Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe... X

10 semne că stai prea mult pe scaun

de Alina Nedelcu

Statul prea îndelungat pe scaun este o problemă tot mai frecventă în zilele noastre. Specialiștii ne atrag însă atenția asupra următorului fapt: prea mult timp petrecut pe scaun ne poate provoca serioase probleme de sănătate. Iată de ce este important să putem identifica acele semne, care ne pot arăta că am stat prea mult timp jos și să putem lua măsurile ce se impun, evitând să ne confruntăm cu stări neplăcute și cu diverse afecțiuni.

Semn că stai prea mult pe scaun - Începi să iei în greutate

Dacă ai impresia că în ultimul timp ai început să iei în greutate și nu îți dai seama de ce, este foarte posibil ca acest fenomen să fie unul dintre efectele faptului că îți petreci prea mult timp pe scaun. Acest lucru devine parcă mai evident dacă, pentru un interval mai îndelungat, ai avut aceeași măsură la haine, iar acum vezi că a venit momentul să-ți reînnoiești garderoba.
Explicația pentru luarea în greutate din cauza faptului că stăm mult timp pe scaun este următoarea: când nu ne mișcăm suficient, corpul nu arde suficiente calorii. Ele vor fi arse mai mult pentru a asigura energie, iar din acest motiv nivelul zahărului din sânge va crește și el. Efectele acestui proces sunt acumularea kilogramelor în plus, mai cu seamă a depozitelor de grăsime din zona abdominală. De asemenea, nu trebuie să neglijăm nici creșterea semnificativă a riscului de a ne îmbolnăvi de diabet sau de a dezvolta afecțiuni cardiace.
Pentru a preveni, pe cât posibil, aceste consecințe negative, putem lua niște măsuri simple:
• Să ne ridicăm de pe scaun periodic și să facem niște exerciții fizice ușoare
• Să facem plimbări, inclusiv în pauzele de prânz
• Să ne mișcăm mai mult în timpul liber

Te doare des spatele

Durerile de spate sunt și ele un semn legat de faptul că petreci prea mult timp pe scaun. Statul pe scaun va deteriora considerabil postura corpului, mai ales că pelvisul se rotește și pune presiune pe vertebrele coloanei.
Principala dovadă a schimbării posturii corpului este următoarea: umerii tăi se vor apleca înainte. Dacă observi acest lucru, nu mai sta pe gânduri și încearcă să procedezi astfel: când stai jos, menține-ți spatele cât mai drept și nu te apleca prea mult peste tastatură și birou.
În plus, presiunea creată pe vertebrele coloanei va duce la inflamarea și transmiterea semnalului dureros în toți mușchii din regiune, ceea ce va provoca dureri de spate. Acestea sunt cu atât mai supărătoare cu cât adesea devin cronice și par că nu trec cu nimic.
Ne putem ameliora aceste dureri dacă vom lua oricare dintre aceste măsuri:
• Vom face pauze periodice, în care ne vom ridica de pe scaun
• Vom fi atente la postura corpului
• Vom face mai multă mișcare și nu ne vom feri inclusiv de exercițiile fizice efectuate la biro
u.

Corpul nostru devine mai rigid

Experții ne precizează următorul aspect: corpul uman nu este conceput pentru a sta nemișcat mult timp. De aceea, corpul nefiind folosit la parametrii săi de a rezista la efortul fizic, vom fi în stuația ca mușchii și articulațiile noastre să înceapă să se degradeze. Ca să nu mai spunem de faptul că și postura incorectă provocată de statul pe scaun va pune o presiune suplimentară asupra acestora, ceea ce le va reduce din flexibilitate.
Cel mai mult se vor rigidiza spatele, umerii, gâtul și genunchii. Din acest motiv, mobilitatea se va reduce semnificativ și ne putem confrunta cu tot felul de dureri ale acestora. Cu timpul, astfel de dureri pot deveni foarte supărătoare și se pot croniciza.

Femeie la birou, ce are disconfort in zona cervicala

Te doare des capul

Și durerile de cap sunt o dovadă a faptului că probabil îți petreci prea mult timp stând pe scaun, deși specialiștii nu au încă un răspuns clar care să dovedească relația dintre acest simptom și faptul că se stă în această poziție. De cele mai multe ori însă, ei au o opinie comună: cei care stau îndelung pe scaun utilizează și computerul mult. Ori acest fapt poate contribui la apariția durerilor de cap.
Astfel, expunerea la ecran și poziția adesea incorectă nu sunt bune nici pentru ochi, dar nici pentru creier sau pentru spate. Durerile de cap pot apărea cel mai adesea de la suprasolicitarea ochilor, dar și ca urmare a tensiunilor musculare prezente la nivelul capului și a regiunii cervicale.
Ca soluții pentru a preveni/a ameliora astfel de dureri de cap, medicii ne recomandă să luăm pauze cât mai dese, în care să ne și ridicăm de pe scaun. În același timp, este indicat să ne hidratăm corespunzător (cel puțin 8 pahare de apă zilnic) și să încercăm să avem o poziție cât mai confortabilă și mai corectă când stăm jos.

Femeie pe care o doare capul si sta in fata laptopului

Citește și: 14 remedii naturale contra durerilor de cap

Te confrunți frecvent cu stări de oboseală

Când te simți obosită permanent și nu știi de ce, trebuie să știi că este foarte posibil să fie din cauză că stai prea mult timp pe scaun.
Se poate întâmpla adesea să obosim fără a face prea mult efort, în condițiile în care corpul nostru nu este foarte angajat într-o activitate, la fel ca atunci când, de pildă, desfășurăm vreo activitate casnică sau facem exerciții fizice. Astfel, ritmul întregului nostru organism se va reduce, nu ne vom mai simți pregătite pentru a depune vreun efort, iar creierul va transmite semnalul că este timpul să ne odihnim. De aceea apar frecvent stările de oboseală, chiar și când stăm la birou.
O soluție pentru a scăpa de neplăcutele stări de oboseală este să încercăm să fim mai active din punct de vedere fizic.

Ai diverse tulburări de somn

Cele mai cunoscute tulburări de somn apărute ca urmare a statului excesiv pe scaun sunt dificultatea de a adormi sau dorința de a dormi mai mult.
În ceea ce privește dificultatea de a adormi, aceasta apare indiferent de cât de obosită ești de pe timpul zilei. Explicația pentru acest fenomen este următoarea: creierul îi transmite corpului semnalul că a venit momentul să se relaxeze, dar corpul nu este încă pregătit pentru acest demers, în condițiile în care pe timpul zilei nu s-a consumat suficientă energie.
În legătură cu nevoia de a dormi mai mult, este necesar să se aducă următoarea explicație: chiar dacă inițial ne va fi mai greu să adormim, după aceea ne vom dori tare mult să dormim mai mult dimineața. Motivul este legat de faptul că în alte nopți, din cauza fenomenului menționat anterior, probabil nu am reușit să ne facem necesarul de somn.
Practic, suntem intrate într-un cerc vicios, care ne poate influența în mod negativ starea de sănătate.

Citește și: Somn odihnitor: 13 lucruri pe care să le faci înainte de a te băga în pat

Nu te mai poți concentra bine

Și această problemă este strâns legată de tulburările de somn provocate de statul prea mult pe scaun. Ni se poate întâmpla oricând să ne trezim în situația de a nu ne mai concentra așa cum trebuie, iar productivitatea muncii noastre poate fi serios afectată.
Pentru a reuși să ne creștem din nou capacitatea de concentrare, cea mai bună soluție este să facem cât mai multă mișcare. Efortul fizic va pompa mai bine sângele către creier, ceea ce va duce la îmbunătățirea activității creierului.
Așa că încearcă să nu rămâi pentru prea mult timp pe scaun, dacă nu vrei să ai tulburări de concentrare sau chiar de memorie!

Ți se umflă picioarele

În special gleznele și articulațiile din zonă vor avea de suferit dacă stăm multe ore pe scaun. Ele se vor inflama, ceea ce ne va provoca un disconfort accentuat. Problema se poate agrava pe măsură ce înaintăm în vârstă, în condițiile în care articulațiile noastre vor deveni tot mai rigide.
Printre cele mai la îndemână soluții pentru a combate, pe cât posibil, să ne confruntăm cu edemul picioarelor cauzat de statul pe scaun, sunt:
• Să ne ridicăm periodic de pe scaun pentru a face mișcare
• Să fim atente la poziția picioarelor - de pildă, să nu stăm des picior peste picior
• Ne putem ridica picioarele mai sus decât corpul, astfel încât circulația sângelui să se îmbunătățească
• Să ne facem un masaj
• Să fim cât mai active din punct de vedere fizic în timpul liber

Femeie ce si-a scos pantofii din picioare pentru ca le simte umflate

Interacțiunile tale sociale se diminuează

Dacă vom sta toată ziua pe scaun, vom ajunge să interacționăm cât mai puțin cu oamenii. Chiar și cu cei din preajma noastră putem intra tot mai puțin în legătură.
Pentru a evita cât mai mult ca acest fenomen să se producă, este necesar să ne străduim ca măcar în timpul liber să avem contacte sociale. În plus, putem încerca să găsim diferite metode pentru a socializa mai mult cu cei din preajma noastră, chiar dacă stăm aproape toată ziua pe scaun.

Încrederea în sine se diminuează

Probabil că nu te-ai gândit până acum, dar specialiștii spun că și reducerea timpului petrecut cu ceilalți poate duce la deteriorarea încrederii în sine.
Iată de ce este necesar să faci tot posibilul ca, în ciuda timpului îndelungat petrecut pe scaun, să găsești intervale în care să poți socializa atât cu cei dragi, cât și cu cei din jurul tău. Te vei simți sigur mai bine, mai plină de încredere și mai dornică de a nu fi prea mult singură.

Voi știați până acum de semnele care ne pot indica faptul că stăm prea mult timp pe scaun?

Surse:
www,abchomeremedies.com; www.dailyhealthremedies.com;www.weweight.com

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Ai grija de tine - Afla cum poti creste imunitatea organismului tau in sezonul rece! Ai grija de tine - Afla cum poti creste imunitatea organismului tau in sezonul rece!
Fereste-te de gripa noua! Afla tot ce trebuie sa stii despre virusul A H1N1 Fereste-te de gripa noua! Afla tot ce trebuie sa stii despre virusul A H1N1
Esti pregatita sa ai urmatorul copil? Esti pregatita sa ai urmatorul copil?
Sfaturi importante pentru o mama care se intoarce la lucru Sfaturi importante pentru o mama care se intoarce la lucru

Articole Lifestyle

3 cupluri din zodiac care stau împreună din interes 3 cupluri din zodiac care stau împreună din interes
Femeile stilate nu mai poarta parul drept! Ce coafura să alegi în 2018 Femeile stilate nu mai poarta parul drept! Ce coafura să alegi în 2018
Culoarea în care NU trebuie să îți vopsești părul în această iarnă Culoarea în care NU trebuie să îți vopsești părul în această iarnă
3 cupluri din zodiac care stau împreună din interes 3 cupluri din zodiac care stau împreună din interes

Alte articole care te-ar putea interesa


Editorial Qbebe
scris de Mariana Stan
Tati, lasă laptopul și joacă-te cu mine!Cum este să crești fără tată? Mă refer la tatăl prezent în casă dar absent în relația cu copiii lui. Sunt convinsă că ați trecut fiecare dintre voi peste sentimentul că nu sunteți pregătite pentru...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Gabriela Paladi
Cum a fost la Ferdinand, animația care a făcut o sală plină de copii să aplaudeAm plâns, am râs, am aplaudat și am râs iar! Povestea lui Ferdinand este, poate, povestea oricărui copil echilibrat, cu suflet cald și empatic, care se lovește în viață de alți copii, chiar...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Ce mananci in sarcina: 4 alimente periculoase pentru fat

Ce mananci in sarcina: 4 alimente periculoase pentru fat

Sarcina reprezinta inceputul calatoriei in viata de parinte. Prin urmare este de
MAI MULT

Cum sa dormi bine in ultimul trimestru de sarcina

Cum sa dormi bine in ultimul trimestru de sarcina

Dormitul in ultimul trimestru de sarcina se poate dovedi nu doar inconfortabil,
MAI MULT

Este normal sa slabesti in sarcina?

Este normal sa slabesti in sarcina?

Fiecare sarcina decurge in ritmul propriu pentru ca fiecare organism este
MAI MULT

Bebee

Este-bine-să-le-dăm-copiilor-vitamine

Este bine să le dăm copiilor vitamine?

Numeroşi părinţi se gândesc să le aducă un aport de vitamine copiilor lor,
MAI MULT

Cum trebuie să alegem laptele formulă la bebeluşi

Cum trebuie să alegem laptele formulă la bebeluşi

Este deosebit de important să aflaţi ce este mai bine pentru copilul vostru,
MAI MULT

test ovulatie

Cum se folosește testul de ovulație?

Testul de ovulație este o metodă eficientă care te poate ajuta atunci când
MAI MULT

Cordonul ombilical

Tot ce trebuie să ştim despre cordonul ombilical

Cordonul ombilical este puntea de legătură dintre mamă şi făt, mai precis
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net