Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe... X

Ce spun poftele despre sănătatea ta?

de Irina Olteanu

Persoanele care nu au pofte alimentare susțin că de fapt acestea sunt doar niște închipuiri, toate având originea în creier. Adevărul este că noile cercetări au demonstrat că într-adevăr zone din creier responsabile pentru memorie și plăcere sunt implicate în apariția lor. Ce indicii pot transmite poftele cu privire la sănătate alături de sfaturi pentru a le atenua veți afla chiar aici.

Ce informații transmit poftele despre sănătate

Unele persoane au pofte doar pentru anumite alimente și, de asemenea, unele pofte apar din senin. Se întâmplă acest lucru deoarece corpul nu are de fapt nevoie de acel aliment anume, ci mai degrabă de ceva conținut de acesta. Este important în acest sens să identificați ce ascund de fapt poftele pentru a le putea satisface înainte de a ajunge să dezvoltați diverse probleme de sănătate.

poftele

- Chips-urile de cartofi, covrigeii sau popcornul (de fapt sarea din ele) - deși majoritatea persoanelor nu au vreo deficiență de sare în organism, apar poftele dacă există: sarcină, dezechilibru electrolitic sau chiar o dependență de sare. De asemenea, poate desemna o suprasolicitare a glandelor adrenale care conferă energie și ajută în gestionarea stresului (pe perioade de stres ele secretă cortizol și apar poftele pentru alimente bogate în grăsimi, cu carbohidrați simpli). Principala cauză întâlnită este însă simpla deshidratare; sarea ajută organismul să păstreze apa și de aceea corpul o poftește când încearcă să o rețină

- Ciocolată - această poftă ascunde de obicei o deficiență de magneziu. Acest mineral este necesar pentru funcționarea fiecărui organ din corp (funcționarea nervilor și a mușchilor, a sistemului imunitar, controlul tensiunii și reglarea nivelului de minerale, 300 reacții biochimice). Femeile în special nu consumă suficient magneziu; cacao din ciocolată este recunoscut drept unul dintre alimentele cu cea mai mare cantitate de magneziu (pentru a beneficia de acesta pe deplin trebuie achiziționate) produsele cu cel puțin 70% cacao). Alte alimente cu magneziu: spanac, cereale integrale, migdale, caju și halibut

- Băuturi cabogazoase - poftele pentru acestea nu ascunde de fapt setea, ci un nivel redus de calciu (vital și pentru coagularea sângelui, traseele neuronale, contracția mușchilor, reglarea activității enzimelor, funcționarea membranelor celulare și reglarea tensiunii, în plus față de buna dezvoltare a sistemului osos). Băuturile carbogazoase sunt cunoscute a extrage calciul din oase (ceea ce face de fapt organismul în lipsa sa); le puteți înlocui cu produse lactate sau alte alimente bogate în acest mineral

- Gheață - poftele pentru aceasta este adesea asociată cu o anemie feriptivă. La fel ca și calciul, fierul este absolut esențial pentru viață, fiind necesar pentru hemoglobină (transportă oxigen în corp), îndepărtează dioxidul de carbon din corp și susține dezvoltarea/funcționarea mușchilor. Iar anemia este una dintre cele mai des întâlnite deficiențe alimentare. Unii experți au justificat această poftă bizară prin faptul că gheața poate ameliora inflamația și durerea limbii cauzată de o carență în fier. Acesta se găsește în: carne roșie, pui și pește, dar și în nuci, leguminoase, legume cu frunze verde închis. Înghețata, pe de altă parte, poate ascunde un reflux acid (alimentele cremoase ajută la ameliorarea simptomelor)

- Carne - nu consumați suficiente proteine, în special dacă sunteți vegetarieni sau la dietă. Deoarece carnea este bogată și în fier, această poftă poate indica și o deficiență cronică de fier sau vitamina B.

- Brânză - organismul nu are suficiente depozite de calciu sau vitamina D. Poate fi vorba și despre o deficiență de acizi grași. Cercetările indică faptul că acizii grași omega 3 reduc inflamația din organism și pot scădea riscul unor boli cronice. Încercați să optați în locul brânzei pentru somon, semințe de in și nuci

- Dulciuri - majoritatea persoanelor poftesc un aliment dulce, fie un baton de ciocolată sau o altă gustare similară la scurt timp după masă din cauza unui dezechilibru al glicemiei (pot ascunde un comportament prediabetic, mai ales dacă apare și senzația crescută de urinare). Micul dejun și prânzul sunt compuse de obicei din carbohidrați rafinați (pâine albă, puține proteine și puține fibre), alimente situate în topul indexului glicemic - sunt digerate rapid, iar glicemia crește brusc; de aceea la interval de câteva ore glicemia scade la fel de brusc și apar senzații de oboseală, irascibilitate și nevoia de a mânca ceva. Când consumăm un aliment cu zahăr, ciclul vicios se reia în mod evident. Singura soluție constă în suplimentarea cantității de proteine (pui, carne slabă și brânzeturi), dar și a alimentelor cu multe fibre (quinoa, ovăz sau bulgur); dacă tot simțiți nevoia unei gustări, optați pentru un fruct, precum un măr sau fructe de pădure (conțin multe fibre și vor menține sațietatea un timp îndelungat).

Citește și: Ce ascund poftele sarcinii? 

Poftele sarcinii: efecte si curiozitati 

poftele

Sfaturi pentru combaterea poftelor

Exercițiile fizice pot ajuta la combaterea poftelor, conform unui studiu publicat în Medicină și Știință în Sporturi și Exercițiu - un grup de femei care a mers pe bandă timp de 45 minute a fost expus la o serie de poze cu alimente, odată cu exercițiul fizic interesul în acestea scăzând. O altă soluție este guma de mestecat, însă pe termen scurt, conform unui studiu publicat de Apetit - după ce un grup de persoane a consumat masa de prânz au mestecat gumă, aceasta reducând semnificativ pofta de dulciuri (și apa de gură poate avea un efect similar). Clinica Mayo recomandă să apelați la diverse distrageri ale atenției, deoarece de multe ori foamea poate apărea din plictiseală; găsiți-vă ocupații precum: o plimbare, ascultat muzică, cititul unei cărți, urmăritul unui film, consumul unui pahar cu apă. Și stresul are un impact major în apariția poftelor; adrenalina și cortizolul cresc în perioadele de stres, fiind implicați și în creșterea senzației de foame. Încercați în acest sens să: respirați adânc, să vă plimbați, să ascultați muzică, să faceți o baie caldă, să meditați etc.

Acceptarea poftei poate fi o altă soluție; conform unui studiu publicat de către Comportamente Alimentare un grup de persoane a fost îndrumat să își suprime gândurile referitoare la ciocolată timp de mai multe zile, iar altul să le accepte, cel din urmă consumând în final mai puțin din acest aliment (în acest mod puteți consuma eventual o cantitate mai mică decât intenționați sau chiar să o excludeți complet; dacă v-o refuzați vă veți gândi și mai mult la ea).

Obiceiurile sănătoase de somn sunt extrem de importante, leptina fiind un hormon care o reglează (crește dacă nu dormiți suficient); este inidicat să beneficiați de 8 ore de somn neîntrerupt pe noapte. Nu în ultimul rând, o alimentație sănătoasă este cheia eliminării poftelor, dat fiind faptul că cele mai multe pofte ascund un aport caloric insuficient; optați pentru mese mici cu gustări frecvente pentru a stabiliza glicemia.

Surse:

www.healthline.com; www.jpost.com; www.active.com

Articole asemanatoare

Ce trebuie sa stii despre alimentele modificate genetic Ce trebuie sa stii despre alimentele modificate genetic
Totul despre alergiile alimentare Totul despre alergiile alimentare
Ghidul complet al caloriilor Ghidul complet al caloriilor
Principiile alimentatiei sanatoase Principiile alimentatiei sanatoase

Articole Lifestyle

Ce fel de femeie eşti în funcţie de luna în care te-ai născut Ce fel de femeie eşti în funcţie de luna în care te-ai născut
Ce se întâmplă dacă pui aspirină în maşina de spălat! Efectul este neaşteptat Ce se întâmplă dacă pui aspirină în maşina de spălat! Efectul este neaşteptat
Cum să treci peste problemele cu banii în cuplu Cum să treci peste problemele cu banii în cuplu
Șase cauze neobișnuite ale infarctului Șase cauze neobișnuite ale infarctului

Alte articole care te-ar putea interesa


Adauga comentariul tau
 
Nume   Cod
Refresh

 
 
 
Mesaj (1500 caractere)  

 
Nu exista comentarii pentru acest articol. Fii prima care isi spune parerea!
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
11 lucruri pe care nu le vom recunoaște niciodată în fața părinților 1. Încercăm din răsputeri să arătăm mereu bine și să ne comportăm ca niște adulți responsabili și independenți Evident, nu reușim întotdeauna acest lucru. Dar pentru că am depășit vârsta...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Gabriela Paladi
Cadoul care va face toţi bunicii fericiţiCe iubesc cel mai mult şi mai mult pe lumea aceasta bunicii? Sunt sigură că ştiţi cu toţii ... NEPOŢII, desigur! Aşa că cel mai frumos şi apreciat cadoul pentru bunici nu va fi ceva util, ci ceva care să le aducă...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny
Link-uri recomandate

Naste natural

S-a demonstrat stiintific ca inteligenta este mostenita de la mama

S-a demonstrat stiintific ca inteligenta este mostenita de la mama

Iata ca s-a demonstrat stiintific ca inteligenta este mostenita de la mama. Din
MAI MULT

Sfaturi de la mamici pentru o nastere usoara

Sfaturi de la mamici pentru o nastere usoara

Fiecare viitoare mamica aspira la o nastere usoara si la un travaliu rapid.
MAI MULT

Gravidele cu o sarcina cu riscuri scazute sunt sfatuite sa evite nasterea in spitale

Gravidele cu o sarcina cu riscuri scazute sunt sfatuite sa evite nasterea in spitale

O autoritate in domeniul medical a emis
MAI MULT

Bebee

vergeturi-după-sarcină

Ce trebuie să facem ca să nu avem vergeturi după sarcină

Majoritatea femeilor însărcinate rămân după naştere cu vergeturi, mai ales
MAI MULT

Modificări-hormonale-în-sarcină

Modificări hormonale în sarcină

Schimbările hormonale şi psihologice din viaţa unei femei însărcinate sunt
MAI MULT

Ștefan

Semnificația numelui Ștefan

Semnificația numelui Ștefan, în onomastica noastră, pare să se afle într-o
MAI MULT

Bebelusul-in-sacul-amniotic

Bebelusul in sacul amniotic

Sacul amniotic este sacul ce înconjoară fătul în interiorul uterului. Acest
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net