Romania are un nou campion!

Alexandra Ion

Campionatul National de Periaj Dentar si-a desemnat performerii. Peste 700 de inscrieri si mii de copii antrenati in competitie arata ca tinerii de azi invata sa aiba grija de igiena lor orala si vor putea in viitor ridica pozitia Romaniei in statisticile europene cu privire la obiceiurile de ingrijire orala si sanatate.

Un studiu recent Zambeste Romania1 arata ca in acest moment 75% dintre copiii intre 5 si 13 ani au carii pe dintii temporari. Totodata, in medie, 3/4 din dintii afectati ai acestor copii prezinta carii netratate , in timp ce 4% din numarul de dinti afectati au fost extrasi din cauza cariilor
Marele Campion a castigat o excursie la Disneyland Paris, iar 10 scoli si gradinite din Romania vor primi cate 500 de euro pentru renovarea sau dotarea clasei participante.
Campania educationala Zambeste Romania continua cu activitati adresate publicului larg.

Bucuresti, 10 iunie 2014 - Campionatul National de Periaj organizat in cadrul campaniei de educare pentru o igiena orala corecta Zambeste Romania, de catre GlaxoSmithKline Consumer Healthcare prin brandurile sale Aquafresh®, Sensodyne® si Parodontax® , si-a desemnat castigatorii. Marele Campion care va pleca la Disneyland Paris cu familia este Gabriel Picincu-Hobjila din Iasi, de iar premiile de la categoria Scoala/Gradinita, a cate 500 de euro, pleaca in toate colturile tarii, din Braila si Bacau pana in Oradea, catre scoli si gradinite.
Timp de aproape doua luni, incepand cu Ziua Mondiala a Sanatatii Orale, 20 martie si pana pe 11 mai 2014, copiii din intreaga Romanie s-au mobilizat acasa sau la scoala, ca sa arate ca stiu regulile unui periaj corect si ca se antreneaza zi de zi. S-au spus poezii, s-a cantat in cor, s-au facut scenarii si costume, s-au surprins momente de zi cu zi sau momente emotionante. Personalitati precum Mihaela Radulescu, Ana Maria Branza si Serban Copot i-au incurajat pe concurenti si le-au oferit sfaturi de antrenament si pentru o igiena orala corecta.

Aproape 13.000 de oameni si-au votat favoritii din competitie si le-au facut galerie pe Facebook, iar lupta a fost stransa: un total de aproape 720 de inscrieri, dintre care 80 la categoria Scoala si 640 la categoria Familie si mii de copii care cu clasa sau acasa au exersat periajul corect.
Membrii juriului, format din General Manager GSK Consumer Healthcare Romania si tarile Adriatice, Helen Tomlinson, medicul specialist stomatolog la Clinica 3-D Dental (www.3d-dental.ro), Dr. Dana Caranovic si bloggerul Cristian China-Birta (chinezu.eu), au avut o misiune dificila pentru ca inscrierile au fost multe, haioase si emotionante, insa criteriile de jurizare trebuiau respectate: pe de o parte calitatea imaginii, iar pe de alta parte inregistrarea sa prezinte clar o actiune corecta pentru igiena orala intr-o modalitate creativa si distractiva.

Marele Castigator a fost Gabriel Picincu-Hobjila, din Iasi, care a aratat ca un profesionist cum trebuie sa ne spalam corect dintii si limba. Mama lui, Viorica Picincu-Hobjila povesteste cum a fost experinta in campionat: „Sursa de inspiratie pentru inscriere a fost tocmai setul de doctor al baietelului. Jucandu-ne, l-am intrebat pe Gabriel cum se spala pe dinti; el mi-a raspuns prompt: "Cum sa fie? Sus-jos, stanga-dreapta". Astfel au aparut, timid, micutele versuri, apoi linia melodica. Gabriel a intrat repede in acest joc: mi-a aratat ca nu are carii, mi-a explicat de ce, apoi am invatat impreuna cantecelul, distrandu-ne copios. Am luat totul ca pe o joaca, de altfel, am inscris filmuletul in campanie din simpla dorinta de a imparti veselie si de a-i face pe ceilalti constienti de importanta igienei; multi copii sunt "obligati" sa se spele pe dinti doar pentru ca trebuie, fara a li se explica de ce, ori facand din aceasta necesitate un act plictisitor, monoton. De ce sa nu-l inveselim?
Am fost placut surprinsa sa aflu ca filmuletul nostru a incantat membrii juriului si ca am un mic/mare campion national al periajului langa mine. Lui Gabriel i-a placut foarte mult titlul si nu a ezitat sa se mandreasca tuturor ca este „campion mondial al spalatului pe dinti"
.

Pe langa aceste premii, 100 cele mai votate inscrieri din Competitie au primit din partea Aquafresh un kit de ingrijire orala format dintr-o pasta de dinti, o periuta de dinti si o apa de gura.

Campania de sanatate orala continua
Campania Zambeste Romania continua pana la finalul anului cu activitati de educare si solutii pentru o igiena orala corecta. Din luna martie si pana in decembrie, campania desfasoara un program de consultatii stomatologice gratuite in intreaga tara. La nivel national, peste 1.000 de medici dentisti din 30 de judete ofera gratuit consultatii sau detartraje. Lista cabinetelor partenere poate fi accesata pe www.zambesteromania.ro.

In perioada 1 iunie -1 iulie, GSK Consumer Healthcare, in cadrul campaniei Zambeste Romania, va directiona 1% din valoarea vanzarilor tuturor produselor Aquafresh®, Sensodyne® si Parodontax® din luna iunie pentru activitatile de crestere a nivelului de sanatate orala a copiilor defavorizati, intr-un parteneriat cu organizatia Salvati Copiii.

Despre Zambeste Romania

Campania Zambeste Romania a fost dezvoltata in 2012 de GSK Consumer Healthcare, si brandurile sale Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax® si Corega®, cu ajutorul specialistilor in igiena orala, pentru a facilita accesul la educatie si la preventie, in vederea imbunatatirii sanatatii orale in randul populatiei din Romania. Proiectul face parte din Platforma Europeana pentru o Sanatate Orala mai Buna (BOHEP), ampla initiativa europeana lansata in 2012. Mai multe informatii, sfaturi privind sanatatea orala si harta cabinetelor medicilor dentisti disponibile pentru consultatii gratuite sunt disponibile pe platforma online www.zambesteromania.ro si pe pagina www.facebook.com/zambesteromania.

Despre GSK Consumer Healthcare - Oral Care

GSK - una dintre cele mai mari companii farmaceutice din lume, al carei portofoliu are la baza o substantiala activitate de cercetare si dezvoltare. GSK se dedica imbunatatirii calitatii vietii oamenilor, ajutandu-i sa realizeze mai multe, sa se simta mai bine si sa traiasca mai mult. In Romania, obiectivul nostru este ca, prin tot ceea ce facem, sa contribuim la cresterea sperantei de viata a romanilor si a calitatii vietii acestora.
GSK Consumer Healthcare creeaza prima si cea mai performanta companie de Fast Moving Consumer Health, la baza careia stau stiinta si valorile. Compania activeaza in peste 100 de piete din intreaga lume si vinde peste 2 miliarde de produse pe an.
In Romania, GSK Consumer Healthcare face parte din grupul de companii GSK, cu o traditie puternica pe piata locala, de peste 20 de ani. Portofoliul sau include marci bine cunoscute precum Coldrex®, ParaSinus®, Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax®, Panadol®. Compania este un ambasador al igienei orale si initiatorul proiectului educational Zambeste Romania, care are ca scop atragerea atentiei asupra importantei preventiei si igienei orale in Romania, prin implementarea de actiuni pe termen scurt si lung.

 

 

Noutăți de la Qbebe

Înscrie-te la newsletter-ul Qbebe și primești ultimele noutăți.

Va rugam sa completati campurile necesare.

    Alte articole care te-ar putea interesa

    Cea mai îndrăgită actriță din România este din nou însărcinată! „Acest bebeluș mi-a adus liniștea și echilibrul”
    Cea mai îndrăgită actriță din România este din nou însărcinată! „Acest bebeluș mi-a adus liniștea și echilibrul”

    Olimpia Melinte, actrița principală din serialul „Vlad”, este însărcinată pentru a doua oară! Vedeta în vârstă de 33 de ani a făcut dezvăluirea pentru...

    Un târg din România a intrat in topul celor mai frumoase târguri de Crăciun din Europa
    Un târg din România a intrat in topul celor mai frumoase târguri de Crăciun din Europa

    Un târg de Crăciun din România a reușit să își facă loc în topul celor mai frumoase târguri de Crăciun din Europa! Magia Crăciunului se așterne din ce...

    Top 10 cel mai bine îmbrăcate gravide din România
    Top 10 cel mai bine îmbrăcate gravide din România

    Sarcina este o etapă minunată din viața unei femei, însă vine cu schimbări ale corpului care pot pune în dificultate pe oricine. Ultimul trimestru de sarcină este cel mai...

    Situația avortului în România. Mai multe spitale din România refuză să mai practice avortul la cerere, din motive religioase
    Situația avortului în România. Mai multe spitale din România refuză să mai practice avortul la cerere, din motive religioase

    Avortul este, în continuare, subiectul a numeroase controverse și ridică deseori probleme de ordin moral. Chiar dacă în România avortul este permis, o treime din...

    Kate Middleton de România: cum arată soția Principelui Nicolae în ultimul trimestru de sarcină
    Kate Middleton de România: cum arată soția Principelui Nicolae în ultimul trimestru de sarcină

    În urmă cu câteva luni, Principele Nicolae al României, nepotul regelui Mihai I, a anunțat că el și soția sa, Alina-Maria Binder, vor deveni părinți. Alina se află...

    Cum arătau vedetele din România în copilărie. Smiley e absolut adorabil!
    Cum arătau vedetele din România în copilărie. Smiley e absolut adorabil!

    Numeroase vedete de la noi își amintesc cu mare plăcere de perioada copilăriei. Parcurge articolul de mai jos pentru a descoperi cum arătau acestea când erau mici, ce...

    Trusou nou-născut: lista completa
    Trusou nou-născut: lista completa

    În contextul scăderii natalității în România, în 2019 s-a propus o lege care prevede acordarea unui trusou de nou-născut la externarea din maternitate. Pachetul...

    Veste uriașă! Una dintre cele mai îndrăgite artiste din România va deveni mămică!
    Veste uriașă! Una dintre cele mai îndrăgite artiste din România va deveni mămică!

    Este una dintre cele mai îndrăgite artiste de muzică populară, apreciată pentru glasul ei angelic și pentru cântecele pline de emoție. Acum, Andrada Bârsăuan, a...

    © 2022 Qbebe