Ce inseamna atentie pentru familii cu copii?
Asta ar intreba nedumeriti multi dintre cei care nu au copii, multi dintre cei care detin clinici private, restaurante, terase, magazine, si orice altceva ce targeteaza buzunarul parintilor. Cand esti o familie, cand copiii tai sunt mai pretiosi decat ochii din cap, oamenii care vand (produse, servicii, orice) trebuie sa inteleaga ca parintii nu pot sa isi lase copiii acasa si sa iasa la cumparaturi sau la restaurant, la terasa, fara copil. Si cum in Romania a crescut exponential cu legea indemnizatiei si numarul de familii cu unul sau doi copii, targetul principal pentru multe afaceri a inceput sa devina familiile cu copii. Insa, in continuare, mai ales restaurantele, nu pricep cat de important este un minuscul loc de joaca, care le va creste vanzarile pentru simplul fapt ca parintii pot savura linistiti o cina, alaturi de copilul lor, care are si cu ce sa se joace. Acelasi lucru il putem indica si in magazine, in clinici private. De fapt, formula pentru succes in acest caz este simpla: Copii fericiti, parinti fericiti ... dispusi sa isi deschida portofelul.
Casa Familiei de la Carrefour
Si revin acum la Casa Familiei de la Carrefour, care m-a surprins acum cateva saptamani cand, aflati la cumparaturi, fetita mea s-a dus hipnotizata catre o Alba ca Zapada draguta, care era, de fapt, chiar casierita. S-au jucat impreuna, si cu tati, construind cu piese Lego, pana ce eu am terminat cumparaturile. Si am zis, Oau!, in sfarsit, un demers inovativ, care depaseste bariera unei simple etichete uriase atarnate deasupra casei, pe care scrie Casa rezervata pentru gravide si familii cu copii. Suntem, oricum, clienti Carrefour de cativa ani, insa, daca inainte cumparaturile le facea numai unul dintre noi, celalalt ramanand acasa cu cea mica, pentru ca pitica se plictiseste in jumatate de ora si nu mai are stare, acum o luam si pe ea, pentru ca exclama fericita: "Mergem la zana, mergem la zana!" si asteapta rabdatoare sa cumparam ce avem de cumparat numai pentru ca stie ca aproape de final se duce cu tati la zana.
![]() |
![]() |
Aseara, insa, am facut cunostinta cu un clovn tare simpatic. Si, pe langa clovn, trebuie sa mai adaug si cateva alte avantaje ale Casei rezervate pentru familii. Primul avantaj este, desigur, prezenta masutei de Lego, a personajului colorat intruchipat de casier. Apoi sunt treptele pozitionate in dreptul benzilor rulante, la un capat si la celalalt al casei, astfel incat copilul sa ajute si sa puna cumparaturile pe banda, apoi sa le puna in plase. Un alt avantaj major, daca ai un copil ahtiat dupa dulciuri, este ca nu exista clasicele rafturi pline de prajiturele, ciocolatele, bombonele, nu exista tentatii de acest gen. Exista numai joaca, veselie si culoare.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Apreciez toate afacerile, mici sau mari, care inteleg nevoie noastra, a parintilor, de a ne vedea copiii fericiti si care ofera atentie familiei ca un tot, nu individului. Asa ca, nu pot decat sa laud demersul Carrefour in aceasta privinta, si nu aplec urechea catre gurile rele, care spun, "ei, na, o alta strategie de marketing, sa vanda mai mult." Si ce daca? Este o strategie de marketing reusita, care a depasit, totusi, granitele consumerismului, si care empatizeaza frumos cu nevoia clientului.
