Cum va arăta bullying-ul în școli din septembrie? Normele care vor defini viitorul emoțional al copiilor noștri

Irina Olteanu - Redactor Senior

Bullying-ul reprezintă o problemă ce poate cauza probleme grave în dezvoltarea copiilor, care au nevoie de un climat sigur și pozitiv în unitatea de învățământ. Iată că au fost aprobate normele metodologice pentru aplicarea legii ce combate bullying-ul, le poți citi în continuare.

Normele metodologice pentru combaterea bullying-ului în școli

Ministerul Educației și Cercetării, alături de specialiși cooptați în grupul de lucru de profil au elaborat normele metodologice pentru aplicarea Legii nr.221/2109 prin care este prevenit și combătut bullying-ul în spațiile destinate învățământului. Acestea au fost aprobate prin ordin de ministru și au fost publicate în Monitorul Oficial din 10 iunie 2020, intrând în vigoare odată cu publicarea.

Obiectivul acestora este de a facilita crearea unui climat sigur și pozitiv în unitatea de învățământ, bazat pe respectarea persoanei, nediscriminare, motivarea pentru învățare și asigurarea stării de bine a antepreșcolarului/preșcolarului/elevului în unitatea de învățământ. De asemenea, normele oferă un instrument de lucru pentru profesioniștii care lucrează cu copii din toate nivelurile de învățământ, familiile acestora, autoritățile responsabile cu protecția copilului împotriva violenței, inclusiv a violenței psihologice-bullying și cu furnizorii de servicii specializate pentru reabilitatea copiilor-victime, martori și/sau copii cu comportament agresiv.

norme bullying

Se urmăreste de asemenea promovarea activităților de prevenire și combatere a tuturor formelor de bullying și cyberbullying în sistemul educațional preuniversitar, dublat de identificarea, semnalarea și intervenția în echipă multidisciplinară în situațiile de violență psihologică-bullying și cyberbullying. În acest sens în fiecare unitate de învățământ va fi înființat un grup de acțiune anti-bullying, format din maxim 10 membri. Printre aceștia se numără: directorul unității de învățământ, profesorul consilier școlar, trei cadre didactice formate în problematica violenței (inclusiv violență psihologică-bullying), doi sau mai mulți reprezentați ai elevilor, un reprezentant al părinților, reprezentanți ai autorității locale. Scopul grupului este de a preveni, identifica și soluționa faptele de bullying comise între elevi prin acțiuni fizice, verbale, relaționale și/sau cibernetice.

Pentru fiecare unitate de învățământ există obligația introducerii în Regulamentul de Ordine Interioară a obiectivului “școala cu toleranță zero la violență”. De asemenea, pentru a sprijini cadrele didactice, Ministerul Educației și Cercetării va realiza Ghiduri de bune practici pe cicluri de învățământ, care prevăd modul în care trebuie realizată interacțiunea și intervenția în situațiile de bullying. În plus, pentru fiecare unitate școlară planul anti-bullying mai presupune:

  • activități de informare și conștientizare asupra fenomenului de bullying pentru personalul școlii, copii și părinți
  • măsuri de comunicare și informare internă, la nivelul unității de învățământ, cu privire la procedurile de prevenire, identificare, raportare și intervenție a situațiilor de bullying în spațiul școlar
  • proceduri de intervenție în situațiile de violență psihologică-bullying
  • responsabilizarea cadrelor didactice în scopul intervenției imediate în cazurile de bullying semnalate sau identificate
  • organizarea unor activități (concursuri, teatru, forum) în scopul încurajării respectării valorilor și misiunii declarate a școlii, participarea la identificarea, medierea sau raportarea situațiilor de bullying
  • atragerea părinților în participarea la dezbateri și sesiuni de informare cu privire la bullying
  • activități de măsurare a impactului acțiunilor cuprinse în planul anti-bullying și ale eficienței grupului de acțiune
  • orice alt tip de activitate care are scopul de a preveni bullying-ul

Iată pe scurt și cum va avea loc intervenția cadrelor didactice în situațiile de bullying din unitățile de învățământ, observată în mod direct sau semnalată de elevi:

„ Dacă incidentul observat sau semnalat nu se încadrează în definiția de violență psihologică-bullying, fiind un act de tachinare sau o altercație lipsită de gravitate și fără caracter repetitiv, acesta este discutat cu elevii implicați, pentru a corecta comportamentul observat și a atenua consecințele la nivelul unității de învățământ.

Dacp situația evaluată creează premisa unui comportament de tip bullying, cadrul didactic informează, după caz, învățătorul ori dirigintele, cadrele didactice de referință din grupul de acțiune anti-bullying sau conducerea unității de învățământ și solicită sprijin.”

Sursa:www.itsybitsy.ro

Noutăți de la Qbebe

Înscrie-te la newsletter-ul Qbebe și primești ultimele noutăți.

Va rugam sa completati campurile necesare.

    Alte articole care te-ar putea interesa

    Copiii învață să prevină bullying-ul și agresiunea în școli
    Copiii învață să prevină bullying-ul și agresiunea în școli

    Asociația Părințiilor Isteți continuă demersurile de prevenire a bullying-ului fiind alături de părinți și cadre didactice, cu informații practice și pe înțelesul tuturor,...

    Din toamnă, masă caldă în școli. Cum vor fi investiți cei un miliard de euro alocați
    Din toamnă, masă caldă în școli. Cum vor fi investiți cei un miliard de euro alocați

    Elevii din 150 de școli din România vor avea masa asigurată începând din toamnă, anunță ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Inițiativa face parte din...

    Școli închise! Cum se vor recupera orele pierdute și când se vor da examenele naționale
    Școli închise! Cum se vor recupera orele pierdute și când se vor da examenele naționale

    Simulările naționale se amână, având în vedere că toate școlile sunt închise între 11 și 22 martie. Anunțul a fost făcut de Ministrul Educaţiei, Monica...

    Vor purta elevii măști în clase din septembrie? Ce spune Alexandru Rafila despre noul an școlar
    Vor purta elevii măști în clase din septembrie? Ce spune Alexandru Rafila despre noul an școlar

    Școala începe în mai puțin de o lună, iar numărul cazurilor noi de COVID-19 se apropie din nou de pragul de 10.000. În ultimele 24 de ore s-au înregistrat 9.864...

    S-a confirmat: Iată cum vor fi testați elevii în școli începând din 5 mai
    S-a confirmat: Iată cum vor fi testați elevii în școli începând din 5 mai

    Ministrul Sănătăţii, Ioana Mihăilă, a anunțat cum vor fi testați elevii în școli, începând din 5 mai. Această a mai adăugat că reprezentanţii INSP au făcut,...

    Cum se distruge viitorul copiilor: Lucrare de 10 la Matematică, notată cu 6 la prima corectare de la Evaluarea Națională
    Cum se distruge viitorul copiilor: Lucrare de 10 la Matematică, notată cu 6 la prima corectare de la Evaluarea Națională

    O elevă din localitatea Bâlteni, judeţul Gorj, a trecut printr-o stare de șoc după ce, în urma susținerii Examenelor de Evaluare Națională a descoperit că la proba de...

    Mirela Vaida este revoltată! Cere redeschiderea școlilor: „Cum să lăsăm în ultimă instanță educația copiilor noștri?”
    Mirela Vaida este revoltată! Cere redeschiderea școlilor: „Cum să lăsăm în ultimă instanță educația copiilor noștri?”

    Mirela Vaida pune mare preț pe educația copiilor săi și cere redeschiderea scolior! Prezentatoarea emisiunii „Acces Direct” este nemulțumită din cauza măsurilor luate...

    © 2023 Qbebe