Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe... X

Ce să faci ca să scapi de retenția de apă?

de Irina Olteanu

Retenția de apă reprezintă o problemă cu care se confruntă îndeosebi femeile. Deși există situații în care se impune tratament specializat, în cele mai multe cazuri este suficientă respectarea câtorva reguli de bază. Iată-le expuse aici alături de explicații în detaliu.

Informații despre retenția de apă

Retenția de apă desemnată în termeni medicali edem apare când lichidul nu este îndepărtat din țesuturile corporale, inclusiv din piele, putând fi observată la nivel generalizat (în întregul corp) sau localizată (pe anumite părți din corp). Unele femei experimentează retenție de apă în perioada sarcinii sau în perioada premenstruală. Persoanele cu un nivel redus de activitate (cum sunt cele țintuite la pat sau cele care stau așezate în timpul zborurilor cu avionul de lungă durată) pot fi de asemenea afectate.

Trebuie menționat că retenția de apă poate reprezenta însă un simptom al unei afecțiuni medicale grave precum boală renală sau insuficiență cardiacă. Dacă observați apariția acestei probleme în mod brusc sau dacă este însoțită de simptome grave, este recomandat să fiți consultate de un medic. Sfaturile următoare sunt valabile pentru formele ușoare ale retenției de apă.

Sfaturi pentru retenția de apă

- consumați mai puțină sare: sarea este compusă din două elemente chimice - sodiu și clor. Sodiul se leagă de apa din organism și ajută la menținerea echilibrului de fluide atât în interiorul, cât și în exteriorul celulelor. Alimentele procesate reprezintă cea mai importantă sursă alimentară de sodiu și poate apărea retenția de apă (nu este o regulă). Cea mai simplă metodă constă în reducerea aportului de sodiu (evitați în special consumul de chips-uri, alune și covrigei). De altfel, un aport prea mare de sare cauzează hipertensiune (crește riscul de boli cardiace și infarct), iar prin eliminarea calciului în urină crește riscul de osteoporoză și reducerea densității osoase.

retentia de apa
- evitați băuturile care deshidratează precum ceaiul, cafeaua și alcoolul. Deși cele din urmă sunt considerate diuretice, nu vor face decât să vă deshidrateze. Consumați în schimb ceai de fructe, de mentă, lămâie și păpădie și optați pentru băuturi non alcoolice.
- creșteți aportul de magneziu: acesta este un mineral extrem de important, implicat în mai mult de 30 reacții enzimatice care contribuie la funcționarea organismului. Conform unui studiu, 200 mg de magneziu pe zi a redus retenția de apă la femei cu simptome de sindrom premenstrual. În alimentație, magneziul se poate găsi în: nuci, cereale integrale, ciocolată neagră și legume cu frunze verzi
- creșteți aportul de vitamina B6: vitamina B6 reprezintă de fapt un grup format din mai multe vitamine înrudite, importante pentru formarea globulelor roșii. Această vitamina s-a demonstrat a reduce retenția de apă în cazul femeilor cu sindrom premenstrual. Alimente care o conțin sunt: banane, orez brun, cartofi, nuci, somon, ton și carne roșie
- creșteți aportul de potasiu: potasiul este un mineral cu multiple roluri în organism (printre altele ajută la transmiterea impulsurilor electrice în corp și este util pentru sănătatea inimii). Potasiul acționează în 2 modalități: scăzând nivelul de sodiu și crescând cantitatea de urină. Exemple de alimente bogate în potasiu sunt: banane, avocado și roșii
- încercați să consumați păpădie: această plantă este recunoscută pentru proprietățile sale diuretice de multă vreme (stimulează producția de urină). Este mult mai eficientă când este consumată sub formă de extract din frunze
- evitați carbohidrații rafinați: consumul acestora conduce la creșteri rapide în nivelele de glicemie și insulină. Nivele ridicate de insulină determină corpul să rețină mai mult sodiu crescând reabsorbția sodiului în rinichi, ceea ce la rândul său conduce la un volum mai mare de lichid în corp. Exemple de carbohidrați rafinați includ zaharuri și cereale procesate precum zahărul de masă și făina albă

Alte modalități de a reduce retenția de apă

Următoarele sfaturi au doar reputația de a contribui la ameliorarea problemei, nu au fost demonstrate științific:
- Faceți mișcare: plimbările ușoare (cel puțin 20 minute) pot fi extrem de eficiente în reducerea retenției de apă, în special la nivelul membrelor inferioare. Când faceți mișcare corpul se încălzește și elimină apa în exces, iar o circulație mai bună va preveni retenția de lichid pe termen lung. Poate fi de ajutor și ridicatul picioarelor când stați întinse

retentia de apa
- Consumați mai multă apă (cel puțin 6-8 pahare pe zi): un consum sporit de apă poate reduce în mod paradoxal retenția de apă. Chiar dacă se poate să simțiți că aveți suficientă apă în organism, o hidratare corespunzătoare vă ajută să eliminați apa în exces în loc să o depozitați în organism. Ce se întâmplă de fapt? Apa ajută ficatul transformând grăsimea în energie pe care o utilizați. Dar în lipsa unui aport corespunzător, rinichii nu pot elimina acumularea de lichid concentrat și are nevoie de susținere din partea ficatului care devine supraîncărcat. Prin urmare, acesta nu își mai realizează funcția primară și păstrează grăsimea suplimentară pe care ar fi distrus-o dacă ar fi existat suficientă apă. În plus, retenția de apă contribuie și la un aspect general de balonare a corpului.
- Iată aici câteva alimente cu efect diuretic: țelină, morcovi, ceapă, sparanghel, roșii, castraveți, varză, salată. Plante cu efect diuretic: coada-calului, pătrunjel, hibiscus, usturoi, fenicul, mătasea de porumb, urzica, păducelul și sucul de merișoare.

În final, rețineți că retenția de apă poate fi un simptom al unei probleme grave de sănătate, cu inima, rinichii sau ficatul, prin urmare necesită un tratament medical corespunzător.

Citește și:

Consumul de apa in sarcina 

Surse:
https://authoritynutrition.com; www.hellomagazine.com; www.rapidhomeremedies.com; www.wikihow.com

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Ai grija de tine - Afla cum poti creste imunitatea organismului tau in sezonul rece! Ai grija de tine - Afla cum poti creste imunitatea organismului tau in sezonul rece!
Fereste-te de gripa noua! Afla tot ce trebuie sa stii despre virusul A H1N1 Fereste-te de gripa noua! Afla tot ce trebuie sa stii despre virusul A H1N1
Esti pregatita sa ai urmatorul copil? Esti pregatita sa ai urmatorul copil?
Sfaturi importante pentru o mama care se intoarce la lucru Sfaturi importante pentru o mama care se intoarce la lucru

Articole Lifestyle

3 cupluri din zodiac care stau împreună din interes 3 cupluri din zodiac care stau împreună din interes
Femeile stilate nu mai poarta parul drept! Ce coafura să alegi în 2018 Femeile stilate nu mai poarta parul drept! Ce coafura să alegi în 2018
Culoarea în care NU trebuie să îți vopsești părul în această iarnă Culoarea în care NU trebuie să îți vopsești părul în această iarnă
3 cupluri din zodiac care stau împreună din interes 3 cupluri din zodiac care stau împreună din interes

Alte articole care te-ar putea interesa


Editorial Qbebe
scris de Mariana Stan
Tati, lasă laptopul și joacă-te cu mine!Cum este să crești fără tată? Mă refer la tatăl prezent în casă dar absent în relația cu copiii lui. Sunt convinsă că ați trecut fiecare dintre voi peste sentimentul că nu sunteți pregătite pentru...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Gabriela Paladi
Cum a fost la Ferdinand, animația care a făcut o sală plină de copii să aplaudeAm plâns, am râs, am aplaudat și am râs iar! Povestea lui Ferdinand este, poate, povestea oricărui copil echilibrat, cu suflet cald și empatic, care se lovește în viață de alți copii, chiar...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Cum sa dormi bine in ultimul trimestru de sarcina

Cum sa dormi bine in ultimul trimestru de sarcina

Dormitul in ultimul trimestru de sarcina se poate dovedi nu doar inconfortabil,
MAI MULT

Ce mananci in sarcina: 4 alimente periculoase pentru fat

Ce mananci in sarcina: 4 alimente periculoase pentru fat

Sarcina reprezinta inceputul calatoriei in viata de parinte. Prin urmare este de
MAI MULT

Este normal sa slabesti in sarcina?

Este normal sa slabesti in sarcina?

Fiecare sarcina decurge in ritmul propriu pentru ca fiecare organism este
MAI MULT

Bebee

detergent

Ce detergent să folosim pentru hăinuţele bebeluşului?

Ca orice mămică la început de drum, după imensa aşteptare de a avea în
MAI MULT

Învață cum trebuie să respiri în timpul travaliului

Valoarea exercițiilor de respirație în timpul travaliului este deja bine
MAI MULT

Cum trebuie să îi spunem copilului că este adoptat?

Includerea într-o familie a unui copil adoptat poate fi destul de dificilă
MAI MULT

botez ortodox

Botezul copiilor în religia creştin-ortodoxă

Botezul copiilor este o practică folosită de toate familiile adepte ale
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net