BOR se opune legii educației sexuale în școli:”Este o îndoctrinare și un atentat asupra inocenței copiilor”

BOR se opune legii educației sexuale în școli:”Este o îndoctrinare și un atentat asupra inocenței copiilor”

Bianca Petcu - Redactor Senior

Obligativitatea educației sexuale în școli este contestată de BOR: „Un atentat asupra inocenței copiilor!”, se arată în documentul publicat de Patriarhia Română.

Legea obligativității educației sexuale în școli a fost promulgată și în vreme ce acest lucru bucură multe persoane și vine cu un pachet uriaș de beneficii pe termen îndelungat, BOR se opune vehement, prin intermediul publicării unui document, cu următoarele argumente:

„Legea nr. 45/3 aprilie 2020, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 287/6 aprilie 2020, care modifică şi completează Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului prevede obligativitatea organizării în școli, cel puțin semestrial, a unor programe pentru viață și sănătate, inclusiv educație sexuală pentru copii, deși Patriarhia Română a susținut caracterul opţional în școli al orelor de educație pentru viață, iar programele şcolare corelate acestora să fie elaborate potrivit valorilor morale.

educatie sexuala bor

În acest sens, încă din ziua de 13 martie 2020, Patriarhia Română a transmis adrese cu privire la Propunerea legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, către Președintele României, Primul-ministru și Ministrul Educației și Cercetării, cu argumentele de mai jos.

  • Constituția României prevede: „părinţii sau tutorii au dreptul de a asigura, potrivit propriilor convingeri, educaţia copiilor minori a căror răspundere le revine” (art. 29, alin. 6); de asemenea, „libertatea gândirii şi a opiniilor, precum şi libertatea credinţelor religioase nu pot fi îngrădite sub nicio formă. Nimeni nu poate fi constrâns să adopte o opinie ori să adere la o credinţă religioasă, contrare convingerilor sale” (art. 29, alin. 1); așadar, nu există niciun temei obiectiv pentru ca Statul să impună un model ideologic în educația copiilor, peste acordul și convingerile părinților.
  • Totodată, în Legea nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului se arată: „părinţii copilului au cu prioritate dreptul de a alege felul educaţiei care urmează să fie dată copiilor lor” (art. 51, alin. 2).
    Conform Legii educației naționale nr. 1/2011, „educația și formarea profesională a copiilor, a tinerilor și a adulților au ca finalitate principală formarea competențelor, înțelese ca ansamblu multifuncțional și transferabil de cunoștințe, deprinderi/abilități și aptitudini, necesare pentru împlinirea și dezvoltarea personală, prin realizarea propriilor obiective în viață, conform intereselor și aspirațiilor fiecăruia și dorinței de a învăța pe tot parcursul vieții” (art. 4); așadar, finalitatea nu este conectarea minții elevilor la ideologii invariabil nocive, fapt probat constant în istoria contemporană a umanității.
  • Potrivit art. 65, alin. 4 și 5 din Legea educației naționale nr. 1/2011, „Planurile-cadru şi programele şcolare pentru disciplinele/domeniile de studiu, respectiv modulele de pregătire obligatorii din învăţământul preuniversitar sunt elaborate de către instituţiile şi organismele abilitate ale Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi se aprobă prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului. Curriculumul la decizia şcolii se constituie atât din pachete disciplinare opţionale ofertate la nivel naţional, regional şi local, cât şi din pachete disciplinare opţionale ofertate la nivelul unităţii de învăţământ. Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ, în urma consultării elevilor, părinţilor şi pe baza resurselor disponibile, stabileşte curriculumul la decizia şcolii.” Așadar, Planurile-cadru și programele școlare sunt elaborate de către Ministerul Educației și Cercetării, nu prin lege adoptată de Parlamentul României.
  • În planul curriculumului școlar formal, responsabilitățile educaționale nu pot fi atribuite decât personalului didactic, certificat în acest sens.Considerăm că încadrarea în mod obligatoriu a elevilor în programe de educație sexuală reprezintă un atentat asupra inocenței copiilor, împiedicând dezvoltarea lor firească și marcându-i pe aceștia pentru întreaga viață. În acest sens, mai multe studii realizate în diferite țări au demonstrat că o astfel de abordare a educației copiilor a avut ca urmare începerea vieții sexuale mai devreme, cu implicațiile de rigoare, fără vreo îmbunătățire în plan social. Spre exemplu, analiza intitulată Re-examinarea dovezilor: Educația sexuală completă în școli în Statele Unite ale Americii, realizată în anul 2019, de Institutul pentru Cercetare și Evaluare, din Statele Unite ale Americii, organizație independentă cu peste 25 de ani de experiență în evaluarea programelor de acest tip, arată că programele de educație sexuală în școlile publice nu sunt eficiente, iar unele au dus chiar la creșterea ratei sarcinilor la adolescență, la reducerea vârstei debutului sexual, precum și la comportamente sexuale riscante. Concluzia cercetării este că astfel de programe sunt mai degrabă „de îndoctrinare sexuală” decât „de educație”.
  • În unele state ale Uniunii Europene, educația sexuală este organizată în cadrul altor discipline școlare (Austria, Grecia, Irlanda, Letonia, Portugalia, Slovacia, Spania), iar în altele, ca disciplină distinctă, neavând caracter obligatoriu (Bulgaria, Cipru, Danemarca, Finlanda, Italia, Lituania, Polonia).
    În România, studierea temelor specifice educației pentru viață și sănătate se realizează în cadrul disciplinei școlare obligatorii Consiliere și dezvoltare personală, căreia i se alocă deja o oră/săptămână în Planul-cadru pentru învățământul gimnazial. De asemenea, în sistemul public de învățământ românesc există deja discipline opţionale, ofertate la nivel național, care abordează aspecte privind educația pentru viață: Educație pentru sănătate; Pregătiţi pentru viaţă. Educaţie pentru viaţă şi comunitate; Adolescenţă şi autocunoaştere; Mai întâi caracterul.
  • În țara noastră, numeroase și reprezentative asociaţii din societatea civilă şi-au exprimat îngrijorarea faţă de efectele educaţiei sexuale asupra copiilor. Aceste asociaţii şi-au prezentat poziţia în mod public şi au propus soluţii alternative, în care accentul cade pe educația pentru familie. Considerăm că pregătirea pentru viaţa intimă şi de familie trebuie să fie lăsată în primul rând în sarcina familiei care poate aprecia corect şi obiectiv stadiul de dezvoltare psiho-fizic, intelectual şi emoţional al copilului.
  • Conștienți fiind de importanța educației tinerilor pentru a răspunde provocărilor societății actuale, considerăm că identitatea și viața persoanei umane nu se epuizează într-o realitate exclusiv biologică sau socio-culturală. Viața are și o dimensiune spirituală, ignorată în societatea contemporană secularizată, care a pierdut sensul sacru al vieții umane. Biserica a acordat dintotdeauna o importanță deosebită creșterii spirituale a omului, care este chemat la viață veșnică în iubirea lui Dumnezeu. De aceea, este relevantă și valorificarea specificului formativ al educației religioase, care contribuie la cultivarea unei conştiinţe vii şi mărturisitoare a valorii eterne a persoanei umane, la promovarea demnităţii acesteia în familie şi în societate și la reducerea efectelor negative ale crizei contemporane de identitate şi de orientare”.

Surse: digi24.ro, basilica.ro

 

Surse foto: istockphoto.com

Articolul urmator
Parlamentul spaniol a votat ieri Reforma Legii sănătății sexuale: Educația sexuală în clasele 1-10 devine obligatorie
Parlamentul spaniol a votat ieri Reforma Legii sănătății sexuale: Educația sexuală în clasele 1-10 devine obligatorie

Noutăți de la Qbebe

Înscrie-te la newsletter-ul Qbebe și primești ultimele noutăți.

Va rugam sa completati campurile necesare.

    Alte articole care te-ar putea interesa

    Ora de educație sexuală la fel ca ora de religie? Ce propune Ministrul Educației
    Ora de educație sexuală la fel ca ora de religie? Ce propune Ministrul Educației

    Senatul a respins marți obiecțiile formulate de președintele Klaus Iohannis, în cererea de reexaminare transmisă Parlamentului, privind proiectul privind desfăşurarea orelor de...

    13 comportamente de soacră care trebuie scoase în afara legii
    13 comportamente de soacră care trebuie scoase în afara legii

    Ai o relație bună cu soacra ta. Va înțelegeți bine, vorbiți aproape zilnic la telefon, iar când va întâlniți, stați cu orele la taclale. Totuși, sunt unele...

    Dr. Craiu: Ce trebuie să facă părinții în privința amenințării Covid-19 asupra copiilor
    Dr. Craiu: Ce trebuie să facă părinții în privința amenințării Covid-19 asupra copiilor

    Spitalul Virtual pentru Copii este pagina de Facebook oficială a doctorului Mihai Craiu, care, aproape zilnic, vine către comunitatea sa, formată din peste 200 de mii de părinți, cu...

    Mamele care au un job stabil au un impact pozitiv asupra viitorului copiilor lor, spun specialiștii Harvard
    Mamele care au un job stabil au un impact pozitiv asupra viitorului copiilor lor, spun specialiștii Harvard

    Munca înnobilează omul și acest proverb este valabil și pentru mamele care au în grijă unul sau mai mulți copii. Studiile efectuate în domeniu arată că mamele care...

    Provocările financiare ale unei familii cu 4 copii la școală. „Avem credite făcute pentru a le cumpăra copiilor rechizite, calculatoare și cele necesare educației”
    Provocările financiare ale unei familii cu 4 copii la școală. „Avem credite făcute pentru a le cumpăra copiilor rechizite, calculatoare și cele necesare educației”

    O mamă cu patru copii povestește provocările financiare prin care trece la fiecare început de an școlar și nu numai. Familia se împrumută la bănci pentru a le asigura...

    Record de adopții după simplificarea legii! Ce condiții trebuie să îndeplinești acum
    Record de adopții după simplificarea legii! Ce condiții trebuie să îndeplinești acum

    Recorduri de adopții în anul 2021 și în primele luni ale acestui an, după simplificarea legislației! Peste 2.000 de copii și-au găsit familii, cei mai mulți din ultimii 20...

    Ce presupune testul rapid de salivă, non-invaziv, care va fi folosit în școli? Ce trebuie să știe părinții și copiii
    Ce presupune testul rapid de salivă, non-invaziv, care va fi folosit în școli? Ce trebuie să știe părinții și copiii

    După eliminarea pragului de închidere a școlilor la incidența de 6 la mia de locuitori, autoritățile vor să introducă testarea COVID non invazivă, pe bază de salivă, pentru...

    Din toamnă elevii înapoi în clase: ce schimbări anunță Ministerul Educației
    Din toamnă elevii înapoi în clase: ce schimbări anunță Ministerul Educației

    Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, este convins de faptul că elevii vor merge la școală din toamnă! Acesta spune că valul patru în niciun caz nu va fi atât de...

    © 2024 Qbebe