In studiu s-a descoperit ca baietii nu sunt influentati de carierele mamelor, asa cum sunt fetele, dar ca baietii ai caror mame lucreaza sunt mai atenti si mai dispusi sa faca treburi casnice.
Conform studiului, fiicele ale caror mame lucreaza ajung sa castige cu pana la 23% mai mult decat fiicele ale caror mame stau acasa.
"Mamele se gandesc ca se pot ocupa mai bine de copii daca stau acasa, dar, in realitate, este exact contrariul. ", afirma Kathleen McGinn, profesor la Harvard Business School si co-autor al studiului.
Nu toata comunitatea stiintifica este insa de acord cu rezultatele studiului, punand la indoiala acuratetea metodelor.
"Problema este ca nu stim in ce masura difera fiecare mamica in parte si in ce fel isi educa copiii.", a mentionat dr. Raquel Fernandez, profesor la New York University.
Indiferent de aceste perspective, acest studiu este un prim pas pentru a intelege mai bine relatiile intre munca si familie. O meta-analiza a 69 de studii, desfasurate pe parcursul a 50 de ani, a descoperit ca, in general, copiii cu mame care lucreaza au rezultate mai bune la scoala, dezvolta intr-un procentaj scazut depresii si tulburari comportamentale, si sunt mai sociabili si mai deschisi cu cei din jurul lor.
O multime de alte studii leaga atitudinea parintilor fata de rolurile de gen cu optiunile copiilor si alegerile pe care le fac in cariera. Parintii cu o viziune mai stricta asupra rolurilor fiecarui gen, masculin si feminin, tind sa foloseasca aceleasi concepte si in educatia copiilor lor.
Studiul desfasurat la Harvard a vizat factori precum varsta, educatia si componenta familiei.
In cele 25 de tari, 69% din femeile care lucrau au avut o mama care lucra, si 22% erau in pozitii de conducere, in comparatie cu procentele de 66% si 18%, la femeile care au avut mame ce au stat acasa.
"Aici in Statele Unite avem in continuare aceasta dilema. Oamenii stiu insa ca cea mai buna decizie pentru familia lor este cea care li se potriveste cel mai bine.", a mentionat dr. McGinn.
Surse: nytimes.com, hbs.edu, babycenter.com.