Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe... X

Alimente fără carbohidrați

de Irina Olteanu

Consumul exclusiv de alimente fără carbohidrați nu constituie întotdeauna o alegere potrivită. Din ce motiv se întâmplă acest lucru, ce alimente există în comerț, precum și în natură fără carbohidrați și, nu în ultimul rând, sfaturi pentru o stare bună de sănătate veți regăsi în acest articol.

Informații despre carbohidrați

Un consum de carbohidrați este cunoscut a contribui la creșterea nivelului glicemiei; deși aceste substanțe sunt necesare într-un plan alimentar sănătos, un exces poate cauza o creștere în greutate și chiar obezitate. Alimentele fără carbohidrați sunt acele alimente care în stare naturală sau procesată, dispun de un conținut zero de carbohidrați. Zahărul și fibrele sunt carbohidrați, deși cele mai multe persoane folosesc conceptul pentru a desemna doar amidonul (precum cel din pâine, paste, orez, cartofi și fasole).

Este posibil să eliminați carbohidrații complet din alimentație și să vă bazați doar pe grăsimi ca sursă de energie pentru organism; nu este niciun pericol. Anumite nutrimente din alimentație sunt însă absolut esențiale, inclusiv o serie de grăsimi, aminoacizi, vitamine și minerale; zaharurile și carbohidrații nu fac parte din lista "obligatorie". Ce se întâmplă de fapt? Pentru a funcționa în lipsa acestor substanțe, corpul va produce singur zaharurile necesare sau va identifica surse alternative de energie. De exemplu, când reduceți sau eliminați în mod drastic carbohidrații din alimentație, corpul este capabil să creeze zahăr pentru a-l depozita sub forma de glicogen. Creierul este recunoscut a fi avid de zahăr deoarece necesită o mulțime de energie, iar zahărul este sursa sa preferată. Deoarece obiectivul principal constă în supraviețuire, acest organ se adaptează și se dezvoltă, alimentându-se cu cetone (un produs derivat descompunerii excesive a grăsimii) în lipsa carbohidraților. Această modificare are loc fără știința noastră, fie că este vorba despre o alimentație cu puțini carbohidrați sau o dietă ketogenică (60-70% din calorii provin zilnic din grăsimi). Există o serie de regimuri alimentare cu puțin carbohidrați care sunt extrem de eficace în lupta cu scăderea în greutate (inclusiv dieta Atkins), reducând anumiți factori de risc pentru boli cardiace și tratând diabetul sau epilepsia.

alimente fara carbohidrati

Din punct de vedere tehnic, grăsimile sunt singurele care conțin zero carbohidrați. Chiar și anumite tipuri de carne sau fructe de mare au cantități infime (fracțiuni dintr-un gram), fiind deseori încadrate drept aproape de zero (este vorba de mai puțin 1 cabohidrat pe o porție de o persoană). Ca regulă, alimentele care conțin doar proteine și/sau grăsimi nu au carbohidrați (carne, grăsimi pure); carnea intens procesată conține adesea mici cantități de carbohidrați. Băuturile fără carbohidrați includ apă, sucuri și cafea neagră; băuturile dietetice conțin îndulcitori artificiali (sucraloză, zaharină sau aspartam) și cresc riscul de îngrășare, diebet de tip 2 și boală cardiacă. De asemenea, multe companii din industria alimentară specifică pe etichetă faptul că au zero carbohidrați când alimentul conține mai puțin de un gram de carbohidrați; exemple în acest sens sunt înlocuitorii zahărului, brânzeturile, ouăle și condimentele (0,5 carbohidrați pe o porție).

Adăugând în meniul zilnic alimente fără carbohidrați veți contribui la un management sănătos al greutății și veți ține sub control glicemia. Nu sunt dificil de identificat alimente cu zero carbohidrați, însă rețineți că anumite alimente disponibile în comerț conțin etichete eronate.

Citește șiTop 10 alimente cu carbohidrati care contin cele mai putine calorii

Alimente fără carbohidrați

Băuturi fără carbohidrați: apa (este cea mai sănătoasă opțiune; trebuie să consumați suficientă pentru a rămâne hidratați și a avea un tranzit intestinal optim) inclusiv apa minerală sau cea plată, cafeaua și ceaiul (dacă nu adăugați lapte sau zahăr).

Carne fără carbohidrați (care nu este procesată): curcan, pui, prepeliță, găină, gâscă, rață, vită, miel, porc, vițel. În categorie sunt incluse și organele animale: creier, limbă, ficat, inimă, rinichi, precum și vânatul: căprioară, bizon, caribu, elan sau carnea exotică: struț și emu. Carnea procesată conține carbohidrați - cum este cea din burgeri, crenvurști, șuncă, cârnați și alte mezeluri (din cauza aromelor, conservanților și a lianților care conțin amidon) 

Pește fără carbohidrați (neprocesat): cod, cambulă, calcan, egrefin, halibut, sardine, pește spadă, ton, păstrăv, somon, ton, somn, biban, homar, crevete. Fructele de mare conțin de obicei cantități infime de carbohidrați: crab, crevete, homar, calamar

Uleiuri fără carbohidrați (rețineți că au multe calorii, prin urmare nu trebuie consumate în exces): ulei de măsline, ulei de floarea soarelui, ulei de șofran, ulei de porumb, ulei de soia, ulei de rapiță, ulei de arahide, ulei de susan, ulei de cocos, ulei de pește, ulei de avocado, grăsimi animale (untură).

Băuturi alcoolice fără carbohidrați: gin, rom, vodcă, whiskey, tequila, scotch

Cu toate că reducerea consumului de carbohidrați alături de un aport proteic crescut poate ajuta la controlul aportului caloric în ansamblu, pentru o scăderea în greutate și o stare bună de sănătate corpul are nevoie de carbohidrați zilnic pentru a funcționa corespunzător. Un aport prea redus de carbohidrați poate cauza greață, dureri de cap, amețeală, constipație, stare de slăbiciune și oboseală. Astfel, Institutul de Medicină recomandă ca persoanele adulte să consume cel puțin 130 grame de carbohidrați zilnic, iar femeile gravide 175 grame carbohidrați, în timp ce femeile care alăptează au nevoie de 210 grame carbohidrați pe zi.

alimente fara carbohidrati

Deoarece copul are nevoie de fibre și nutrimente din legume, iar majoritatea conțin legume, o alimentație cu zero carbohidrați nu este posibilă. Iar opiniile diferă în ceea ce privește beneficiile pe care le conferă în mod real sănătății o limitare severă a carbohidraților, chiar și pentru a scădea în greutate. Prin urmare, dacă aveți în vedere acest lucru, asigurați-vă că monitorizați constat nivelul energiei din organism; în cazul în care acesta este scăzut un timp îndelungat poate fi necesară creșterea aportului de carbohidrați.  

Citește și: Carbohidrati pe care este bine sa ii mananci

Surse: 

www.livestrong.com; http://lowcarbediem.com; www.fastslimbody.com; www.shape.com

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Stevia ca indulcitor Stevia ca indulcitor
Noua tendinta in alimentatia sanatoasa: food coaching-ul Noua tendinta in alimentatia sanatoasa: food coaching-ul
Top 10 fructe cu cele mai putine calorii Top 10 fructe cu cele mai putine calorii
Top 10 legume cu cele mai putine calorii Top 10 legume cu cele mai putine calorii

Articole Lifestyle

Luna a blocat trei planete. Cum sunt influențate zodiile Luna a blocat trei planete. Cum sunt influențate zodiile
Tipuri de dureri care apar în cancer Tipuri de dureri care apar în cancer
De ce să nu îți conturezi sprâncenele De ce să nu îți conturezi sprâncenele
Zodii care nu suferă niciodată în dragoste Zodii care nu suferă niciodată în dragoste

Alte articole care te-ar putea interesa

Adauga comentariul tau
 
Nume   Cod
Refresh

 
 
 
Mesaj (1500 caractere)  

 
Nu exista comentarii pentru acest articol. Fii prima care isi spune parerea!
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Viața de părinte: lucruri pe care le-am încercat pentru prima dată datorită copilului meuToți părinții au, fie că realizează sau nu, o serie de lucruri pe care le-au făcut pentru prima data datorită sau, după caz, din cauza copilului. Acestea devin astfel nu doar experiențe de viață, ci și clipe memorabile...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Yucca Center – un loc unde mamele se vor simți ca acasăAm avut plăcerea de a vizita săptămâna aceasta un loc extrem de plăcut, gândit de o mamă pentru alte mame. Încorporează într-un singur concept o parte destinată delectării cu minunății culinare, una destinată...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Ce sa nu faci in vacanta daca esti insarcinata

Ce sa nu faci in vacanta daca esti insarcinata

Desi majoritatea gravidelor sunt relaxate pe perioada sarcinii, adevarul este ca
MAI MULT

Un video incredibil arata cum se adapteaza corpul mamei in timpul nasterii

Un video incredibil arata cum se adapteaza corpul mamei in timpul nasterii

Pentru toti aceia care s-au intrebat ce se intampla cu corpul mamei in timpul
MAI MULT

Reportaj: ce lista de cumparaturi recomanda mamele celor care urmeaza sa devina mame

Reportaj: ce lista de cumparaturi recomanda mamele celor care urmeaza sa devina mame

Deoarece toate viitoarele mamici isi pun
MAI MULT

Bebee

Care sunt cele mai bune teste de sarcină?

Când vine vorba despre testele de sarcină, există câteva lucruri care
MAI MULT

10 tratamente naturiste pentru combaterea răcelii

Fiecare dintre noi ajungem într-un un moment când răceala ne dă mari bătăi
MAI MULT

nume de fete

Nume creștin ortodoxe de fete

Îți prezint mai jos 20 de nume de fete, proveniența și semnificația lor.
MAI MULT

numele Andrei

Semnificația numelui Andrei

Semnificația numelui Andrei se află în strânsă legătură cu Biblia și
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net