Ghid de ingrijire a nasului E-book gratuit
Burtici fericite
Din grija pentru copilul tau

Cum va arăta bullying-ul în școli din septembrie? Normele care vor defini viitorul emoțional al copiilor noștri

Bullying-ul reprezintă o problemă ce poate cauza probleme grave în dezvoltarea copiilor, care au nevoie de un climat sigur și pozitiv în unitatea de învățământ. Iată că au fost aprobate normele metodologice pentru aplicarea legii ce combate bullying-ul, le poți citi în continuare.

Normele metodologice pentru combaterea bullying-ului în școli

Ministerul Educației și Cercetării, alături de specialiși cooptați în grupul de lucru de profil au elaborat normele metodologice pentru aplicarea Legii nr.221/2109 prin care este prevenit și combătut bullying-ul în spațiile destinate învățământului. Acestea au fost aprobate prin ordin de ministru și au fost publicate în Monitorul Oficial din 10 iunie 2020, intrând în vigoare odată cu publicarea.

Obiectivul acestora este de a facilita crearea unui climat sigur și pozitiv în unitatea de învățământ, bazat pe respectarea persoanei, nediscriminare, motivarea pentru învățare și asigurarea stării de bine a antepreșcolarului/preșcolarului/elevului în unitatea de învățământ. De asemenea, normele oferă un instrument de lucru pentru profesioniștii care lucrează cu copii din toate nivelurile de învățământ, familiile acestora, autoritățile responsabile cu protecția copilului împotriva violenței, inclusiv a violenței psihologice-bullying și cu furnizorii de servicii specializate pentru reabilitatea copiilor-victime, martori și/sau copii cu comportament agresiv.

norme bullying

Se urmăreste de asemenea promovarea activităților de prevenire și combatere a tuturor formelor de bullying și cyberbullying în sistemul educațional preuniversitar, dublat de identificarea, semnalarea și intervenția în echipă multidisciplinară în situațiile de violență psihologică-bullying și cyberbullying. În acest sens în fiecare unitate de învățământ va fi înființat un grup de acțiune anti-bullying, format din maxim 10 membri. Printre aceștia se numără: directorul unității de învățământ, profesorul consilier școlar, trei cadre didactice formate în problematica violenței (inclusiv violență psihologică-bullying), doi sau mai mulți reprezentați ai elevilor, un reprezentant al părinților, reprezentanți ai autorității locale. Scopul grupului este de a preveni, identifica și soluționa faptele de bullying comise între elevi prin acțiuni fizice, verbale, relaționale și/sau cibernetice.

Pentru fiecare unitate de învățământ există obligația introducerii în Regulamentul de Ordine Interioară a obiectivului “școala cu toleranță zero la violență”. De asemenea, pentru a sprijini cadrele didactice, Ministerul Educației și Cercetării va realiza Ghiduri de bune practici pe cicluri de învățământ, care prevăd modul în care trebuie realizată interacțiunea și intervenția în situațiile de bullying. În plus, pentru fiecare unitate școlară planul anti-bullying mai presupune:

  • activități de informare și conștientizare asupra fenomenului de bullying pentru personalul școlii, copii și părinți
  • măsuri de comunicare și informare internă, la nivelul unității de învățământ, cu privire la procedurile de prevenire, identificare, raportare și intervenție a situațiilor de bullying în spațiul școlar
  • proceduri de intervenție în situațiile de violență psihologică-bullying
  • responsabilizarea cadrelor didactice în scopul intervenției imediate în cazurile de bullying semnalate sau identificate
  • organizarea unor activități (concursuri, teatru, forum) în scopul încurajării respectării valorilor și misiunii declarate a școlii, participarea la identificarea, medierea sau raportarea situațiilor de bullying
  • atragerea părinților în participarea la dezbateri și sesiuni de informare cu privire la bullying
  • activități de măsurare a impactului acțiunilor cuprinse în planul anti-bullying și ale eficienței grupului de acțiune
  • orice alt tip de activitate care are scopul de a preveni bullying-ul

Iată pe scurt și cum va avea loc intervenția cadrelor didactice în situațiile de bullying din unitățile de învățământ, observată în mod direct sau semnalată de elevi:

„ Dacă incidentul observat sau semnalat nu se încadrează în definiția de violență psihologică-bullying, fiind un act de tachinare sau o altercație lipsită de gravitate și fără caracter repetitiv, acesta este discutat cu elevii implicați, pentru a corecta comportamentul observat și a atenua consecințele la nivelul unității de învățământ.

Dacp situația evaluată creează premisa unui comportament de tip bullying, cadrul didactic informează, după caz, învățătorul ori dirigintele, cadrele didactice de referință din grupul de acțiune anti-bullying sau conducerea unității de învățământ și solicită sprijin.”

Sursa:www.itsybitsy.ro

Cum se distruge viitorul copiilor: Lucrare de 10 la Matematică, notată cu 6 la prima corectare de la Evaluarea Națională

Noutăți de la Qbebe

Înscrie-te la newsletter-ul Qbebe și primești ultimele noutăți.

Va rugam sa completati campurile necesare.

    Data nașterii bebelușului

    Alte articole care te-ar putea interesa

    Sancțiunile care se aplică în cazurile de bullying în școli. Ce trebuie să facă profesorii
    Sancțiunile care se aplică în cazurile de bullying în școli. Ce trebuie să facă profesorii

    În scopul reducerii incidenței bullying-ului în școlile din România, a fost întocmită o lege menită să stabilească în mod clar ce reprezintă bullyingul...

    Iată ce pot face părinții și profesorii pentru a reduce bullying-ul în școli, conform unui studiu
    Iată ce pot face părinții și profesorii pentru a reduce bullying-ul în școli, conform unui studiu

    Din ce în ce mai mulți copii devin victime ale bullying-ului în școală. Jignirile, poreclele umilitoare, hărțuirea și chiar violența sunt folosite adesea de grupuri...

    Bullying-ul, interzis prin legea educatiei. Evaluare psihologica pentru victime, dar si pentru agresori. Ce NU mai au voie elevii sa faca
    Bullying-ul, interzis prin legea educatiei. Evaluare psihologica pentru victime, dar si pentru agresori. Ce NU mai au voie elevii sa faca

    Bullying-ul a fost interzis in scoli, gratie modificarii Legii Educatiei nationale nr. 1/2011. Astfel, potrivit modificarilor, Legea educatiei defineste ca violenta psihologica-bullying...

    Rușinea: virusul societății care aduce suferință copiilor noștri
    Rușinea: virusul societății care aduce suferință copiilor noștri

    Ce este de fapt rușinea? Multe persoane confundă sentimentul de rușine cu sentimentul de vinovăție, iar un copil în mod special are nevoia de a diferenția aceste două trăiri....

    5 momente cruciale care te vor defini ca mamă
    5 momente cruciale care te vor defini ca mamă

    Maternitatea este o perioadă uimitoare: cu suișurile și coborâșurile ei, cu momente de entuziasm și lacrimi, este o călătorie dificilă și minunată, care ne duce în...

    Presiunea succesului impusă asupra copiilor noștri poate duce la afecțiuni mintale
    Presiunea succesului impusă asupra copiilor noștri poate duce la afecțiuni mintale

    Probabil că și voi ați crescut cu presiunea de a fi cei mai buni la școală. Vânătoarea notelor a devenit un trend extrem de popular în rândul elevilor, dar mai ales...

    Streptococcus Mutans, monstrul din gura copiilor noștri
    Streptococcus Mutans, monstrul din gura copiilor noștri

    Oricare dintre noi se alarmează când aude de bacterii, mai ales dacă acestea fac parte dintre cele pe care le știm responsabile pentru apariția unor afecțiuni serioase. Printre...

    © 2019 Qbebe