Un program educaţional ce respectă planul de învăţământ şi programa activităţilor instructiv-educative în vigoare;
Un învăţământ modern care tine seama de ritmul fiecărui copil şi de nevoile sale afective şi de joc;
Valorizarea potenţialului, disponibilităţilor şi aptitudinilor manifestate de copii;
Un învăţământ global, integrat şi creativ care are la baza interesul copiilor;
Șanse egale pentru toţi copiii la instruire şi educaţie;
Respectarea ritmului propriu de înaintare în cunoaştere al fiecărui copil;
Utilizarea jocului ca
activitate fundamentală a copilului, care îi formează deprinderi şi
perceperi care prefigurează personalitatea în formare a acestuia;
Strategii didactice activ-participative, bazate pe joc, care sa determine copilul să ia parte activ la propria sa formare;
Un sistem educaţional deschis spre viitor;
Activităţi dinamice atât în grupă cât şi în aer liber, interesante şi relaxante;
Utilizarea în cadrul activităţilor a materialelor didactice şi mijloacelor de învăţământ moderne;
Jocul folosit ca mijloc de
socializare, de cunoaştere a lumii, a mediului natural, social şi
cultural, de comunicare, de relaţionare şi de prietenie;
Conţinuturi selectate după criterii ştiinţifice, adecvate nivelului de înţelegere şi tipului de învăţare specifică;
Flexibilitatea şi
creativitatea în proiectarea didactică, cu scopul de a face învăţarea
individualizată, centrată pe copil;
Resurse materiale
suficiente cantitativ, accesibile, funcţionale, distractive care permit
individualizarea instruirii, multe elemente de noutate, aparatură
suficienta (calculator, video-proiector, radio-casetofon, cd-uri,
casete, etc.).
PERSONALUL DIDACTIC
În fiecare an, prin pregătirea didactică de specialitate a
educatoarelor noastre, dar mai ales prin dăruire sufletească şi
credinţă, instituţia noastră oferă copiilor un climat psiho-afectiv
sigur, o educaţie morală cu totul deosebită şi începutul unui drum la
capătul căruia nu se va afla decât mulţumirea şi bucuria părinţilor.
Copilul este pregătit
pentru şcoală şi viaţă, asigurându-i o educaţie de calitate bazată pe
inovaţie şi pe diversificare şi învăţându-l să devină un preşcolar
model.
An de an cu sprijinul
Provinciei Surorilor Baziliene şi a binefăcătorilor este îmbunătăţită
baza materială a grădiniţei astfel încât să fie asigurate spaţiul şi
materiale didactice conform cerinţelor curriculare.
Grădiniţa dispune de un
spaţiu destinat jocurilor şi activităţilor în aer liber cu spaţiu verde,
care este prevăzut cu aparate de joacă specifice vârstei copiilor.
Un criteriu foarte
important, pe care îl avem în vedere atunci când formăm grupele, ţinem
cont de nivelul de vârstă al copilului. Astfel, la Grădiniţa
Confesională "Sfânta Ana", grupele sunt omogene din punct de vedere al
vârstei:
Întărind această idee,
avem în vedere cele două trepte existente în interiorul segmentului
preşcolar: treapta socializării şi treapta pregătirii pentru şcoală.
VIZIUNEA GRĂDINIŢEI
Grădiniţa Confesională
"Sfânta Ana" este o grădiniţă care urmăreşte dezvoltarea individuală a
copiilor pe toate planurile şi garantarea pregătirii pentru adaptarea la
viaţa şcolară şi socială într-un climat de muncă şi învăţare stimulativ
şi creativ.
MISIUNEA GRĂDINIŢEI
Asigurarea unui act
educaţional de performanţă, care să contribuie la formarea unei
personalităţi autonome şi creative, la formarea unor copii sănătoşi,
creativi, eficienţi, activi, cooperanţi, care să se adapteze uşor la
regimul muncii şcolare şi la orice situaţie în viaţă.
Valorile promovate de colectivul educaţional sunt:
Calitate şi profesionalism
Comunicare
Spirit de echipă
Creativitate şi realism
Integritate
Responsabilitate
Implicare
Toleranţă
Spirit civic
Incluziune şi integrare