Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe... X

Cum să scapi de pofta de ciocolată și de fast food în 2 minute! Nu este o glumă, ci un truc psihologic

de Isabela Polnar

Poate te-ai gândit că nu există nimic în lume care să te facă să renunți la pofta aceea nebună pe care o ai pentru ciocolată, pentru o porție de aripioare picante sau un burger suculent.

Chiar și acum când citești aceste rânduri ți se face poftă. În același timp știi că acest fel de a mânca nu este sănătos și ai vrea să renunți la a mai mânca atâta ciocolată și atâta fast food. De fiecare dată când te urci pe cântar aproape că ți se face greață. Și nu, nu este de la mâncare, ci de la șocul pe care îl ai când vezi că iar te-ai mai îngrășat puțin.

Ce să-i faci? Asta e! Sunt o pofticioasă, ți-ai spus.

Ai încercat toate dietele din lume, dar poftele tale alimentare au învins de fiecare dată. Pur și simplu nu știi ce să mai faci.

Există două metode pe care le poți aplica pentru a renunța la acele tablete de ciocolată și la aripioarele picante care îți fac cu ochiul: metoda grea și metoda ușoară.

Ce presupune metoda grea? Această metodă este exact așa cum ai încercat tu să faci până acum: te-ai luptat cu pofta ta, ai strâns din dinți și te-ai abținut. Atât cât ai putut. Nu prea mult ce-i drept. Până când ai picat în păcat și apoi ai luat-o de la capăt. Alte lupte, alte sforțări și tot așa. Dar rezultatele întârzie să apară.

Află însă că există și o metodă mult mai ușoară pentru a-ți învinge poftele alimentare. Metoda ușoară include multe strategii psihologice extrem de performante și te ajută să îți faci viața mai ușoară pentru că, nu-i așa, până la urmă totul este despre cum gândești.

Descoperirile făcute de cercetători în domeniul neuroștiințelor îți pot face cu adevărat viața mai ușoară.

Cercetătorii din domeniul programării neurolingvistice au descoperit o serie întreagă de tehnici prin care îți poți condiționa creierul să lucreze în favoarea ta. Și totul este mai simplu decât ai putea crede.

"Mintea noastră înregistrează diferit informațiile pe care le primește din mediul extern în funcție de emoțiile pe care le asociem cu acele evenimente din viața noastră. Într-un fel va fi înregistrată informația în creier atunci când vorbim despre un aliment care ne face plăcere să îl consumăm și în alt fel va fi codificată informația atunci când ne referim la un aliment pe care nu ne place să îl mâncăm", a declarat Nina Paraschivescu, Master NLP și Coach.

Una din cele mai răspândite modalități prin care mintea noastră codifică informațiile este cea a înregistrării de imagini. Aceste imagini au anumite caracteristici cum ar fi dimensiune, culoare, formă, strălucirea, adâncimea, mișcarea, etc.

Exercițiu pentru modificarea poftelor alimentare

"Acest exercițiu este foarte simplu și funcționează încă de la prima aplicare în funcție de cât de concentrat ești, însă pentru mai multă siguranță îl poți face de mai multe ori astfel încât el să se întipărească bine în mintea ta și să îți modifice reprezentările mentale asociate cu diverse alimente", a mai adăugat Nina Paraschivescu.

Tot ce trebuie să faci este să îți alegi două alimente: unul la care ai vrea să renunți (ciocolata, aripioarele picante, pâinea, etc) și un alt aliment pe care ți-ai dori să îl consumi mai mult (morcovii, roșiile, sucurile naturale făcute în casă, etc).

Gândește-te acum la alimentul la care vrei să renunți și observă ce vezi. Uită-te la tine cum consumi acel aliment și observă ce caracteristici are imaginea din mintea ta: este color sau alb-negru, mare sau mică, strălucitoare sau ștearsă, statică sau în mișcare, dacă închizi ochii și privești imaginea trăiești totul ca și cum ai consuma acum acel aliment sau te vezi pe tine din exterior ca și cum ai fi o altă persoană?

Stabilește toate aceste caracteristici.
Apoi, ia o pauză de 30 secunde și mergi la imaginea cu tine consumând alimentul care nu îți place așa de mult, dar pe care îți dorești să îl consumi mai des. Stabilește și aici caracteristicile. Vei observa că sunt diferite.

Acum reîntoarce-te la imaginea cu alimentul la care vrei să renunți și pur și simplu modifică toate caracteristicile imaginii identificate inițial - aplică exact acele caracteristici pe care le-ai identificat la alimentul care nu îți place. Adaugă în plus și o caracteristică auditivă și aude în urechea stângă o frază care știi că dacă ai auzi-o în momentul în care consumi acel aliment te-ar determina să renunți sau în orice caz ți-ar dispărea acea poftă mare.

Vei observa că imediat după modificarea caracteristicilor, emoția de plăcere se diminuează sau dispare aproape complet.

Acum mergi la imaginea cu alimentul care nu îți face atât de multă plăcere să îl consumi și aplică-i acele caracteristici pe care le avea alimentul care înainte îți producea poftă (ciocolata, aripioarele picante, etc). Și asta este tot.

Pentru mai multă precizie poți nota pe o hârtie caracteristicile imaginilor sau poți ruga pe altcineva să îți facă exercițiul.


Nina Paraschivescu este Master NLP, Coach, Trainer și autor de programe de dezvoltare personală


Mai multe detalii despre Nina poți găsi pe https://ninaparaschivescu.ro/ .

 

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Ce trebuie sa stii despre alimentele modificate genetic Ce trebuie sa stii despre alimentele modificate genetic
Totul despre alergiile alimentare Totul despre alergiile alimentare
Ghidul complet al caloriilor Ghidul complet al caloriilor
Principiile alimentatiei sanatoase Principiile alimentatiei sanatoase

Articole Lifestyle

Luna a blocat trei planete. Cum sunt influențate zodiile Luna a blocat trei planete. Cum sunt influențate zodiile
Tipuri de dureri care apar în cancer Tipuri de dureri care apar în cancer
De ce să nu îți conturezi sprâncenele De ce să nu îți conturezi sprâncenele
Zodii care nu suferă niciodată în dragoste Zodii care nu suferă niciodată în dragoste

Alte articole care te-ar putea interesa


Adauga comentariul tau
 
Nume   Cod
Refresh

 
 
 
Mesaj (1500 caractere)  

 
Nu exista comentarii pentru acest articol. Fii prima care isi spune parerea!
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Viața de părinte: lucruri pe care le-am încercat pentru prima dată datorită copilului meuToți părinții au, fie că realizează sau nu, o serie de lucruri pe care le-au făcut pentru prima data datorită sau, după caz, din cauza copilului. Acestea devin astfel nu doar experiențe de viață, ci și clipe memorabile...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Yucca Center – un loc unde mamele se vor simți ca acasăAm avut plăcerea de a vizita săptămâna aceasta un loc extrem de plăcut, gândit de o mamă pentru alte mame. Încorporează într-un singur concept o parte destinată delectării cu minunății culinare, una destinată...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Reportaj: ce lista de cumparaturi recomanda mamele celor care urmeaza sa devina mame

Reportaj: ce lista de cumparaturi recomanda mamele celor care urmeaza sa devina mame

Deoarece toate viitoarele mamici isi pun
MAI MULT

Ce sa nu faci in vacanta daca esti insarcinata

Ce sa nu faci in vacanta daca esti insarcinata

Desi majoritatea gravidelor sunt relaxate pe perioada sarcinii, adevarul este ca
MAI MULT

Un video incredibil arata cum se adapteaza corpul mamei in timpul nasterii

Un video incredibil arata cum se adapteaza corpul mamei in timpul nasterii

Pentru toti aceia care s-au intrebat ce se intampla cu corpul mamei in timpul
MAI MULT

Bebee

Ce sunt colicii şi cum îi tratăm?

Colicii cauzează un plânset incontrolabil la un copil sănătos din punct de
MAI MULT

Saptamana 9 de sarcina

Săptămâna 9

Poate că încă nu este a noua lună, dar este a noua săptămână de
MAI MULT

mic dejun pentru şcolari

15 exemple de mic dejun pentru şcolari

Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei şi nu trebuie ratată sub
MAI MULT

Eczema la bebeluşi

Eczema la bebeluşi – sfaturi şi tratamente

Eczema la bebeluşi poate arăta puţin înfricoşător la început, când este
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net