Creșterea în înălțime | Qbebe.ro
X

Gestionarea modulelor cookie pe site-ul Qbebe.ro

Acest site utilizează cookie-uri. Acceptând cookie-urile, veți putea naviga în cele mai bune condiții.

Accept Politica de Cookie

Cât de mult crești la fiecare vârstă

de Alina Nedelcu

Dacă ești și tu printre persoanele care sunt nemulțumite de statura lor, este momentul să știi că există totuși șansa să mai crești în înălțime și după ce ai trecut de vârsta până la care cartilagiile tale de creștere au fost deschise. Așa cum vei afla și din articolul de mai jos, dacă vei pune în aplicare măsurile indicate, vei avea nu numai posibilitatea de a mai câștiga puțin în înălțime, dar și de a adopta un stil de viața mult mai sănătos.

Până pe la ce vârstă putem crește în înălțime

Când vorbim despre înălțimea unui individ, o vedem ca pe un rezultat al creșterii din perioada copilăriei și adolescenței, după care ne gândim la încetarea acestui proces. Acesta se leagă de încetarea secretării, de către glanda pituitară, a hormonului de creștere, dar și de încetarea activității cartilagiilor de creștere (acestea sunt cartilagii aflate la capetele oaselor lungi care se vor solidifica treptat în cadrul țesutului dur al oaselor). De obicei, aceste lucruri se petrec în jurul vârstei de 18 ani pentru femei și de 24 de ani pentru bărbați.

Experții ne spun însă că inclusiv după aceste vârste avem șansa să mai creștem puțin în înălțime, deși cartilagiile de creștere s-au solidificat complet. Desigur, procesul de creștere este influențat în primul rând de factorul genetic (cam 75% din creșterea în înălțime se datorează acestui factor), iar restul de 25% depinde de alți factori, precum:
Fumatul- Se spune că acesta va contribui la degradarea celulelor, inclusiv a celor din țesutul osos, ceea ce va afecta creșterea în înălțime
Alcoolul-Consumul de alcool poate altera și el condițiile de creștere, în contextul în care ficatul, organ care produce așa-numiții „factori de creștere" (ce ajută corpul să crească și să se maturizeze, fiind transportați prin fluxul sanguin), va fi intoxicat de pe urma alcoolului.
Ridicarea de greutăți- Unii specialiștii sunt de părere că obiceiul de a ridica greutăți prea mari înainte ca toate cartilagiile de creștere să se solidifice poate duce la diminuarea procesului de creștere, în condițiile în care nivelul testosteronului va crește, accelerând tocmai această solidificare.
Lipsa somnului- Pentru că hormonii de creștere au o activitate mai intensă în timpul somnului profund, este indicat să încercăm să ne odihnim suficient dacă vrem să mai creștem în înălțime. Mai ales intervalul de somn dintre 1 și 2 noaptea sunt esențiale în eliberarea hormonilor de creștere.
Postura- Medicii ne avertizează asupra următorului fapt: când nu stăm drepți, ci adoptăm poziția de stat cu umerii aduși înainte și cu sternul aflat într-o poziție incorectă, acestea vor crea o presiune suplimentară asupra coloanei vertebrale, care nu va putea să se extindă la maximul său potențial în ceea ce privește creșterea.
Cu alte cuvinte, dacă vom evita, pe cât posibil, să evităm acesți factori, avem șansa să mai câștigăm puțină creștere în înălțime. Ideal este, așa cum spun și experții în domeniu, să ne antrenăm în acest demers când avem cel mult 25 de ani.

Citește și: Până la ce vârstă cresc băieții

Ce putem face pentru a mai câștiga în înălțime

Alături de factorul genetic, putem să ne folosim totuși și de alte „trucuri" pentru a reuși să mai câștigăm puțin  în înălțime:

Vom avea grijă să adoptăm o dietă cât mai sănătoasă

Nutrienții din hrana pe care o consumăm sunt responsabili direct cu creșterea și menținea oaselor și cartilagiilor. De pildă, o nutriție echilibrată, din care să nu lipsească calciul, fosforul și magneziul este foarte importantă. În plus, pentru creșterea în înălțime sunt importanți și amino-acizii, proteinele și carbohidrați. Iată de ce ar trebui să includem în alimentația zilnică oricare dintre alimentele de mai jos:
• morcovi
• gălbenușul de ou
• carnea de pui, de vită
• ficatul
• peștele
• legume cu frunze verzi (mai ales spanac)
• fasole verde, mazăre
• nuci
• produse lactate
• cartoful
• fructe
Este important, pe lângă alimentația sănătoasă, să ne și hidratăm suficient (să bem cel puțin 8 pahare de apă pe zi, întrucât apa poate facilita repararea în profunzime a țesutului muscular și osos).

Să ne expunem cât mai des la lumina soarelui

Expunerea la lumina soarelui este cea mai bună modalitate de a ne face rezerve de vitamina D. Aceasta va influența în bine procesul de creștere al oaselor.
Pentru cele mai bune efecte asupra sănătății se recomandă să ne expunem la soare în orele dimineții și după-amiază, mai târziu (după ora 16).

Citește și: Vitamina D la copii

Vom face anumite exerciții fizice

Să vedem câteva exemple de exerciții pentru creștere:

Exerciții de îmbunătățire a posturii

Așa cum s-a precizat și anterior, o postură incorectă poate influența negativ creșterea în înălțime. O putem îndrepta însă și datorită exercițiilor de mai jos:
Stai dreaptă și ține-ți spatele rezumat la un perete.
Ridică încet mâinile până la nivelul umerilor și menține poziția pentru câteva minute. Mișcă-ți brațele sus și jos, având grijă să inspiri și să expiri.

Întinde-te pe pat
Din această poziție îți vei întinde piciorul drept spre cel stâng.

Folosește-te de niște bare de care te poți agăța
Acestea ar trebui să fie la o înălțime de 1, 8- 2, 1 m și vei executa, după ce te prinzi de ele, tot felul de mișcări ale corpului (cele mai indicate sunt cele în lateral).

Alte activități fizice benefice pentru creșterea în înălțime

Se spune că și următoarele activități fizice pot stimula creșterea în înălțime:
• Săritul cu coarda
• Înotul
• Ciclismul
• Săriturile peste obstacole
• Loviturile cu piciorul

Exerciții tip yoga

Yoga va ajuta corpul să se relaxeze, ceea ce va îmbunătăți postura și va stimula inclusiv producerea hormonilor de creștere.
Printre cele mai indicate tipuri de yoga pentru creșterea în înălțime sunt:
Adoptarea așa-numitei „poziții a muntelui"
Vei fixa bine picioarele pe pământ, cu pieptul și cu spatele cât mai drept, fără a avea fața încordată.

Exercițiu tip stretching
După o plimbare de aproximativ 5 minute, îți vei scutura brațele și picioarele. Acest demers va ajuta corpul să se relaxeze și să se întindă mai bine, eliberându-te totodată de tensiune. În plus, odată cu întinderea membrelor se vor întinde și alte părți ale corpului (inclusiv degetele și umerii). Pentru rezultate cât mai bune, este necesar să faci aceste mișcări de 3-5 ori la rând.

Femeie tanara ce se relaxeaza la o plimbare

Poți încerca să-ți faci automasaj în diverse puncte

Specialiștii sunt de părere că masarea anumitor puncte poate influența în mod pozitiv procesul de creștere în înălțime, întrucât va fi stimulată activitatea de la nivelul glandei pituitare. De aceea, putem încerca să ne masăm astfel:
• Masarea zonei de la „rădăcina" nasului- Se recomandă efectuarea unui masaj circular, de câte 9 ori pentru fiecare parte
• Masarea unui punct din apropierea creștetului capului- Acest punct se află în prelugirea zonei de sub una dintre urechile noastre. Este indicată tot masarea de 9 ori.
• Masarea unei zone de la gât, aflată dedesubtul lobului urechii- Și aici este binevenită masarea punctului de câte 9 ori, pentru fiecare parte

Apelează la reflexologie

Se spune că apăsarea anumitor puncte de pe talpă poate influența activitatea unor organe sau glande din corpul nostru. De pildă, dacă vrem să mai câștigăm puțin în înălțime, putem încerca să ne masăm degetul mare de la picior, în condițiile în care acesta va transmite un semnal glandei pituitare.

Miscare specifica reflexologiei

Ai grijă să ai parte de un somn sănătos

Așa cum s-a menționat deja mai sus, somnul profund va permite hormonilor de creștere să fie eliberați în cele mai bune condiții, iar oasele noastre se vor întinde și vor deveni mai rezistente.
Pentru a ne bucura de un somn cât mai odihnitor, putem lua măsurile de mai jos:
• Să avem la dispoziție o saltea cât mai confortabilă
• Pe timpul somnului să avem o cameră întunecată și bine aerisită
• Hainele purtate pe timpul somnului ar trebui să fie cât mai lejere și nu foarte călduroase
• Pentru a putea dormi mai bine, putem încerca diverse trucuri simple, precum: să ne relaxăm ascultând o muzică liniștitoare, să bem un ceai calmant (precum cel de lavandă), să facem o baie călduță sau un masaj etc.

Voi știați până acum că există o posibilitate de creștere în înălțime chiar și după ce cartilagiile de creștere s-au închis?

Surse:

www.facebook.com; www.healthguidance.org; www.livestrong.com; www.stylecraze.com; www.thehealthinfosite.com; www.topheight.wordpress.com

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Ai grija de tine - Afla cum poti creste imunitatea organismului tau in sezonul rece! Ai grija de tine - Afla cum poti creste imunitatea organismului tau in sezonul rece!
Fereste-te de gripa noua! Afla tot ce trebuie sa stii despre virusul A H1N1 Fereste-te de gripa noua! Afla tot ce trebuie sa stii despre virusul A H1N1
Esti pregatita sa ai urmatorul copil? Esti pregatita sa ai urmatorul copil?
Sfaturi importante pentru o mama care se intoarce la lucru Sfaturi importante pentru o mama care se intoarce la lucru

Articole Lifestyle

Intrăm în portalul Leului: cum sunt afectate zodiile Intrăm în portalul Leului: cum sunt afectate zodiile
De ce să nu mănânci pepene seara De ce să nu mănânci pepene seara
Top 3 zodii care ascund ce simt cu adevărat Top 3 zodii care ascund ce simt cu adevărat
6 haine și accesorii pe care să nu le porți vara după 30 de ani 6 haine și accesorii pe care să nu le porți vara după 30 de ani

Alte articole care te-ar putea interesa


Editorial Qbebe
scris de Alina Nedelcu
De ce trebuie să învățăm copiii că este în regulă să eșuezeDe ce trebuie să-i familiarizăm pe copii și cu eșecul Chiar dacă ne vine greu să vedem dezamăgirea, frustrarea și tristețea profundă a copilului după un insucces, psihologii spun că nu trebuie să facem tot...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Școala Siguranței Tedi a poposit la DragomireștiO vizită într-un colț al județului Dâmbovița - Dragomirești Nu mi-aș fi închipuit că o zi de vineri, de la sfârșitul lunii mai, se poate transforma într-o experiență cu totul memorabilă,...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Tarile cele mai sigure si cele mai periculoase pentru nasterea unui bebelus

Tarile cele mai sigure si cele mai periculoase pentru nasterea unui bebelus

Intemeierea unei familii reprezinta unul dintre cele mai importante momente din
MAI MULT

Ora la care nastem este programata genetic

Ora la care nastem este programata genetic

Nu iti imaginai ca ora la care nasti poate avea vreo legatura cu genetica, dar
MAI MULT

Lucruri fascinante despre luna in care s-a nascut sau se va naste copilul tau

Lucruri fascinante despre luna in care s-a nascut sau se va naste copilul tau

Cunosti cu siguranta informatii generale ce tin de semnele zodiacale, astrologie
MAI MULT

Bebee

Cele-mai-grele-luni-de-sarcină-sunt-primele-3----află-de-ce

Cele mai grele luni de sarcină sunt primele 3 – află de ce

Perioada sarcinii este foarte frumoasă, dar în același timp și delicată.
MAI MULT

Cum-tratăm-scurgerile-vaginale-din-timpul-sarcinii

Cum tratăm scurgerile vaginale din timpul sarcinii

Scurgerile vaginale sunt secreţii ale organelor genitale, cu rol de apărare
MAI MULT

alaptare

Cât se alăptează un nou-născut?

Alăptarea este modul prin care un nou-născut este hrănit de către mama sa cu
MAI MULT

Înotul-dezvoltă-copiii-într-un-mod-armonios

Înotul dezvoltă copiii într-un mod armonios

Beneficiile înotului sunt nenumărate, iar cei mici ar trebui să învețe de
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net