La acest eveniment alaturi de cei 1500 de participanti si peste 100 de invingatoare in lupta cu cancerul, s-au aflat numeroase personalitati, sustinatoare ale activitatilor fundatiei : membrele Boardului Fundatiei Renasterea (Mihaela Geoana, Cristiana Copos, Veronica Savanciuc, Amalia Nastase, Monica Nistorescu), Andreea Esca, Alex Dima, Andreea Raicu, Ramona Badescu, Adina Halas, Cabral, Alexandra Tanasescu, Felix Rache, Albertina Ionescu, Alexandra Tanasescu, Monica Dascalu, Brighi s.a.
Atmosfera Happy a fost creata de trainerul Per Markunssen (Worldclass), copiii de la Liceul Lauder - Reut, prin momente de cantec si dans, de doi specialisti in Tango Argentinian si de minirecitalul sustinut de Vocea Romaniei editia 2013 - Mihai Chitu. Printre invitatii din strainatate la acest eveniment s-au numarat Ambasadorii Italiei - ES Diego Brasioli, SUA - Charge Dean Thompson, Argentinei - ES Claudio Pérez Paladino, Croatiei - ES Andrea Gustovi?-Ercegovac, Ambasadorul Romaniei in Italia - ES Dana Constantinescu si Martina Prinz - International Network Manager Susan G Komen USA.
Castigatorii primelor 5 locuri la fiecare categorie fost : Femei - locul 1 Nenu Mariana, locul 2 Ionescu Dariela, locul 3 - Draghicescu Lavinia, locul 4 - Solomon Oana, Locul 5 - Funduc Iulia, iar la Barbati - Locul 1 -Purcea Liviu, locul 2 - Mocanu Victor, Locul 3 - Vlad Victor, Locul 4 - Purcea Sandu Florin, Locul 5 - Solomon Gabriel. Castigatorii la competitia intre echipe au fost urmatorii: Cea mai numeroasa echipa a unei ambasade - Echipa Italiei (67 membri), Cea mai numeroasa echipa Licee - Echipa Jean Monnet (110 membri), Cea mai numeroasa echipa a unei companii, dar si Cea mai galagioasa echipa - Catena (80 membri).
Printre celelalte echipe care au luat startul competitiei s-au numart: Ambasadele Sua, Argentina, Croatia, Uruguay, Liceele Lauder - Reut, Mark Twain, Liceul International de Informatica (ai carei participanti, au facut o donatie de 1000 de euro programelor de Lupta impotriva Cancerului de San derulate de Fundatia Renasterea), Institutii/companii: Catena, Novartis, Roche, Carrefour, Institutul Aspen, Idea Bank, Vodafone, Pro Tv, s.a.
In Bucuresti, evenimentul a avut urmatorul traseu: Parcul Herastrau/Pta Charles de Gaulle, Bd Maresal Prezan, Sos. Kiselleff, Pta Victoriei, Bd Aviatorilor.
Competitia a fost structurata pe 3 categorii:
•5 km - cursa alergatori
•Fun Run -5 km- alergare/plimbare persoane de toate varstele
•Fun Walk- 1 km- plimbare.
Cele trei curse reprezinta o modalitate de constientizare a importantei preventiei cancerului si de celebrare a invingatoarelor in lupta cu cancerul.
Donatia recomandata pentru inscriere a fost de 50 lei pentru adulti, 25 de lei pentru copii intre 14-18 ani, iar copiii sub 14 ani au participat gratuit.
Evenimentul s-a desfasurat sub Patronajul Ambasadei Italiei la Bucuresti, cu sustinerea Bucharest Running Club, Societatii Nationale de Cruce Rosie din Romania si a Comitetului Olimpic Roman.
Primele vedete care au transmis mesaje de sustinere a evenimentului sunt Andreea Esca - Ambasador al Fundatiei Renasterea, Inna, Andreea Raicu, Brighi, Nadia Comaneci, Gheroghe Hagi, Adina Halas, Corina Caragea, Raluca Arvat, Amalia Nastase, Alex Dima, Magda Palimariu, Monica Dascalu si Pavel Bartos.
Participantii au primit tricoul oficial al cursei, au participat la incalzirea in ritm de dans oferita de trainerii de la Worldclass inainte de start, au primit medalia Race for the Cure imediat dupa trecerea liniei de sosire si un bilet la tombola cu premii. Pe toata durata zilei se organizeaza jocuri distractive pentru copii.
Primele 5 locuri la cursa de alergare femei/barbati au primit vouchere abonament la Worldclass, la Iconic Health si City Grill, produse cosmetice Melkior (femei), vouchere valorice oferite de Carrefour, iar primele 3 pozitii primesc si cupa Race for the Cure.
Fondurile stranse in cadrul acestui eveniment vor fi folosite pt:
• a oferi teste gratuite femeilor din categorii vulnerabile (paciente oncologice, persoane cu venit redus)
• a oferi proteze mamare externe
• sesiuni de suport si informare asupra noilor terapii pentru paciente
• sustinere psihologica pentru paciente
• a organiza reuniuni de specialitate intre medici, autoritati, pacienti si companii
• campanii de informare asupra importantei depistarii precoce a cancerului de san.
Fundatia Renasterea multumeste partenerului media Pro TV, sponsorilor: Novartis Oncology, Carrefour, Roche, Catena, Sofmedica; sustinatorilor media: McCann, Lowe, Eventures, TVR, The One, Avantaje, Beau Monde, Cosmopolitan, Femeia, Unica, Gazeta sporturilor, Europa FM; si sustinatorilor: Worldclass, City Grill, Ramada Nord, San Benedeto,Paralela 45, Melkior, Iconic Health.
Fundatia Renasterea este o organizatie neguvernamentala, infiintata in anul 2001, care a primit recunoasterea autoritatilor Statului Roman, ca fiind de Utilitate Publica in anul 2007. Misiunea Fundatiei Renasterea este aceea de a creste constientizarea importantei preventiei si depistarii precoce a cancerului de san si de col uterin, oferirea de investigatii medicale gratuite si a consilierii pacientilor oncologici si ne exprimam solidaritate fata de persoanele diagnosticate cu cancer.
In ultimii 14 ani, Fundatia Renasterea a obtinut rezultate remarcabile in ceea ce priveste informarea femeilor din Romania despre importanta depistarii precoce a cancerului si a oferit pentru 34.535 de femei defavorizate, investigatii medicale gratuite in cele doua centre medicale pe care le detine in Bucuresti. In plus, cu sustinerea partenerilor sai, Fundatia a achizitionat si operat doua Unitati Medicale Mobile care au oferit in regim de gratuitate investigatii pentru 16.800 de femei ce locuiesc in zone rurale, unde rata mortalitatii este crescuta din cauza depistarii tardive a afectiunilor. Majoritatea femeilor sunt diagnosticate cu cancer in stadii avansate, din cauza lipsei informatiilor si a barierelor de ordin geografic si financiar.
Race for the Cure reprezinta cel mai amplu si de succes eveniment de sarbatorire a invingatoarelor in lupta cu cancerul de san, de informare si strangere de fonduri. Inaugurata in anul 1983, Komen Race for the Cure a evoluat de la o cursa cu 800 participanti in Dallas, la peste 150 de curse, pe 4 continente, cu peste 1.6 milioane de participanti in intreaga lume.