Gradinita Elpis
Planul de scolarizare pentru anul scolar 2010-2011 este de 80 copii . Oferta gradinitei cuprinde program normal pentru patru grupe omogene, limba engleza, optionale adresate componentei artistice, educatiei muzicale si elemente de educare a limbajului- prewriting. Fiecare grupa este coordonata de cate o educatoare. Activitatile instructiv-educative se adreseaza copiilor de varste cuprinse intre 3 si 7ani. Activităţile din grădiniţă se vor desfasura integrat după scenarii zilnice cu generice distincte care reunesc activităţi comune şi la alegere respectând tema şi subtema săptămânii. Diversitatea şi varietatea materialelor încurajează copiii să se manifeste, să observe, să gândească, să-şi exprime ideile, să interpreteze date, să facă predicţii.
Noul curriculum pentru invatamantul prescolar , adoptat si de Gradinita Elpis, promoveaza o terminologie specifica pentru activitatile educative sugerand domenii de dezvoltare al potentialului propriu al copilului, astfel: activitati pe domenii experentiale - ADE (integrate sau pe discipline), jocuri si activitati alese - ALA, activitati de dezvoltare personala - ADP. Programul anual de instruire si educare se va face in jurul a sase teme principale:
CINE SUNT/SUNTEM? - O explorare a naturii umane, a convingerilor si valorilor noastre, a corpului uman, a starii de sanatate proprii si a familiilor noastre, a prietenilor, comunitatilor si culturilor cu care venim in contact (materiala, fizica, sufleteasca, culturala si spirituala), a drepturilor si a responsabilitatilor noastre, a ceea ce inseamna sa fii om)
CAND, CUM SI DE CE SE INTAMPLA? - O explorare a lumii fizice si materiale, a universului apropiat sau indepartat, a relatiei cauza-efect, a fenomenelor naturale si a celor produse de om, a anotimpurilor, a domeniului stiintei si tehnologiei)
CUM ESTE, A FOST SI VA FI AICI PE PAMANT? - O explorare a Sistemului solar, a evolutiei vietii pe Pamant, cu identificarea factorilor care intretin viata, a problemelor lumii contemporane: poluarea, incalzirea globala, suprapopularea etc. O explorare a orientarii noastre in spatiu si timp, a istoriilor noastre personale, a istoriei si geografiei din perspectiva locala si globala, a caminelor si a calatoriilor noastre, a descoperirilor, explorarilor, a contributiei indivizilor si a civilizatiilor la evolutia noastra si spatiu)
CUM PLANIFICAM/ORGANIZAM O ACTIVITATE?- O explorare a modalitatilor in care comunitatea/individul isi planifica si organizeaza activitatile, precum si a universului produselor muncii si, implicit, a drumului pe care acestea il parcurg. O incursiune in lumea sistemelor si a comunitatilor umane, a fenomenelor de utilizare/ neutilizare a fortei de munca si a impactului acestora asupra evolutiei comunitatilor umane, in contextul formarii unor capacitati antreprenoriale)
CU CE SI CUM EXPRIMAM CEEA CE SIMTIM? - O explorare a felurilor in care ne descoperim si ne exprimam ideile, sentimentele, convingerile si valorile, indeosebi prin limbaj si prin arte. O incursiune in lumea patrimoniului cultural national si universal)
CE SI CUM VREAU SA FIU? - O explorare a drepturilor si a responsabilitatilor noastre, a gandurilor si nazuintelor noastre de dezvoltare personala. O incursiune in universul muncii, a naturii si a valorii sociale a acesteia. O incursiune in lumea meseriilor, a activitatii umane in genere, in vederea descoperirii aptitudinilor si abilitatilor proprii, a propriei valori si a incurajarii stimei de sine).