Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe... X

Obiceiuri despre care credeai ca sunt sanatoase, insa nu sunt

de Louise Tanase

In incercarea de a urma un stiil de viata sanatos, majoritatea dintre noi tindem sa exageram si sa adoptam anumite obiceiuri care, desi la prima vedere par a fi sanatoase, in realitate sunt nocive. Qbebe iti dezvaluie 11 dintre cele mai comune obiceiuri "sanatoase" si motivele pentru care ar trebui sa renunti la acestea cat mai repede.

In cazul in care faci parte dintre persoanele care sunt mai mult decat preocupate sa adopte un stil de viata cat mai sanatos, este posibil sa cazi si tu in capcana anumitor excese. Evident ca este bine sa ai o alimentatie sanatoasa, sa acorzi o atentie deosebita igienei tale si sa ai grija sa faci si sport, insa totul trebuie sa se regaseasca intre niste limite. Daca depasesti aceste limite poti ajunge intr-un moment in care stilul de viata sanatos pe care vrei sa il urmezi sa se intoarca impotriva ta si a sanatatii tale. Iata care sunt obiceiurile despre care credeai ca sunt sanatoase si care, de fapt, iti fac mai mult rau decat bine.

1. Dusurile vaginale

  

Producatorii de produse cosmetice sau de igiena pot fi foarte convingatori atunci cand incearca sa ne convinga sa le folosim produsele pentru a face dusuri vaginale, insa nu trebuie sa te iei chiar dupa fiecare reclama vizionata la televizor sau observata in reviste. Adevarul este ca vaginul nu are, in mod obisnuit, de dusuri, cunoscut fiind faptul ca are capacitatea de a se curata singur. Din pacate, dusurile vaginale afecteaza pH-ul delicat al vaginului, iar acesta devine sensibil la infectii bacteriene. Prin urmare, nu face dusuri vaginale decat daca medicul tau ginecolog iti recomanda acest lucru, folosind doar substantele prescrise de acesta.

2. Dezinfectantul pentru maini

 

Fiecare dintre noi stie ca este obligatoriu sa te speli pe maini dupa ce folosim toaleta, inainte sa mancam sau sa ne atingem ochii, gura sau nasul, insa uneori suntem tentati sa renuntam la apa si sapun in favoarea mult mai comodului dezinfectant pentru maini. Din pacate, trebuie sa stii ca gelul antibacterian care nu iti lipseste din poseta si masina nu este la fel de eficient precum apa si sapunul si nu te protejeaza impotriva infectarii cu Norovirus, un virus care provoaca afectiuni gastrointestinale. In cazul in care inca ti se mai pare ca nu poate fi atat de periculos sa folosesti gandeste-te inca o data la cum diareea si voma iti pot distruge planurile pentru weekend. In plus, daca tii la frumusetea mainilor tale, iata inca un motiv sa renunti la gelul dezinfectant: usuca pielea.

3. Abdomene

  

Evident ca ai auzit de cel putin un milion de ori ca daca vrei sa ai un abdomen frumos trebuie sa ajungi la sute de abdomene efectuate zilnic. Ei bine, impotriva credintei populare, abdomenele nu sunt panaceul universal al tuturor burticilor. Adevarul este ca cercetarile demonstreaza ca aceste exercitii extenuante pot conduce la raniri ale coloanei vertebrale. In cazul in care nu stiai deja, trebuie sa fii constienta ca fiecare "abdomen" exercita o presiune de aproximativ 300 de kilograme pe coloana ta vertebrala. In afara de asta, aceste exercitii exercita o presiune inutila asupra musculaturii abdominale si dauneaza planseului pelvin, ceea ce inseamna ca, in timp, vei suferi de incontinenta urinara. Parca nu mai par o idee atat de buna acum, nu-i asa?

4. Sucurile de fructe

 

Acea eticheta care iti promite "suc de fructe 100% natural" cu adaos de vitamine poate sa faca o banala sticla de suc sa para atat de tentanta incat sa o consumi, mai ales daca incerci sa ai un stil de viata sanatos si o alimentatie echilibrata. Din pacate insa, sucul din sticla nu este nici pe departe asemanator cu ceea ce iti promite eticheta. Adica: fructele sunt prezente in proportie mai mica decat cea inscrisa pe eticheta si in suc sunt prezente mult mai putine substante nutritive decat in fructul din care este produs. Acest lucru se intampla deoarece fibra din coaja fructului este inlaturata, ceea ce inseamna ca tu ramai doar cu... zahar. O portie de suc (aproximativ 250 ml) contine in jur de 20-30 de grame de zahar, adica aceeasi cantitate pe care o gasesti intr-o populara bautura carbogazoasa. Evident ca este de preferat sa alegi sucul de fructe in loc de racoritoare carbogazoase, insa daca vrei cu adevarat sa beneficiezi si de vitaminele si mineralele din fructe, mananca fructul (fibrele din fructe incetinesc absorbtia zaharului) si bea apa plata.

5. Recupereaza somnul pierdut

 

Majoritatea dintre noi avem obiceiul sa recuperam somnul pierdut, adica, dupa o noapte sau mai multe in care am dormit foarte putin, ne alocam o zi sau un weekend in care dormim mult mai mult decat in mod normal. Desi pare o idee buna, adevarul este ca somnul in plus lucreaza impotriva ta. Cercetarile au aratat ca atunci cand dormi in weekend mai tarziu decat in zilele saptamanii, nu faci decat sa iti dereglezi ritmul ciurcadian (ceasul biologic), facand sa te culci mai tarziu duminica seara si sa fii obosita luni dimineata. Cel mai sigur este sa pastrezi o rutina a somnului, indiferent de zilele saptamanii: sa te culci in jurul aceleiasi ore si sa te trezesti in fiecare dimineata la fel de devreme. Ideal este sa dormi in fiecare noapte in jur de 7-8 ore.

6. Alimente degresate

Pentru multe persoane, scopul este sa achizitioneze produse alimentare degresate total sau partial sperand ca astfel vor putea manca mai mult fara sa acumuleze kilograme in plus. In primul rand trebuie sa stii ca atunci cand eticheta unui produs spune "degresat", nu inseamna ca produsul respectiv are mai putine calorii. Studiile de specialitate arata ca cei care aleg produse degresate consuma, in realitate cu 25 pana la 44% mai multe calorii decat persoanele care aleg alimente integrale. De ce? Pentru ca alimentele degresate contin mai multi carbohidrati si zaharuri decat variantele nedegresate. Sfatul nostru este fie sa mananci alimente degresate (daca tii neaparat, din alte motive decat cele impuse de o cura de slabire) si sa verifici eticheta pentru a-ti stabili portia in functie de numarul de calorii, fie sa consumi alimente nedegresate atunci cand iti este pofta de ceva gras, dar in cantitati rezonabile pentru sanatatea ta.

7. Apa aromata

 

Probabil ca ai observat si tu in supermarket apa aromata si te-a tentat, cel putin o data, sa inlocuiesti apa plata cu aceasta varianta aparent atragatoare si inofensiva. Mai ales ca eticheta acestor produse ne atrage cu suplimente de vitamina B si C. Din pacate, trebuie sa stii ca aceasta apa aromata nu este imbogatita numai cu vitamine, ci si cu o cantitate semnificativa de zahar. In realitate, unele sortimente contin aproximativ 32 de grame de zahar per portie (calorii cu gramada). In cazul in care chiar te-ai saturat de gustul sec al apei plate si doresti o aroma, stoarce putina lamaie, lime, portocala sau grepfruit in apa plata. In acets fel vei beneficia cu adevarat si de vitamina B si de gust, fara sa ingerezi si nesuferitul si daunatorul zahar.

8. Iaurtul cu fructe

 

Probabil ca iaurtul cu fructe ti se pare o varianta sanatoasa pentru micul dejun sau gustarea de dupa amiaza, insa in realitate acesta nu este atat de bun pe cat pare. Iaurtul in sine este sanatos, cata vreme nu exagerezi, caz in care poti avea probleme cu rinichii (consumul exagerat de iaurt predispune la litiaza renala, adica pietre la rinichi). Insa varietatile de iaurt cu fructe sunt daunatoare. Unele branduri adauga in iaurtul cu fructe nu numai fructe, ci si cantitati impresionante de zahar si coloranti, ceea ce inseamna ca in 250 de grame de iaurt poti avea 250 de calorii si 47 de grame de zahar. Alte branduri sunt mai blande si iti ofera aceeasi cantitate de iaurt cu fructe cu doar 150 de calorii si aproximativ 20 de grame de zahar. Ai grija sa citesti eticheta cu atentie si sa incerci sa nu transformi micul dejun intr-o bomba calorica ce ar putea concura cu cel mai decadent desert. Pe de alta parte, daca nu esti foarte comoda si iti plac fructele, cumpara un iaurt bun, simplu si adauga tu in el fructele preferate.

9. Eliminarea deserturilor din alimentatie

 

Probabil crezi ca a elimina deserturile din alimentatie este o miscare inteleapta, insa nu intotdeauna si nu in ceea ce priveste orice desert. Ciocolata neagra de exemplu, te poate ajuta sa iti scazi indicele de masa corporala si este o varianta sanatoasa care scade si riscul aparitiei bolilor cardiace, a hipertensiunii, a infarctului miocardic. In plus, vei avea o stare psihica mult mai buna dupa ce consumi putina ciocolata neagra. In plus, ciocolata neagra este benefica si frumusetii tale, deoarece flavonoidele din ciocolata scad nivelul hormonilor stresului si iti protejeaza pielea impotriva actiunii nocive a razelor ultraviolete, adica a tot ceea ce cauzeaza aparitia ridurilor. Alege o ciocolata neagra cu cel putin 70% cacao si limiteaza consumul la circa 20 de grame pe zi.

10. Prea mult sport

 

Evident ca ai nevoie sa faci exercitii fizice regulate si evident ca sportul este prietenul de nadejde al corpului si mintii tale. Insa ai grija sa nu exagerezi. Pentru "o minte sanatoasa intr-un corp sanatos" nu ai nevoie de mai mult de 3-4 zile pe saptamana in care sa faci 30-45 de minute de cardio. Exercitiile cardio sau aerobicul pot fi alternate cu yoga, Pilates, plimbari si ridicari de greutati in zilele de pauza. Drumetiile pe munte, tenisul, inotul, golful, sporturile de echipa (volei, baschet, handbal) si o variatie usoara a exercitiilor in cursul unei saptamani, luni, sezon, este cel mai bun mod de a te mentine plina de energie, tonifiata si in forma.

11. Nu te expui la soare

Corpul uman are nevoie de vitamina D pentru a se mentine puternic, pentru a mentine oasele sanatoase si pentru a ajuta sistemul imunitar sa ne fereasca de boli. Singurul mod prin care organismul nostru poate obtine vitamina D este prin expunerea la soare. Evident ca nu este indicat sa te expui la soare puternic perioade lungi de timp, insa nici nu trebuie sa te feresti de soare mai ceva ca un vampir. Daca mergi la plaja ori la piscina, sau practici un sport in aer liber care presupune expunerea la soare pentru mai mult de 20 de minute, atunci ar fi bine sa folosesti o lotiune de protectie solara cu SPF30. Insa, daca pur si simplu mergi prin soare cateva minute in timp ce iti faci treburile zilnice, nu este nevoie sa iti protejezi pielea cu creme de protectie. Singura parte a corpului care trebuie ferita de soare si pe care este bine sa aplici crema de protectie zilnic vara este fata.

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Ai grija de tine - Afla cum poti creste imunitatea organismului tau in sezonul rece! Ai grija de tine - Afla cum poti creste imunitatea organismului tau in sezonul rece!
Fereste-te de gripa noua! Afla tot ce trebuie sa stii despre virusul A H1N1 Fereste-te de gripa noua! Afla tot ce trebuie sa stii despre virusul A H1N1
Esti pregatita sa ai urmatorul copil? Esti pregatita sa ai urmatorul copil?
Sfaturi importante pentru o mama care se intoarce la lucru Sfaturi importante pentru o mama care se intoarce la lucru

Articole Lifestyle

Culoarea pe care să nu o combini niciodată cu blugi albaștri Culoarea pe care să nu o combini niciodată cu blugi albaștri
3 femei cuminți din zodiac care iubesc golani 3 femei cuminți din zodiac care iubesc golani
Lănțișorul auriu nu mai este la modă! Cum arată accesoriul anului 2018 Lănțișorul auriu nu mai este la modă! Cum arată accesoriul anului 2018
10 culori de ojă pe care orice femeie ar trebui să le aibă 10 culori de ojă pe care orice femeie ar trebui să le aibă

Alte articole care te-ar putea interesa


Adauga comentariul tau
 
Nume   Cod
Refresh

 
 
 
Mesaj (1500 caractere)  

 
Nu exista comentarii pentru acest articol. Fii prima care isi spune parerea!
Editorial Qbebe
scris de Diana Vijulie
Sunt mamă, deci mă simt vinovată. Mereu!Prima vinovăție de mamă m-a măcinat la 3 minute după ce am văzut a doua liniuță de pe testul de sarcină și am zis "eu nu cred așa ceva". Vinovăția asta a tot crescut, pe măsură ce acceptam ideea că...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Yucca Center – un loc unde mamele se vor simți ca acasăAm avut plăcerea de a vizita săptămâna aceasta un loc extrem de plăcut, gândit de o mamă pentru alte mame. Încorporează într-un singur concept o parte destinată delectării cu minunății culinare, una destinată...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Incep inscrierile la Scoala Parintilor Responsabili: seminarii gratuite pentru viitorii parinti din Bucuresti si Galati

Incep inscrierile la Scoala Parintilor Responsabili: seminarii gratuite pentru viitorii parinti din Bucuresti si Galati

Naste Natural (www.nastenatural.ro), un
MAI MULT

Imagini care arata cat de diferite sunt sarcinile

Imagini care arata cat de diferite sunt sarcinile

Sarcinile sunt extrem de diferite atat de la o femeie la alta, cat si de la un
MAI MULT

Stii ca esti insarcinata atunci cand…

Stii ca esti insarcinata atunci cand…

Simptomele sarcinii iti pot da batai de cap, mai ales cand esti gravida pentru
MAI MULT

Bebee

Întărirea-sistemului-imunitar-la-copii

Întărirea sistemului imunitar la copii

Ce puteţi face pentru a vă proteja copiii de germenii şi viruşii la care
MAI MULT

infertilitatea secundară

Ce este infertilitatea secundară?

Denumirea de infertilitate secundară ridică adesea multe semne de întrebare.
MAI MULT

Tratamente naturiste pentru fibromul uterin

Există tratamente naturiste și pentru fibromul uterin. Astfel, pe lângă
MAI MULT

10 sfaturi utile ca bebeluşul să doarmă mai bine

“Persoanele care spun că dorm că nişte bebeluşi, de obicei nu au unul
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net