Ai o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea Qbebe.ro te ajuta.
|
|
|
Preeclampsia este una dintre cele mai cercetate afectiuni din lume, afectiune ce preocupa in special pe cercetatorii americani de la Universitatea din Pittsburg. Ei au efectuat studii pentru a afla daca exista vreo legatura intre aparitia preeclampsiei si deficienta de vitamine din organismul gravidei. Ce au aflat ei si cate semne de intrebare mai exista, descoperiti mai jos.
Preeclampsia si simptomele ei (toxemie)Inafara de simptomul comun al tensiunii arteriale marite, restul simptomelor preeclampisiei variaza de obicei de la pacienta la pacienta. La unele femei preeclampsia se poate manifesta prin prezenta convulsiilor. Simptomele cel mai des intalnite sunt totusi durerile de cap, vederea incetosata si senzatia de rau constanta. In forme mai grave pot aparea dureri localizate in general in partea superioara a corpului. Preeclampsia si vitamina DIn urma unor studii recente ale cercetatorilor americani, s-a dovedit ca vitamina D si preeclampsia sunt conectate. Vitamina D are mai multe functii in organism si este deosebit de importanta pentru functionarea normala a mai multor sisteme de celule existente in corpul uman. Asadar deficienta de vitamina D din organismul unei gravide in prima jumatate a sarcinii creste riscul de preeclampsie. De asemenea vitamina D este deosebit de importanta in procesul de formare a placentei, dar si in procesul de circulatie a sangelui matern catre fetus. Tot vitamina D intareste sistemul imunitar si are proprietati anti-inflamatoare. Vitamina D este produsa de piele in urma expunerii la soare sau poate fi introdusa in dieta alimentara prin suplimente.
Preeclampsia si vitaminele C si EPe de alta parte, acelasi studiu al cercetatorilor americanii arata ca vitaminele C si E nu au un rol esential in prevenirea preeclampsiei. Cercetatorii au realizat studiul cu ajutorul a 10 000 de gravide care s-au lasat monitorizate de la aparitia sarcinii pana la nastere. Acestea au primit, pe langa vitaminele prenatale obisnuite, si vitaminele C si E. Conform specialistilor, chiar daca au luat vitaminele C si E, o parte importanta din gravide s-au confruntat cu preeclampsie, tensiune marita si alte complicatii legate de preeclampsie. Concluzia a fost ca un supliment din vitaminele C si E nu reprezinta o diferenta majora in evolutia afectiunii si nici nu o combate. Pe de alta parte, nu s-a gasit nicio asociere intre folosirea multivitaminelor si preeclampsie in cazul femeilor supraponderale. Exista necesitatea unor studii suplimentare pentru a clarifica mecanismele care cauzeaza diferenta legata de greutatea corporala in ceea ce priveste dezvoltarea afectiunii si pentru a stabili care dintre vitamine sunt cele mai relevante in ceea ce priveste prevenirea preeclampsiei.
|
| nota obtinuta 7.0 |
| (3 voturi) 933 afisari |
| admin 19.04.2010 ora 22:02 In articolul Alimente interzise in timpul sarcinii s-a vorbit despre ce alimente trebuie evitate in perioada sarcinii... |
||
| Simona_Irina 02.06.2010 ora 21:33 Buna-Seara, Am aflat ca as fi in saptamana 4 spre 5 insarcinata si am foarte mare pofta de cirese sau capsuni. Vreau sa stiu daca sunt ok ca fructe sau pot dauna sarcinii. Multumesc. |
||
| CarmenR 18.09.2010 ora 15:54 Cred că ar fi bine să citeşti articolul cu mare atenţie. De asemenea consultarea unui medic e foarte importantă. |
||
| qbebe.ro | divahair.ro | karena.ro |
|
|
|
|