Documentul de poziție propus are în vedere structurarea rolului educației și a rolului sistemului național de învățământ, pe cinci valori fundamentale: încredere, echitate, solidaritate, eficacitate și autonomie, care să se regăsească în cinci principii: centrarea pe elev, flexibilitate, calitate măsurabilă, colaborare, subsidiaritate.
„Cred că educația este cel mai important capitol din viața fiecărui om, un veritabil liant social, iar educația, în general, și cu atât mai mult o educație a viitorului trebuie să conțină și să implice aceste valori. Școala este un model integrator. În jurul școlii adunăm părinții, în jurul școlii adunăm comunitatea și, din această perspectivă, este esențial să reclădim încrederea în școală. Încrederea este temelia unei construcții durabile de școală destinată unei societăți moderne", a declarat ministrul Ecaterina Andronescu.
Biroul de Comunicare al Ministerului Educație invită cetățenii să consulte documentele care compun această viziune sistemică și să dezvolte împreună cadrul unui dialog constructiv pentru educația viitorului.
Asta a și făcut Mihai Dascălu, profesor de limba și literatura română. Acesta a analizat documentul Ministerului Educației și a publicat în Republica un editorial care subliniază și erorile gramaticale și de exprimare apărute în redactarea lui.
„Documentul, prin redactare și prin ceea ce propune, dă liber la incompetență. Are 39 de greșeli de ortografie prin lipsa diacriticelor, o cacofonie, o lipsă de acord, un cuvânt pe care nu l-am găsit în dicționar (privatității), dar care se folosește, însă, fiind vorba de un document, cred că ar trebui să fi clar, identificabil în dicționar.
La pagina 12, de exemplu, la ultimul paragraf, sunt nu mai puțin de 16 greșeli. În plus, la pagina 14, la Obiective generale ale fiecărei etape din parcursul școlar obligatoriu, la rubrica Dezvoltarea limbajului și a comunicării, găsim: Formularea de mesaje simple în comunicarea cu ceilalți, cu respectarea unor reguli de bază de exprimarea corectă. Ați citit bine: unor. Păi, dacă sunt de bază, de ce să nu se respecte toate, cum ar fi normal? În plus, un astfel de obiectiv, care să implice niște reguli de comunicare, nu mai apar decât în ciclul primar inferior. Nu e de mirare. Manualul unic de anul acesta pentru clasa a VI-a e plin de greșeli. Poate că cel de engleză ar fi fost mai bun, dar lipsește și acum, în mai, din școli.", scrie profesorul.
Surse: Republica, Ministerul Educației Naționale