X

Gestionarea modulelor cookie pe site-ul Qbebe.ro

Acest site utilizează cookie-uri. Acceptând cookie-urile, veți putea naviga în cele mai bune condiții.

Accept Politica de Cookie

Top alimente cu cel mai mare conținut de potasiu

de Corina Naftanaila

Pentru o viață sănătoasă este esențial un stil alimentar echilibrat, cu vitamine și minerale necesare bunei funcționări a organismului. Printre acestea se numără și potasiul (K), cu rol foarte important în reglarea sistemului nervos, sistemului muscular și tensiunii arteriale. Fiind un mineral cu mare influență asupra întregului corp, trebuie să acorzi atenție aportului de potasiu pe care îl iei din alimentație. Așadar, pentru a evita să ai de-a face cu efectele neplăcute ale unei cantități prea mari ale mineralului în corpul tău, îți facem cunoștință cu alimentele cu cel mai mare conținut de potasiu.

Potasiul se numără printre mineralele foarte importante în organism, fiind responsabil cu reglarea activității cardiace. De asemenea, acesta are influențe benefice și asupra stimulării circulației la nivelul sistemului nervos, susține contractilitatea mușchilor, cât și funcția renală de filtrare a sângelui. Lipsa unei cantități potrivite de potasiu poate afecta și tensiunea arterială, dar poate instala și o serie de simptome neplăcute precum: amețeală, palpitații și oboseală.

Mulți specialiști recomandă o alimentație bogată și echilibrată, din care să-ți iei aportul necesar de potasiu, fără necesitatea administrării suplimentelor alimentare. Doza recomandată variază în funcție de greutate și mai ales vârstă. Iată tabelul cu cantitatea de potasiu potrivită pentru fiecare segment de vârstă:

http://www.alegesanatos.ro/blog/afectiuni-61/prea-mult-potasiu-dauneaza-grav-sanatatii-632.html

Sursa foto: www.alegesanatos.ro

Semne că ai prea mult potasiu în corp

Probabil te gândești că nu există "prea multe" vitamine și minerale pentru corpul tău, dar se pare că există totuși manifestări neplăcute dacă ai prea mult potasiu în organism. Printre acestea se numără:
- stări de greață;
- dureri abdominale;
- ritm cardiac neregulat;
- dureri în piept;
- senzație de amorțeală la nivelul membrelor;
- tulburări în respirație.

Top alimente cu cel mai mare conținut de potasiu

Așadar, pentru a te asigura că organismul tău își primește doza zilnică de potasiu, atât de necesară pentru cele mai importante funcții, trebuie să te asiguri că introduci următoarele alimente cu un conținut mare de potasiu în mesele tale zilnice.

potasiu

Banane. Deși sunt considerate produsele cu cel mai mare conținut de potasiu, specialiștii au descoperit că acestea asigură doar 12% din necesarul zilnic, 100 de g de banane fiind echivalentul a 0, 4 g de potasiu. Din familia fructelor cu un conținut sănătos din acest mineral fac parte și caisele uscate (100 g = 1,2g potasiu), avocado (100 g = 0,48 g potasiu), roșii (50 g = 0,6 potasiu).

Ciuperci. Nici acestea nu trebuie să lipsească din regimul tău alimentar. Reprezintă o sursă importană de proteine, atât de origine animală cât și vegetală, dar conțin și potasiu, mai exact 0,3 g la 100 g de ciuperci.

Cartofi dulci. Bogați în betacaroten, vitamina A și antioxidanți, cartofii dulci au în compoziția lor și potasiu în cantități generoase (0,7 g).

Fasole albă. Indiferent de modalitatea de consum, fasolea albă este bogată în fibre, Fier, proteine și amidon. De asemenea, este o sursă excelentă de potasiu (80 g = 0,6 g de potasiu).

Stafide. Sunt considerate gustări sănătoase, ce-ți asigură aportul nutrițional de care ai nevoie, iar 50 g de stafide conțin 0,5 g de potasiu. De asemenea, alături de acestea poți introduce și nucile, fisticul și migdalele, la fel de potrivite pentru a crește aportul de potasiu din organism.

Pește și fructe de mare. Probabil știi deja că acestea sunt surse esențiale de acizi grași Omega 3 și Omega 6, importante în activitatea cerebrală. Ei bine, somonul este unul dintre alimentele cu un conținut bogat de potasiu (100 g = 0,6 g potasiu), la fel și codul, tonul, heringul și macroul. De asemenea, nici scoicile nu trebuie ignorate, fiind surse sănătoase de potasiu (85 g = 0,53 g potasiu), Fier și vitamina B12.

Surse: alegesanatos.ro, sfatulmedicului.ro.

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Ce trebuie sa stii despre alimentele modificate genetic Ce trebuie sa stii despre alimentele modificate genetic
Totul despre alergiile alimentare Totul despre alergiile alimentare
Ghidul complet al caloriilor Ghidul complet al caloriilor
Principiile alimentatiei sanatoase Principiile alimentatiei sanatoase

Articole Lifestyle

Luna Plină Căpşună adânceşte conflictele între zodii. Se destramă iubiri şi prietenii Luna Plină Căpşună adânceşte conflictele între zodii. Se destramă iubiri şi prietenii
Băutura preferată a românilor duce la cancer de colon, spun cercetătorii Băutura preferată a românilor duce la cancer de colon, spun cercetătorii
Zodii care fac copii deștepți și descurcăreți Zodii care fac copii deștepți și descurcăreți
De ce nu este bine să pui lapte în omletă De ce nu este bine să pui lapte în omletă

Alte articole care te-ar putea interesa


Editorial Qbebe
scris de Gabriela Paladi
Confesiuni de mamă: De ce urăsc să mă duc cu copilul în parcDa, ați citit bine titlul: urăsc să mă duc cu copilul în parc. Anya are acum 8 ani și în fiecare an al vieții ei am avut adevărate stări de disconfort, de nervozitate și chiar și atacuri de panică la...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Cristina Fotescu
Recenzie carte: Programul de 90 de minute de somn pentru bebelusiAuzisem ca este bine sa scrii si lucruri pozitive dar si negative intr-o recenzie ... Dar am decis sa scriu in stilul meu, asa ca am preferat sa scriu totul la scurt si la obiect. Prin urmare: 1. Foarte util planul NAPS...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

25 super alimente pentru o sarcina sanatoasa

25 super alimente pentru o sarcina sanatoasa

O sarcina sanatoasa nu presupune doar controale medicale regulate si
MAI MULT

12 secrete ale unui travaliu cu adevarat usor

12 secrete ale unui travaliu cu adevarat usor

Toate gravidele isi doresc sa aiba parte de un travaliu cat mai usor. Exista
MAI MULT

Ce fel de peste ai voie sa mananci in timpul sarcinii?

Ce fel de peste ai voie sa mananci in timpul sarcinii?

Cu siguranta ai aflat ca in timpul sarcinii nu este bine sa consumi o serie de
MAI MULT

Bebee

Cum-tratăm-scurgerile-vaginale-din-timpul-sarcinii

Cum tratăm scurgerile vaginale din timpul sarcinii

Scurgerile vaginale sunt secreţii ale organelor genitale, cu rol de apărare
MAI MULT

Înotul-dezvoltă-copiii-într-un-mod-armonios

Înotul dezvoltă copiii într-un mod armonios

Beneficiile înotului sunt nenumărate, iar cei mici ar trebui să învețe de
MAI MULT

Cele-mai-grele-luni-de-sarcină-sunt-primele-3----află-de-ce

Cele mai grele luni de sarcină sunt primele 3 – află de ce

Perioada sarcinii este foarte frumoasă, dar în același timp și delicată.
MAI MULT

alaptare

Cât se alăptează un nou-născut?

Alăptarea este modul prin care un nou-născut este hrănit de către mama sa cu
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net