X

Gestionarea modulelor cookie pe site-ul Qbebe.ro

Acest site utilizează cookie-uri. Acceptând cookie-urile, veți putea naviga în cele mai bune condiții.

Accept Politica de Cookie

4 moduri prin care mamele îşi pot găsi Zen-ul în câteva secunde

de Bianca Onofrei

Filosofia Zen a fost introdusă în Europa încă de la începutul secolului al XX-lea şi, cu trecerea anilor, a devenit tot mai populară. Un grup de cercetători de la Universitatea din Montreal au arătat că meditaţia Zen are efecte directe asupra sistemului nervos central, crescând pragul de sensibilitate în faţa durerii. Astfel, în urma studiului a fost constatată scăderea durerii, în medie, cu 18% la practicanţii acestei filosofii.

În această practică se disting trei elemente fundamentale: respiraţia, poziţia corpului şi atitudinea interioară. Atunci când vine vorba despre viaţa de zi cu zi, termenul de zen face referire la elementul atitudinii interioare, la felul în care o persoană gândeşte şi acţionează. Acest exerciţiu presupune ca individul să fie relaxat în faţa tuturor gândurilor şi imaginilor pe care le are, chiar dacă este asaltat de acestea, să le primească exact aşa cum vin, iar astfel conştiinţa să îi fie „golită", pentru a putea ajunge la acea stare de relaxare şi de linişte. Astfel, se poate obţine liniştea interioară pe care toţi şi-o doresc.

În practică, lucrurile nu sunt atât de simple, fiind nevoie de mult exerciţiu şi determinare, pentru a doborî tiparele comportamentale şi blocajele pe care orice om le are. Până la urmă, orice femeie, în special una care are un copil, îşi doreşte să fie echilibrată, împăcată cu ceea ce reprezintă pentru ea şi pentru cei din jur, fericită cu ceea ce îi oferă viaţa; pe scurt, să fie o MAMĂ ZEN.

Există câteva sfaturi practice pe care le poţi analiza şi pune în practică în viaţa de zi cu zi, care te ajută să fii o mamă zen, chiar şi în câteva secunde:

Renunţă să faci foarte multe lucruri în acelaşi timp

Atunci când eşti mamă, eficienţa devine o necesitate, nu doar o calitate. În fiecare zi trebuie să faci faţă responsabilităţilor legate de casă, copii sau job, prin urmare te vezi nevoită să faci mai multe lucruri în acelaşi timp. Faptul că în timp ce faci un lucru, te gândeşti la următorul pas pe care trebuie să-l faci, după ce termini, te oboseşte foarte mult psihic, iar asta nu te face neapărat mai eficientă. Ar fi bine să încerci să te concentrezi la ceea ce faci, chiar dacă faci două lucruri în acelaşi timp. Dacă te afli la bucătărie, gătind şi vorbeşti la telefon despre o problemă ce necesită rezolvare, nu îţi lăsa mintea să fugă spre un alt subiect care te preocupă, pentru că asta este deja prea mult şi rişti să faci prost acele două lucruri cu care te ocupai iniţial. Dacă la finalul zilei ai reuşit totuşi să duci la bun sfârşit destul de multe sarcini, dar ţi-a dispărut echilibrul interior, pe termen lung ai mai multe de pierdut.
Asumă-ţi responsabilitatea pentru lucrurile pe care le faci sau pe care nu le faci
Asumarea este o atitudine importantă în viaţa unui om, atât din punct de vedere personal, cât şi profesional. În momentul în care încetezi să mai găseşti vinovaţi şi să te concentrezi pe ce nu au făcut ceilalţi, concentrează-te pe ceea ce poţi tu să faci, astfel încât să fii fericită.

femeie cu ceasuri

Renunţă la obsesia de a poseda lucruri

Oamenii, prin natura lor, vor să aibă sentimentul de siguranţă, de apartenenţă şi de posesie. Nu este nimic greşit în asta, atât timp cât nu exagerezi. Atunci când îţi stabileşti nişte ţeluri, analizează-le cu atenţie şi întreabă-te dacă ele sunt realiste, dacă reflectă valorile tale ca individ. Oare chiar ai nevoie de toate hainele pe care le ai sau pe care ţi le doreşti, de atât de multă mâncare, de acele sume de bani la care aspiri? Această dorinţă de a avea lucruri îţi poate aglomera casa, implicit viaţa. Vei avea sentimentul că eşti în permanenţă obosită, nemulţumită, că nimic nu este aşa cum trebuie. Încearcă să simplifici totul, pentru a vedea mai clar ceea ce este important cu adevărat.

haine

Nu te învinovăţi mai mult decât este cazul

A fi obiectiv şi a te analiza fără menajamente poate fi o calitate, dar asta nu înseamnă că trebuie să te pedepseşti prea mult pentru orice greşeală pe care o faci. Poţi avea această tendinţă pentru că eşti în permanenţă nemulţumită cu tine, cu performanţele tale, iar asta izvorăşte dintr-o stimă de sine scăzută. Acceptă-ţi imperfecţiunile şi recunoaşte-ţi calităţile şi meritele.

Iată 3 exerciţii simple pe care să le faci în fiecare zi, pentru o viaţă mai fericită:

Adoptă un ritual

Ritualurile te ajută să rămâi conectată cu sinele, să te echilibrezi fizic şi mental. Fă-ţi un obicei din a-ţi acorda câteva minute în fiecare zi, la aceeaşi oră, de preferat dimineaţa, în care să meditezi şi să practici introspecţia. Întreabă-te cum te simţi, ce te deranjează, ce îţi doreşti să realizezi în acea zi? Secretul constă în a te concentra pe lucrurile simple, dar de efect. Nu îţi impune: „astăzi, vreau să îmi găsesc un nou loc de muncă", ci schimbări mici, dar care vor avea un impact major asupra vieţii tale, cum ar fi: „astăzi, vreau să nu mai ridic tonul vocii atunci când vorbesc cu cineva", „astăzi, vreau să îmi acord 30 de minute pentru ceva ce îmi face plăcere", „astăzi, vreau să fiu mai blândă cu mine" etc. În timp, vei vedea că acest ritual dă rezultate, iar tu vei fi mai echilibrată şi mai fericită.

femeie dimineata la fereastra

Fii recunoscătoare

Aminteşte-ţi în fiecare zi lucrurile pentru care merita să fii recunoscătoare. Atunci când eşti copleşită de griji, ai tendinţa să te concentrezi pe lucrurile de care eşti nemulţumită. În prezent, este posibil să fii într-un stadiu la care acum ceva timp chiar visai, doar că, avându-l, uiţi cât de mult l-ai dorit şi treci la următoarea etapă, la următoarele ţeluri. Aceasta este o modalitate de a evolua, până la urmă, dar asta nu înseamnă că trebuie să uiţi motivele pentru care merită să fii recunoscătoare.

Respiră

Chiar dacă pare un lucru banal şi lipsit de importanţă, respiraţia are foarte mult de-a face cu starea de spirit. Atunci când simţi că pierzi controlul şi te copleşesc responsabilităţile, opreşte-te un minut şi concentrează-te pe lucrurile pe care le simţi în acel moment, inspiră şi expiră lent. Vei vedea că, făcând acest exerciţiu în fiecare zi, anxietatea se va diminua, bătăile inimii se vor regla, iar riscul de a te enerva va fi mult mai mic.

Ce parere ai despre acest curent „zen" din ultima vreme? Crezi că este important să fii o „mamă zen"?

 

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

E importanta muzica pentru copilul meu? E importanta muzica pentru copilul meu?
Pot sa prezic temperamentul lui bebe? Pot sa prezic temperamentul lui bebe?
Bebele meu inca nu vorbeste: e tarziu? Bebele meu inca nu vorbeste: e tarziu?
Sindromul Asperger - tot ce trebuie sa stii Sindromul Asperger - tot ce trebuie sa stii

Articole Lifestyle

Dacă ai aceste 4 trăsături, ești una dintre cele mai rare persoane de pe planetă Dacă ai aceste 4 trăsături, ești una dintre cele mai rare persoane de pe planetă
3 zodii se vor îndrăgosti în toamna 2018 3 zodii se vor îndrăgosti în toamna 2018
Cezar Ouatu, senzația X Factor UK! Cezar Ouatu, senzația X Factor UK!
20 de lucruri pe care femeile fără copii nu mai vor să le audă 20 de lucruri pe care femeile fără copii nu mai vor să le audă

Alte articole care te-ar putea interesa

Editorial Qbebe
scris de Gabriela Paladi
Au început înscrierile la Ora de Disciplină! Seminar gratuit pentru părinții responsabiliPentru că ajutând copilul să se adapteze instituțiilor școlare, să înțeleagă rostul regulilor, să își modeleze propria organizare și disciplină interioară, îl vom ajuta să devină un adult de...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Cristina Fotescu
Recenzie carte: Programul de 90 de minute de somn pentru bebelusiAuzisem ca este bine sa scrii si lucruri pozitive dar si negative intr-o recenzie ... Dar am decis sa scriu in stilul meu, asa ca am preferat sa scriu totul la scurt si la obiect. Prin urmare: 1. Foarte util planul NAPS...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Povesti de mamici: sarcina cu placenta previa

Povesti de mamici: sarcina cu placenta previa

Nu toate sarcinile decurg armonios si, din pacate, nici nasterile nu se
MAI MULT

Proaspetii parinti au parte de un total de 44 de nopti nedormite in primul an de viata al bebelusului

Proaspetii parinti au parte de un total de 44 de nopti nedormite in primul an de viata al bebelusului

Viata de proaspat parinte nu este
MAI MULT

De ce nu este bine sa ridici sau sa cari lucruri grele cand esti insarcinata

De ce nu este bine sa ridici sau sa cari lucruri grele cand esti insarcinata

Perioada sarcinii este una plina de provocari, printre care se numara si acela
MAI MULT

Bebee

Cum-tratăm-scurgerile-vaginale-din-timpul-sarcinii

Cum tratăm scurgerile vaginale din timpul sarcinii

Scurgerile vaginale sunt secreţii ale organelor genitale, cu rol de apărare
MAI MULT

Înotul-dezvoltă-copiii-într-un-mod-armonios

Înotul dezvoltă copiii într-un mod armonios

Beneficiile înotului sunt nenumărate, iar cei mici ar trebui să învețe de
MAI MULT

alaptare

Cât se alăptează un nou-născut?

Alăptarea este modul prin care un nou-născut este hrănit de către mama sa cu
MAI MULT

Cele-mai-grele-luni-de-sarcină-sunt-primele-3----află-de-ce

Cele mai grele luni de sarcină sunt primele 3 – află de ce

Perioada sarcinii este foarte frumoasă, dar în același timp și delicată.
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net