Contributors
Manute Creative
SOiL Aromoterapie autentică

Patriarhul Daniel ofensat de Ministrul Educației: ”Lipsa evaluării elevilor la ora de Religie constituie un afront”

Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române îi cere Ministrului Educației, Monica Anisie, că evaluarea elevilor la religie să se facă pe baza de note, nu prin calificative. Ba mai mult, acesta este de părere că lipsa evaluării elevilor la ora de Religie reprezintă un afront adus la adresa acestei discipline.

Ce spune scrisoarea Patriarhului Bisericii Ortodoxe Române, Daniel, către Ministrul Educației, Monica Anisie

Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, Daniel, a trimis Ministrului Educaţiei, Monica Anisie, o scrisoare deschisă în care subliniază importanţa orei de Religie în planurile-cadru pentru ciclurile primar, gimnazial şi liceal. Acesta mai spune că lipsa evaluării elevilor la ora de Religie sau găsirea unor soluţii alternative la notă constituie un afront adus statutului acesteia că disciplină şcolară. 

”În conformitate cu prevederile constituționale, cu Legea educației naționale nr. 1/2011 și cu voința majorității părinților elevilor, vă rugăm să asigurați prezența disciplinei școlare Religie în trunchiul comun, în noile Planuri-cadru pentru învățământul primar, gimnazial și liceal, precum și evaluarea elevilor la această disciplină, pe bază de note, nu prin calificative.”

Ce spune scrisoarea Patriarhului Bisericii Ortodoxe Române către Ministrul Educației

Preafericitul Daniel cere evaluarea elevilor și la ora de Religie

Preafericitul Daniel susține că evaluarea face parte din specificul oricărei materii școlare, fiind necesară și la ora de Religie. Acesta mai este de părere că nota funcționează că un stimulent al învățării atât în sens pozitiv, în sensul reprezintă un barometru al strădaniei elevilor, cât și negativ, atunci când elevii spun că dacă nu li se pun note, nu mai are rost să învețe.

”Evaluarea face parte din specificul oricărei materii şcolare; aşadar, este necesară şi la ora de Religie. Lipsa evaluării elevilor la ora de Religie sau găsirea unor soluţii alternative la notă constituie un afront adus statutului acesteia ca disciplină şcolară. Nota funcţionează că un stimulent al învăţării atât în sens pozitiv („învăţ că să iau o notă mare”), cât şi negativ („dacă nu mi se pun note, de ce să mai învăţ?”). Corelat cu acest rol de motivare, nota este apreciată de elevi şi profesori că un barometru al strădaniei elevilor. Efortul depus de elevi în acumularea de cunoştinţe şi în formarea de atitudini şi conduite moral-religioase se cere răsplătit şi valorizat.”

Patriarhul i-a mai cerut Ministrului Educației că orice demers major în domeniul educației să se înscrie în linia tradiției pedagogice românești după o consultare cu organizațiile de părinți și cultele religioase recunoscute oficial în România.

”Vă solicităm că orice demers major în domeniul educației să se înscrie pe linia tradiţiei pedagogice româneşti, după o largă consultare cu organizaţiile de părinţi și cultele religioase, oficial recunoscute în România (...) Cultele doresc o cooperare mai strânsă cu Statul în promovarea unei educațîi integrale, care uneşte viaţa spirituală profundă cu informarea ştiinţifică bogată, deoarece deficitul de spiritualitate sau de sens existenţial al societățîi tehniciste de astăzi are consecinţe negative pentru orientarea tinerilor în societate.”

Preafericitul Daniel spune că Religia constituie parte integrantă și definitorie a culturii europene

Preafericitul Daniel este de părere că prezența Religiei în noile planuri-cadru pentru învățământ este necesară, întrucât constituie parte integrantă și definitorie a culturii europene. Acesta mai adaugă că predarea Religiei în școli are valențe educaționale profunde, pentru că îi formează pe copii, lucru demonstrat și de studiile educaționale și sociologice în domeniu.

”Religia constituie parte integrantă şi definitorie a culturii europene. Fără cunoştinţele referitoare la această nu putem înţelege istoria şi cultura acestui continent. De aceea, în aproape toate ţările europene, Religia se predă în cadrul sistemului de învăţământ public. Valorile oferite de educaţia religioasă sunt reper spiritual esenţial şi liant existenţial între toate cunoştinţele dobândite prin studiul celorlalte discipline școlare.

93% dintre părinți vor ca elevii să participe la orele de Religie

Totodată, Patriarhul subliniază că Religia este singura disciplină școală care a fost validată de majoritatea covârșitoare a părinților, care în proporție de 93% și-au exprimat dorința că elevii să participe la orele de Religie.

”Religia este singură disciplină școlară care a fost validată de majoritatea covârșitoare a părinților (peste 93% dintre părinți și-au exprimat deja dorința ca elevii să participe la orele de Religie, conform solicitărilor scrise și înregistrate în Sistemul Informatic Integrat al Învăţământului din România).”

Poți citi aici scrisoarea Patriarhului Bisericii Ortodoxe Române, Daniel, către Ministrul Educației, Monica Anisie.

Ultima ORĂ! Ministrul Educației: ”Vacanță de primăvară prelungită, începând cu data de 2 aprilie, până pe 4 mai”

Surse foto: istockphoto.com

Noutăți de la Qbebe

Înscrie-te la newsletter-ul Qbebe și primești ultimele noutăți.

Va rugam sa completati campurile necesare.

    Data nașterii bebelușului

    Alte articole care te-ar putea interesa

    Ora de educație sexuală la fel ca ora de religie? Ce propune Ministrul Educației
    Ora de educație sexuală la fel ca ora de religie? Ce propune Ministrul Educației

    Senatul a respins marți obiecțiile formulate de președintele Klaus Iohannis, în cererea de reexaminare transmisă Parlamentului, privind proiectul privind desfăşurarea orelor de...

    De mâine toți elevii se reîntorc în bănci. Precizări importante de la Ministrul Educației
    De mâine toți elevii se reîntorc în bănci. Precizări importante de la Ministrul Educației

    Începând de miercuri toți elevii din țară, inclusiv cei din clasele gimnaziale și de liceu se vor reîntoarce în bănci, în localitățile care intră...

    Se deschid școlile în toamnă? Ce spune Ministrul Educației
    Se deschid școlile în toamnă? Ce spune Ministrul Educației

    Ministerul Educației și-a formulat recent puncte de vedere legate de modalitatea în care ar putea reîncepe noul an școlar. Iată ce s-a adus în discuție!

    Ministrul Educației: „Să lăsăm ipocrizia. Meditațiile sunt un lucru bun. Foarte bun”. Cum explică această declarație
    Ministrul Educației: „Să lăsăm ipocrizia. Meditațiile sunt un lucru bun. Foarte bun”. Cum explică această declarație

    Îi ajută sau nu meditațiile pe copiii noștri? Oare câți dintre noi nu am făcut, în perioada liceului , meditații la cel puțîn o materie? Chiar și în...

    Ministerul Educației lansează proiectul prin care elevii sunt încurajați să citească 20 de minute zilnic
    Ministerul Educației lansează proiectul prin care elevii sunt încurajați să citească 20 de minute zilnic

    Miercuri, 15 ianuarie, de Ziua Culturii Naționale, Ministerul Educației a anunțat că lansează un nou proiect educațional (numit „Un alt fel de 20 20”), al cărui scop este...

    Dr. Daniel Rogojan: Părinți, nu mai asociați dentistul cu Bau-Bau!
    Dr. Daniel Rogojan: Părinți, nu mai asociați dentistul cu Bau-Bau!

    Vei afla aici informații interesante despre rolul pe care îl au probioticele în sănătatea copilului, informații prezentate de domnul doctor Daniel Rogojan, medic stomatolog...

    Ministerul Educației: elevii vor face evaluarea profesorilor la finalul fiecărui semestru
    Ministerul Educației: elevii vor face evaluarea profesorilor la finalul fiecărui semestru

    Ministerul Educației era acum câteva săptămâni în proces de elaborare a unei metodologii prin care elevii să poată face evaluarea profesorilor la finalul fiecărui...

    © 2021 Qbebe