine să știi că dacă sforăitul îți cauzează probleme pe timp îndelungat, este indicat să fii consultat de un specialist care îți poate recomanda metode suplimentare de intervenție.

Citește și: Totul despre sindromul de apnee in somn (SAS) 

Surse: 

http://everydayroots.com; www.webmd.com; www.besthealthmag.ca; www.helpguide.org

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Negii: tratament naturist Negii: tratament naturist
Tratament naturist pentru anemie Tratament naturist pentru anemie
Tratament naturist pentru durerile de stomac Tratament naturist pentru durerile de stomac
Tratament naturist pentru oboseala Tratament naturist pentru oboseala

Articole Lifestyle

4 cupluri din zodiac care se despart înainte de nuntă 4 cupluri din zodiac care se despart înainte de nuntă
Nu se mai poartă unghiile lungi! Care este manichiura care face furori în acest sezon Nu se mai poartă unghiile lungi! Care este manichiura care face furori în acest sezon
3 cupluri din zodiac care rămân împreună toată viața 3 cupluri din zodiac care rămân împreună toată viața
4 cupluri din zodiac care se despart înainte de nuntă 4 cupluri din zodiac care se despart înainte de nuntă

Alte articole care te-ar putea interesa

Adauga comentariul tau
 
Nume   Cod
Refresh

 
 
 
Mesaj (1500 caractere)  

 
Nu exista comentarii pentru acest articol. Fii prima care isi spune parerea!
Editorial Qbebe
scris de Marius Danila
Am 95 de kg, sunt un rocker supărat și am codițe împletiteLa naiba! Aș crește o echipă de fotbal de băieți perfect și fără prea mari bătăi de cap, dar o fată ... îmi solicită toată atenția și când nu mi-o solicită mă simt lăsat deoparte și plâng...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Yucca Center – un loc unde mamele se vor simți ca acasăAm avut plăcerea de a vizita săptămâna aceasta un loc extrem de plăcut, gândit de o mamă pentru alte mame. Încorporează într-un singur concept o parte destinată delectării cu minunății culinare, una destinată...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Incep inscrierile la Scoala Parintilor Responsabili: seminarii gratuite pentru viitorii parinti din Bucuresti si Galati

Incep inscrierile la Scoala Parintilor Responsabili: seminarii gratuite pentru viitorii parinti din Bucuresti si Galati

Naste Natural (www.nastenatural.ro), un
MAI MULT

Imagini care arata cat de diferite sunt sarcinile

Imagini care arata cat de diferite sunt sarcinile

Sarcinile sunt extrem de diferite atat de la o femeie la alta, cat si de la un
MAI MULT

Stii ca esti insarcinata atunci cand…

Stii ca esti insarcinata atunci cand…

Simptomele sarcinii iti pot da batai de cap, mai ales cand esti gravida pentru
MAI MULT

Bebee

alaptare

Cât se alăptează un nou-născut?

Alăptarea este modul prin care un nou-născut este hrănit de către mama sa cu
MAI MULT

nastere

Travaliul şi naşterea

Naşterea începe cu travaliul. Acesta grupează o serie de stări şi procese
MAI MULT

Ce medicamente avem voie să luăm în timpul sarcinii

Ce medicamente avem voie să luăm în timpul sarcinii

În această perioadă atât de instabilă, persoana în cauză necesită o
MAI MULT

Cum să ne educăm copilul pentru a deveni un model în societate

Cum să ne educăm copilul pentru a deveni un model în societate

Orice parinte îşi doreşte tot ce este mai bun pentru copilul său. Își
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net