Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe... X

Top 10 legume cu cele mai putine calorii

de Cosmina Ionita

O dieta sanatoasa trebuie sa includa toate grupele alimentare astfel incat organismul sa primeasca toti nutrientii necesari pentru o functionare optima. Dar un aport nutritiv nu inseamna si un aport caloric. Include in alimentatia zilnica legume proaspete si vei deborda de ... sanatate. Am alcatuit pentru tine un top al celor mai slabe 10 legume din punct de vedere caloric si totusi bogate in nutrienti.

Multe dintre listele cu alimente pe care este bine sa le consumi sunt lipsite de informatii privind valoarea calorica. De aceea, iti prezentam 10 legume-minune a caror valoare nutritionala este mai mica decat energia depusa de organism pentru a le digera si au o multime de beneficii.

1. Castravete

Castravetele este leguma cu cele mi putine calorii. O jumatate de ceasca cu felii de castravete contine doar 7 calorii. Are un continut ridicat de apa (95%) si este bogat in vitamine si minerale, in carbohidrati si proteine. Nutritionistii spun ca toata valoarea legumei sta in coaja, in care gasim cea mai mare parte a vitaminelor C, A si complexul de B-uri. Castravetele este un excelent remediu in astmul bronsic, guta si reumatism, indigestie si constipatie, gastrita si ulcer gastric. Are efecte astringente si tonice.

 

Castravete


2. Salata verde

Cu doar 8 calorii la o portie, salata verde este o adevarata minune in farfurie. Sursa importanta de apa (90%), acid folic, vitamina C, beta-caroten, potasiu, salata verde reduce riscul de boli cardiace, previne aparitia cancerului, mentine sanatatea oaselor si combate insomnia. Salata contine o substanta fitochimica numita lactucin, cu puternice proprietati sedative.

3. Sparanghel

Sparanghelul nu prea este consumat in bucataria romaneasca desi nu contine colesterol sau grasimi si doar 11 calorii per fir. Aceasta leguma este bogata in potasiu si glutation, un aminoacid cu efect antioxidant, vitamina K, ce ajuta la dezvoltarea oaselor si inulina, care sporeste bacteriile bune. Sparanghelul scade tensiunea arteriala, imbunatateste fertilitatea si creste secretia lactate, are efect diuretic si proprietati antiinflamatoare.

4. Telina

O suta de grame de telina rasa are doar 14 calorii, dar contine vitaminele A, B, C, si K, si minerale precum potasiu, zinc, calciu, fosfor, magneziu. Telina are efect tonic si fortifiant, regleza functiile hormonale, este cicatrizant si diuretic. Este adjuvant in hipertensiune arteriala, nervozitate, astm si bronsite cornice, obezitate si degeraturi.

5. Spanac

Cu 20 de calorii la o suta de grame, spanacul este o sursa importanta de clorofila, beta-caroten, vitamina B6, vitamina C, fier, calciu, sodiu si potasiu. Sulful il face un excelent antioxidant, iodul ajuta la combaterea bolilor de piele, vitamina K intareste structura osoasa. Spanacul este recomandat in osteoporoza, reumatism, anemii, rahitism, astenie fizica si nervoasa, cataracta.

Spanac

6. Conopida

O portie de conopida tocata are 23 de calorii si zero grasimi. In schimb, este bogata in vitaminele A, C si B3, dar si minerale precum potasiu, fosfor si sodiu. Conopida este cunoscuta printre nutritionisti drept un inamic declarat al cancerului datorita substantele cu efect rapid si puternic antioxidant, citostatic si stimulent al sistemului imunitar. Previne anemia si formarea cheagurilor de sange, stopeaza osteoporoza si reface flora intestinala.

7. Broccoli

Intr-o suta de grame de broccoli tocat se afla 30 de calorii si o bogatie de vitamine: A, B6, C, K si folati, dar si mangan, potasiu si fosfor. Bogata in sulf, aceasta leguma are efecte antivirale si antibiotice. Cu un continut ridicat de antioxidanti din familia carotenoizilor, broccoli este un combatant puternic impotriva cancerului pulmonar, de prostata si de vezica urinara. Ajuta la intarirea sistemului osos, sprijina functiile nervoase si favorizeaza somnul.

8. Rosii

O rosie are doar 11 calorii. Cu 94% apa, vitaminele A, C, E, K si complexul de B-uri, dar si calciu, magneziu, potasiul, fosfor, magneziu, fier si licopen, rosia reprezinta sanatatea din farfurie. Licopenul combate constipatia si obezitatea, lupta impotriva infectiilor si reduce riscul osteoporozei, iar potasiul joaca rol antihipertensiv. Nutritionistii recomanda consumul unei rosii in fiecare zi pentru eliminarea toxinelor din organism, protejarea ficatului si a sistemului respirator, reducerea presiunii sangelui si prevenirea bolilor canceroase.

Rosii

9. Dovleac

O portie de piure de dovleac are 23 de calorii. Pulpa contine vitaminele A, C si E, dar si saruri minerale, hidrati de carbon, protide, iar semintele contin lecitina, rezine si enzime cu proprietati antihelmintice. Dovleacul reduce riscul aparitiei cancerului si lupta impotriva bolilor de inima, incetineste procesul de imbatranire si ajuta la regenerarea organismului. Semintele de dovleac favorizeaza eliminarea parazitilor intestinali si stimuleaza activitatea rinichilor, iar uleiul extras din seminte regleaza colesterolul. Sucul proaspat de dovleac este indicat in insomnie, ulcer si aciditatea gastrica.

10. Ciuperci

Cu doar 35 de calorii la 100 de grame, ciupercile contin fibre, proteine, minerale si 80% apa. Sunt singurele legume care au in componenta lor vitamina D, esentiala pentru sistemul osos. Continutul ridicat de seleniu previne aparitia cancerului, zincul indeparteaza stresul si combate starile depresive, potasiul regleaza tensiunea arteriala, iar fibrele usureaza tranzitul intestinal.

 

Articole asemanatoare

Stevia ca indulcitor Stevia ca indulcitor
Noua tendinta in alimentatia sanatoasa: food coaching-ul Noua tendinta in alimentatia sanatoasa: food coaching-ul
Top 10 fructe cu cele mai putine calorii Top 10 fructe cu cele mai putine calorii
Top 10 tipuri de carne cu cele mai putine calorii Top 10 tipuri de carne cu cele mai putine calorii

Articole Lifestyle

Ce fel de femeie eşti în funcţie de luna în care te-ai născut Ce fel de femeie eşti în funcţie de luna în care te-ai născut
Ce se întâmplă dacă pui aspirină în maşina de spălat! Efectul este neaşteptat Ce se întâmplă dacă pui aspirină în maşina de spălat! Efectul este neaşteptat
Cum să treci peste problemele cu banii în cuplu Cum să treci peste problemele cu banii în cuplu
Șase cauze neobișnuite ale infarctului Șase cauze neobișnuite ale infarctului

Alte articole care te-ar putea interesa

Adauga comentariul tau
 
Nume   Cod
Refresh

 
 
 
Mesaj (1500 caractere)  

 
Nu exista comentarii pentru acest articol. Fii prima care isi spune parerea!
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Sunt mamă elicopter, primele două zile fără copilul meu. Șoc și groază! Să explicăm, pentru cei care nu cunosc semnificația termenului, conceptul de părinte elicopter. Acesta reprezintă un tip de părinte care este extrem de atent la experiențele și problemele cu care se confruntă copilul său...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
A doua vizită la Electronic Arts România – aniversare specială și jeleuriÎn urma primei vizite, rămăsese deschisă invitația, după cum v-am povestit aici, de a vizita și restul de etaje ale minunatei clădiri Electronic Arts Romania. Spun minunată nu fără o bază reală, ci pentru că...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny
Link-uri recomandate

Naste natural

Cum eviti rubeola in sarcina

Cum eviti rubeola in sarcina

Rubeola in sarcina dispune de simptome intiale greu observabile si se poate
MAI MULT

15 probleme comune pe care le poti avea in sarcina

15 probleme comune pe care le poti avea in sarcina

Sarcina este o perioada aparte din viata si, chiar daca poti fi extrem de
MAI MULT

Dieta potrivita pentru fiecare luna de sarcina

Dieta potrivita pentru fiecare luna de sarcina

Pentru a avea parte de o sarcina normala, fara a acumula un surplus ponderal
MAI MULT

Bebee

Încearcă să nu faci prea multe ecografii în timpul sarcinii

Încearcă să nu faci prea multe ecografii în timpul sarcinii

Ecografiile s-au transformat în primele poze ale unui bebeluș. Însă, mersul
MAI MULT

Antioxidanţii fructe

Antioxidanţii – Ce sunt şi cum ne ajută

Zilnic, corpul nostru este ameninţat de produsele chimice denumite radicali
MAI MULT

Învață cum trebuie să respiri în timpul travaliului

Valoarea exercițiilor de respirație în timpul travaliului este deja bine
MAI MULT

Cum-trebuie-să-ne-convingem-copiii-să-iubească-şcoala

Cum trebuie să ne convingem copiii să iubească şcoala?

Specialiștii recomandă tinerilor părinți să înceapă de timpuriu să le
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net