Ghid de ingrijire a nasului E-book gratuit
Burtici fericite
Din grija pentru copilul tau

Copiii din România au acum nevoie de toată atenția:10 soluții pentru îmbunătățirea situației acestora

În contextul alegerilor locale și parlamentare, al redeschiderii școlilor, precum și al dezvoltării noilor strategii naționale pentru perioada 2021 – 2027, Consiliul Național al Elevilor (CNE), Boardul Copiilor din România și UNICEF propun autorităților din România un set de zece soluții pentru îmbunătățirea condiției copiilor. Pandemia de COVID-19 i-a pus într-o situație și mai vulnerabilă pe copiii care erau deja dezavantajați și pe familiile acestora. 35,8% din cei 3,7 milioane de copii ai României sunt în risc de sărăcie și excluziune socială. 400.000 de copii în vârstă școlară nu merg la școală, iar peste 50.000 de copii sunt separați de familiile lor, în mare parte din cauza sărăciei, violenței sau abandonului.

1. Investiții pentru copii și pentru viitorul României

  1. Principiile „Copiii pe primul loc” și „Niciun copil lăsat în urmă” incluse în toate planurile, strategiile și programele naționale
  2. Permanentizarea unui grup de coordonare la nivel ministerial pentru copii
  3. Extinderea Pachetului Minim de Servicii pentru toți copiii din România
  4. Dezvoltarea de Centre pentru Servicii Comunitare Integrate
  5. Dezvoltarea de materiale și capacități de învățare online și asigurarea accesului tuturor copiilor la o educație incluzivă de calitate
  6. Îmbunătățirea serviciilor medicale de prevenție, inclusiv prin programe de vaccinareinfografic UNICEF
  7. Consolidarea disponibilității datelor și informațiilor dezagregate decalitate privind situația copiilor
  8. Stabilirea unor mecanisme concrete de participare a copiilor la dezvoltarea politicilor și luarea deciziilor
  9. Toate orașele și municipiile să devină prietene ale copiilor

O primă soluție este aceea de a investi in copii, pentru viitorul României. Autoritățile sunt îndemnate să folosească criza COVID-19 ca o oportunitate pentru a rezolva problemele structurale cu care se confruntă copiii, care s-au agravat în timpul crizei. Un exemplu ar fi alocarea a 10% din fondurile structurale europene pentru proiecte dedicate copiilor și utilizarea fondurilor structurale europene pentru servicii sociale integrate dintr-o singură sursă de finanțare și nu într-o manieră competitivă.

În al doilea rând, UNICEF recomandă includerea principiilor „copiii pe primul loc” și „niciun copil lăsat în urmă” în toate strategiile, planurile naționale și programele care urmează să fie dezvoltate și puse în aplicare.

O a treia măsură este permanentizarea unui grup de coordonare la nivel ministerial pentru copii, sub conducerea premierului sau a vicepremierului, pentru o mai bună integrare a strategiilor și programelor sectoriale, precum și a politicilor la nivel național și european.

Criza provocată de pandemia de COVID-19 i-a făcut și mai vulnerabili pe cei care se confruntau deja cu cele mai mari probleme. Analizele efectuate de UNICEF și partenerii săi, inclusiv evaluarea rapidă a situației copiilor și familiilor, cu accent pe grupurile vulnerabile, în contextul pandemiei de COVID-19, ne arată că suntem într-un punct critic în ceea ce privește viitorul copiilor României, pe care îl putem depăși, folosindu-ne de această oportunitate pentru a rezolva, odată pentru totdeauna, problemele cronice cu care ne-am luptat zeci de ani”, a declarat Pieter Bult, reprezentantul UNICEF în România.

Extinderea la nivel naționala Pachetului Minim de Servicii, testat cu succes de UNICEF în 45 de comunități din județul Bacău,  reprezintă o altă propunere. Fiecare comunitate ar beneficia astfel de un asistent medical comunitar, un asistent social și un consilier școlar.

Soluțiile propuse de UNICEF includ și dezvoltarea de centre pentru servicii comunitare integrate, cu acces atât fizic, cât și digital la informații și servicii incluzive, inclusiv servicii specializate pentru copiii cu dizabilități, dar și dezvoltarea materialelor și capacității de învățare online, inclusiv prin îndrumarea/ formarea profesorilor și a părinților, pentru a asigura accesul copiilor celor mai vulnerabili la o educație incluzivă de calitate.

Putem alege să vedem această pandemie ca pe ocazia de a reconstrui întreaga societate într-un mod sustenabil, care să nu lase pe nimeni în urmă. În tot acest proces, copiii și tinerii trebuie să joace un rol esențial, pentru că perspectiva noastră e cu adevărat inovatoare. Este de datoria autorităților să implementeze mecanisme de consultare reală a copiilor și tinerilor. E momentul să regândim sistemul educațional, oferind elevilor posibilitatea de a-și particulariza parcursul educațional, în funcție de nevoile și interesele lor. Noi, copiii și tinerii de azi, adulții de mâine, avem dreptul să facem parte din schimbarea fundamentală a societății în care trăim”, a afirmat Rareș Voicu, președinte al Consiliului Național al Elevilor.

Îmbunătățirea serviciilor medicale de prevenție, consolidarea disponibilității datelor și informațiilor dezagregate de calitate privind situația copiilor din România și stabilirea unor mecanisme concrete de participare a copiilor la dezvoltarea politicilor și luarea deciziilor în conformitate cu Declarația de la București a Copiilor din UE adoptată anul trecut sunt alte soluții propuse de UNICEF, CNE și Boardul Copiilor.

Pandemia a provocat un dezechilibru în cotidianul cu care ne-am obișnuit cu toții, fiind nevoiți să ne adaptăm unei schimbări majore - sistemul de învățământ online. Am avut multe de învățat. De la cum să pornești un microfon până la utilizarea unor platforme noi. Ne-am mulțumit să ne vedem colegii și virtual, să fim capabili să ne mai zâmbim sau să prindem puțin curaj că totul va reveni cât de curând la normalitatea pe care o știam. Însă există mii de copii care nici nu s-au putut mulțumi, nici nu au avut cui să mulțumească. Ne dorim să fim implicați și să ajutăm. Ne dorim să ni se ofere oportunitatea de a implica”, a mărturisit Ilinca-Simina Murărașu, membră a Boardului Copiilor.

CNE, Boardul Copiilor și UNICEF mai îndeamnă autoritățile să acționeze pentru ca toate orașele și municipiile să devină prietene ale copiilor, oferind o bună guvernare pentru toți copiii, servicii accesibile având copiii în centrul procesului și mecanismelor de planificare, proiectare și responsabilitate.

Ziua Mondială a Refugiatului: Salvați Copiii solicită autorităților oferirea unor servicii integrate de asistență pentru copiii solicitanți de azil încă din prima zi în România

Noutăți de la Qbebe

Înscrie-te la newsletter-ul Qbebe și primești ultimele noutăți.

Va rugam sa completati campurile necesare.

    Data nașterii bebelușului

    Alte articole care te-ar putea interesa

    Șoc în România! Artista divorțează: ”Am avut nevoie de regăsire acasă, alături de copiii mei. Nimeni nu știa de un an.”
    Șoc în România! Artista divorțează: ”Am avut nevoie de regăsire acasă, alături de copiii mei. Nimeni nu știa de un an.”

    Au trecut mai bine de 17 de ani de când Analía Selis debuta în peisajul muzical românesc cu piesă ”Yo no soy de aqui”. Cântăreața de origine...

    Cum să faci față cu brio situației în care ești o mamă singură
    Cum să faci față cu brio situației în care ești o mamă singură

    Nimic nu te pregătește pentru cel mai frumos, dar și cel mai solicitant rol din lume: cel de părinte. Acest rol devine unul și mai greu de asumat atunci când ești o mamă...

    English Kids Academy, prezent în toată România: cursurile de engleză online pentru copii de oriunde din ţară
    English Kids Academy, prezent în toată România: cursurile de engleză online pentru copii de oriunde din ţară

    Începând din acest an şcolar, English Kids Academy oferă cursuri online în toată ţara. Orice copil din România poate, de-acum, să urmeze un curs la EKA,...

    “Familia mea este acum completă". Povestea coordonatoarei IVF Zlin din România
    “Familia mea este acum completă". Povestea coordonatoarei IVF Zlin din România

    "Infertilitate nu este un capăt de drum", ne spune chiar Adina Vochin, coordonatoarea IVF Zlin pentru România. Aceasta nu este doar omul de legătură dintre specialiști și...

    4 tipuri de limite de care copiii au nevoie
    4 tipuri de limite de care copiii au nevoie

    În pofida conceptelor moderne de parenting care presupun abordări mult mai tolerante, este incontestabil faptul că limitele sunt necesare pentru copii. Ele sunt însă de mai...

    3 terapii in psihologie care ajută în îmbunătățirea comportamentului unui copil
    3 terapii in psihologie care ajută în îmbunătățirea comportamentului unui copil

    Uneori, să fii părinte este cea mai mare provocare. Atât de mare, încât avem nevoie de ajutorul unui specialist, ca s-o scoatem la capăt. Poate că energia copilului...

    Profesor din România: elevii de nota 10 de azi n-ar fi luat nici nota 5 acum 30 de ani
    Profesor din România: elevii de nota 10 de azi n-ar fi luat nici nota 5 acum 30 de ani

    După aflarea rezultatelor finale obținute de țara noastră la Testul PISA (Programul pentru Evaluarea Internaţională a Elevilor), un profesor de matematică, în prezent pensionar,...

    © 2019 Qbebe