Cum ar trebui sa functioneze clasa pregatitoare in scoli si cine contribuie la infiintarea ei?

QBebe

In contextul asumarii de catre Guvernul Romaniei a legii educatiei - Legea 1/2011 si a lipsei unei dezbateri publice intiate de catre METCS in vederea stabilirii unui dialog social coerent cu beneficiarii (copiii si parintii), actorii (cadrele didactice si specialistii in formare, inclusiv Inspectoratele Scolare) si decidentii (minister si autoritati publice locale), dar si a lipsei unor studii si cercetari care sa dovedeasca necesitatea, modalitatea si impactul implementarii clasei pregatitoare, precum si posibila testare a acesteia in centre pilot, clasa pregatitoare a devenit o problema cu posibile efecte psihosociale si emotionale negative asupra a aproximativ 5500 de copii si 7000 de parinti din Cluj.

Exista multiple dileme ale implementarii clasei pregatitoare: scoala vs gradinita, necesitatea unui numar mare de sali de clasa adecvate, a dotarilor specifice (mobilier modular adecvat, bai, jucarii diversificate, materiale didactice etc), a spatiilor special amenajate pentru somnul obligatoriu al copilului de 6 ani, dar si o problema de resurse umane, resurse materiale, alocari bugetare locale, formare si evaluare a personalului calificat, evaluare copii, obligativitatea parcurgerii clasei pregatitoare in scopul inscrierii in clasa I, lipsa documentelor scolare: programe, curriculum, etc.


Astfel, datorita multitudinii de factori implicati si a faptului ca educatia este una dintre strategiile fundamentale ale statului roman, se intrevede necesitatea unei audieri publice care, prin depozitiile si concluziile formulate, sa ajute la eficientizarea deciziei de implementare in ceea ce priveste clasa pregatitoare si atenuarea posibilelor efecte negative, atat asupra beneficiarilor directi, cat si a celor indirecti (familiile copiilor din clasa pregatitoare).


Prin initierea acestei audieri publice vom pune la masa discutiilor: parintii, cadrele didactice, specialistii in educatie timpurie, autoritati locale si nationale, iar finalitatea acesteia se va regasi in sugestii si recomandari adresate decidentului.

Care sunt consecintele nerezolvarii problemei?

- incapacitatea elevilor de a se adapta sistemului de inva?amant primar, cu efecte negative majore pe termen lung pentru intreg sistemul de inva?amant na?ional, fiind pus in discu?ie viitorul integrarii active pe piata muncii
- imposibilitatea evaluarii proiectului clasei pregatitoare din lipsa unei reglementari precise, a sustenabilitatii programului si necesita?ii continuarii acestuia
- elaborarea tardiva, neadecvata sau „in fuga" a programei ?colare, avand in vedere ca momentan acestea nu exista
- formarea neadecvata a personalului
- identificarea lacunara a bazei materiale ?i a surselor financiare necesare implementarii proiectului
- locatii gresit alese pentru grupele pregatitoare - pro/contra implementarii la ?coala sau la gradini?a?
- costuri majore pentru parinti in investitia suplimentara necesara pentru educatia adecvata a acestor copii si programele extracuriculare (afterschool, logopedie, consiliere, sport etc.)


Prezenta audiere publica i?i propune sa identifice posibile raspunsuri si sa ofere solu?ii argumentate la urmatoarele intrebari majore:

1. Unde ar trebui sa functioneze clasa pregatitoare? La scoala sau la gradinita? De ce?
2. Care sunt resursele materiale necesare pentru functionarea clasei pregatitoare (jocuri, mobilier, bai special amenajate, programe after-school, etc.), astfel incat obiectivul acestui concept sa fie atins? Cine ar trebui sa asigure aceste resurse si in ce proportie?
3. Care sunt resursele umane necesare functionarii in conditii optime a clasei pregatitoare si cum este asigurata aceasta resursa?
4. Cat suntem de pregatiti pentru a introduce acest concept al clasei pregatitoare din anul scolar 2012-2013?
5. Care sunt riscurile in cazul in care nu vor fi asigurate resursele identificate?
6. Ce ar trebui sa faca autoritatile locale si nationale ca sa asigure functionarea optima si intr-un concept integrat a acestei clase pregatitoare?

Va invitam sa va exprimati opinia, in scris si verbal, in cadrul audierii publice: Cum ar trebui sa functioneze clasa pregatitoare in scoli si cine contribuie la infiintarea ei? care va avea loc vineri, 24 februarie 2012, in Sala de Conferinta, incinta Cluj Arena, de la ora 13.00
A?teptam opiniile si solutiile propuse de dumneavoastra, respectiv raspunsul la una sau mai multe dintre intrebarile majore identificate de initiatorii proiectului la adresa lobbytransilvania@gmail.com , pana in data de 22 februarie 2012, ora 18.00

Opiniile colectate prin procedura de audiere publica se vor sintetiza intr-un raport care va fi prezentat intr-o conferinta de presa, la o saptamana de la eveniment si va fi transmis tuturor celor care au participat, va fi postat pe site pentru publicul larg, va fi trimis Ministerului Educatiei si decidentilor politici cu atributii de decizie in domeniu.

 

 

Bibliografie si mai multe informatii se gasesc pe:
http://lobbytransilvania.wordpress.com/

 

 

Noutăți de la Qbebe

Înscrie-te la newsletter-ul Qbebe și primești ultimele noutăți.

Va rugam sa completati campurile necesare.

    Alte articole care te-ar putea interesa

    Înscrieri clasa pregătitoare 2020: lucrurile s-au schimbat radical față de anul trecut! Pe cine vor primi elevii în clase
    Înscrieri clasa pregătitoare 2020: lucrurile s-au schimbat radical față de anul trecut! Pe cine vor primi elevii în clase

    Anul școlar 2020-2021 vine cu o altă noutate legată de înscrierea în clasa pregătitoare: în fiecare clasă se va afla maximum un copil cu cerințe educaționale...

    Calendar pentru înscrierea în clasa pregătitoare, în anul școlar 2020
    Calendar pentru înscrierea în clasa pregătitoare, în anul școlar 2020

    Ministerul Educației și Cercetării a emis Metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar. În acest articol îți spunem tot ce trebuie...

    5 cărți și activități pentru copiii care încep clasa pregătitoare
    5 cărți și activități pentru copiii care încep clasa pregătitoare

    Ce mai citim? Cum ne mai jucăm? Cum facem trecerea cât mai lină de la grădinița la școală? Întrebările de final de vară și început de septembrie, mai ales ale...

    Ultima oră! Elevii vor fi repartizați în clasele pregătitoare în ordine alfabetică, nu cu pile și liste
    Ultima oră! Elevii vor fi repartizați în clasele pregătitoare în ordine alfabetică, nu cu pile și liste

    Ministerul Educației și Cercetării a lansat astăzi, 4 februarie 2020, în consultare publică, Metodologia și calendarul de înscriere a copiilor în...

    Cum contribuie jocul liber la dezvoltarea copiilor
    Cum contribuie jocul liber la dezvoltarea copiilor

    Psihologii pediatri au destrămat în ultimele decenii multe dintre miturile despre copilărie și joc. Unul dintre aceste mituri se referă la „pierderea timpului” de...

    Cu zodiile in bucatarie! Cine e mancacios si cine e mofturos?
    Cu zodiile in bucatarie! Cine e mancacios si cine e mofturos?

    Astrologii spun ca nativii fiecarei zodii au gusturi diferite in ceea ce priveste preferintele culinare. Afla in continuare cum sunt zodiile in bucatarie, cine este mofturos, cine este...

    Replica prințului George pentru colegii de clasă. „Aveți grijă, într-o zi tatăl meu va fi rege”
    Replica prințului George pentru colegii de clasă. „Aveți grijă, într-o zi tatăl meu va fi rege”

    Poate că are doar nouă ani, dar prințul George știe exact cine este și a avut o replică extraordinară pentru un coleg de clasă care l-a tachinat! Fiul cel mare al Prințului și al...

    Nu-mi mai laud soțul pentru lucrurile pe care ar trebui oricum să le facă. Și așa ar trebui să faceți și voi!
    Nu-mi mai laud soțul pentru lucrurile pe care ar trebui oricum să le facă. Și așa ar trebui să faceți și voi!

    În ziua de azi, ideea conform căreia bărbații se ducdoar la muncă și fac bani nu mai este de actualitate. În schimb, din ce în ce mai mulți bărbați își...

    © 2022 Qbebe