Bankwatch si Greenpeace lanseaza campania Apa potabila pentru Submaidane

In prag de Craciun, acum un an, zece gospodarii din cartierul Submaidane-Turceni si cincisprezece hectare de teren agricol au fost inundate cu un amestec de cenusa si apa, de la termocentrala. Intre timp, atat autoritatile locale, cat si poluatorul - Complexul Energetic Oltenia - intarzie remedierea situatiei, iar perspectivele sunt in continuare sumbre pentru familiile afectate.

Fiindca se apropie iarna, iar localnicii inca nu au acces la apa potabila, organizatiile Bankwatch si Greenpeace initiaza o campanie de strangere de fonduri pentru a le oferi o solutie provizorie.

Initiativa a fost lansata cu prilejul expozitiei de fotografie "Cenusa de sub maidane", al carei vernisaj a avut loc astazi, 19 noiembrie, la Libraria Bastilia, din Bucuresti. Odata cu expozitia a avut loc si proiectia scurtmetrajului cu acelasi nume, sumar al marturiilor celor afectati de accidentul ecologic.
Expozitia a fost realizata de de Mihai Stoica, fotojurnalist independent specializat pe teme de mediu. Acesta a fotografiat urmarile accidentului ecologic din Submaidane, realizand si un documentar despre viata celor abandonati de catre autoritati si de catre compania responsabila, Complexul Energetic Oltenia.

"Prin aceasta campanie ne-am propus sa strangem bani pentru cumpararea unor filtre de apa adecvate, pe care sa le montam in gospodariile celor afectati de valul de cenusa. Am montat deja un filtru, la una dintre gospodarii, insa ne mai trebuie restul de noua. Pentru cumpararea filtrelor avem nevoie de 13.500 de lei, iar termenul in care ne-am propus sa strangem acesti bani este 12 decembrie 2014" - Ionut Apostol, presedinte Bankwatch Romania.

Bankwatch si Greenpeace ii invita pe toti cei doritori sa ajute sa se alature campaniei. Cu fiecare leu donat, viata locuitorilor din Submaidane va fi mai aproape de normal. Donatiile se pot face aici.

In perioada 20 noiembrie - 4 decembrie, fotografiile vor fi expuse in spatiul alternativ Dianei 4.

In decembrie 2013, o avarie la instalatiile de transport si stocare a cenusii apartinand termocentralei Turceni a dus la o deversare masiva de amestec de apa, zgura si cenusa.
Din cauza tergiversarii procedurilor de achizitie pentru lucrarile de ecologizare, Complexul Energetic Oltenia a inceput greoi remedierea situatiei, cu o intarziere de aproape 10 luni.
Fantanile din zona afectata au devenit de nefolosit, odata inundate cu cenusa, prin urmare oamenii sunt nevoiti sa procure apa cum pot.
Spre dezamagirea celor afectati, termenul pentru lucrarile de remediere a fost amanat pana in februarie 2015.

Noutăți de la Qbebe

Înscrie-te la newsletter-ul Qbebe și primești ultimele noutăți.

Va rugam sa completati campurile necesare.

    Data nașterii bebelușului

    Alte articole care te-ar putea interesa

    Edu Class lansează campania #JocuriImpreuna, un manifest pentru joaca în familie
    Edu Class lansează campania #JocuriImpreuna, un manifest pentru joaca în familie

    E sănătos să petreci timp alături de copilul tău, au demonstrat-o studiile de-a lungul vremii, o spun şi psihologii constant. Trăim însă într-o epocă a vitezei şi nu de...

    Docbook susţine lupta împotriva cancerului şi lansează campania „Prevenția salvează vieți!”
    Docbook susţine lupta împotriva cancerului şi lansează campania „Prevenția salvează vieți!”

    Campania „Prevenția salvează vieți!" se adresează pacienților din București și se va derula în perioada 5-12 februarie. În cadrul campaniei vor fi oferite peste 500 de...

    METRO Cash & Carry România lansează campania MICILE ANTREPRENOARE și oferă 1.500 de euro fetițelor născute pe 8 martie 2019 în București
    METRO Cash & Carry România lansează campania MICILE ANTREPRENOARE și oferă 1.500 de euro fetițelor născute pe 8 martie 2019 în București

    Continuând seria inițiativelor demarate cu ocazia evenimentului Ziua Afacerii Tale și dedicate susținerii antreprenorilor români și a afacerilor independente, METRO lansează...

    Opera Comică pentru Copii prezintă premiera baletului „Lumea Păpușilor” și lansează campania „Păpușile Operei Comice”
    Opera Comică pentru Copii prezintă premiera baletului „Lumea Păpușilor” și lansează campania „Păpușile Operei Comice”

    Pe 23 și 24 septembrie, Primăria Capitalei, prin Opera Comică pentru Copii (OCC), prezintă, în premieră, baletul „Lumea Păpușilor", în regia și coregrafia lui...

    Telekom Romania şi Asociaţia Telefonul Copilului lansează campania „Tu cum te simți azi?” pentru semnalarea abuzurilor asupra minorilor
    Telekom Romania şi Asociaţia Telefonul Copilului lansează campania „Tu cum te simți azi?” pentru semnalarea abuzurilor asupra minorilor

    Platforma dedicată campaniei - website-ul www.116111.ro - reuneşte informații utile despre abuz, hărțuire online și alte situații de hărțuire a minorilor; HappyGraff, prima...

    3 din 8 români consumă apă nepotabilă! Apă de la robinet sau apă îmbuteliată?
    3 din 8 români consumă apă nepotabilă! Apă de la robinet sau apă îmbuteliată?

    1000 de litri de apă de la robinet costă între 2,94 lei și 4,50 lei! 1000 de litri de apă minerală naturală plată îmbuteliată costă între 720 lei și 1068 lei! Cu...

    Ministerul Sănătății confirmă temerile bucureștenilor: apa de la robinet nu trebuie consumată
    Ministerul Sănătății confirmă temerile bucureștenilor: apa de la robinet nu trebuie consumată

    Apa Nova atrage atenția în legătură cu apa de la robinet din București. Doza de clor a fost mărită, însă nu reprezintă un pericol pentru locuitorii din capitală....

    © 2019 Qbebe