X

Gestionarea modulelor cookie pe site-ul Qbebe.ro

Acest site utilizează cookie-uri. Acceptând cookie-urile, veți putea naviga în cele mai bune condiții.

Accept Politica de Cookie

10 alimente sanatoase care au mai mult zahar decat credeai

de Lidia Rusu

Alimentatia sanatoasa este indicata pentru o viata echilibrata si ordonata. Atunci cand ai si copii, totul devine si mai important, pentru ca trebuie sa controlezi foarte bine ce ii dai sa manance, astfel incat sa se dezvolte armonios, din punct de vedere fizic si psihic. Ai grija, insa! Uneori s-ar putea sa dai de capcane la care nu te-ai fi gandit! Qbebe ti-a pregatit o lista cu 10 alimente sanatoase, care au mai mult zahar decat credeai!

1. Cerealele de dimineata

In general, daca dimineata consumi cereale cu lapte, crezi ca esti in regula si ca asta nu te poate afecta foarte mult. De fapt...este o prima capcana! De ce? Pentru ca 100 de grame de cereale contin...surpriza! Pana la 56,2 grame de zahar. Cantitatea de zahar poate varia, in functie de cerealele pe care le alegi, dar e bine sa fii precauta si sa incerci sa alegi cerealele cel mai putin daunatoare sau care contin cea mai mica proportie de zahar. De aceea, iti sugeram ca data viitoare, cand mergi la cumparaturi, sa studiez mai atent punga sau cutia cu cereale!

cere

2. Gemuri si marmelade

Gemurile si marmeladele se incadreaza tot in categoria alimentelor sanatoase, dar cu o cantatite de zahar mai mare decat te asteptai. Si, probabil le folosesti dimineata, atat pentru tine, cat si pentru micutul tau. De cele mai multe ori, avem incredere in gemurile facute in casa. Astfel, stii cat zahar ai folosit si consideri ca totul e mai sanatos. Ai grija, insa! O suta de grame de gem sau marmelada poate ajunga sa contina chiar 60 de grame de zahar, iar o lingurita cu 20 de grame de gem poate contine aproximativ 12 grame de zahar. Aceasta cantitate te poate afecta din punct de vedere fizic atat pe tine, cat si pe copilul tau. Incearca sa folosesti o cantitate mica de gem, daca totusi nu poti renunta la el sau chiar inlocuieste-l cu altceva!

po 

3. Fructe uscate

Ce poate fi periculos la fructele uscate? Sunt doar...fructe uscate! Ei, nu e chiar asa. Ai mai crede ca sunt sanatoase, daca ti-am spune ca 100 de grame de fructe uscate pot contine circa 81 de grame de zahar? Asta inseamna ca practic te vei confrunta cu o bomba calorica, plina de zahar! Nu ar fi o mare diferenta intre a manca zahar propriu-zis si fructele uscate. Daca sunt consumate o data pe luna, in cantitati potrivite, atunci poti sa-ti indrepti atentia catre fructele uscate. Altfel...iti recomandam sa te mai gandesti.

po 

4. Nuga si halvita

Le gasim pe piata, la gasim si in bucataria noastra traditionala cu cele mai diverse retete, insa ambele contin foarte mult zahar. Le consideram sanatoase pentru ca nu sunt acele dulciuri clasice, pline de ciocolata, insa si ele ne pot insela la continutul de zahar. Daca le faci in casa, continutul de zahar poate scadea, poate fi chia rinlocuit cu miere sau cu sirop. Insa, mare atentie la cele cumparate, citeste cu atentie eticheta. 

5. Salata

Nu fi surprinsa! Salata se incadreaza si ea in categoria alimentelor care par sanatoase, dar care contin o mare cantitate de zahar. Cel mai indicat ar fi sa o consumi amestecata cu alte legume, fara alti adiacenti. Daca vei pune insa, peste salata, diferite sosuri, care sunt delicioase (si nimeni nu contesta asta!), vei spori cantitatea de zahar. Asadar, este vorba despre cum consumi salata! Fii atenta la asta, pentru ca de regula, consumam salate la felul al doilea si, impreuna cu alte produse, puteti ajunge la o farfurie total nesanatoasa!

po

6. Iaurt

Cele mai periculoase iaurturi sunt cu cele pe care le cumperi din comert si, aparent, au fructe. Cu totii stim ca, de cele mai multe ori, aceste iaurturi cu arome de fapt nu au vazut niciodata fructe adevarate. Producatorii au la indemana diferite trucuri, pentru a te pacali ca de fapt da, iaurtul cu mere are mere sau iaurtul cu visine are visine. Nu e-asa! De exemplu, un iaurt mic, de 150 de grame, poate sa contina pana la 30 de grame de zahar. Poate parea o cantitate putin semnificativa dar, daca tu sau micutul tau consumati iaurt de mai multe ori pe zi, efectele se vor vedea in timp. Recomandabil este sa cumperi iaurt simplu si sa adaugi tu, pe deasupra, un mar taiat marunt sau orice alt fruct iti place. De asemenea, poti sa adaugi o lingurita de miere, pentru a-l face putin dulce. Astfel, vei controla cantitatea de zahar pe care o contine iaurtul.
 
ia

7. Ketchup

Atunci cand consumam un sandvis sau un gratar, intotdeauna ketchup-ul face gustul mai bun. Insa, te-ai intrebat vreodata cat zahar contine o lingurita de ketchup? Iti spunem noi: aproximativ o sesime din cantitatea indicata de zahar pe care sa o consumi intr-o zi. Si cu siguranta nu te limitezi doar la o lingurita de ketchup, atunci cand deschizi borcanul sau sticla. Din 100 de grame de ketchup, aproximativ 35 de grame reprezinta zahar. Mult, nu-i asa? 

po

8. Compoturi si fructe in suc propriu

Compot de piersici, ananas in suc propriu, compot de visine: toate acestea se gasesc in comert sau le poti pregati acasa. Si sunt delicioase. La prima vedere, ai spune ca sunt sanatoase, pentru ca ce poate fi in neregula cu niste fructe, in suc propriu? Ei bine, cantitatea de zahar! 100 de grame de compot in suc propriu contine aproximativ 52 de grame de zahar, adica mai bine de jumatate.

9. Granola

Daca iti prepari singura micul dejun, ai crede ca nu va contine o cantitate mare de zahar. Insa, te inseli. Daca optezi pentru Granola, de exemplu, adica o gustare formata din cereale integrale, nuci, ovaz, miere (si reteta poate varia, in functie de creativitatea ta), nu te vei feri, nici de aceasta data de consumarea unei cantitati mari de zahar. Iti recomandam sa inlocuiesti Granola cu o mana de nuci, care sunt bogate in proteine si contin mai putin zahar. Astfel, gustarea iti va tine de foame si chiar va fi mult mai sanatoasa. 
 
pdasda

10. Sosuri pentru un gratar bine marinat

In afara de ketchup, exista numeroase sosuri care iti pot face mancarea din farfurie mai buna. Insa, nu sunt sanatoase! Ele pot contine foarte mult zahar si extrem de multe calorii. De exemplu, doua lingurite de sos pentru un gratar marinat contin 12 grame de zahar. Si te-ai gandit la cat sos ai folosit cand ai pregatit masa? Sigur, nu este usor sa renunti la ceva ce iti place...deodata. Insa, daca faci un gratar acasa, pregateste-ti singura sosul si asigura-te ca in sos nu va fi o cantitate de zahar prea mare. Iar daca iesi in oras, atunci ai putea cere doar jumatate de portie de sos. Treptat, vei putea renunta si la acest deliciu. Dar ai nevoie de vointa! 
 
po 
 
Surse:
http://www.realsimple.com/health/nutrition-diet/healthy-eating/sugar-in-healthy-foods
http://www.healthaliciousness.com/articles/high-sugar-foods.php
http://www.foxnews.com/health/2015/02/02/packaged-food-for-toddlers-has-too-much-sugar-and-salt-cdc-says/
http://abcnews.go.com/Health/healthy-foods-hidden-sugar/story?id=22802039#5 

 

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Ce trebuie sa stii despre alimentele modificate genetic Ce trebuie sa stii despre alimentele modificate genetic
Totul despre alergiile alimentare Totul despre alergiile alimentare
Ghidul complet al caloriilor Ghidul complet al caloriilor
Principiile alimentatiei sanatoase Principiile alimentatiei sanatoase

Articole Lifestyle

7 lucruri pe care să le faci în 2019 pentru piele perfectă 7 lucruri pe care să le faci în 2019 pentru piele perfectă
3 femei din zodiac care nu au clasă 3 femei din zodiac care nu au clasă
Cea mai hoață zodie: îți fură și inima, și banii Cea mai hoață zodie: îți fură și inima, și banii
6 haine care îţi distrug reputaţia 6 haine care îţi distrug reputaţia

Alte articole care te-ar putea interesa


Editorial Qbebe
scris de Gabriela Paladi
Înscrie-te la Ora de Alimentație! Seminar gratuit pentru părinții responsabiliResponsabilitățile părinților sunt nesfârșite. Însă cea mai importantă dintre toate, mai ales în primii ani de viață, este alimentația. De acolo pornește sănătatea copilului, din combustibilul...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Cristina Fotescu
Recenzie carte: Programul de 90 de minute de somn pentru bebelusiAuzisem ca este bine sa scrii si lucruri pozitive dar si negative intr-o recenzie ... Dar am decis sa scriu in stilul meu, asa ca am preferat sa scriu totul la scurt si la obiect. Prin urmare: 1. Foarte util planul NAPS...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Tot ce trebuie sa stii despre sarcina molara

Tot ce trebuie sa stii despre sarcina molara

O sarcina molara constituie o anomalie a placentei, cauzata de o problema in
MAI MULT

Cat de mult sport ai voie sa faci in sarcina

Cat de mult sport ai voie sa faci in sarcina

Sportul este o modalitate de a-ti fortifia corpul, dar si de a-l mentine
MAI MULT

Semne ca vei avea nevoie de analgezie la nastere

Semne ca vei avea nevoie de analgezie la nastere

Analgezia la nastere reprezinta in cele mai multe situatii o alegere personala
MAI MULT

Bebee

Înotul-dezvoltă-copiii-într-un-mod-armonios

Înotul dezvoltă copiii într-un mod armonios

Beneficiile înotului sunt nenumărate, iar cei mici ar trebui să învețe de
MAI MULT

Cum-tratăm-scurgerile-vaginale-din-timpul-sarcinii

Cum tratăm scurgerile vaginale din timpul sarcinii

Scurgerile vaginale sunt secreţii ale organelor genitale, cu rol de apărare
MAI MULT

Cele-mai-grele-luni-de-sarcină-sunt-primele-3----află-de-ce

Cele mai grele luni de sarcină sunt primele 3 – află de ce

Perioada sarcinii este foarte frumoasă, dar în același timp și delicată.
MAI MULT

alaptare

Cât se alăptează un nou-născut?

Alăptarea este modul prin care un nou-născut este hrănit de către mama sa cu
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net