Ghid de ingrijire a nasului E-book gratuit
Burtici fericite
Din grija pentru copilul tau

UNICEF și OMS:1 din 4 școli din România nu deținea dotările minime necesare spălării mâinilor înaintea declanșării pandemiei de COVID-19

În condițiile în care școlile din întreaga lume fac eforturi pentru a-și redeschide porțile, ultimele date furnizate de Programul comun de monitorizare (PCM) al OMS și UNICEF relevă faptul că, în 2019, 28% dintre școlile din România nu aveau acces la dotări de bază care să permită spălarea mâinilor cu apă și săpun, o condiție esențială pentru funcționarea în siguranță a școlilor în contextul pandemiei de COVID-19.

O altă constatare a raportului este faptul că doar 72% dintre școlile din România aveau un minim acces la apă potabilă curată și la instalații sanitare de bază.

Copiii români trebuie să poată continua să învețe. Educația formală a fost în mare parte întreruptă la începutul lunii martie. Deși revenirea în școli ar trebui să se producă în condiții de maximă siguranță pentru copii, familiile lor și cadre didactice, una din patru școli nu are acces la dotări corespunzătoare pentru asigurarea igienei mâinilor, la apă potabilă curată și la instalații sanitare sigure. Momentul de față prezintă cea mai bună oportunitate de a răspunde acestei provocări o dată pentru totdeauna. Să reconstruim mai bine, oferind celor mai vulnerabili copii dotări funcționale pentru asigurarea igienei atât de importante pentru sănătatea lor”, a afirmat Gabriel Vockel, reprezentantul adjunct al UNICEF în România.

spalarea mainilor

Potrivit raportului, 818 milioane de copii din lumea întreagă nu au acces în școli la dotări minime pentru spălarea mâinilor, ceea ce îi expune unui risc crescut de contractare a COVID-19 și a altor boli contagioase. Peste o treime dintre acești copii (295 de milioane) provin din Africa Subsahariană. În țările mai puțin dezvoltate, 7 din 10 școli nu dețin dotările elementare necesare spălării mâinilor, iar jumătate dintre școli nu au acces la servicii minime de salubritate și aprovizionare cu apă.

Raportul subliniază faptul că, în eforturile lor de a ține sub control răspândirea COVID-19,guvernele trebuie să găsească un echilibru între necesitatea de a implementa măsuri de sănătate publică și impactul social și economic al măsurilor de izolare. Potrivit raportului, există dovezi fundamentate ce evidențiază impactul negativ al închiderii prelungite a școlilor asupra siguranței, bunăstării și educației copiilor.

Accesul la servicii de apă, salubritate și igienă (WASH) este esențial pentru prevenirea și controlul eficient al infecțiilor în școli, beneficiind de o atenție deosebită în cadrul strategiilor guvernamentale privind redeschiderea și funcționarea în siguranță a școlilor pe durata actualei pandemii de COVID-19.

Alte constatări cheie ale raportului sunt următoarele:

  • Dintre cei 818 milioane de copii fără acces la servicii de bază care să le permită spălarea mâinilor în școli, 355 de milioane frecventau școli dotate cu instalații de apă, însă fără săpun, iar 462 de milioane proveneau din școli ce nu dețineau nici instalații, nici apă pentru spălatul mâinilor.
  • În cele 60 de țări expuse celui mai mare risc de a se confrunta cu o criză sanitară și umanitară din cauza COVID-19, la începutul epidemiei, 3 din 4 copii nu aveau acces la servicii de bază pentru a se putea spăla pe mâini în școală; jumătate dintre copii erau privați de servicii esențiale de aprovizionare cu apă și peste jumătate nu aveau acces la servicii de salubritate de bază.
  • La nivel mondial, 1 din 3 școli fie avea acces limitat la servicii de aprovizionare cu apă potabilă, fie nu avea deloc acces la astfel de servicii.
  • 698 de milioane de copii nu aveau acces la servicii minime de salubritate în școala frecventată.

Raportul identifică mai multe resurse necesare pentru prevenirea și controlul infecției cu COVID-19 în școli, inclusiv 10 acțiuni imediate și liste de siguranță. La baza sa stau recomandările privind redeschiderea în siguranță a școlilorpublicate de UNESCO, UNICEF, PAMși Banca Mondială, ce conțin sfaturi practice pentru autoritățile naționale și locale cu privire la modul în care se poate realiza redeschiderea școlilor în siguranță și garantarea siguranței copiilor în momentul revenirii acestora în școli. Recomandările includ o serie de protocoale în domeniul WASH referitoare la măsurile de igienă, folosirea echipamentului individual de protecție, curățenie și dezinfecție, asigurarea accesului la apă curată, instalații pentru spălarea mâinilor dotate cu săpun și toalete sigure.

UNICEF și OMSse implică în garantarea accesului echitabil la servicii WASH adecvate în întreaga lume. Agențiile au lansat recent o inițiativă comună, Igiena mâinilor pentru toți, menită să ofere comunităților celor mai vulnerabile mijloacele necesare pentru a asigura protecția sănătății și a mediului. Aceasta reunește parteneri internaționali, guverne naționale, sectorul public și cel privat și societatea civilă în vederea asigurării unor produse și servicii disponibile la prețuri convenabile, mai ales în zonele defavorizate.

Raed Arafat: „Nu avem toate dotările necesare pentru a asigura reluarea cursurilor”

Noutăți de la Qbebe

Înscrie-te la newsletter-ul Qbebe și primești ultimele noutăți.

Va rugam sa completati campurile necesare.

    Data nașterii bebelușului

    Alte articole care te-ar putea interesa

    Conferință online "Un gând bun in vremea Pandemiei COVID-19" (22,23,24 aprilie)
    Conferință online "Un gând bun in vremea Pandemiei COVID-19" (22,23,24 aprilie)

    În perioada 22-24 aprilie 2020, în mijlocul unei perioade dificile marcate de pandemia COVID-19, viitoarele mămici vor putea participa la o conferinta sustinuta exclusiv online...

    Cum pot gestiona proaspetele mame stresul în vremea pandemiei de Covid-19
    Cum pot gestiona proaspetele mame stresul în vremea pandemiei de Covid-19

    Distanțarea socială și frica de infectare sunt doar câteva dintre elementele stresante pentru noile mame în această perioadă.

    De ce ne mai plângem? Câte locuri mai sunt, de fapt, în grădinițele de stat, cu 5 zile înaintea începerii anului școlar
    De ce ne mai plângem? Câte locuri mai sunt, de fapt, în grădinițele de stat, cu 5 zile înaintea începerii anului școlar

    În urma unei anchete desfășurate de ziarul „Evenimentul Zilei”, s-a aflat câte locuri sunt de fapt libere în grădinițele de stat din București.

    Ce s-a întâmplat când s-au deschis școlile în timpul pandemiei de gripă spaniolă
    Ce s-a întâmplat când s-au deschis școlile în timpul pandemiei de gripă spaniolă

    Epidemia de gripă spaniolă a survenit în secolul trecut, în timpul Primului Război Mondial, fiind provocată de un virus din familia H1N1, dar fără să știe exact cum s-a...

    Oh, nu! A apărut noul cântecel „Baby Shark” despre spălatul mâinilor, care va înnebuni părinții
    Oh, nu! A apărut noul cântecel „Baby Shark” despre spălatul mâinilor, care va înnebuni părinții

    Uneori poate fi dificil să ne învățăm copiii să își spele mânuțele, dar în astfel de vremuri, este esențial pentru ei să înțeleagă... Și cum altfel...

    Anunț important la inceput de an școlar: documentele medicale necesare copiilor
    Anunț important la inceput de an școlar: documentele medicale necesare copiilor

    Începutul de an școlar vine cu emoții, încântare, curiozitate, dar și veșnica întrebare: ce documente medicale sunt necesare copiilor? Administrația Spitalelor...

    Studiu: stresul pandemiei aduce schimbări majore în ciclul menstrual al femeilor
    Studiu: stresul pandemiei aduce schimbări majore în ciclul menstrual al femeilor

    Stresul poate afecta ciclul menstrual al unei femei într-o varietate de moduri. Pentru o femeie a cărei menstruație este precum un ceas elvețian și vine la fiecare 28 de zile,...

    © 2019 Qbebe