X

Gestionarea modulelor cookie pe site-ul Qbebe.ro

Acest site utilizează cookie-uri. Acceptând cookie-urile, veți putea naviga în cele mai bune condiții.

Accept Politica de Cookie

Top 9 preparate "sanatoase" care sunt mai periculoase decat un hamburger

de Louise Tanase

Probabil ca, in cazul in care incerci sa ai o alimentatie cat mai sanatoasa, chiar si atunci cand iesi la restaurant cu familia ori prietenii sau cand comanzi ceva de mancare la birou, incerci sa alegi variantele cele mai sanatoase din meniu. Din pacate, unele preparate despre care ai crezut pana acum ca sunt mai sanatoase decat un hamburger sunt mai periculoase decat crezi. Qbebe iti dezvaluie care sunt preparatele de care trebuie sa te feresti.

Fiecare dintre noi face eforturi sa aiba o dieta cat mai echilibrata si o alimentatie cat mai sanatoasa. In cazul in care esti mereu atenta la ceea ce mananci, gatesti sanatos si incerci sa alegi variante cat mai sanatoase si atunci cand iei masa in oras, trebuie sa stii ca unele dintre felurile de mancare pe care tu le credeai sanatoase sunt, de fapt, mai daunatoare sanatatii tale decat iti poti imagina. Qbebe iti dezvaluie care sunt preparatele aparent sanatoase care, in realitate, sunt periculoase pentru sanatatea noastra.

1. Iaurt grecesc inghetat

Probabil ca iaurtul grecesc inghetat cu arome sau fructe pare o idee minunata vara, mai ales atunci cand incerci sa inlocuiesti inghetata cu o varianta mai sanatoasa. Poate ca o portie de iaurt grecesc inghetat cu arome are mai putine calorii si grasimi decat o portie de inghetata, insa trebuie sa stii ca are mult mai mult zahar, iar cantitatea de sare este dubla. Adevarul este ca producatorii inlocuiesc grasimile cu zahar. Daca vrei totusi un desert sanatos, racoritor, pe baza de iaurt, incearca sa mananci un iaurt grecesc probiotic simplu si adauga tu niste fructe taiate cubulete sau chiar putina ciocolata neagra rasa.

2. Preparate fara gluten

Avand in vedere ca glutenul este atat de mediatizat, iar produsele fara gluten beneficiaza de atat de multa reclama, probabil ca te gandesti ca produsele fara gluten sunt mai sanatoase, fara a sti, insa, ce este glutenul. Nutritionistul Laura Cipullo, autoarea volumului "Obiceiuri sanatoase" spune ca "atunci cand inlocuiesti anumite alimente cu variantele acestora fara gluten, nu faci altceva decat sa te privezi de nutrimente importante in timp ce adaugi dietei tale mai multe calorii si mai multe grasimi". Putem compara, de exemplu, pizza congelata pe care multi dintre noi o consuma atunci cand nu au timp sa gateasca: o jumatate de pizza fara gluten contine mai multe grasimi saturate si colesterol decat o pizza normala cu gluten. In plus, pizza fara gluten contine o cantitate mult mai redusa de proteine si fibre.

3. Salata de pui asiatica

"Nu trebuie sa te pacalesti atunci cand auzi cuvantul salata si sa crezi ca acest fel de mancare este unul sanatos si sarac in calorii" spune dieteticianul si nutritionistul Limor Baum. Trebuie sa stii ca printre ingredientele de baza ale acestei salate se afla si taieteii wonton prajiti, dar si dressingul pe baza de alune - aceste doua ingrediente fiind adevarate bombe calorice. In cazul in care alegi aceasta salata la un restaurant asiatic, trebuie sa fii atenta si la marimea portiei: majoritatea restaurantelor servesc portii mult prea mari in comparatie cu nevoile tale nutritionale.

4. Feluri de mancare vegetariene la restaurant

Legumele si tofu par cele mai intelepte alegeri atunci cand doresti un meniu vegetarian la restaurant, insa nu ar trebui sa ai prea multa incredere ca sunt si cele mai sanatoase alegeri. De cele mai multe ori, aceste feluri de mancare sunt preparate cu atat de mult ulei incat o portie poate contine si 1000 de calorii. De exemplu, o portie de vinete prajite contine 1010 calorii, 88 grame de grasime si 3350 miligrame de sodiu. Pentru a micsora numarul de calorii atunci cand vrei sa comanzi un meniu vegetarian in oras, alege mai bine legume gatite la aburi sau la gratar.

5. Smoothie de fructe

Atunci cand este preparat corect, un smoothie de fructe este benefic pentru sanatatea ta, deoarece este bogat in antioxidanti si fitochimicale. Insa, daca nu esti atenta, mai ales atunci cand comanzi un smoothie in oras, acesta poate declansa un haos in ceea ce priveste nivelul glicemiei tale. Secretul este sa faci distinctia intre un smoothie care are un continut caloric comparativ cu o gustare si un smoothie care are un continut caloric egal cu al unei mese de pranz. De exemplu, un smoothie care este preparat din limonada, serbet de lamaie, capsuni si piersici contine 430 de calorii si 93 de grame de zahar - echivalentul unei mese bogate. Alt smoothie care este preparat din capsuni, banane si mere are continutul caloric al unei gustari: in jur de 300 de calorii si 64 de grame de zahar.

6. Cartofi copti

Cartofii copti sunt un fel de mancare delicios, atat preparat in casa, cat si servit in oras: sunt bogati in vitaminele C si B6, dar si in potasiu, insa, ca orice alt fel de mancare este mai sanatos daca il consumi preparat in casa decat la restaurant. Din pacate, in restaurante, cartofii copti sunt de cele mai multe ori scaldati in ulei sau unt pentru a dobandi acea crusta crocanta delicioasa. In plus, acestia sunt serviti cu smantana, cascaval sau branza rasa ori chiar bacon, care nu numai ca adauga enorm de multe calorii acestui fel de mancare, dar si grasimi nocive care se vor depune pe artere si le vor infunda. In cazul in care doresti sa mananci cartofi copti la restaurant, roaga ospatarul sa ii spuna bucatarului sa nu adauge ingredientele mentionate sau sa adauge in schimb iaurt grecesc, fasole verde sau cateva bucatele de avocado.

7. Sandvisurile cu peste

Fiecare dintre noi este nevoit uneori sa apeleze si la alimentatia tip fast food, fie atunci cand suntem plecati intr-o calatorie, fie chiar intr-o zi in care suntem foarte ocupati la serviciu. Daca esti una dintre persoanele care fac tot posibilul sa manance cat mai sanatos chiar si atunci cand aleg aceasta varianta rapida, trebuie sa stii ca, daca ai ales un sandvis cu peste in locul unui hamburger nu te bucura inainte de a afla daca pestele este prajit sau fript la gratar. Din pacate, majoritatea sandvisurilor cu peste contin peste prajit pane si au mai mult de 700 de calorii si 40 de grame de grasime. In plus, aceste sandvisuri sunt mult mai mari decat ar trebui si contin o cantitate mai mare de sare decat ti-ar fi necesara intr-o zi intreaga. Incearca sa alegi o varianta cu peste fript la gratar si nu adauga sosuri grase la sandvis.

8. Omleta

Oul reprezinta unul dintre cele mai bune alimente pe care le ofera natura si fie ca alegi sa mananci o omleta la micul dejun, la pranz ori la cina, omleta iti ofera proteine de calitate si acizi grasi esentiali de care organismul tau are nevoie. Din pacate, pana si omleta poate deveni nociva atunci cand nu este preparata corespunzator. In majoritatea restaurantelor, dar si mult in casele multora dintre noi, omleta se prepara din cel putin 3 oua, crescand foarte mult si inutil aportul de calorii si colesterol. Unele persoane prepara omleta adaugand branzeturi grase sau chiar bacon crescand continutul de grasimi la cote alarmante. In schimbul acestei bombe de grasime opteaza pentru o omleta preparata dintr-un singur ou la care poti adauga spanac, ardei gras sau ciuperci.

9. Supa de rosii

Supa de rosii fara carne este unul dintre felurile de mancare care pare de incredere, chiar si atunci cand vrei sa tii dieta, nu numai atunci cand doresti sa consumi un fel de mancare sanatos. Nutritionistii spun insa ca supele de rosii nu sunt atat de sanatoase cum par, deoarece, de cele mai multe ori contin zahar pentru a mai neutraliza acreala rosiilor. De asemenea, un ingredient pe care il adauga multe gospodine supelor de rosii este smantana. Astfel, o portie de supa de rosii preparata cu zahar si smantana contine in jur de 450 de calorii si 32 de grame de grasime (dintre care 18 grame sunt grasimile saturate care nu sunt bune pentru sanatatea ta).

Astfel, concluzia este ca trebuie sa incercam sa evitam restaurantele de tip fast-food dar si preparatele din restaurantele cu meniu a la carte pe care la consideram "sanatoase", pentru ca un hambuger preparat in casa poate fi mult mai sanatos decat o simpla supa de rosii la un restaurant. Iar daca este musai sa luam masa si la restaurant, sa fim cu bagare de seama la modul de preparare a felului ales, la marimea portiei, dar si la excesul de orice fel. 

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Ce trebuie sa stii despre alimentele modificate genetic Ce trebuie sa stii despre alimentele modificate genetic
Totul despre alergiile alimentare Totul despre alergiile alimentare
Ghidul complet al caloriilor Ghidul complet al caloriilor
Principiile alimentatiei sanatoase Principiile alimentatiei sanatoase

Articole Lifestyle

Blugii pe care o femeie stilată nu îi poartă niciodată Blugii pe care o femeie stilată nu îi poartă niciodată
Femeia de aur din vara 2019. Reuşește în toate Femeia de aur din vara 2019. Reuşește în toate
4 zodii care vor avea noroc în luna iunie 4 zodii care vor avea noroc în luna iunie
10 semne că ai o garderobă ieftină și fără gust 10 semne că ai o garderobă ieftină și fără gust

Alte articole care te-ar putea interesa


Editorial Qbebe
scris de Gabriela Paladi
Confesiuni de mamă: De ce urăsc să mă duc cu copilul în parcDa, ați citit bine titlul: urăsc să mă duc cu copilul în parc. Anya are acum 8 ani și în fiecare an al vieții ei am avut adevărate stări de disconfort, de nervozitate și chiar și atacuri de panică la...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Cristina Fotescu
Recenzie carte: Programul de 90 de minute de somn pentru bebelusiAuzisem ca este bine sa scrii si lucruri pozitive dar si negative intr-o recenzie ... Dar am decis sa scriu in stilul meu, asa ca am preferat sa scriu totul la scurt si la obiect. Prin urmare: 1. Foarte util planul NAPS...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

12 secrete ale unui travaliu cu adevarat usor

12 secrete ale unui travaliu cu adevarat usor

Toate gravidele isi doresc sa aiba parte de un travaliu cat mai usor. Exista
MAI MULT

25 super alimente pentru o sarcina sanatoasa

25 super alimente pentru o sarcina sanatoasa

O sarcina sanatoasa nu presupune doar controale medicale regulate si
MAI MULT

Ce fel de peste ai voie sa mananci in timpul sarcinii?

Ce fel de peste ai voie sa mananci in timpul sarcinii?

Cu siguranta ai aflat ca in timpul sarcinii nu este bine sa consumi o serie de
MAI MULT

Bebee

Cele-mai-grele-luni-de-sarcină-sunt-primele-3----află-de-ce

Cele mai grele luni de sarcină sunt primele 3 – află de ce

Perioada sarcinii este foarte frumoasă, dar în același timp și delicată.
MAI MULT

alaptare

Cât se alăptează un nou-născut?

Alăptarea este modul prin care un nou-născut este hrănit de către mama sa cu
MAI MULT

Cum-tratăm-scurgerile-vaginale-din-timpul-sarcinii

Cum tratăm scurgerile vaginale din timpul sarcinii

Scurgerile vaginale sunt secreţii ale organelor genitale, cu rol de apărare
MAI MULT

Înotul-dezvoltă-copiii-într-un-mod-armonios

Înotul dezvoltă copiii într-un mod armonios

Beneficiile înotului sunt nenumărate, iar cei mici ar trebui să învețe de
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net