X

Gestionarea modulelor cookie pe site-ul Qbebe.ro

Acest site utilizează cookie-uri. Acceptând cookie-urile, veți putea naviga în cele mai bune condiții.

Accept Politica de Cookie

S-a demonstrat! Alăptarea chiar te ajută să slăbești

de Alina Nedelcu

Cercetările derulate în ultimul deceniu au reușit să demonstreze că procesul de slăbire de după naștere este stimulat și de alăptare. Așa cum vei descoperi și din articolul de mai jos, alăptarea îți poate fi de folos mai mult decât ai fi crezut pentru a-ți redobândi în mod natural silueta de dinainte de a deveni mamă. În plus, efectele sale pot fi mai vizibile dacă vei lua și alte măsuri, utile îndeosebi în prime șase luni de la naștere.

Slăbirea postpartum în alăptare

„Efectele alăptării asupra slăbirii femeilor din SUA în perioada postpartum"
Studiul ce poartă acest nume a fost realizat în anul 2014, având la bază date colectate între anii 2005-2007 și a urmărit să dezvăluie efectul alăptării, timp de 12 luni, asupra greutății corporale a femeilor. În vederea obținerii unor concluzii clare s-a apelat la 2 grupuri de femei (un număr total de 2102): unele care au alăptat pentru cel puțin 3 luni și unele care nu au alăptat deloc sau au alăptat pentru mai puțin de 3 luni, timp în care și-au hrănit bebelușii și cu lapte praf. Ele au fost urmărite pe parcursul unui an, din trei în trei luni, astfel încât să se poată observa probabilitatea revenirii la greutatea și la indicele masei corporale de dinainte de sarcină.
Concluzia a fost următoarea: alăptarea timp de 3 luni nu a avut un impact deosebit asupra indicelui masei corporale și a greutății, dar efectul ei a devenit din ce în ce mai vizibil pe măsură ce s-au depășit cele 3 luni.

„Alăptarea pentru cel puțin 6 luni este asociată cu o circumferință mai redusă a taliei femeilor, efect ce durează cel puțin 10 ani de la naștere"
În luna decembrie a anului trecut, publicația americană „Journal of Women's Health" a adus în prim-plan un studiu realizat prin colaborarea dintre „University of Pittsburgh" și „Michigan State University". Scopul acestuia a fost să demonstreze că unul dintre cele mai importante beneficii ale alăptării pentru mame este că vor obține o talie mai subțire, efect ce poate dura pentru mai mulți ani de la naștere.
Pentru ca studiul să fie posibil a fost nevoie să se apeleze la un grup de 678 de femei, ce mai participaseră și la alte cercetări legate de impactul alăptării asupra siluetei postpartum. Unele dintre ele au alăptat pentru mai puțin de 6 luni, iar altele mai mult de atât. Concluziile studiului au fost formulate după ce acestea au fost urmărite timp de 7-15 ani de după naștere, fiindu-le verificată circumferința taliei. Experții au sesizat următoarele:
• Cele care au alăptat mai mult de 6 luni au reușit să aibă o talie mai redusă cu 3,5 cm față de a celor ce au alăptat mai puțin de 6 luni

Femeie ce isi masoara talia

• În timpul alăptării, femeile consumă, în medie, cu aproximativ 500 de calorii în plus pe zi
• Circumferința taliei este un indice foarte important legat de evoluția stării femeilor, în sensul în care ea poate să influențeze considerabil riscul de a dezvolta maladii cardiace (persoanele cu o talie mai subțire sunt mai puțin predispuse acestui risc)

Citește și: Alăptarea scade riscul unui ficat gras, în rândul mamelor, conform unui studiu

Există posibilitatea să slăbești brusc în perioada alăptării?

În primele zile de la naștere, se pierd, de obicei, între 4,5-6 kg. Această primă scădere în greutate este adusă nu numai de expulzarea fătului, ci și de eliminarea placentei și lichidului amniotic. După aceea, vei mai pierde 2-3 kg (în termeni de eliminare a surplusului de apă). Pe parcursul următoarelor 6 luni procesul de slăbire va continua, în condițiile în care organismul tău va consuma zilnic, odată ce începi să alăptezi, în medie cu 500 de calorii în plus.
Uneori se poate întâmpla, din diverse motive, să slăbești prea mult în primele 6 luni de la naștere. Iată care ar putea fi posibilele cauze:
• Nu primești suficiente calorii din alimentație- Din dorința de a slăbi mai rapid, poți fi tentată să mai reduci din aportul caloric. Medicii nu sunt de acord cu așa ceva, recomandând o nutriție echilibrată, din care să nu lipsească alimente variate, capabile să-ți ofere nutrienții necesari pentru energie și pentru un lapte matern de cea mai bună calitate

• Ești extenuată- În special dacă devii pentru prima dată mamă îți va fi mai greu să reușești să realizezi un echilibru între îngrijirea copilului, activitățile casnice și timpul rămas pentru a te odihni. Ca să fii sănătoasă, este necesar să nu te suprasoliciți, acceptând și ajutor de la cei din jur. Vei observa că așa vei reuși mai ușor să slăbești în mod natural!

• Suferi din cauza depresiei postnatale- Depresia de acest tip poate să aibă, printre simptome, inclusiv lipsa dorinței de a te alimenta. În aceste condiții, poți să ajungi să slăbești foarte mult

• Ai anumite disfuncționalități ale glandei tiroidei- Spre exemplu, hipertiroidismul se declanșează cu ușurință după naștere din cauza unor dezechilibre hormonale și poate provoca, alături de scăderea bruscă în greutate, alte simptome nedorite: palpitații, stări de oboseală, insomnii, o producție excesivă a laptelui matern etc. În cazul în care sesizezi astfel de probleme, solicită cât mai repede ajutor medical

Practic, nu doar alăptarea poate fi responsabilă de slăbirea accelerată, ci și afecțiunile menționate. Este foarte important să iei măsuri, întrucât slăbirea va fi urmată de stări de epuizare, de amețeli, dureri de cap, fluctuații ale dispoziției, oricare dintre ele împiedicându-te să ai grijă așa cum trebuie de bebeluș.

Cum să slăbești sănătos în intervalul în care alăptezi

Dacă vrei să te asiguri că vei reuși să scapi de kilogramele în plus, menținându-te totodată într-o formă bună, ar trebui să ții cont și de sfaturi precum următoarele:
Nu pune prea multă presiune asupra ta
Așa cum s-a precizat deja, alăptarea în sine poate să-ți fie de ajutor când vine vorba despre procesul de slăbire de după naștere. Nu te grăbi să adopți diete drastice în încercarea de a elimina rapid surplusul ponderal, ci concentrează-te, mai ales în primele 2-3 săptămâni de la naștere, pe procesul de alăptare în sine, pe grija față de bebeluș.
Medicii îndeamnă ca abia după șase-șapte săptămâni să se mai intensifice eforturile de a slăbi, dar fără ca acestea să ducă la exerciții fizice epuizante sau diete restrictive. Din nou, echilibrul în alimentație și odihna pot face minuni.

Citește și: Cura de slăbire în timpul alăptării

Fii cât mai activă
În funcție de cum a decurs nașterea și de existența sau lipsa complicațiilor suferite, numai un medic te va sfătui când poți să reîncepi să faci exerciții fizice. Alături de ele, profită de orice ocazie pentru a te mișca. Spre exemplu, ieși la plimbări cu bebelușul sau mergi la săli de sport care au programe speciale de aerobic/de yoga pentru mame și bebeluși.

Mama cu bebelusul pe-afara, intr-o zi de iarna

Nu uita, înainte să faci un efort fizic susținut, să consumi alimente care te vor ajuta să nu-ți pierzi rapid energia. De pildă, dacă vei consuma cartofi dulci înainte cu 30 de minute de exercițiile fizice, îți va fi mai ușor să faci față efortului și îți vei putea menține și un flux potrivit al laptelui.

Organizează-te pentru a avea timp să te bucuri de o alimentație sănătoasă
Pentru a beneficia de alimentele ideale pentru pierderea kilogramelor, este necesar să ți le pregătești din timp, ca să le ai oricând la îndemână. Spre exemplu, pentru niște smoothie-uri delicioase sau pentru niște supe-cremă, taie din timp legume/ fructe și păstrează-le în congelator.În acest fel, vei constata că vei economisi timp ca să-ți pregătești felurile de mâncare/băuturile ce te vor ajuta să-ți recapeți silueta.

Ai grijă la gustările de peste zi
Ca să nu ajungi să mănânci prea mult la mesele principale și să nu te simți lipsită de energie, este important să ai la îndemână gustări sănătoase.Spre exemplu, în loc de chips-uri obișnuite prepară-ți unele din legume, în loc de o prăjitură mănâncă fructe etc.

Mănâncă puțin și des
Mesele de peste zi vor trebui să te ajute să-ți menții nivelul optim de energie, fără a te confrunta cu „atacuri" de foame. De aceea, alege să ai 5-6 mese mici pe zi, dar care să fie consistente și bogate în nutrienți valoroși.

Tu te-ai gândit până acum la faptul că alăptarea îți poate fi de ajutor inclusiv în redobândirea siluetei?

Surse:
www.liebertpub.com, www.ncbi.nlm.nih.gov, www.thejakartapost.com, www.thebump.com, www.verywellfamily.com

Surse poze:
www.pexels.com

 

 

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Alimentatia corecta a mamei in timpul alaptarii Alimentatia corecta a mamei in timpul alaptarii
Cinci probleme la alaptare Cinci probleme la alaptare
Pozitiile de alaptare ideale Pozitiile de alaptare ideale
Dieta potrivita pentru o mama ce alapteaza Dieta potrivita pentru o mama ce alapteaza

Articole Lifestyle

7 lucruri pe care să le faci în 2019 pentru piele perfectă 7 lucruri pe care să le faci în 2019 pentru piele perfectă
3 femei din zodiac care nu au clasă 3 femei din zodiac care nu au clasă
Cea mai hoață zodie: îți fură și inima, și banii Cea mai hoață zodie: îți fură și inima, și banii
6 haine care îţi distrug reputaţia 6 haine care îţi distrug reputaţia

Alte articole care te-ar putea interesa


Editorial Qbebe
scris de Gabriela Paladi
Înscrie-te la Ora de Alimentație! Seminar gratuit pentru părinții responsabiliResponsabilitățile părinților sunt nesfârșite. Însă cea mai importantă dintre toate, mai ales în primii ani de viață, este alimentația. De acolo pornește sănătatea copilului, din combustibilul...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Cristina Fotescu
Recenzie carte: Programul de 90 de minute de somn pentru bebelusiAuzisem ca este bine sa scrii si lucruri pozitive dar si negative intr-o recenzie ... Dar am decis sa scriu in stilul meu, asa ca am preferat sa scriu totul la scurt si la obiect. Prin urmare: 1. Foarte util planul NAPS...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Cat de mult sport ai voie sa faci in sarcina

Cat de mult sport ai voie sa faci in sarcina

Sportul este o modalitate de a-ti fortifia corpul, dar si de a-l mentine
MAI MULT

Semne ca vei avea nevoie de analgezie la nastere

Semne ca vei avea nevoie de analgezie la nastere

Analgezia la nastere reprezinta in cele mai multe situatii o alegere personala
MAI MULT

Tot ce trebuie sa stii despre sarcina molara

Tot ce trebuie sa stii despre sarcina molara

O sarcina molara constituie o anomalie a placentei, cauzata de o problema in
MAI MULT

Bebee

alaptare

Cât se alăptează un nou-născut?

Alăptarea este modul prin care un nou-născut este hrănit de către mama sa cu
MAI MULT

Cele-mai-grele-luni-de-sarcină-sunt-primele-3----află-de-ce

Cele mai grele luni de sarcină sunt primele 3 – află de ce

Perioada sarcinii este foarte frumoasă, dar în același timp și delicată.
MAI MULT

Cum-tratăm-scurgerile-vaginale-din-timpul-sarcinii

Cum tratăm scurgerile vaginale din timpul sarcinii

Scurgerile vaginale sunt secreţii ale organelor genitale, cu rol de apărare
MAI MULT

Înotul-dezvoltă-copiii-într-un-mod-armonios

Înotul dezvoltă copiii într-un mod armonios

Beneficiile înotului sunt nenumărate, iar cei mici ar trebui să învețe de
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net