Cum a fost la un film 4D

de Gabriela Paladi

Traim in era tehnologiei, si nu este de mirare ca uneori sunt depasita de ea. Insa mi-am propus sa incerc tot ceea ce este nou, mai ales pentru fiica mea, ca sa pot sa tin pasul cu ea pe masura ce creste. Si cum suntem mereu prezenti in salile de cinema, am decis sa incercam si cinematograful 4D, nou-aparut in Mega Mall la Cinema City. Am mers fara copil, tinand cont ca filmul care rula, Ant Man, nu era adecvat varstei ei, cu dorinta de a experimenta pentru o vizionare viitoare si alaturi de ea, cand va fi cazul.

Platit bilete, primit ochelari 3D, intrat in sala de cinema. Pana aici totul normal. Ma asez pe scaun si observ ca am suport pentru picioare. Fabulos! Primul detaliu: pe bratul din dreapta al scaunului se holbeaza la mine un buton albastru care ma anunta ca pot alege sa fiu sau nu udata. Water on sau off? Desigur ca imi doresc intreaga experienta, asa ca las apa activata, imi inchid bine geanta, ca nu cumva valurile sa intre si acolo, ma asez comod si astept sa fiu impresionata.

Inainte de startul filmului pe ecran apar cateva recomandari, care pe moment par exagerate si te gandesti ca nu poate sa fie chiar atat de intensa experienta. Nu ai voie sa intri in sala daca suferi de epilepsie, boli cardiovasculare sau probleme ortopedice. Nu ai voie sa te ridici din scaun pe durata filmului, si este recomandat sa nu porti accesorii care pot fi suflate de vant. Citind toate cele, m-am amuzat putin. Ce le place sa ne sperie! Intregul regulament se gaseste aici.

Apoi, probabil ca sa ne obisnuim cu toate efectele, si sa vezi daca esti capabil sa rezisti pe toata durata filmului, ai parte de un trailer foooarte intens. Scrie mare pe ecran: "Pentru urmatoarea proiectie trebuie sa folosesti ochelarii 3D". Nici bine nu ii asez pe nas ca scaunul meu zboara in stanga, in dreapta, inainte si inapoi, un jet de aer imi sufla in fata si sunt stropita fermecator de amuzant cu stropi marunti de apa. Tot trailerul de "pregatire" a durat probabil 2 minute. Din pacate, pentru ca efectele au fost atat de intense si de amuzante, nu imi amintesc la ce film era trailerul si ce se intampla in el. Imi amintesc doar, ca ma simteam la fel de libera, amuzata si plina de adrenalina ca intr-un parc de distractii si nu ma puteam opri din ras. Nici eu si nici cei prezenti in sala. Numai pentru cele 2 minute, imi spun, si tot a meritat.

Incepe filmul, si fiecare etapa ma introduce in actiunea lui prin efectele 4D. Inainte sa vin, ma asteptam sa fie ceva oarecum banal: Ei ... scriu ei ca efectele sunt de miscare, lumina, miros, vant, apa, dar ce poate sa fie asa de spectaculos? Este spectaculos, mai ales la o prima experienta. Daca personajul filmului este in masina, esti si tu cu el acolo: scaunul ia curbele, pune frana, are vibratiile specifice masinii respective (si, da, o duba se simte diferit de o masina sport). Daca personajul zboara printre fulgere, zbori si tu cu el: scaunul se inclina, simti vantul cum sufla pe langa tine, vezi fulgerele cum te inconjoara. Daca personajul se lupta, simti prin inclinarile scaunului ca te lupti si tu, si mai simti si lovituri mici in spate (nu, nu sunt deloc dureroase), auzi si simti cum iti suiera gloantele pe langa tine si daca mai incepe sa si ploua, simti si asta. Nu va ganditi ca va uda din cap pana in picioare, totul este delicat, dar in acelasi timp are efectul scontat, si la ce vant bate apoi, te usuci instantaneu. Iar daca ceva implica si miros: unul dintre personaje pregateste vafe sau ia foc parul cuiva (in film, desigur), fumul apare in sala si simti mirosul. Am gasit un filmulet care, desi nu face cinste intregii experiente, va face o idee despre ce inseamna un film 4D:

As putea sa povestesc la nesfarsit. Insa am sa trag concluzia: Duceti-va la un film 4D! Nu este periculos deloc, iti creste adrenalina, dar nu intr-atat incat sa te sperie, si nimic nu te va dezamagi. Totul este perfect sincronizat, scaunele sunt confortabile, iar experienta nu este deloc limitata. Recomand sa nu va luati floricele, bauturi la pahar si alte lucruri care se pot varsa in timpul proiectiei.

Abia astept sa ma duc si cu fiica mea, acum ca am testat noua experienta care mi se pare grozava si pentru un copil. Si ma gandesc cu uimire ca la modul in care evolueaza tehnologia in ziua de azi, probabil ca fiica mea isi va duce copiii la filme in care esti chiar tu personajul. Dar pana atunci, ne vom bucura de cea mai fun si mai interesanta tehnologie din sfera cinematografica: 4D - 4 dimensiuni de distractie. Vizionare intensa va doresc!

Preturi si program gasiti aici.

5 zodii care se întorc la tine, după despărțire 5 zodii care se întorc la tine, după despărțire
Povestea miraculoasă a femeii care a reușit să slăbească peste 362 de kilograme! Povestea miraculoasă a femeii care a reușit să slăbească peste 362 de kilograme!