O pacientă s-a dus la un consult endocrinologic la un spital din Capitală. Ea precizează în postarea făcută că avea o programare la ora 7.30 dimineața, medicul pe care îl aștepta (director medical) ajungând la cabinet cu aproximativ 2 ore întârziere (la ora 9.40). Explicația dată de o asistentă, la ora 8.30, a fost că acesta „fusese prins între ședințe".
Alt aspect remarcat de pacientă a fost că, deși a fost a doua persoană venită pentru consultație, în față intrau alte persoane (care nu erau urgențe medicale).
Femeia a povestit că a intrat la consultație după 4 ore de așteptare. Când a încercat să ceară o explicație pentru ceea ce s-a întâmplat, directorul medical i-a răspuns că „nu stă degeaba" și că „nu acceptă să i se facă morală". Acesta a precizat și că nu știe cine i-a făcut programările pentru ora 7.30 și că „nu îl interesează", că el îi vede pe „pacienții pe care îi știe, pacienții vechi". Între timp, asistenta comenta faptul că așa se așteaptă „peste tot".
În timpul de așteptare, pacienta a aflat de la alte persoane că în spitalul respectiv se așteaptă pentru o consultație între 5 și 7 ore, că bolnavilor li se recomandă niște analize, dar ajung să le facă în altă parte, contra cost.
Alte lucruri care i-au atras atenția femeii care și-a împărtășit experiența au fost condițiile precare din spital, „care arată ca acum 30 de ani".
Pacienta nu uită să spună că medicul care a consultat-o, în calitate de director medical, ar trebui să fie preocupat de calitatea serviciilor medicale, de coordonarea întregii activități, de satisfacția pe care o au pacienții care vin în spital.
Ea își încheie postarea îndemnând pacienții „să spună NU acestor doctori, acestui sistem", pentru ca lucrurile să ajungă într-adevăr să se schimbe în România.
Cozile de așteptare nu sunt deloc ceva neobișnuit în spitalele de stat românești. Multe postări pe facebook ale pacienților chiar din acest an dezvăluie că este nevoie de 7-8 ore pentru a-ți rezolva o problemă medicală.
Surse:
www.facebook.com