Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe... X

Alimente fără carbohidrați

de Irina Olteanu

Consumul exclusiv de alimente fără carbohidrați nu constituie întotdeauna o alegere potrivită. Din ce motiv se întâmplă acest lucru, ce alimente există în comerț, precum și în natură fără carbohidrați și, nu în ultimul rând, sfaturi pentru o stare bună de sănătate veți regăsi în acest articol.

Informații despre carbohidrați

Un consum de carbohidrați este cunoscut a contribui la creșterea nivelului glicemiei; deși aceste substanțe sunt necesare într-un plan alimentar sănătos, un exces poate cauza o creștere în greutate și chiar obezitate. Alimentele fără carbohidrați sunt acele alimente care în stare naturală sau procesată, dispun de un conținut zero de carbohidrați. Zahărul și fibrele sunt carbohidrați, deși cele mai multe persoane folosesc conceptul pentru a desemna doar amidonul (precum cel din pâine, paste, orez, cartofi și fasole).

Este posibil să eliminați carbohidrații complet din alimentație și să vă bazați doar pe grăsimi ca sursă de energie pentru organism; nu este niciun pericol. Anumite nutrimente din alimentație sunt însă absolut esențiale, inclusiv o serie de grăsimi, aminoacizi, vitamine și minerale; zaharurile și carbohidrații nu fac parte din lista "obligatorie". Ce se întâmplă de fapt? Pentru a funcționa în lipsa acestor substanțe, corpul va produce singur zaharurile necesare sau va identifica surse alternative de energie. De exemplu, când reduceți sau eliminați în mod drastic carbohidrații din alimentație, corpul este capabil să creeze zahăr pentru a-l depozita sub forma de glicogen. Creierul este recunoscut a fi avid de zahăr deoarece necesită o mulțime de energie, iar zahărul este sursa sa preferată. Deoarece obiectivul principal constă în supraviețuire, acest organ se adaptează și se dezvoltă, alimentându-se cu cetone (un produs derivat descompunerii excesive a grăsimii) în lipsa carbohidraților. Această modificare are loc fără știința noastră, fie că este vorba despre o alimentație cu puțini carbohidrați sau o dietă ketogenică (60-70% din calorii provin zilnic din grăsimi). Există o serie de regimuri alimentare cu puțin carbohidrați care sunt extrem de eficace în lupta cu scăderea în greutate (inclusiv dieta Atkins), reducând anumiți factori de risc pentru boli cardiace și tratând diabetul sau epilepsia.

alimente fara carbohidrati

Din punct de vedere tehnic, grăsimile sunt singurele care conțin zero carbohidrați. Chiar și anumite tipuri de carne sau fructe de mare au cantități infime (fracțiuni dintr-un gram), fiind deseori încadrate drept aproape de zero (este vorba de mai puțin 1 cabohidrat pe o porție de o persoană). Ca regulă, alimentele care conțin doar proteine și/sau grăsimi nu au carbohidrați (carne, grăsimi pure); carnea intens procesată conține adesea mici cantități de carbohidrați. Băuturile fără carbohidrați includ apă, sucuri și cafea neagră; băuturile dietetice conțin îndulcitori artificiali (sucraloză, zaharină sau aspartam) și cresc riscul de îngrășare, diebet de tip 2 și boală cardiacă. De asemenea, multe companii din industria alimentară specifică pe etichetă faptul că au zero carbohidrați când alimentul conține mai puțin de un gram de carbohidrați; exemple în acest sens sunt înlocuitorii zahărului, brânzeturile, ouăle și condimentele (0,5 carbohidrați pe o porție).

Adăugând în meniul zilnic alimente fără carbohidrați veți contribui la un management sănătos al greutății și veți ține sub control glicemia. Nu sunt dificil de identificat alimente cu zero carbohidrați, însă rețineți că anumite alimente disponibile în comerț conțin etichete eronate.

Citește șiTop 10 alimente cu carbohidrati care contin cele mai putine calorii

Alimente fără carbohidrați

Băuturi fără carbohidrați: apa (este cea mai sănătoasă opțiune; trebuie să consumați suficientă pentru a rămâne hidratați și a avea un tranzit intestinal optim) inclusiv apa minerală sau cea plată, cafeaua și ceaiul (dacă nu adăugați lapte sau zahăr).

Carne fără carbohidrați (care nu este procesată): curcan, pui, prepeliță, găină, gâscă, rață, vită, miel, porc, vițel. În categorie sunt incluse și organele animale: creier, limbă, ficat, inimă, rinichi, precum și vânatul: căprioară, bizon, caribu, elan sau carnea exotică: struț și emu. Carnea procesată conține carbohidrați - cum este cea din burgeri, crenvurști, șuncă, cârnați și alte mezeluri (din cauza aromelor, conservanților și a lianților care conțin amidon) 

Pește fără carbohidrați (neprocesat): cod, cambulă, calcan, egrefin, halibut, sardine, pește spadă, ton, păstrăv, somon, ton, somn, biban, homar, crevete. Fructele de mare conțin de obicei cantități infime de carbohidrați: crab, crevete, homar, calamar

Uleiuri fără carbohidrați (rețineți că au multe calorii, prin urmare nu trebuie consumate în exces): ulei de măsline, ulei de floarea soarelui, ulei de șofran, ulei de porumb, ulei de soia, ulei de rapiță, ulei de arahide, ulei de susan, ulei de cocos, ulei de pește, ulei de avocado, grăsimi animale (untură).

Băuturi alcoolice fără carbohidrați: gin, rom, vodcă, whiskey, tequila, scotch

Cu toate că reducerea consumului de carbohidrați alături de un aport proteic crescut poate ajuta la controlul aportului caloric în ansamblu, pentru o scăderea în greutate și o stare bună de sănătate corpul are nevoie de carbohidrați zilnic pentru a funcționa corespunzător. Un aport prea redus de carbohidrați poate cauza greață, dureri de cap, amețeală, constipație, stare de slăbiciune și oboseală. Astfel, Institutul de Medicină recomandă ca persoanele adulte să consume cel puțin 130 grame de carbohidrați zilnic, iar femeile gravide 175 grame carbohidrați, în timp ce femeile care alăptează au nevoie de 210 grame carbohidrați pe zi.

alimente fara carbohidrati

Deoarece copul are nevoie de fibre și nutrimente din legume, iar majoritatea conțin legume, o alimentație cu zero carbohidrați nu este posibilă. Iar opiniile diferă în ceea ce privește beneficiile pe care le conferă în mod real sănătății o limitare severă a carbohidraților, chiar și pentru a scădea în greutate. Prin urmare, dacă aveți în vedere acest lucru, asigurați-vă că monitorizați constat nivelul energiei din organism; în cazul în care acesta este scăzut un timp îndelungat poate fi necesară creșterea aportului de carbohidrați.  

Citește și: Carbohidrati pe care este bine sa ii mananci

Surse: 

www.livestrong.com; http://lowcarbediem.com; www.fastslimbody.com; www.shape.com

Articole asemanatoare

Stevia ca indulcitor Stevia ca indulcitor
Noua tendinta in alimentatia sanatoasa: food coaching-ul Noua tendinta in alimentatia sanatoasa: food coaching-ul
Top 10 fructe cu cele mai putine calorii Top 10 fructe cu cele mai putine calorii
Top 10 legume cu cele mai putine calorii Top 10 legume cu cele mai putine calorii

Articole Lifestyle

Ce fel de femeie eşti în funcţie de luna în care te-ai născut Ce fel de femeie eşti în funcţie de luna în care te-ai născut
Ce se întâmplă dacă pui aspirină în maşina de spălat! Efectul este neaşteptat Ce se întâmplă dacă pui aspirină în maşina de spălat! Efectul este neaşteptat
Cum să treci peste problemele cu banii în cuplu Cum să treci peste problemele cu banii în cuplu
Șase cauze neobișnuite ale infarctului Șase cauze neobișnuite ale infarctului

Alte articole care te-ar putea interesa

Adauga comentariul tau
 
Nume   Cod
Refresh

 
 
 
Mesaj (1500 caractere)  

 
Nu exista comentarii pentru acest articol. Fii prima care isi spune parerea!
Editorial Qbebe
scris de Louise Tanase
Am 36 de ani şi nu sunt foarte sigură că vreau copiiSunt conştientă că până la această vârstă nu numai că ar fi trebuit să ştiu dacă vreau sau nu copii, ci ar fi trebuit să îi şi am. Însă ştiu, de asemenea, că viaţa nu se desfăşoară la fel...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Cum sunt biscuiții Bickiepegs: verdictul unui bebelușAm primit în dar un pachet promoțional cu biscuiți Bickiepegs, mai exact niște biscuiți unici, cu compoziție naturală, special concepuți pentru apariția dinților de lapte. Dat fiind faptul că, după cum este...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny
Link-uri recomandate

Naste natural

Care a fost cea mai neplacuta experienta a ta de la nastere: de vorba cu mamicile

Care a fost cea mai neplacuta experienta a ta de la nastere: de vorba cu mamicile

Cea mai neplacuta experienta de la
MAI MULT

De ce regret ca mi-am nascut fiica prin cezariana planificata

De ce regret ca mi-am nascut fiica prin cezariana planificata

Lisa Ling, o jurnalistă de origine americană, prezentatoare tv și autoare,
MAI MULT

Nastere naturala sau cezariana? Ce aleg mamicile din Romania si de ce

Nastere naturala sau cezariana? Ce aleg mamicile din Romania si de ce

La intrebarea nastere naturala sau cezariana ne-au raspuns extrem de multe
MAI MULT

Bebee

Ce schimbări fizice se produc când suntem însărcinate

Ce schimbări fizice se produc când suntem însărcinate?

În timpul sarcinii, corpul viitoarei mămici trece prin diverse schimbări,
MAI MULT

dureri de cap

Ce să luăm când ne doare capul în timpul sarcinii?

Durerile de cap în timpul sarcinii sunt un simptom normal, însă ce putem lua
MAI MULT

Livia

Semnificația numelui Livia

Având o tradiție care s-a format pe parcursul mai multor ani, Livia este un
MAI MULT

Ghid pentru schimbarea scutecului

Ghid pentru schimbarea scutecului – pentru tătici

Schimbatul scutecului, în mod clar nu este îndatorirea cea mai incitantă din
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net