Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe... X

10 alimente pentru un păr sănătos și frumos

de Alina Nedelcu

Părul sănătos și frumos este visul oricăreia dintre noi. Pentru a-l obține nu este nevoie neapărat să recurgem la tot felul de produse cosmetice costisitoare. Din contră, experții ne asigură că și anumite alimente ne pot ajuta să ne asigurăm, în mod natural, un păr sănătos și strălucitor.În plus, acestea ne vor furniza și nutrienții necesari funcționării optime a organismului.

Alimente care ne pot ajuta să avem un păr sănătos

Produsele lactate

Datorită compoziției lor, experții ne recomandă, pentru a ne asigura un păr cât mai sănătos, să consumăm cât mai des iaurt grecesc și lapte.
În ceea ce privește iaurtul grecesc, acesta este plin de proteine, care îți vor conferi un păr des. În plus, este bogat în vitamina B5, cunoscută pentru capacitatea de a preveni părul subțire, dar și căderea acestuia.
Laptele se remarcă mai ales prin conținutul de vitamina D. De-a lungul timpului, studii din domeniu au arătat legătura directă dintre carența acestei vitamine și pierderea părului. Adesea s-a ajuns la concluzia că femeile care nu au beneficiat de vitamina D nu vor avea un păr la fel de sănătos ca acelea ce și-au asigurat necesarul din această vitamină.
De asemenea, să nu uităm că laptele are și calciu, numai bun pentru un păr, o piele și unghii sănătoase.

Peștele

Pești precum somonul, sardinele sau macroul sunt plini de acizi grași Omega 3. Din acest motiv, te pot ajuta și ei să ai un păr sănătos frumos.
Datorită Omega 3, părul ta va fi mai des și mai strălucitor. Pentru a-ți asigura însă necesarul, ar trebui să mănânci astfel de pești săptămânal sau să iei suplimente alimentare pe bază de Omega 3.

Spanacul

Dintre toate legumele cu frunze verzi, spanacul se remarcă prin nutrienții săi speciali. Astfel, datorită conținutului de vitamina A, C, dar și a fierului, acesta ne poate ajuta să avem un scalp mai sănătos. În plus, datorită conținutului de apă, ne va menține părul mai hidratat și mai strălucitor. Ca să nu mai punem la socoteală faptul că toate vitaminele din componența sa vor preîntâmpina neplăcutul fenomen al „firelor despicate".

Citricele

Sunt excelente pentru a ne menține părul sănătos și frumos. Datorită conținutului ridicat de vitamina C, colagenul se va menține la un nivel normal, ceea ce va contribui considerabil la sănătatea părului nostru.
S-a observat că acele persoane care consumă des citrice au un păr mai strălucitor, mai des și mai hidratat decât acelea care nu le consumă decât ocazional.

Avocado

Bogat în vitaminele B și E, avocado stimulează creșterea părului și menține sănătatea scalpului. Totodată, prezența acizilor grași monosaurați va asigura hidratarea firelor de păr și vor menține părul mai hidratat și mai mătăsos.
Consumă cu încredere acest fruct dacă vrei să ai un păr cu adevărat sănătos!

Femeie cu sparanghelSparanghelul

Această legumă ne va ajuta să avem un păr sănătos și frumos din următoarele motive:
Sparanghelul este bogat în vitamina A și C, care vor ajuta corpul să absoarbă mai bine proteinele, iar părul va crește mai rapid și mai sănătos.
Conține fier, ceea ce este benefic pentru stimularea oxigenării foliculilor de păr
Sparanghelul este bogat în vitamina E, care îmbunătățește aspectul părului, făcându-l mai des și mai strălucitor.

Ouăle

Și acestea sunt alimente ideale pentru sănătatea părului nostru.
Proteinele, fierul și vitamina B vor stimula creșterea părului, vor preveni despicarea firelor și căderea părului. De aceea se spune că persoanele care nu beneficiază de vitamina B vor avea probleme legate de pierderea prematură a părului.
În plus, ouăle vor contribui și la sănătatea unghiilor tale.

Carnea

Este și ea un aliment care ne poate ajuta să avem un păr sănătos.
Putem consuma atât carne mai slabă (precum cea de pui sau de curcan), cât și carne mai grasă, roșie, ambele furnizându-ne proteinele necesare pentru păr.
Dar mai ales carnea roșie este ideală pentru un păr sănătos, în condițiile în care este foarte bogată în fier. Acesta va fi ușor absorbit la nivelul foliculilor de păr, ceea ce va stimula creșterea părului și va diminua eventualele inflamații de la nivelul scalpului (responsabile și ele de pierderea părului).
Nu uita nici de ficat, care datorită vitaminelor A și B3, pot crește nivelul circulației sângelui la nivelul scalpului și astfel vor împiedica deshidratarea și căderea părului.

Nucile

Dacă vrei să ai un păr puternic și strălucitor, încearcă să mănânci des nuci. Pe lângă conținutul de vitamina E (care repară firele degradate), de acizi Omega-3 (ce mențin hidratarea părului), acestea conțin și cupru. Despre acesta din urmă se spune că vor menține mai mult timp culoarea naturală a părului, ferindu-ne să încărunțim prematur.

AfineAfinele

Acestea conțin antioxidanți, așa că vor lupta cu radicalii liberi, care pot determina decolorarea părului și apariția firelor despicate.
Pentru a avea părul mult visat, consumă cât mai des afine !

Vitaminele necesare pentru un păr sănătos

Într-adevăr, anumite alimente ne pot furniza acei nutrienți meniți să ne mențină părul sănătos și frumos. Din păcate, nu reușim mereu să beneficiem de ei numai prin alimentație. Iată de ce este necesar ca, periodic, să luăm și suplimente alimentare care să conțină vitaminele benefice și pentru părul nostru. Desigur, este indicat să nu le iei decât după ce ai consultat un medic.
Cele mai indicate vitamine și minerale pentru un păr sănătos sunt:

Vitamina A

Aceasta este esențială pentru creșterea părului. Ea va stimula producția de sebum la nivelul scalpului, ceea ce va preveni ruperea și uscarea părului.

Biotina

Această vitamină din grupul B-urilor va stimula creșterea mai rapidă a părului. În plus, va stimula producția de glucoză și de amino-acizii prețioși pentru sănătatea părului nostru.

Vitamina C

Nu este renumită numai pentru efectele asupra sistemului imunitar, ci și asupra părului nostru.
În primul rând, va stimula producția de colagen, atât de bun pentru părul, pielea și unghiile noastre.
În al doilea rând, va facilita absorbția fierului în organism, împiedicând astfel căderea părului.
Nu în ultimul rând, fiind un antioxidant, ne va proteja de acțiunea radicalilor liberi, ce pot contribui la degradarea treptată a părului.

Citește și: Cum se asimileaza cel mai bine vitamina C

Vitamina D

Este responsabilă de creșterea sănătoasă a firelor de păr. În lipsa ei, părul va fi mai fragil și va fi mult mai predispus căderii.

Vitamina E

Acționează ca un antioxidant, protejând părul de acțiunea radicalilor liberi. Din acest motiv, poate repara firele despicate și va scădea riscul de pierdere a părului.

Vitamina B3

Cunoscută și sub numele de niacină, va contribui considerabil la hrănirea scalpului, în condițiile în care va promova circulația sângelui și la acest nivel. Din acest motiv, părul va primi mai mulți nutrienți, va deveni mai sănătos și mai frumos.

Fierul

Cine are deficit de fier trebuie să știe că va avea și probleme legate de sănătatea părului. Astfel, acesta va deveni mai subțire, mai uscat și va crește mult mai greu. În plus, va fi mai predispus căderii premature.

Magneziul

Studiile din domeniu au arătat de mai multe ori că persoanele care au lipsă de magneziu vor avea un păr mult mai fragil și mai rar decât acelea care beneficiază de acest mineral.
Practic, cine are lipsă de magneziu riscă mult să se confrunte cu căderea părului.

Zincul

Este numai bun pentru sănătatea părului.
Experții consideră că lipsa de zinc va împiedica repararea foliculilor de păr, ceea ce poate determina căderea părului. În același timp, zincul joacă un rol-cheie în producția unor acizi responsabili de diviziunea celulară de la nivelul firelor de păr. Din acest motiv, părul poate crește mai repede și mai sănătos.

Seleniul

Poate stimula creșterea părului și va scădea riscul apariției mătreții, în contextul în care este capabil să ducă la distrugerea unei ciuperci, ce apare adesea pe scalp (responsabil și de mătreață).
Totodată, seleniul va reduce riscul căderii părului și va contribui la menținerea culorii naturale a părului.

L-Cisteina

Este un amino-acid ce contribuie la sănătatea părului. Asfel, el va conferi volum, strălucire și rezistență, conferind totodată strălucire.
Pentru a ne asigura că părul nostru va beneficia de toate aceste vitamine și minerale, ar fi ideal să optăm pentru niște suplimente alimentare mai complexe, care să conțină mare parte din ele. Cu siguranță că așa vom reuși să obținem nu numai un păr sănătos și frumos, dar și o piele și unghii mai sănătoase.

Supliment alimentar- PerfectilPerfectil este o combinație unică de vitamine, minerale și plante, menite să ofere un păr rezistent și radiant, unghii puternice și piele fină, mătăsoasă.

Ingredientele pentru un păr sănătos sunt: biotina, cuprul, magneziul, zincul, iodul. Nutrienții speciali pentru piele sunt: managanul, vitamina C și E, extractul de sâmbure de struguri. 

Ingredientele speciale pentru unghii: zinc, fier, L-Cisteină, vitamina C.

 

 

vavian pharma

 


Citește și: Top 5 cele mai bune uleiuri pentru păr

Voi mai știți și alte alimente, numai bune pentru a ne asigura un păr sănătos și frumos?

Surse:
www.dailymail.co.uk; www.health.com; www.naturallivingideas.com;www.nootriment.com; www.stylecraze.com; www.webmd.com

Surse poze:

www.pexels.com

 

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

5 tehnici de relaxare de care te poti bucura chiar la tine acasa 5 tehnici de relaxare de care te poti bucura chiar la tine acasa
Machiajul natural - simplu, rapid si foarte trendy Machiajul natural - simplu, rapid si foarte trendy
Principalele tendinte in materie de coafuri pentru anul 2010 Principalele tendinte in materie de coafuri pentru anul 2010
Atentie la ingredientele din produsele cosmetice! Atentie la ingredientele din produsele cosmetice!

Articole Lifestyle

Nu se mai poartă fusta lungă. Care este lungimea HOT din vara 2018 Nu se mai poartă fusta lungă. Care este lungimea HOT din vara 2018
Luna Plină în Săgetător predispune zodiile la infidelitate Luna Plină în Săgetător predispune zodiile la infidelitate
La ce să fii atentă când cumperi shaorma ca să nu te îmbolnăvești La ce să fii atentă când cumperi shaorma ca să nu te îmbolnăvești
Ce te face o femeie specială în funcție de zodie Ce te face o femeie specială în funcție de zodie

Alte articole care te-ar putea interesa


Editorial Qbebe
scris de Maria Ionescu
Mi-am lăsat copilul să plângă până s-a liniștit singur și nu am niciun regretNimeni nu își dorește ca bebelușul său să fie trist. Mai ales o mamă. Dar să îți înveți copilul să adoarmă singur noaptea și să stea liniștit până dimineața presupune aproape...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Am testat piureurile organice Annabel Karmel și ne declarăm încântate. Atât eu cât și cea micăMă numesc Gheorghe Teodora Camelia, sunt mămica a doi copii minunați, un băiețel în vârstă de 3 ani și o fetiță de 1 an. Nu obișnuiesc să achiziționez din comerț produse gata ambalate destinate meselor...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

14 lucruri care se intampla in corpul tau cand ramai insarcinata

14 lucruri care se intampla in corpul tau cand ramai insarcinata

Cand ramai insarcinata in corpul tau au loc o serie de modificari, care de care
MAI MULT

Cum sa iti activezi hormonii pentru a avea o maternitate usoara

Cum sa iti activezi hormonii pentru a avea o maternitate usoara

Toate mamicile isi doresc sa aiba parte de o maternitate cat mai usoara. Iata
MAI MULT

Contraceptia dupa nastere: cum sa eviti sarcina in mod natural

Contraceptia dupa nastere: cum sa eviti sarcina in mod natural

Fie din motive ce tin de alaptare, fie din atentia pentru o stare buna de
MAI MULT

Bebee

sigur.info-fii sigur pe net